Regulator Relanti

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Scrie răspuns
Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Mar Ian 01, 2013 12:50 pm

La Mistubishi regulatorul de ralanti este o problema generala. Unii au noroc sa le mearga altii nu.
De multe ori schimbarea nu e cea mai buna solutie, oricum in prima faza dati clapeta jos cu regulator si curatati bine cu spray de curatat franele.

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Mie Ian 02, 2013 11:12 pm

salutare

coul motoruljui daca bine tin minte e 4g93...o sa verific maine si spun exact
si o sa il desfac iar maine si fac poze exact unde e si ce am curatat.
nu m-am gandit sa il curat cu spray de curatat frane,e o idee buna pentru alte operatiuni de curatare ce am de gand sa le fac,insa eu am sters cu un pic de diluant pe o carpa de bunbac...iar corpul de aluminiu,cel in care e clapeta,si corpul de acceleratie,,cel de care e prinsa partea cu clapeta,le-am dat jos,si le-am bagat in degresant de plite si cuptoare,pentru ca au fost exagerat de murdare,ma miram cum mai mergea masina,pentru ca 2 orificii erau aproape obturate de tot...am poze insa doar cu corpurile date jos si puse la degrsat,pot sa pun pozele daca ajuta pe cineva
revin maine cu detalii complete si poze si codul motorului,daca nu e cel pe care l-am pus

mentionez ca masina e din 95 si motorul e 1.8 mpi,la gdi nu stiu cum se procedeaza,dau daca e la fel partea respectiva

multumesc tuturor pentru sfaturi si interes
un an nou perfect



cu respect
calv ree

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Vin Ian 04, 2013 4:05 pm

salutare....
dupa cum am promis revin cu detalii privind regulatorul de relanti la mitsubishi carisma 1.8 mpi

am atasat o poza cu sageti colorate diferit,pentru a putea explica mai bine operatiunea de desfacere a acestuia

-sageata alba arata regulatorul propriu-zis
-sagetile albastre arata holsuruburile cu care e prins regulatorul
-sagetile rosii arata suruburile(4 la numar) in care e prins corpul clapetei
-sageata mov arata senzorul de acceleratie
-sageata verde arata mufa senzorului de acceleratie,care se scoate,pentru a avea acces mai bun la corpul clapetei,iar liniile verzi,arata spre 3 furtunase,care la fel se scot
-sageata galbena arata prinderea de plumb a cablului de acceleratie,care se scoate tragand acceleratia la maxim(nu de cablu)si se trage intr-o parte plumbul afara

regulatorul,dupa cum am scris e aratat de o sageata alba,si se poate da jos si fara a scoate corpul clapetei,insa holsuruburile pot fi corodate,iar spatiul e destul de mic pentru a putea desface cu surubelnita,deci recomand scoaterea corpului clapetei intai,si veti avea acces mai bun la regulator.Pentru a face asta,scoateti suruburile indicate cu sageata rosie(la mine am avut nevoie de cheie de 13),apoi mufa senzorului de acceleratie(sageata verde),la care aveti grija ca are o siguranta de fier,o sarmulita care trebuie trasa afara cu un varf de surubelnita,sa nu trageti de mufa,pana nu scoateti siguranta,pentru ca nu iese,apoi cele 3 furtunase,care ies usor.
Dupa ce aveti corpul clapetei in mana,veti vedea mai bine cele 3 holsuruburi ale regulatorului(sagetile albastre),si se va putea lucra mai bine.Dupa ce scoateti holsuruburile,scoateti cu grija regulatorul,pentru ca inauntru e un arc,care se poate pierde.
Cam asta ar fi operatiunea de scoatere a regulatorului de relanti
O data ce aveti corpul clapetei in mana,nu strica sa il si curatati cu spray pentru curatat franele,cum spunea si RACINGCODE
Sper ca e destul de detaliat,si o sa va fie de folos




cu respect
calv ree




P.S. atasez si 2 poze indicand,ce am curatat eu cu degresant.
Fişiere ataşate
DSCN7662.JPG
DSCN7662.JPG (1.09 MiB) Vizualizat de 6953 ori
DSCN7667.jpg
DSCN7667.jpg (284.94 KiB) Vizualizat de 6960 ori
DSCN7668.jpg
DSCN7668.jpg (326.75 KiB) Vizualizat de 6977 ori

Avatar utilizator
veverita
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 22, 2012 5:02 pm

Mesaj de veverita » Sâm Ian 05, 2013 9:27 pm

foarte frumos ai explicat si cu pozele a iesit super....dak nu puneai pozele poate nu intelegeam asa bine....maine ma apuc de treaba...eu am mai desfacut doar furtunul ala gros care vinede la aer si m-am uitat la clapeta...nu parea sa fie murdara...avea doar putina negreata asa gand dadeai cu degetul....si ma gandeam sa bag corpul clapetei in decarbusolv...o solutie pt curatat carburatoarele....si zici ca regulatorul dupa ce l-ai dat jos l-ai sters cu diluant si ca are si un magnet in el care la fel trebuie sters nu?....

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Dum Ian 06, 2013 2:26 pm

QUOTE (veverita @ Jan 6 2013, 04:27 AM) ....si zici ca regulatorul dupa ce l-ai dat jos l-ai sters cu diluant si ca are si un magnet in el care la fel trebuie sters nu?....

da,eu doar cu diluant am sters,pentru ca o sa vezi,ca nu e mizerie acolo,avea doar ceva pe magnet,ceva resturi metalice marunte lipite de el...dupa ce am curatat,am pus totul cu atentie la loc,si am resetat ecu....apoi totul a mers foarte bine
mult succes in oparatiune,si sper sa se imbunatateasca situatia.\
Eu recomand,daca te pricepi,sa dai jos si corpul de acceleratie,pentru ca in corpul clapetei nici eu nu aveam mare lucru de mizerie,dar sunt 2 orificii extrem de mici,care sunt predispuse la infundare datorita diametrului foarte mic,si pentru alea e bine sa fie ceva solvent care sa dizolve depunerile,Insa corpul de acceleratie a fost dezastru,gurile care duc aerul la injectoare aratau ca un gratar la un restaurant,pline de mizerie,care cu siguranta contribuie la scaderea performantei motorului.a fost nevoie de 5 ori sa repet operatiunea de degresare,dar a ramas totul curat,si dupa ce am pus totul la loc,sa simtit considerabil o imbunatatire,si anume: o acceleratie mai buna fapt care a redus si trepidatiile la relanti.
iti doresc multa rabdare si succes in reparatii




cu respect
calv ree

Avatar utilizator
veverita
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 22, 2012 5:02 pm

Mesaj de veverita » Dum Ian 06, 2013 3:58 pm

dar cu corpul de acceleratie te-ai chinuit mult pana l-ai dat jos?....

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Dum Ian 06, 2013 9:27 pm

salut

Cu corpul de acceleratie cred ca demonatatul mi-a luat undeva la 3 ore...
Sa vad zilele astea daca am timp,si daca gasesc pozele cu corpul dat jos,o sa fac un topic separat cu operatiunea,sa ramana asta cu informatii strict despre regulator



cu respect
calv ree

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Dum Ian 19, 2014 1:37 pm

salutare stimati colegi

am o problema cu relantiul,si nu cred ca e de la regulator,insa nu am vrut sa deschid alt topic,pentru ca sunt siasa destul de multe si gasesti greu informatii.Daca moderatorii considera ca am procedat gresit,va rog faceti un topic separat.
Problema e relantiul,care de cand am schimbat carbunii la electromotor,nu vrea sa mai scada sub 1200 de ture,am inchis de tot reglajul manual,clapeta este inchisa maxim,iar relntiul o ia razna,cand urca la 1500,cand la 1200,dar nu mai scade sub 1200,decat cand pornesc toti consumatorii,inclusiv amplificatior+sub,atunci scade undeva la 600,cand opresc si las doar farurile,urca la 1200.si nu sta chiar fix,adica fluctueaza intre 1200-1300-1500 si se tot plimba pe acolo,dar la un moment dat sta o perioada fix la 1200,atunci din cand in cand,foarte rar insa,parca se chinuie sa scada,si coboara pentru o fractiune de secunda pana la 1100.Am incercat sa scot si mufa de la regulator,insa nu se modifica nimic,fluctuatile sunt la fel e ca si cum nu am scos nimic.
Motivul pentru care am spus ca nu cred ca e de la regulator este faptul ca si cu mufa regulatorului scoasa,tot fluctueaza.
Am curatat regulatorul,corpul de acceleratie,injectiare,bujii(au vreo 10.000 km),valve admisie,EGR,rotor,capac distribuitor,si cam tot ce se poate curata la admisie,alimentare,aprindere,am resteta ECU,am facut tot ce am stiut eu sa ii fac,insa trebuie sa cer ajutor,pentru ca nu reusesc nimic,relantiul isi face de cap,si consumul a crescut cu aprox 4 l/100,am incercat benzina buna EVO de la mol,masina zboara cu benzina asta insa concumul e tot asa de mare,si relantiul e tot la fel de "in treaba lui"
Intr-un timp ma gandeam ca poate ECU sa fie problema...dar nu stiu,astept pareri.
Sper ca sunt destul de explicit,si ca ma puteti ajuta.
Va multumesc anticipat.



Cu respect
calv ree

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Joi Feb 13, 2014 7:51 pm

salut stimati colegi
In urma informatiilor de pe forum cu privire la problema carismei mele (deloc),m-am gandit sa ofer eu informatiile si cum s-a rezolvat la mine problema,pentru ca pe viitor sa stiti ce sa faceti daca intampinati problema asemanatoare.

In primul rand am desfacut si am curatat din nou tot corpul de acceleratie(curat de altfel,dar m-am gandit ca nu strica ),iar in urma acestei operatiuni am "descoperit" un sub regulatorul de relanti,un arc cu reactie termica,iar in capatul lui o clapeta care comunica cu regulatorul de relanti.Am facut ceva cautari pe internet,si am aflat ca este de fapt socul (shocul),cel care la dacie,cine stie,trebuia sa il tragi inainte sa pornesti iar pe urma cum se incalzea motorul il impingeai treptat la loc.Ei bine toata treaba aia e acum facuta de acest arc cu reactie termica(adica la fluctuatiile de temperatura,rece-cald,isi schimba pozitia)in capatul caruia e o clapeta.Problema la mine era faptul ca acel arc era restrictionat de mizerie si nu mai inchidea clapeta decat jumatate,asa ca l-am luat afara,l-am curatat bine cu decarburol,iar pe exterior l-am polisat putin cu smirghel de 1500 uns cu ulei pentru masina de cusut(merge orice ulei auto),pe urma i-am mai dat un jet cu dercarburol,i-ar inainte sa pun totul la loc am uns bine arcul cu WD 40(atentie doar arcul,nu si clapeta).Si inca o chestiune,de care m-am lovit eu,datorita faptului ca de ceva vreme clapeta nu se mai inchidea,arcul si-a schimbat pozitia,iar acum inchidea tot pana la jumate,asa ca am fost nevoit sa readuc pozitia arcului la normal,o treaba complicata,care cere rabdare,dar care in final a reusit.

