Consum Mare Sau Calculator Razna ?!

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
coxanelu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 12, 2011 11:56 pm

Mesaj de coxanelu » Dum Oct 16, 2011 4:20 am

motor 1.6, 100mii km, nu are probleme la relanti..trage sanatos fara intreruperi si merg cat se poate de grijuliu cu ea..bujii noi ngk...filtru aer nou...consum in oras seara/noaptea aratat de computerul de bord 9,9.... eventuala rezolvare ?! multam

Avatar utilizator
wartech24
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 21, 2010 12:13 am

Mesaj de wartech24 » Dum Oct 16, 2011 11:23 am

consumul in oras e trecut la carisma ca fiind de 10 % .. dar asta depinde de multi factori .. iarna si la temperaturi mai joase creste si consumul ..

la mine e de 8 - 8,4 (dupa calculatorul de bord) vara ... acuma cu temperaturi mai joase imi arata 9,2 (momentan) .
depinde si cat de scurte - lungi sunt drumurile care le parcurgi, cat de des te opresti la semafor, etc .. la mine drumurile parcurse sunt scurte ..


alimenteaza si fa un reset la calc. de bord si apoi compara la urmatoarea alimentare consumul .. chiar daca nici asa nu poti vedea 100% .. dar ai un rezultat mai aproape de realitate ..

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Oct 17, 2011 9:01 am

Motorul ajunge la temperatura de regim? Uleiul este adecvat? Pe liber masina se duce normal, sau pierde repede din viteza? In ce oras scoti consumul asta? Nu e o cifra de speriat daca faci drumuri scurte, mergi putin si prinzi semafor, sau altceva. Mai ales daca ai si un termostat care e blocat pe deschis, ai ulei mai grosut si iti si merge un pic infranata.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Lun Oct 17, 2011 9:29 am

Consumul testeaza-l cu pompa, nu cu CB. De exemplu, la mine CB-ul chiar estimeaza corect, adica la nivel de o zecimala (m-a surpirns si pe mine asta dupa cateva teste de pompa) insa nu stiu la masina testata de tine. Sonda lambda este buna?

Plus ai resetat CB-ul sa nu ai cumva un consum mediu anterior care greu scade si tu ai impresia ca e consumul tau mediu, dar defapt e insumat cu alte consumuri?

Daca e real si la pompa (9,9% seara) este foarte mult, normal un consum de pana la 7% ar fi corect in conditiile de trafic spuse de tine, a mea consuma 10-11 sau mai mult doar in Bucresti cand stau mai mult pe loc bara la bara, nu la rulaj lejer de trafic. A mea consuma pana in 9% in Cluj vara cu AC mereu, in conditii de trafic maxim care poate sa il ofere Clujul (dimineata la 9 sau dupa amiaza la ora 17).

Avatar utilizator
coxanelu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 12, 2011 11:56 pm

Mesaj de coxanelu » Lun Oct 17, 2011 1:04 pm

salutare
orasul este londra ( deci sanse mari ca benzina sa fie cum trebuie ), iar seara/noaptea este comparabil la trafic cu orice oras mare din tara
ieri am facut un drum afara ( aprox 150km) la o viteza medie de aprox 110kmh, consumul aratat de BC a fost de 6.0 ceea ce-mi spune ca functioneaza in parametri normali ( calculatorul) + ca mi s-a parut o cifra acceptabila avanda in vedere ca la intoarcere am fost 4 insi + ceva bagaje
inainte de schimbarea filtrului de aer, a bujiilor moarte cu unele ngk cum am citit ca ii plac + curatirea clapetei de admisie cam facea nazuri la stop/relanti...acum merge frumos in orice treapta/relanti
nu pare sa fie deloc infranata, motorul se incalzeste repede ( deci termostatul e ok ) iar drumurile facute au in medie intre 5-10 km fara ca motorul sa ajunga sa se raceasca intre ele ( pauze de aprox 20min intre cursele de taxi primite )

sa incerc sa ii schimb sonda lambda? are cumva doua ? ( sus la motor si pe undeva pe dedesubt alta? )
pe de alta parte...daca la drum intins a baut conform standardelor...de ce in oras ( repet, mers seara/noaptea deci doar stopuri si cateva masini pe langa) are un consum asa de ridicat?
intr-un final imi voi rupe de la gura un plin, merg 100km si pun iar daca dansa mai face mult pe interesanta cu electronica aia din bord

multumesc ptr raspunsuri si sper ca pun problema corect astfel sa se inteleaga cat mai mult din ce incerc sa rezolv

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Oct 17, 2011 3:00 pm

Poate stii deja,dar spun oricum ca sa fie clar. Cand pornesti masina, iti consuma niste benzina. CB va lua in calcul la drumul tau si acea cantitate de benzina. Eu daca pornesc masina si fac 100 m, imi arata consum 29.5%. Daca ai porniri multe, se insumeaza cantitatile alea de benzina consumata la pornire si iti cresc media de consum.

Sonda sau sondele lambda daca aveau ceva, ti se aprindea martorul de check engine cu mult inainte sa iti influenteze consumul. La mine e rezistenta de incalzire dusa la sonda 2(cea de control) si sta becul in permanenta aprins, consumul e insa in parametrii. La tine nu cred ca sunt probleme pt ca iti consuma absolut decent in afara, asa imi ia si mie la viteze medii de 110.

Poate ca inca nu te-ai obisnuit cu masina si nu o exploatezi corespunzator. Poate esti prea bland cu acceleratia si o gatui, sau poate accelerezi cu prea mult zel...fiecare masina (gama de modele, nu fiecare masina individual) se conduce altfel. Smartul merge subturat fara probleme, si asa scoate cel mai bun consum,accelerand generos (50% pedala) si schimband des treptele. Cu suzuki-ul nu merge asa, trebuie accelerat mai lung si mai bine o tin in a 3-a daca traficul nu e ultra previzibil ca scot consum mai bun decat cu a 4-a sau a 5-a. Experimenteaza si vezi daca subturat ii place (schimbi 2000-2200 in functie de treapta in care te aflii si de cat de lunga e urmatoarea, si de sarcina ca sa nu o chinui totusi) sau daca ii place mai mult pe la 2500-3000 de ture si sarcina mica, sa respire motorul bine. Trebuie sa te poti folosi de cuplul motor eficient, pt ca atunci cand cuplul e maxim, masina respira cel mai eficient, pierderile de pompare sunt deci mici si puterea dezvoltata per benzina arsa este maxima.

Tu trebuie sa gasesti deci o plaja de turatii in care masina dezvolta putere adecvata nevoilor tale cu cea mai mica cantitate de benzina arsa. Sper ca n-am batut campii prea mult

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Lun Oct 17, 2011 11:44 pm

Sonde sunt doua, din cate stiu cea care se mai duce, e prima care e in fata motorului...a doua e sub masina pe traseul de evacuare.

Incearca sa schimbi vitezele astfel: de la a 1-a la a 2-a la 2000-2200 rpm, de la a 2-a la a 3-a la fel si apoi restul treptelor superioare la 3100 rpm. Spune-mi consumul astfel, urban si extraurban (insa incearca sa respecti matematic turatiile mentionate). Sunt curios cum iese la tine, Bineinteles, cu acceleratie blanda.

Avatar utilizator
coxanelu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 12, 2011 11:56 pm

Mesaj de coxanelu » Mar Oct 18, 2011 3:47 am

cam asta mi-e si stilul actual 2000-2500 si doar la urcari spre 3000....o sa merg maine undeva la 2500-3000

ok, pica si lambda din ecuatie...poate sint eu prea derutat ca am sarit de pe o octavie diesel in carisma 1.6 dar 9.9-le ala seara cu calculatorul care culmea ca afara arata un consum foarte decent tot imi sta pe cap

s-ar putea insa sa fie ce spune alex cu acele opriri/plecari destul de dese care dau peste cap electronica in materie de afisaj consum si defapt ea sa fie undeva la 7.5 ceea ce ar fi foarte acceptabil

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori