Mers Neregulat

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
ZTV
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 20, 2011 12:26 am

Mesaj de ZTV » Vin Iul 01, 2011 12:46 am

Salut, sunt noul proprietar de Carisma din 2002, masina este 1.8 GDI cutia automata. Sa incep cu problema, aseara era sa raman fara benzina, am folosit cred ca ultimele picaturi din rezervori pana am ajuns la o benzinarie (omv). Am facut plinul, totul frumos merg aprox 4-5 km, si apara o problema. La vitezele intre 70 si 100 km/h, pe drum lung cand motorul nu este fortat la turatii mari, ma refer la turatii intre 1500 si 2000 rpm, masina se comporta parca nu primeste suficient de benzina, nu tot timpul, merge 2-3 minute apoi apara o smucitura de 4-5 secunda, dispara si iara apara. Daca bag talpa in acceleratie, peste 2500 de ture nu mai apare acest fenomen, deloc. Si am si relanti instabil, cobora pana ce simt ca tremura motorul, dupa aia revine, daca dau drumul la clima, relantiul ramane stabil. Eu banuiesc ca a intrat ceva mizerie, dar nu stiu unde sa incep, si ce am de facut. Sunt convins ca trebuie sa dau jos rezervorul sa-l curati. Si dupa aia? Schimb filtrul de benzina? Cat costa un filtru de benzina ? Unde se afla filtrul de benzina ? Este posibil sa fie afectat si pompa de benzina, chiar daca la turatii mari masina se comporta exemplar ?


Multumesc pt ajutor, orice sfat e bine venit.

Avatar utilizator
76doh
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 19, 2011 5:01 pm

Mesaj de 76doh » Vin Iul 01, 2011 1:03 am

mai bine iai face un test motor la un service si te costa intre 50 si 100 ron ,inainte sa dai rezervorul jos si alte cele

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Vin Iul 01, 2011 7:23 am

Filtrul de benzina se afla in rezervor, este vreo 200 ron unul aftermarket si vreo 350 ron unul OEM.
Instabilitatea la relanti se rezolva temporar prin curatarea regulatorului de relanti (daca nu este problematica, altfel asa face toate...)

Vezi si curatarea corpului clapetei de acceleratie, este un tutorial frumos prezentat parca de wartech pe forum, parca. Marea parte a problemelor se gasesc pe forum cu un search si se pot solutiona acasa. Foloseste search pe forum si te va ajuta in cazul tau.

Daca nu ai "check engine" aprins", nu stiu daca un tester te va ajuta.
Prima data curata clapeta de acceleratie si regulatorul de relanti si vezi daca mai face asa. DUpa schimba si filtrul de benzina (in mod normal, se schimba la fiecare 100.000 km), exista si schema pentru asta, am postatt-o eu la "probleme Carisma".

Sa ne ti la curent cu situatia, sa vedem cu ce mai putem ajuta, insa cauta putin pe forum, se gasesc unele la problema ta

Avatar utilizator
ZTV
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 20, 2011 12:26 am

Mesaj de ZTV » Vin Iul 01, 2011 8:35 am

eu ma refer la filtru de benzina, nu la pompa. La pretul asta iau pompa la alte masini. In fine, ma apuc si revin.

off: da, nu am dat search recunosc, eram prea obosit aseara.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Iul 01, 2011 8:48 am

E f periculos sa mergi pana ti se termina benzina,poti arde una din pompe (la GDI ai de luat 2 pompe, asa ca mai bine sa nu aflii cat costa una) , ca sa nu mai vorbesc ca a tras toata mizeria din rezervor. Injectia directa e ceva mai pretentioasa decat cea multipunct clasica.Curata ce ti-au spus colegii, si cauta sa schimbi si filtrul acela. Daca faci si o spalare a rezervorului esti deja tatic. Si sa ai grija de acum la nivelul de combustibil

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Vin Iul 01, 2011 9:48 am

Vorbeam de filtru, nu de pompa. Costa mult dar se schimba o data la 100.000 de km deci poate nu e chiar asa scump.
Il schimbi mai repede daca ai prins ceva gunoaie si l-a infundat sau daca ai tras gunoaiele de pe fundul rezervorului si le-ai trecut prin filtru.

Plus vezi ca GDI e un motor superb dar cam pretentios (s-a mai scris pe forum): e un benzinar care consuma putin pentru ce ofera insa sensibil la benzina, daca nu ma insel si recomandarea este sa mearga cu benzina de 98, nu de 95.

Avatar utilizator
ZTV
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 20, 2011 12:26 am

Mesaj de ZTV » Vin Iul 01, 2011 10:23 pm

nu stiam ca e atat de sensibil motorul, inca nu sunt hotarat ca am ales bine masina, dar incerc sa ma obisnuesc. De obicei alimentez cu alto100 de la rompetrol sau petrom 99+. Dar ma scoate din sarite masina, azi am fost la mecanicul meu, e un tip foarte de treaba si priceput, merg la el de cativa ani. Inca nu m-a dezamagit, si am venit cu mai multe masini (dacia 1310, dacia supernova, citroen c2, ford mondeo, audi a4, mercedes c220,......). A curatat clapeta si regulatorul de relanti. Si cand il rog sa cauta sa vedem si filtrele in ce stare sunt,...pauza....nu-l gaseste!
Am ales aceasta masina ca am auzit de fiabilitatea ei, dar acuma imi pare rau, sincer...pacat ca nu am luat o banalitate de skoda octavia tdi. (sotia mea conduce audi a4, orice service ma primeste ). Acuma stau sa ma gandesc ca masina asta e o pacoste, daca se strica ceva la ea, am dat de dracu, piesele sunt extrem de scumpe si greu de gasit.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Vin Iul 01, 2011 11:45 pm

Pauza ...FRANA!!!!

Nu te agita atata ca este o masina foarte buna, citeste topurile de fiabilitate. Daca nea Ghita de la scularie (aka mecanicul) se teme sa desfaca o japoneza, nu inseamna ca japoneza este proasta. Am stat eu sa caut unde este filtrul minune, aici ai schema. Deci se ridica bancheta, se desface capacul, si ...VOILA!. Greu...

Idem exista topic pentru filtru de habitaclu, e sub torpedou si sunt tutoriale desenate cu markerul cum se face.

Cel de ulei este sub motor, in partea stanga, LA VEDERE, iar cel de aer il vezi in cutie cand ridici capota. Deci nu are decat 4 filtre si fiecare au un Dumnezeu. Despre toate s-au mai discutat. Decat sa te plangi, mai bine cauta in forum, iar unde nu gasesti/ sau e dificil de gasit, intreaba PUNCTUAL si raspundem. Nu e bai sa ne ajutam insa nu sunt de acord sa aruncam cu noroi in Carisme, a mea are aproape 100.000 de km la mine si nu prea a cerut bani deci?


Topicul de Carisma nu e asa mare deci poti rasfoi putin, se gasesc solutii. Iar pentru nea Ghita, pana si tractorul are filtru de carburant.
Pentru alte probleme, am postat si manual de service, insa totul e sa rasfoiesti putin. Nu avem nici noi timp sa scriem mereu linkurile unde sunt postate, toate au pe categorii, manualul il gasesti la categoria Manuale , normal.

Motorul e superb, ma repet, citeste mai multe despre el.

Avatar utilizator
ZTV
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 20, 2011 12:26 am

Mesaj de ZTV » Sâm Iul 02, 2011 1:18 am

mc mult chacha pt incurajare si pentru ajutor. Eram cam nervos, dar acuma sunt mult mai calm.

Avatar utilizator
dragos55
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 11, 2010 3:02 am

Mesaj de dragos55 » Sâm Iul 02, 2011 2:08 am

Sincer, daca iti pare rau ca ai cumparat GDI automata de 1.8 ( cea mai tare din gama ) atunci nu ai alta solutie decit sa o vinzi. Sunt multi care cauta asa ceva.

Eu am una din 1999 cu 220 000 km si sincer este masina care m-a multumit cel mai mult din toate pe care le-am condus: BMS seria 3, KIA SW, FIAT, Toyota Auris, Sharan, Mercedes A Klass, Opel Astra, Audi aproape toate sub 1 an, doar KIA avea 2 ani vechime. Stiu ca se poate argumenta ca nu se compara cu masina noua, etc, dar dupa 3 ani de cautari m-am hotarit la Carisma GDI 1.8 automata. Normal ca nu toti gindesc ca mine sau au necesitatile mele ( masina de familie, 90% mers cu 4 in masina, banchete comode sa nu-mi dea dureri de spate dupa 16h de condus, cu suficient loc in spate pentru copii, sofer care nu are cunostinte de mecanica si fara dorinta de "mesteri" la masina). Vreau sa subliniez doar ca masina are ceva calitati, de exemplu eu am mers cam 3000km cu uleiul sub minim, pe autostrada cu masina full si mers putin peste limita legala. La final cred ca mai era doar 1l deoarece am completat cu 2.5l. Admit ca sunt un idiot ca am facut asta, dar motorul inca merge si la ultimul drum in Romania cu masina iarasi full nu am observat cresteri de consumul sau scaderi de performanta. A trecut verificarea technica ( aici se face serios, fara "glume") prin urmare eu sunt multumit de ea.

"Problema" descrisa de tine este una "curenta" pe care o am si eu, mai ales dupa revizii sau benzina proasta/veche. Din fericire revizia la mine este inaintea unui drum in Romania si problema se rezolva usor in Ungaria pe autostrada. In afara de cele scrise mai sus de colegii de forum (de bun simt si corecte din experienta mea), as avea de adaugat urmatoarele recomandari:

1) foloseste doar un ulei bun sau foarte bun: de la Castrol 40W in sus ( daca are peste 150 000 poti folosi 60W dar doar dupa ce vorbesti cu un mecanic care are experienta, preferabil pe Carisma GDI automata - eu am vorbit cu 2 )
2) schimba uleiul inainte de cei 15 000 recomandati si verifica nivelul sa nu patesti ca mine
3) filtru de aer trebuie schimbat regulat
4) bujiile doar marca si tipul recomandat, la fel schimbate la timp
5) foloseste un aditiv de curatare la schimbarea uleiului (doar dupa o consultare cu mecanicul si doar produse verificate, eu folosesc ceva clasic de 10 euro folosit frecvent in astfel de cazuri de firma unde ma duc eu).
6) "incalzeste" masina 10-20 sec inainte de a pleca la drum
7) bateria sa fie din cele mai bune, automata necesita mai mult curent/putere la pornire ( daca uiti farurile aprinse o sa afli ca nu merge impinsa, eu am cabluri + o asigurare pentru asa ceva. Daca folosesti cablurile este posibil sa-ti reseteze computerul si atunci trebuie sa faci un drum in afara de cam 80 km parca, nu mai stiu exact, era un post despre cum se reseteaza computerul si ce trebuie sa faci dupa. )

Pentru a rezolva problema tine cont de urmatoarele:

1) GDI este pentru benzina de la 98 in sus ( stiu ca pe capac scrie 95+ dar este greu de respectat 95 deoarece in timp benzina pierde cifra octanica, daca faci un plin full cu 95 o sa observi ca la fiecare saptamina merge parca mai prost ). Cind am benzina in rezervor mai veche de 2 saptamini, mai adaug citiva litri de benzina "proaspata".

2) GDI nu suporta bio! Apar depuneri care afecteaza comportamentul motorului. Cu parere de rau in Romania parca doar Rompetrol mai vinde 98 fara bio. Alimenteaza doar de la 98 in sus, fara bio, de la benzinarii de incredere.

3) O data pe luna trebuie facuta o iesire in afara orasului si incearca sa turezi motorul - accelereaza normal pina intra intr-a 4-a ( la peste 80 ) apoi apasa acceleratia pina la fund si inca putin (probabil stii deja de ce). Eu o tin asa citeva secunde dar vezi sa nu te duci peste 6000 rotatii. Eu de obicei fac asta cind ies din oras si intru pe autostrada ( se trece de la limitarea la 80km/h la 130 km/h ) cam de 2-3 ori, de obicei in depasiri. Mersul cu 150 km/h rezolva problema dar va rog doar mergind pe autostrada si pe portiuni unde asa ceva este legal.

As mai adauga doar un mic sfat, daca se poate, nu merge "subturat" la deal: cind este necesar, apasa acceleratia pina dincolo de jumate ( pe la 75% ) si cutia va schimba intr-o treapta inferioara. ( Probabil trebuie putin exercitiu pina o sa-ti iasa, stiu ca suna ciudat sa accelerezi pentru a schimba intr-o treapta inferioara ).

Cele de mai sus sunt bazate pe experienta mea de 1 an si ceva pe Carisma 1.8 GDI automata, nefiind mecanic de meserie am invatat de la altii si din experienta proprie.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori