Cutia De Viteza

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
kornelush
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Aug 28, 2008 6:52 pm

Mesaj de kornelush » Mie Ian 05, 2011 10:11 pm

Salutare! Stiti cumva ce fel de cutie de viteze are MitsubishiCarisma GLX din sept 1997 motor 1,8 cmc 116 hp? tot e de Renault?
Problema este ca azi am pornit-o, am dat un pic cu spatele, apoi cand sa introduc schimbatorul in a I-a nu a vrut, nici a II-a,nici a III-a si nici a IV-a, ci doar intr-a V-a a intrat. Nu stiu ce are. nici cei de la un service nu stiu despre ce poate sa aiba? deci practic in nici o viteza nu intra decat intr-a 5-a (chiar daca motorul este pornit sau oprit).
Aveti idee ce poate fi?
Cat poate sa coste o cutie de viteze second?
Ce recomandati? schimbat sau de reparat?


Va multumesc anticipat!

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Joi Ian 06, 2011 12:14 pm

Salut
Verifica mai intai de toate ghidajul de la cremaliera . Daca ala e uzat nu iti mai pica pe pozitia de intrare in trepte . Este posibil ca atunci cand ai scos-o din marsarriere sa nu mai fi revenit pe pozitia buna .

Avatar utilizator
wartech24
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 21, 2010 12:13 am

Mesaj de wartech24 » Joi Ian 06, 2011 12:28 pm

carismele cu cutie de la renault le recunosti dupa inelul de la schimbator care trebuie ridicat pentru mersul inapoi

Avatar utilizator
mircea13
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mar 25, 2009 11:28 pm

Mesaj de mircea13 » Joi Ian 06, 2011 3:09 pm

Eu cred ca este cutie de Renault. , de tipul JB3-252. Ar trebui sa ai undeva o placuta cu tipul cutiei.
http://www.neoriginal.ru/cat/mitsubishi ... 6/group/22

Avatar utilizator
claus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Feb 03, 2011 9:40 pm

Mesaj de claus » Joi Feb 03, 2011 9:45 pm

Salut kornelush!
Ai reusit sa rezolvi problema cu vitezele? Te intreb pt ca acum 2 zile am patit si eu acelasi lucru cu Carisma mea si inca nu stiu cum sa o rezolv. Eu am o Carisma 1.6 din 2000.
Multumesc

Avatar utilizator
Katek
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Feb 21, 2011 3:45 pm

Mesaj de Katek » Lun Feb 21, 2011 4:08 pm

Buna ziua,

As dori sa stiu opinia voastra legat de faptul ca in timpul mersului, indiferent de treapta, aud un zgomot foarte similar cu zgomotul produs de un motor electric (motorul, pe liber, suna perfect normal). In treapta a 5-a, zgomotul se transforma intr-unul asemanator cu cel facut de frane, cand sunt foarte uzate. Cand accelerez, schimbatorul de viteze tinde sa iasa din viteza (are un joc destul de mare, dar nu decupleaza cutia de viteze), iar cand nu accelerez, revine in pozitia normala. De asemenea, ca sa schimb treptele, chiar si cand plec de pe loc, in prima treapta, trebuie sa fortez schimbatorul. Am incercat alt test - cu motorul oprit, in orice treapta de viteza, in momentul in care misc masina, aud un zgomot ("clic-clac") inexistent pana acum. Am verificat uleiul din cutie si e curat, fara nici o urma de impuritati/ pilitura de fier etc.
As vrea sa stiu daca pare a fi o problema cu ambreiajul sau am probleme la cutia de viteze. Multumesc!

Avatar utilizator
mayer_maryus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 24, 2008 12:19 pm

Mesaj de mayer_maryus » Mar Feb 22, 2011 10:47 am

QUOTE (kornelush @ Jan 5 2011, 10:11 PM) Salutare! Stiti cumva ce fel de cutie de viteze are MitsubishiCarisma GLX din sept 1997 motor 1,8 cmc 116 hp? tot e de Renault?
Problema este ca azi am pornit-o, am dat un pic cu spatele, apoi cand sa introduc schimbatorul in a I-a nu a vrut, nici a II-a,nici a III-a si nici a IV-a, ci doar intr-a V-a a intrat. Nu stiu ce are. nici cei de la un service nu stiu despre ce poate sa aiba? deci practic in nici o viteza nu intra decat intr-a 5-a (chiar daca motorul este pornit sau oprit).
Aveti idee ce poate fi?
Cat poate sa coste o cutie de viteze second?
Ce recomandati? schimbat sau de reparat?


Va multumesc anticipat!


daca e motor gdi adica 4g93 nu e cutie de renault , si o poti schimba stiu ca era vreo 150euro ...nu prea sant scumpe

e posibil sa fi rupt vreo furca in ea , dar pana nu o desfaci nu ai de unde sa stii ce are...greu de dat jos nu prea e dar ai grija la ulei ca trebuie scos inainte


QUOTE (claus @ Feb 3 2011, 09:45 PM) Salut kornelush!
Ai reusit sa rezolvi problema cu vitezele? Te intreb pt ca acum 2 zile am patit si eu acelasi lucru cu Carisma mea si inca nu stiu cum sa o rezolv. Eu am o Carisma 1.6 din 2000.
Multumesc


claus de unde esti ? ca o cutie pt tine are cineva din slobozia , daca o mai are si era mai ieftina... dar trebuie sa ti-o dai tu jos...

Avatar utilizator
kornelush
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Aug 28, 2008 6:52 pm

Mesaj de kornelush » Vin Apr 15, 2011 8:25 pm

Imi cer mii de scuze ca nu am mai revenit cu noi date privind cutia mea de viteze.
Oricum mi-am luat alta (second) 800 ron. La ce-a veche mi s-a rupt nu mai stiu ce selector de treapta si inca ceva si baietii mi-au recomandat sa-mi cumpar una second decat sa ma chinui cu comenzi de piese sa o monteze si sa nu mearga si tot asa..
Deci mi-am comandat alta iar ce-a veche la gunoi.


M-a c-am dezamagit aceasta problema patita. (Totusi dau vina pe produsul european - la cutia de renaul ma refer )

Bafta prieteni Mitzari

Avatar utilizator
korn84
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 26, 2011 9:09 pm

Mesaj de korn84 » Vin Sep 02, 2011 8:30 pm

Salutare!am o carisma 1,8 gdi din 99? luata de 4 luni si am o o problema la cutia de viteze.in mers sau stat pe loc intra greu in primele trei viteze.daca schimb din a patra in a treia merge ok(e ca si cand isi gaseste o pozitie si intra mai usor)dar daca schimb din a treia in jos imi intra greu in viteza sau chiar deloc.am mai citit pe aici si cineva zicea ca e vb de turatia motorului.este si asta adevarat ptr ca mai am doua mitsubishi galant in curte si alea fac la fel cand folosesti frana de motor(probabil ca e ceva de la mitsubishi ptr ca am avut un opel si invarteai ca in mamaliga cu schimbatorul si nu avea nimic de comentat )) ) dar la carisma nu este aceiasi treaba.pur si simplu nu vrea sa intre in viteza si cateodata schimbatorul se blocheaza in treapta a treia sau a doua.acum vine iarna si as cam vrea sa folosesc frana de motor .la primele trei trepte se aude ceva metalic de parca dai cu ciocanul intr-o teava cand bagi in viteza.in a patra si a cincea merge perfect.am mai citit ceva despre ungerea timoneriei si m-am apucat de desfacut si uns tot.rezulatatul:nici o schimbare.totusi am vazut o diferenta cand am schimbat uleiul din motor.nu stiu de ce dar asa mi s-a parut.stiu ca nu are legatura dar incerc sa dau totate detaliile depre problema.inca ceva ce am verificat este legatura dintre sistemul ce leaga schimbatorul de viteze de cutia de viteze.acolo sunt niste bucse sau ceva de genul care cred ca s-au uzat(parerea mea).am bagat mana in spatele motorului,am apucat de "incheieturi" si am schimbat vitezele foare usor deci nu cred ca poate fi timoneria(cu motorul oprit).in afara de asta se aude un harait cand dau drumul la ambreiaj chiar si daca stau pe loc(cu motorul pornit).parerea mea e ca sunt rulmentii din cutie.deci din toate astea ce poate fi?ar fi simplu sa schimb cutia dar nu dispun de resurse financiare si cred ca nu e asa grav incat sa schimb cutia.voi ce ziceti?ceva rezolvari "low budget" ? astept raspunsuri pana da zapada multumiri in avans celor care vor raspunde si nu numai.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mie Sep 07, 2011 8:52 pm

In primul rind e cazul sa schimbi uleiul in cutie. Mare atentie ce pui, neaparat 75W-80 API GL-4.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori