Pagina 1 din 1

Scris: Sâm Aug 27, 2011 9:42 am
de ZTV
Salut, am o problema la carisma mea, turatia la relantiu ramane din cand in cand prea mare, adica intre 1600 - 2200 rot/min, nu conteza ca motorul este rece sau cald. Daca apas putin acceleratia, 90 % din cazuri revine, sau daca apas clima atunci ajunge sub 900 rot/min dar oscileaza. Am auzit ca oscilatia relantiului este problema comuna, nu ma deranjeaza...problema este cu relantiul prea mare.

Cu ce ma sfatuiti ? Orice ajutor este bine venit, inainte sa ajung la macelari cu ea. Masina este: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI automatic 2002

multumesc

Scris: Vin Sep 02, 2011 7:24 pm
de korn84
daca spui ca oscileaza atunci poate fi regulatorul de relanti(idle air control) care trebuie curatat.sunt cateva posturi pe tema asta.sau cauta pe youtube.asa cred ca poti rezolva ambele probleme.e destul de simplu de facut.am facut si eu la a mea ca am tot un gdi si acum e ok.nu imi statea supra turata dar avea oscilatii.si daca e vb ca ai probleme la relanti cred ca e logic sa fie regulatorul de relanti.parerea mea.

Scris: Vin Sep 02, 2011 9:43 pm
de korn84
Legat de oscilatia la relanti cand dai drumul la aer conditionat.este normal.asa imi face si mie.motorul "simte" consumatorul si urca in turatii apoi revine la turatia de relanti si apoi urca iar ptr ca incearca sa isi mentina turatia la care este calibrat.din cate stiu aerul conditionat consuma 20% din resusrsele de putere ale motorului.daca tie iti sta masina la 1600 de ture si pornesti aerul conditionat e normal sa iti cada in turatii(e posibil sa ajunga si la 900 de ture).nu as putea sa iti spun exact cate sute de turatii scade sau creste dar este normal sa oscileze.daca sta la 800 de ture si pornesc aerul atunci scade la 600 si incepe sa se tureze ca sa nu se opreasca si ajunge pe la 1200,1300 de ture(depinde si de modul in care folosesti aerul conditionat ptr ca eu am si eco). oricum nu trebuie sa te ingrijorezi cand scade turatia la pornirea aerului conditionat.si nu are nici o legatura problema ta cu aerul conditionat.este un consumator in plus atata tot.incearca sa fortezi geamul sa se inchida dupa ce s-a inchis deja(daca ai geamuri electrice).ai sa vezi ca scade intesitatea luminii la faruri.astia sunt consumatorii.

Scris: Sâm Sep 03, 2011 10:37 pm
de ZTV
ok, eu inteleg ce ziceti voi cu consumatori si altele, DAR la mine cateodata ramane turata peste 1600 - 2000 de rot/min, si daca apas acceleratia si ridic peste 3000, atunci revine la normal. Nu tot timpul face, dar e destul de enervant.

Scris: Dum Sep 04, 2011 11:09 am
de korn84
incearca sa o accelerezi de la corpul clapeta adica direct de la motor si vezi face la fel.posibil sa fie cablul de acceleratie sau corpul clapeta care nu mai merge cum trebuie.

Scris: Dum Sep 04, 2011 2:44 pm
de ZTV
cum de la corpul clapeta ?

Scris: Lun Sep 05, 2011 9:12 pm
de wartech24
clapeta e actionata prin cablu ("manual") sau motor (electric)?

daca e electric exista posibilitatea sa se fi dezlipit unul dintre magneti si asa nu iti mai revine tot timpul la punctul initial

o poza mai jos ca sa vezi la ce ma refer

Scris: Mar Sep 13, 2011 9:10 pm
de korn84
curata corpul clapeta(adica chestia aia care care o vezi in poza de mai sus numai ca la tine e "manuala" si are un arc).e posibil sa aiba ceva mizerie si sa ramana accelerata.pune niste ulei pe arcul ala si pe ce mai este mobil.