Relantiu Instabil ? Oprire Motor La Relantiu.

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
Geco
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 24, 2007 9:55 pm

Mesaj de Geco » Sâm Feb 19, 2011 4:44 pm

Urmatoarea rezolvare se refera la cei care au Mitsubishi Carisma diesel cu motor F9Q1 sau F9Q2 si care constata urmatoarele :
1)Cu motorul functionind la relantiu, acesta se opreste brusc si inexplicabil. De regula, inainte de a se opri, relantiul devine instabil fluctuind cu 200 ? 300 rotatii/minut iar functionarea motorului devine zgomotoasa;
2)Cu motorul functionind la relantiu, daca acesta nu se opreste dupa 3-5 minute, uneori nu se mai poate tura mai mult de 1000-1500 rotatii/minut, intrind intr-un regim de safe mod. Daca se incearca in continuare turarea motorului prin apasarea la maxim a pedalei de acceleratie, acesta se poate opri. Din acest regim de regula nu se mai poate iesi decit daca se opreste si apoi se reporneste din cheie motorul. Uneori motorul iasa singur din acest regim de safe mod functionind apoi normal pentru o perioada de timp;
3)Pe regim de relantiu, uneori motorul se poate opri si cind se schimba vitezele dintr-o treapta in alta. Atentie la aceasta situatie periculoasa pentru ca nu mai actioneaza servo-directia iar manevrarea volanului devine foarte dificila!
4)Uneori, in sarcina si la accelerari mai bruste, demarajul este insotit si de fum de nuanta inchisa;
5)Consumul de motorina este usor crescut fata de normal (0,5-1 l/100 km);
6)Scoasa din viteza si cu motorul pornit, daca se apasa cursiv pe pedala de acceleratie se constata ca turatia are la un moment dat salturi bruste (aproximativ 100-200 rotatii/minut) undeva in intervalul 1000-1500 rot./min.;
7)Presiunea motorinei, masurata in rampa de combustibil, indica la relantiu valori fluctuante intre 150 - 300 bar.
8)Se poate ca uneori motorul sa porneasca relativ mai greu.

Observatii :
Daca aveti noroc, testerul poate afisa ca defect regulatorul de presiune combustibil dar nu este o regula.
Cele descrise mai sus se pot accentua daca temperatura exterioara este mai scazuta si de asemenea la anumite tipuri de motorina.

Rezolvare: schimbarea regulatorului de presiune combustibil.

Acest regulator se afla montat pe pompa de injectie si este fixat prin 3 suruburi, fara reglaje. Regulatorul nu contine nimic care sa poata fi reparat si din acest motiv este necesara inlocuirea lui.

Pentru demontarea regulatorului :
1.Se decupleaza mufa de comanda;
2.Se desurubeaza cele 3 suruburi;
3.Se extrage cu mina, prin miscari usoare, regulatorul din pompa;
4.Se monteaza regulatorul nou in ordine inversa opratiunilor de mai sus. Se va avea grija sa nu se deterioreze la montaj cele doua garnituri din cauciuc situate pe regulator;
5.Se amorseaza pompa de injectie prin apasarea pina la intarire a pompitei de cauciuc situata linga filtrul de motorina;

Important : la achizitionarea regulatorului nou se va tine cont ca se poate inlocui identic cu seria : 0928400487 (de la Renault ) care costa aproximativ 70 EURO. Cel original costa aprox. 300 EURO.

Succes!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori