Ce Ulei Pt Motor Este Cel Mai Bun
schimb garnitura de la capacul de la motor si mam gandit sa ii schimb si uleiul din nou dupa numai 5000 de km pt ca vreau sa ii pun si un duralube pt ca imi papa putin ulei am inteles ca duralubu se poate sa imi rezolve aceasta problema ce ulei de motor ma sfatuiti sa folosesc firma si w? multumesc masina este carisma 1.6 73 kw an 2000
Pana in 100.000 km recomand 5w40 (Mobil sau Castrol), dupa 100.000 km recomand 10w40 (idem firmele). A mea consuma ceva ulei cu Mobil si am trecut pe Castrol, varianta Magnatec . De 2 zile am schimbat si eu garniturile .
PS> Fa un efort si scrie mai corect pe viitor si mai citet. Exista majuscule si semne de punctuatie in literatura romana....
PS> Fa un efort si scrie mai corect pe viitor si mai citet. Exista majuscule si semne de punctuatie in literatura romana....
Eu zic ca inainte de a "te pune pe treaba" fa mai bine o verificare temeinica sa gasesti motivul corect pentru care masina "papa" ulei , pt. ca pot fi mai multe cauze , unul simplu ca ex. poate fi o uzura a semeringurilor de la supape si atunci e normal sa consume ulei si nici-decum sa fie motorul uzat . Referitor la ulei , toti producatorii de masini si implicit cei de uleiuri iti recomanda sa folosesti un ulei care sa se incadreze in norme de genul "x cifra - w cifra" tinind cont de tipul motorului , temperatura ambianta si stil de condus . Pentru motorul tau , ca si al meu de altfel este recomandabil un ulei semi-sintetic sau sintetic de genul 10W40-50-60 sau 5W40-50-60 , dar mai sint si alte specificatii de care trebuie sa tii seama . Prima cifra reprezinta punctul de "inghet" al uleiului si implicit al pompei de ulei, respectiv 10W corespunde unei temperaturi ambientale de pina la -25 C, 5W -30 C , 0W -35 C ( W vine de la winter), iar a doua cifra reprezinta capacitatea uleiului de a-si pastra viscozitataea intre suprafete metalice aflate in miscare la o temperatura mare , mai simplu potenta lui de ungere sau viscozitatea cinematică masurata in mm2/s la 100? C , respectiv 40 - 12.5 mm2/s la 100? C , 50 - 16.3 mm2/s la 100? C , 60 - 21.9 mm2/s la 100? C . In nici-un caz nu este nevoie si nici recomandabil sa adaugi tot felul de aditivi in ulei pentru ca de cele mai multe ori acestia pot face mai mult rau decit bine motorului , pt. ca toate uleiurile moderne au in componenta lor diversi aditivi adaugati pt. anumite tipuri de functii , ex. curatare , racire , lubrifiere etc. , numai ca acesti aditivi difera de la un producator la altul si atunci isi pot anula unul altuia proprietatile , de aici si ne-recomandarea amestecului de uleiuri diferite in acelasi motor , asa ca o gluma ... si la prajituri se adauga un pic de sare la preparare si totusi prajitura iese dulce , dar daca adaugi un pumn de sare atunci i-ai stricat gustul ...
Personal iti recomand ca mai bine sa schimbi uleiul si filtrul mai des si vei face mult mai bine motorului decit sa te apuci sa experimentezi tot felul de "inventii" cu reclame TV . Cind au scos masinile pe piata si Mitsubishi si Volvo au recomandat pentru Carisma si S40 folosirea uleiurilor de la ELF . Implicit , cel de la care am cumparat masina a folosit ELF 10W40 , dar pe care in loc sa-l schimbe la 10.000 km il schimba la 8.000 km . Bun , acelasi ulei l-am folosit si eu si-l folosesc si-n continuare ,schimbind-ul tot la 8.000 km atita timp cit acest ulei s-a gasit pe piata etichetat "Made in France" . De ceva timp in schimb , nu se mai gaseste decit cel "Made in Romania" , iar eu de atunci ( ai sa rizi poate ) il schimb la 5.000 km pt. ca nu mai am atit de multa "incredere" , iar masina a sarit de 200.000 km si multumesc lui Dumnezeu , deocamdata n-am probleme . Acum Mitsubishi recomanda folosirea uleiurilor MOBIL , dar eu personal de cind si astea de pe piata noastra sint "Made in Turkey" tot n-as avea incredere sa-l tin prea mult in motor . Un bidon de 4L de ELF 10W40 plus filtrul ma costa 100 Ron la ora asta , deci la 5.000 km ... as mai putea cauta un alt ulei , cel putin teoretic superior si al unui fabricant de "incredere" , dar clar mai scump , care sa poata fi schimbat la un interval mai mare de km , dar ies tot pe-acolo la cheltuiala si atunci prefer metoda schimbarii lui mai des .
Sper sa te fi lamurit cit de cit si sa ne tii si pe noi la curent cu evolutia masinii tale .
Personal iti recomand ca mai bine sa schimbi uleiul si filtrul mai des si vei face mult mai bine motorului decit sa te apuci sa experimentezi tot felul de "inventii" cu reclame TV . Cind au scos masinile pe piata si Mitsubishi si Volvo au recomandat pentru Carisma si S40 folosirea uleiurilor de la ELF . Implicit , cel de la care am cumparat masina a folosit ELF 10W40 , dar pe care in loc sa-l schimbe la 10.000 km il schimba la 8.000 km . Bun , acelasi ulei l-am folosit si eu si-l folosesc si-n continuare ,schimbind-ul tot la 8.000 km atita timp cit acest ulei s-a gasit pe piata etichetat "Made in France" . De ceva timp in schimb , nu se mai gaseste decit cel "Made in Romania" , iar eu de atunci ( ai sa rizi poate ) il schimb la 5.000 km pt. ca nu mai am atit de multa "incredere" , iar masina a sarit de 200.000 km si multumesc lui Dumnezeu , deocamdata n-am probleme . Acum Mitsubishi recomanda folosirea uleiurilor MOBIL , dar eu personal de cind si astea de pe piata noastra sint "Made in Turkey" tot n-as avea incredere sa-l tin prea mult in motor . Un bidon de 4L de ELF 10W40 plus filtrul ma costa 100 Ron la ora asta , deci la 5.000 km ... as mai putea cauta un alt ulei , cel putin teoretic superior si al unui fabricant de "incredere" , dar clar mai scump , care sa poata fi schimbat la un interval mai mare de km , dar ies tot pe-acolo la cheltuiala si atunci prefer metoda schimbarii lui mai des .
Sper sa te fi lamurit cit de cit si sa ne tii si pe noi la curent cu evolutia masinii tale .
eu am folosit, si foarte multumit, la motoare de 100.000+km, valvoline maxlife 10W40.
daca ai km si motorul este trecut de prima tinerete, probabil ca deja au aparut uzurile normale, inclusiv mici spatii intre segmenti si camasa pistonului, pe unde se scurge ulei in camera de ardere...de acolo consumul si nu trebuie sa te ingrijorezi.
mai este ce a zis si grecu cu simeringurile, sau ceva mult mai grav.
nu te sfatuiesc sa dai banii pe duralube.
zii si cati km ai si cat ulei consuma.
daca ai km si motorul este trecut de prima tinerete, probabil ca deja au aparut uzurile normale, inclusiv mici spatii intre segmenti si camasa pistonului, pe unde se scurge ulei in camera de ardere...de acolo consumul si nu trebuie sa te ingrijorezi.
mai este ce a zis si grecu cu simeringurile, sau ceva mult mai grav.
nu te sfatuiesc sa dai banii pe duralube.
zii si cati km ai si cat ulei consuma.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 38 vizitatori