Scris: Mie Iul 14, 2010 11:32 am
Am dus azi masina in service pentru o verificare ( plus ulei, refill AC, lichid frina, verificat placute frine) si apoi functie de rezultate reparatiile. Este vorba de o Carisma 1.8 GDI din 1999 cu 205000km. Locuiesc in Viena momentat si comunicarea a fost in Engleza cu cel de la service. Tipul de treaba si-a dat interesul. Am avut o problema sa-i explic ca vreau sa schimbe distributia plus pompa de apa si ce-i aia "distribution". Se pare ca nu este termenul pe care-l inteleg ei ca distributie. El m-a intrebat daca-i "motor belt". Stie cineva care-i termenul corect in Engleza/Germana pentru distributie?
Am un manual pentru motor in Engleza, nu sunt mecanic, dar banuiesc ca este "Timing belt" de la pagina 11A-4-2c.
Manual: https://docs.google.com/fileview?id=0B4 ... ZGE3&hl=en
Inteleg ca daca tot umbla pe acolo ar fi bine sa schimbe si cureaua de la alternator, asta ar fi: "Drive belt" ? Page 11A-3-1.
Avind in vedere ca aici ora de munca costa ceva, ma intrebam pe altceva mai trebuie schimbat la 200 000km care este tot pe linga distributie.
Masina are din cind in cind o mica smuncitura, nu puternica dar este observabila cind sta pe loc ( nu se manifesta la mers ). Mecanicul mi-a zis ca este o chestie normala care se intimpla la GDI si ca trebuie curatat ceva cu un aparat cam 1/2 de zi si costa 600 euro operatia. Nu stia exact cum se numeste partea de motor dar am inteles ca pe acolo intra aerul. Stie cineva despre ce-i vorba sau unde este in manual descrisa? O alta alternativa ar fi sa pun niste substante de curatare in benzina cam la 3 luni si intr-un an se remediaza. Nu am reusit sa inteleg care-i legatura intre curatarea intrarii aerului si curatarea prin benzina. Ciudat este ca a zis ca nu-i pericol daca continui sa merg asa. Prima data a zis ca-i poate de la catalizator dar i-am zis ca-i nou.
Am un manual pentru motor in Engleza, nu sunt mecanic, dar banuiesc ca este "Timing belt" de la pagina 11A-4-2c.
Manual: https://docs.google.com/fileview?id=0B4 ... ZGE3&hl=en
Inteleg ca daca tot umbla pe acolo ar fi bine sa schimbe si cureaua de la alternator, asta ar fi: "Drive belt" ? Page 11A-3-1.
Avind in vedere ca aici ora de munca costa ceva, ma intrebam pe altceva mai trebuie schimbat la 200 000km care este tot pe linga distributie.
Masina are din cind in cind o mica smuncitura, nu puternica dar este observabila cind sta pe loc ( nu se manifesta la mers ). Mecanicul mi-a zis ca este o chestie normala care se intimpla la GDI si ca trebuie curatat ceva cu un aparat cam 1/2 de zi si costa 600 euro operatia. Nu stia exact cum se numeste partea de motor dar am inteles ca pe acolo intra aerul. Stie cineva despre ce-i vorba sau unde este in manual descrisa? O alta alternativa ar fi sa pun niste substante de curatare in benzina cam la 3 luni si intr-un an se remediaza. Nu am reusit sa inteleg care-i legatura intre curatarea intrarii aerului si curatarea prin benzina. Ciudat este ca a zis ca nu-i pericol daca continui sa merg asa. Prima data a zis ca-i poate de la catalizator dar i-am zis ca-i nou.