Scris: Joi Ian 15, 2009 9:27 am
Tot rasfoind manualul, am gasit doua tabele de recomandare a exploatarii masinii din punct de vedere al vitezelor si treptelor de viteze. Primul tabel recomanda modul economic iar al doilea, in parerea mea, modul de exploatare fortat dar care este recomandat ca nu duce la "distrugerea" masinii....
[attachment=2540:mitsa_viteze.jpg]
Dupa cum se observa, valorile sunt destul de ridicate, chiar si pentru modul economic, maniacii de TDI sau "meseriasii" sarind cu gura pe mine ca iti distrugi masina asa dupa cateva zeci de mii de km.
Tot ce pot sa spun este ca prefer sa consume masina 1 litru in plus la 100 de km decat sa merg cu ea subturat si astfel, cand conduc batraneste , schimb cam in 3000-3200 rot/min, cand sunt mai grabit in 4000-4500 iar cand am chef de o tura in 6000-6500, inclusiv treapta I. La modul turat, am observat ca imi mananca si ulei, adica undeva intre 700-1000 ml la 10.000 de km dar asta in conditiile in care aud ce frumos "urla" motorul in turatii ridicate.
In rest, masina implecabila ca motor (declar asta in urma RAR, ITP si tester).
Sunt curios, voi cum va conduceti masina....
PS: Acum 2 luni un coleg de munca a fost cu Octavia lui (1.9 TDI) sa faca primul ITP, masina fiind cumparata de noua acum 2 ani. A avut surpriza acolo sa "afume" intreaga hala la ce negreala a scos pe esapament, moment in care mecanicul de acolo i-a scos masina afara, i-a turat-o putin sa scape de "resturi" dupa care a refacut ITP-ul care a iesit bine de data asta si i-a spus: Aveti noroc ca stiu ca v-ati luat masina de noua, ca altfel va picam la ITP. Nu mai conduceti subturat.. L-am intrebat pe coleg cum schimba treptele iar raspunsul lui a fost, undeva la 2300-2500 de rot/min. Morala povestii o interpreteaza fiecare cum doreste...
[attachment=2540:mitsa_viteze.jpg]
Dupa cum se observa, valorile sunt destul de ridicate, chiar si pentru modul economic, maniacii de TDI sau "meseriasii" sarind cu gura pe mine ca iti distrugi masina asa dupa cateva zeci de mii de km.
Tot ce pot sa spun este ca prefer sa consume masina 1 litru in plus la 100 de km decat sa merg cu ea subturat si astfel, cand conduc batraneste , schimb cam in 3000-3200 rot/min, cand sunt mai grabit in 4000-4500 iar cand am chef de o tura in 6000-6500, inclusiv treapta I. La modul turat, am observat ca imi mananca si ulei, adica undeva intre 700-1000 ml la 10.000 de km dar asta in conditiile in care aud ce frumos "urla" motorul in turatii ridicate.
In rest, masina implecabila ca motor (declar asta in urma RAR, ITP si tester).
Sunt curios, voi cum va conduceti masina....
PS: Acum 2 luni un coleg de munca a fost cu Octavia lui (1.9 TDI) sa faca primul ITP, masina fiind cumparata de noua acum 2 ani. A avut surpriza acolo sa "afume" intreaga hala la ce negreala a scos pe esapament, moment in care mecanicul de acolo i-a scos masina afara, i-a turat-o putin sa scape de "resturi" dupa care a refacut ITP-ul care a iesit bine de data asta si i-a spus: Aveti noroc ca stiu ca v-ati luat masina de noua, ca altfel va picam la ITP. Nu mai conduceti subturat.. L-am intrebat pe coleg cum schimba treptele iar raspunsul lui a fost, undeva la 2300-2500 de rot/min. Morala povestii o interpreteaza fiecare cum doreste...