Am pus totul la loc si problema parea ca s-a rezolvat,insa a doua zi relantiul nu scadea sub 1000.Am cautat iar ceva vreme pe internet,si am gasit urmatoarea chestiune interesanta,si anume:-Intrucat arcul e cu reactie termica,si e foarte important pentru pornirea masinii,si ulterior pentru stabilirea relantiului,producatorii de automobile au trecut cu o conducta de antigel si pe acolo,din sistemul de racire al masinii,o data pentru a prevenii inghetarea acelui arc,si a doua pentru ca apa calda,dupa ce motorul se incalzeste umpic,sa treaca pe acolo si sa schimbe pozitia arcului,respectiv sa inchida clapeta,reducand astfel turatia la relanti la normal.Problema mea era exact cu conducta de apa care intra in corpul acelui arc,deoarece in urma schimbarii lichidului de racire cu unul nou,nu am aerisit sistemul de racire,crezand ca se aeriseste singur(asa se spune prin atelierele auto din Romania),dar am aflat,tot de pe internet ca nu e deloc asa,si ca neaerisirea sistemului de racire,in urma schimbului,poate duce la cateva probleme si batai de cap.Datorita aerului din sistem,arcul Socului nu isi gasea o positie constanta,intrucat erau fluctuatii de caldura,iar el reactiona,determinand fluctuatii la relantii,zapacind calculatorul masinii,ba era flux mare de aer,ba inchidea dintro data.Si atunci am inceput sa aerisesc sistemul,exista o palnie speciala cu adaptor pentru capacul de la radiator,eu insa am folosit inventivitatea romaneasca dar am reusit ce mi-am propus.Si am ramas uimit cat aer a putut sa iasa,a trebuit sa completez 1 l si aproximativ 300 ml de lichid.

Dupa aceste operatiuni,efectuate cu atentie,relantiul a sta perfect la 700 rpm.Desigur dupa ce operatiunile sunt efectuate trebuie dat si unreset la ecu,sa stearga din memorie erorile.

Dar nu am scapat total de probleme,relantiul era rezolvat,insa in mers,cand vroiam sa accelerez masina cadea in cap de doua ori,si deabea apoi accelera.Am cautat din nou pe internet,si am gasit ca responsabil pentru aceasta ar putea si senzorul de pozitie al clapetei de acceleratie (TPS),care la mine a si fost vinovat,insa pentru reglarea lui e nevoie de un OBD reader,eu nedispunand de unul,am decis sa imi incerc norocul (nu recomand nimanui,daca faceti aceasta alegere,o faceti pe propria raspunedere),asa ca l-am dat jos,si am constat o crapatura in corpul acestuia,initial am crezut ca e dus de tot,dar am zis ca nu costa nimic sa incerc sa ii dau niste decarburol sa il las sa se usuce,iar apoi am spreiat in el wd 40,si l-am pus la loc,fara sa caut o pozitie anume,gandindu-ma sa il ajustez,in functie de cum se comporta masina la drum,insa am avut noroc si l-am pus in pozitia buna,si nu era nici stricat,crapatura neafectand functionarea acestuia.

Acum masina merge din nou bine.

Inchei cu unsfat.Daca masina ta are comportamente anormale,nu te grabi sa schimbi piese,la unele simptome extrem de urate,s-a constatat ca rezolvarea a fost o ampla operatiune de curatare a admisiei,alimentarii cu combustibil,si curatarea sau eventual schimbarea bujiilor,deci aprinerea.Inernetul abunda de informatii pentru orice problema(ce-i drept nu in romaneste,romanii nu prea dau din casa ),trebuie doar sa iti faci timp sa cauti,in cazul in care nu ai succes la unii mecanici.

Mi-ar fi placut sa am poze cu toate operatiunile,insa nu am fot pe faza ,dar daca cineva are intrebari legat de aceste aspecte,sunt bucuros sa raspund si sa ajut in limita posibilitatilor.

In speranta ca aceste informatii sunt utile,
va salut


cu respect
Calv ree



Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Lun Feb 17, 2014 9:04 am

Este foarte util ceea ce ai scris aici chiar si pentru noi cei cu motoare 4g18 pentru ca in principiu functioneaza la fel acea clapeta. Cand se mai incalzeste putin o sa ma apuc si eu de reconditionat clapeta sa vedem care e treaba. Spre exemplu la mine motorul merge normal doar la cald, deci probabil cand antigelul e cald si descongestioneaza acel surub. La rece merge subturat.
Pacat ca nu esti din Bucuresti, mi-ar fi prins bine o mana de ajutor.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori