Scris: Dum Feb 22, 2009 10:18 pm
Am un Mitsubishi Carisma 2003 sedan 1.9 Di-D (F9Q1)
Să le luam pe rand.. cea mai gravă:
1:
EGR mai face figuri (nu se accelereaza maşina indiferent de pedela de acceleraţie, răm?ne la 1000rpm ?n şuturi, faţa de ralanti care merge normal la ~800rot/min )
Cauza - nu o cunosc, nu se aprind becuri
Soluţia: se curăţă valva EGR şi apoi merge brici.. fără pierdere de putere (deci turbina zic că nu-i). Mai curat o dată, de două ori si apoi schimb cu totul valva EGR (vreo 250ron)
?n mare sunt lămurit.
2:
Termostatul sau ventilatorul fac figuri: Porneste automat electroventilatorul dupa cateva minute chiar daca e rece. Am citit in manual ca se scoate termostatul se baga in apa la 80-90 de grade şi se verifică deschiderea termostatului.. ok. Am sa fac asta, dar unde mai exact e termostatul ăsta? că prin manual nu e aşa clar. Cum se scoate?
Electroventilatorul pare totuşi să lucreze cumva.. el porneşte dacă staţionez să zicem 3min cu motorul pornit. Alfel el merge ok (adica nu porneşte si nu se mai opreşte). Eu presupun termostatul prin bălării. Calculatorul nu zice nimic. Sau poate sonda de temperatura apei a motorului (cum o verific?)
3:
Am aer conditionat automat (clima?). Problema e ca am o banuială ca senzorul de temperatură interioară nu funcţionează. Am testat cu metoda indicată in manual (pun m?na pe senzor, si atunci automat ar trebui sa creasca treapta de ventilare - lucru care nu se intampla). Cum pot verifica fizic acel senzor? adica cu aparatul de masura, deoarece n-as vrea sa schimb ceva aiurea doar ca nu face contact o mufa sau poate e alta problema.
Problema exactă e greu de explicat.. se "mişcă" cam ciudat comanda de temperatura cald+rece (adica daca il dau la rece la 16grade, evident e rece.. si răm?ne tot la fel de rece pana ajung pe la 24 de grade moment in care se face ceva mai cald dar putin.. pe undeva la 25 de grade da caldura full si la 29 de grade (maxim) e la fel. Cand revin, e tot caldura full pana pe la 23 de grade.
Ce sa zic, as fi interesat sa vad unde e actuatorul ala care combina aerul rece cu aerul cald să il vad cum lucrează, şi dacă problema e generata de senzorul de temperatura interioara presupus defect
Să le luam pe rand.. cea mai gravă:
1:
EGR mai face figuri (nu se accelereaza maşina indiferent de pedela de acceleraţie, răm?ne la 1000rpm ?n şuturi, faţa de ralanti care merge normal la ~800rot/min )
Cauza - nu o cunosc, nu se aprind becuri
Soluţia: se curăţă valva EGR şi apoi merge brici.. fără pierdere de putere (deci turbina zic că nu-i). Mai curat o dată, de două ori si apoi schimb cu totul valva EGR (vreo 250ron)
?n mare sunt lămurit.
2:
Termostatul sau ventilatorul fac figuri: Porneste automat electroventilatorul dupa cateva minute chiar daca e rece. Am citit in manual ca se scoate termostatul se baga in apa la 80-90 de grade şi se verifică deschiderea termostatului.. ok. Am sa fac asta, dar unde mai exact e termostatul ăsta? că prin manual nu e aşa clar. Cum se scoate?
Electroventilatorul pare totuşi să lucreze cumva.. el porneşte dacă staţionez să zicem 3min cu motorul pornit. Alfel el merge ok (adica nu porneşte si nu se mai opreşte). Eu presupun termostatul prin bălării. Calculatorul nu zice nimic. Sau poate sonda de temperatura apei a motorului (cum o verific?)
3:
Am aer conditionat automat (clima?). Problema e ca am o banuială ca senzorul de temperatură interioară nu funcţionează. Am testat cu metoda indicată in manual (pun m?na pe senzor, si atunci automat ar trebui sa creasca treapta de ventilare - lucru care nu se intampla). Cum pot verifica fizic acel senzor? adica cu aparatul de masura, deoarece n-as vrea sa schimb ceva aiurea doar ca nu face contact o mufa sau poate e alta problema.
Problema exactă e greu de explicat.. se "mişcă" cam ciudat comanda de temperatura cald+rece (adica daca il dau la rece la 16grade, evident e rece.. si răm?ne tot la fel de rece pana ajung pe la 24 de grade moment in care se face ceva mai cald dar putin.. pe undeva la 25 de grade da caldura full si la 29 de grade (maxim) e la fel. Cand revin, e tot caldura full pana pe la 23 de grade.
Ce sa zic, as fi interesat sa vad unde e actuatorul ala care combina aerul rece cu aerul cald să il vad cum lucrează, şi dacă problema e generata de senzorul de temperatura interioara presupus defect