zgomot la directie

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
korn84
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 26, 2011 9:09 pm

Mesaj de korn84 » Mar Iun 12, 2012 6:03 pm

Salutare tuturor!
Revin după ceva timp ?n care nu am avut probleme cu maşina ?n afară de parbriz spart (pietre ?n geam)şi tobă ruptă (m?ncată de rugină) dar astea intră la consumabile după părerea mea.am achiziţionat maşina anul trecut ?n mai cu 162000 km şi carte de service p?n ă pe la 150000 km,iar ?n noiembrie i-am făcut itp-ul unde singura problema au fost pivoţii faţă.după schimbare (sau poate ?nainte de schimbare nu am dat atenţie) a apărut un zgomot st?nga faţă care se aseamănă cu un arc rupt.fenomenul se manifesta de obicei după ce ies din sensul giratoriu sau urc o bordură cu partea st?nga a maşinii.o să ?ncerc să explic cum pot.este ca şi cum arcul se contractat iar apoi c?nd maşina revine la poziţia orizontală se eliberează şi face clamp.am fost cu maşina ?n service de c?teva ori şi am verificat-o şi rasverificat-o ?nsă nu am găsit nimic care să aibe joc.deci pivoţii sunt noi,arcul nu este rupt,rulmentul de la amortizor nu face gălăgie,capătul de bara este ok,maşina nu trage dreapta sau st?nga nici la accelerare şi nici la fr?nare,servo pompa are cureaua ?ntinsă şi lichid c?t ?i trebuie.mai nou nu mai face aşa des şi tare ?nsă spui că se rupe roata c?nd urc o bordură.maşina a fost verificată ai de mine şi pot spune că nu am găsit nimic deci nu este vb de incompetenta,este vorba de mister :-p .?mi puteţi spune ce aş mai putea verifica sau ce ar putea fi ptr că nu am bugetul ?ndeajuns de mare că să le iau prin eliminare.menţionez că am scos braţele afară c?nd am schimbat pivoţii.este posibil că unul din braţe să stea ?ntr-o poziţie greşită?
Aştept un răspuns şi mulţumesc anticipat.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Iun 13, 2012 12:38 am

La flanse te-ai uitat, sunt ok?

Avatar utilizator
korn84
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 26, 2011 9:09 pm

Mesaj de korn84 » Mie Iun 13, 2012 12:58 am

Nu m-am uitat .cum le pot verifica?trebuie sa merg in service sau imi pot da eu seama daca sunt duse?

Avatar utilizator
korn84
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 26, 2011 9:09 pm

Mesaj de korn84 » Mie Iun 13, 2012 2:08 pm

Am fost azi in service si am demontat toata suspensia si am verificat tot.nu am gasit nimic in neregula in afara de o piatra cara statea intre "palarie" si arc in partea de jos a amortizorului.am tras concluzia ca asta ar fi fost problema si am pus totul inapoi cum era(sau pe undeva pe aproape).la plecare jale mare... trosnea de am zis ca imi cade roata si tragea dreapta.deci concluzia este ca nu l-am pus bine si acum face mai rau ca inainte.parerea mea este ca arcul se mista pe "palarie"si cand scapa face ca toti dracii(asta cand virez tare dreapta-stanga).unde am gresit?nu am pus bine cauciucul din partea de sus bine sau este altceva?are vreo pozitie anume?se rezolva cu ceva ulei?am facut totul in graba ca aveam nevoie de masina.la cele trei suruburi de sus am observat ca nu au cazut chiar pe pozitie insa am zis ca merge.poate de aia trage dreapta?sau ca am strans ceva prea tare?mentionez ca eu lucrez la masina pentru ca tipul imi este prieten si ma lasa sa imi omor creierii.este posibil sa ma duc in weekend sa il desfac dar as vrea sa stiu ce sa fac.acum ca a fost desfacut o data si nu mai e rugina merge mai usor.cred ca problema era aceiasi inainte insa acum e mai grava.nu sunt sigur ca a fost piatra de vina.sau cine stie?deci ceva sugestii?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Avatar utilizator
korn84
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 26, 2011 9:09 pm

Mesaj de korn84 » Joi Iun 14, 2012 3:02 pm

Revin cu noutati.azi din lipsa de ocupatie am pus masina pe cric in fata casei si m-am apucat de demontat suspensia dar numai de la suruburile de sus.asta din lipsa de scule ptr ca abia m-am mutat si nu am apucat sa mut toate "fiarele".
Dupa scoaterea suruburilor am observat ca amortizorul cu tot cu arc nu se lasa in in jos si cu o bucata de lemn si cu ciocanul m-am apucat de batut in suruburi si am scos suspensia afara din locas.am invartit o data flansa(am crezut ca asta face galagie din cauza ca nu este pe pozie insa am observat ca nu are o anumita pozitie)si am incercat sa o pun iar inapoi. de aici a inceput distractia la care ma asteptam.era sa raman cu masina "pe butuci"" din cauza ca nu mai reuseam sa bag suruburile in gauri.dupa jumate de ora de transpiratie si nervi am observat ca de fapt arcul atinge in caroserie si de aia nu a iesit usor si nici nu intra inapoi si asa am descoperit si cauza zgomotelor.neavand pozitie am batut cu ciocanul si cu o bucata de lemn in locul in care atingea tare si am reusit sa pun suspensia inapoi.acum inca mai atinge insa cred ca o rezolv in weekend.va tin la curent cu ce s-a mai intamplat in weekend.
Salutari si numai bine!

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Sâm Iun 16, 2012 12:43 am

Important e ca s-a descoperit cauza, de aici pana la rezolvare nu mai e decat un singur pas. Asteptam vesti

Avatar utilizator
korn84
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 26, 2011 9:09 pm

Mesaj de korn84 » Dum Iun 17, 2012 3:12 pm

Revin cu noutati.Problema s-a rezolvat prin scoaterea suspensiei si invartirea "palariei" din partea de sus a amortizorului.gaura din "palarie" unde intra amortizorul nu este in centru.este mai spre o laterala.in functie de cum invarti "palaria",arcul se apropie sau se departeaza de caroserie in dreapta,stanga sau fata-spate.eu cand am scos arcul nu am studiat fenomenul si m-am pus sa invart de "palarie" si arcul s-a lipit de caroserie.acum l-am dat maxim in partea opusa si merge foarte bine.fara zgomote si volanul nu mai opune rezistenta iar spatiul intre arc si caroserie este undeva la 1.5 cm.sper ca aceste informatii sa ajute si pe altii pe viitor ptr ca nu am vazut sa se vorbesca despre asta pana acum.
Va salut si un weekend placut tuturor!

Avatar utilizator
taxare
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 15, 2008 1:20 am

Mesaj de taxare » Joi Iun 21, 2012 4:30 pm

Eu am avut probleme la suspensie cu capacele arcurilor ("palariile"), care erau deformate si gaurile erau cel putin ovalizate. La rotirea volanului, arcul sarea din gaura sa si trosnea foarte urat, eventual volanul se bloca spre stanga putin. Nu stiu daca ajuta la rezolvarea problemelor de mai sus, dar in caz ca mai are cineva probleme cu trosnituri pe la suspensie, poate le e de folos. Totodata, ma gandesc ca aceasta nealiniare a ovalizat acele gauri, asa ca ar trebui acordata atentie reasezarii pe masina a amortizoarelor.

Am atasat o poza cu capacul nou comparativ cu cel vechi. Se pot vedea urme de uzura (probabil de la asezarea proasta) pe partea de sus.

Avatar utilizator
sfy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 12, 2012 8:03 pm
Contact:

Mesaj de sfy » Mar Sep 11, 2012 8:07 pm

sal la fel am patit si eu cu flansa capul amortizorului a olarit oala aceaa si imi troznea la viraje ingrozitor de tare am luat oala su rulmentul, numai rulmentul costa vrea 2 mil si era o chestie asa mica de polastic sau ceva de genu si vreau sa va spun k dupa ce mi a pus mecanicul si oala si rulmentul acesta iar s a spart si mia pus un rulment de lka el si aku merge perfect.chiar nu stiu care a fost problema in fine aku nu mi se mai aude nimic asta fiind la 150 000 km iar aku la 225 000 km intram in viraj nu se intampla nimic iar cand indreptam rotile si o redresam se auzeau niste troznituri foarte urate si cand plecam dupa loc si aveam virat la dreapta sau stanga la fel se auzea. am fost la mec si mi a spus k sunt pivotii i am schimbat si aku merge perfect. in patru ani de cand o am menntionez k am o carisma did din 2003 cu 102 cp confort. in acesti 4 ani am schimbat- flansa dreapta cu rulment ,ambreiaju cu tot cu volanta ,pivotii,capete de bara si bucsile de la bieletele antiruliu.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori