Diferenta Consum 1.8 Gdi

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
bartoza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 08, 2011 10:02 am

Mesaj de bartoza » Vin Iul 08, 2011 10:14 am

Buna ziua,

Sunt noul proprietar al unei Carisme 1.8 GDI, an de fabric. 2000. Pe langa problema arhicunoscuta cu turatia variabila la MIG am mai descoperit ca exista o doferenta destul de mare intre consumul real si cel afisat pe display-ul de bord. (8.8% pe computer si aprox. 12-13% real)
Personal nu am mai auzit de asa ceva, in general vorbind de toate marcile auto.

Daca are cineva vreo idee despre ce este vorba raman recunoscator.


Multumesc,


George

Avatar utilizator
wartech24
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 21, 2010 12:13 am

Mesaj de wartech24 » Vin Iul 08, 2011 7:29 pm

iti pot da eu un raspuns

chiar si consumul afisat este destul de exact (mica toloranta exista mereu)
dar ce este afisat este consumul MEDIU .. deci daca masina are de Ex. 15.000 kilometrii parcursi de la ultima resetare a consumului mediu, iti va afisa consumul mediu pentru acesti 15.000 km .. chiar daca tu in tot acest timp ai alimentat de mai multe ori .. la drumuri in afara ai consumat mai putin.. in oras mai mult ..si media iti este afisata.
daca ai alimentat si conduci doar in oras ..daca parcurgi doar distante scurte .. pe deasupra in loc de sandale ai incaltat bocancii, care fiind mai grei apasa mai tare pe acceleratie, vei avea un consum de 10-12 %
asta ca sa iti faci o parere despre ce vezi afisat acolo.
pe de alta parte consumul depinde de mai multi factori: benzina, ulei, bujii, starea tehnica a masinii, felul de condus, temperatura, si multe altele ...

sper sa te fi putut ajuta

Avatar utilizator
ZTV
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 20, 2011 12:26 am

Mesaj de ZTV » Vin Iul 08, 2011 11:59 pm

sper sa fie de folo urmatoarele:


La masina mea (tot Carisma GDI automatic) am scos un consum de 9.2 % in oras (numai in oras) cu benzina de la rompetrol efix 95 sau permium 95 de la petrom. De 2 saptamani alimentez numai cu EVO MOL (5.95 ron/L), si calculatorul arata 8.5 % (am facut 344 km numai in Timisoara, si cand am facut plinul cu EVO am dat reset.)
un simplu calcul arata ca:
100 de km parcurs cu o benzina inferioara costa : 49.22 ron
100 de km parcurs cu o benzina de top costa: 50.575 ron

Diferenta de pret este 1.355 ron / 100 de km. Daca mergem 25.000 de km numai in oras alimentand numai benzina de 95, facem o economie de 338.75 ron.
Chiar nu merita, cu benzina de top masina trage muuuuuult mai bine, relantiul este mai stabil, si nu vorbim ca protejam admisia, injectoarele..... si natura !

Avatar utilizator
wartech24
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 21, 2010 12:13 am

Mesaj de wartech24 » Sâm Iul 09, 2011 12:31 am

la motorul meu MPI am un consum mediu afisat de 8,2%.
si pot spune ca se parcurg doar putini km si asta in oras, deci cu un consum mai mare decat la distante lungi in afara.
Motorul GDI este mai econom decat MPI deci ar trebui sa aveti un consum in oras mai mic.
alimentez doar benzina de 95 oct.
reviziile le fac anual .. deci schimb de ulei, filtru ulei, filtre aer si polen ...
clapeta si carcasa clapetei de acceleratie se curata anual.
la 6 luni adaug un aditiv de curatare valve, injectoare si canale de admisie .
deci motorul e intretinut .. si asa se si comporta ... la fel si la consum ..
de ex. dupa o alimentare, resetare consum si apoi iesire pe autostrada la 400 km parcursi 80% autostrada si 20% oras imi indica 6.7% consum, de atunci se circula doar in oras si am acuma un consum de 8,2 ..

cum spuneam consumul depinde de mai multi factori, cativa am enumerat mai sus

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Sâm Iul 09, 2011 1:47 pm

Deci, tot motor de 1.6i, insa nu despre asta e ideea. Si al meu consuma putin cand merg cuminte: Bistrita-Cuj: 5.2-max. 5.5 % cand merg la consum.
Insa, dupa cum zice wartech24:
- la 9.000 - 10.000 de km schimb ulei/filtru de ulei: 110 ron + 18 ron
- filtru de aer la 20.000 de km sau mai repede daca a pupat mult drum prin praf (ininte il schimbat mereu la 10.000 dar criza, deh - desi e 24 ron unul Mann)
- bujiile la 40.000 km (o data la 4 schimburi de ulei): costa 56 ron un set de 4 bujii NGK pentru motorul de 1.6 - mare avere
- la 100.000 de km am schimbat ulei cutie de viteza/transmisie/ambreiaj/frana etc: vreo 200 ron totul, odata la 100.000 de km
- la 2 ani schimb antigelul

Pe romaneste, fac reviziile ca la carte chit ca masina este veche. Insa asta imi ofera bucuria unui consum mediu de 6-max 7% in conditiile mele de mers (mai nou merg ma cuminte, este criza). Si nici probleme cu ea nu am.

Am postat mai mult pentru a sublinia intretinerea masinii pentru un consum mic, decat faptul cat consuma motorul de 1.6i. Cel de 1.8 GDI ar trebui sa consume cam la fel chit ca e de 1.8 insa injectia directa face diferenta fata de MPI.

Avatar utilizator
ZTV
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 20, 2011 12:26 am

Mesaj de ZTV » Sâm Iul 09, 2011 3:15 pm

@bartoza, daca consumul tau pe GDI este mai mare de 10-11 L/100 de km in oras, trebuie sa faci o verificare. Cum am zis mai sus, cu o benzina buna, in Timisoara masina imi ia 8.6 % in Timisoara, si sa nu uitam ca eu am cutia automata.

Avatar utilizator
bartoza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 08, 2011 10:02 am

Mesaj de bartoza » Mar Iul 12, 2011 6:15 pm

Salut din nou,

In primul rand va multumesc pentru raspunsuri.

In al doilea rand, eu ma refeream strict la diferenta de consum intre afisajul (medie) la bord si cel real. In Bucuresti, fara A/C, in conditii grele de drum, am alimentat de 50RON (9.3l) si dupa calculele mele nu am mers mai mult de 75km. Pe bord 8.8l/100km, cu totul resetat in momentul alimentarii, calculand...12l/100km. Diferenta destul de mare...

Din ce am mai intrebat prin stanga/dreapta + din ce am citit pe forum acel consum ar trebui sa afiseze aproximativ consumul real.
Pierderi de combustibil (vizibile) nu exista, ar mai exista varianta unei erori de estimare al indicatorului de nivel al combustibilului, respectiv al becului de avertizare (rezerva).


Multumesc!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Iul 13, 2011 3:57 pm

Ai facut plinul, ai mers ceva si apoi ai facut plinul si au intrat de 50 ron? Sau era becul aprins,ai pus de 50 ron si ai mers iar pana s-a aprins becul, sau ma rog, pana a scazut acul la acelasi nivel?!

Ca sonda de benzina nu e cea mai precisa unealta de masurare a consumului, plus ca benzina se mai evapora, masina mai sta in panta, chestii. Consumul real il poti masura doar de la plin la plin. Altfel, variabilele sunt prea mari, mai ales daca pui cantitati din astea minuscule.

Avatar utilizator
bartoza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 08, 2011 10:02 am

Mesaj de bartoza » Joi Iul 21, 2011 11:10 am

Salut,

Am revenit cu masuratorile facute cu plinul facut.

Pe media de la bord (resetata in momentul alimentarii) 10.3l/100km, consumul calculat 12.7l/100km.

Proba facuta dupa schimb distributie, consumabile si ulei.

Astept pareri si sugestii...

Multumesc!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Iul 21, 2011 2:14 pm

Cati kilometrii ai facut de la un plin la celalalt?

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori