Utilizarea treptelor de viteza (economic, sportiv)

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Joi Ian 15, 2009 9:27 am

Tot rasfoind manualul, am gasit doua tabele de recomandare a exploatarii masinii din punct de vedere al vitezelor si treptelor de viteze. Primul tabel recomanda modul economic iar al doilea, in parerea mea, modul de exploatare fortat dar care este recomandat ca nu duce la "distrugerea" masinii....
[attachment=2540:mitsa_viteze.jpg]
Dupa cum se observa, valorile sunt destul de ridicate, chiar si pentru modul economic, maniacii de TDI sau "meseriasii" sarind cu gura pe mine ca iti distrugi masina asa dupa cateva zeci de mii de km.
Tot ce pot sa spun este ca prefer sa consume masina 1 litru in plus la 100 de km decat sa merg cu ea subturat si astfel, cand conduc batraneste , schimb cam in 3000-3200 rot/min, cand sunt mai grabit in 4000-4500 iar cand am chef de o tura in 6000-6500, inclusiv treapta I. La modul turat, am observat ca imi mananca si ulei, adica undeva intre 700-1000 ml la 10.000 de km dar asta in conditiile in care aud ce frumos "urla" motorul in turatii ridicate.

In rest, masina implecabila ca motor (declar asta in urma RAR, ITP si tester).

Sunt curios, voi cum va conduceti masina....

PS: Acum 2 luni un coleg de munca a fost cu Octavia lui (1.9 TDI) sa faca primul ITP, masina fiind cumparata de noua acum 2 ani. A avut surpriza acolo sa "afume" intreaga hala la ce negreala a scos pe esapament, moment in care mecanicul de acolo i-a scos masina afara, i-a turat-o putin sa scape de "resturi" dupa care a refacut ITP-ul care a iesit bine de data asta si i-a spus: Aveti noroc ca stiu ca v-ati luat masina de noua, ca altfel va picam la ITP. Nu mai conduceti subturat.. L-am intrebat pe coleg cum schimba treptele iar raspunsul lui a fost, undeva la 2300-2500 de rot/min. Morala povestii o interpreteaza fiecare cum doreste...
Fişiere ataşate
mitsa_viteze.jpg
mitsa_viteze.jpg (198.4 KiB) Vizualizat de 5792 ori

Avatar utilizator
Danut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Sep 02, 2009 12:22 pm

Mesaj de Danut » Mie Sep 02, 2009 3:13 pm

interesant topic ... desi vad ca nu a prins la public

intr-adevar, sunt multi care mananca " diferite lucruri care iti poat aduce un BAN pe acest forum " cand vine vorba de modul cum ar trebui condusa o masina -- de accea cred ca este bine ca toti sa pornim la drum cu batrana dacie a lu' babacu' , poate invatam cate ceva .

a mea Carisma, cu al ei 1.6i , functioneaza inca in parametri si are 235000km in cei 9 ani de cand ruleaza pe drumurile din spatiul carpato - danubiano - pontic

Multa lume care merge cu mine imi spune, mai devreme sau mai tarziu , ca "ma dau la ea". Poate din cauza zgomotului pe care il face motorul pe la 3500-4500 de ture . Poate din cauza ca sunt obisnuiti cu motoare diesel care fac urat la 2500rpm . Poate din cauza ca habar nu au ce turatie are un tico/matiz/spark cand nu mai trage deloc si trebuie sa schimbi . Etc. --- toti astia vorbesc fara sa stie defapt ce-i aia un motor pe benzina, fara sa stie ca un motor pe benzina care este tinut la 3000-5000rpm va functiona fericit pana la adanci batraneti.

Ca mod de condus, greu de spus . . . sunt diferite situatiile - uneori nu te grabesti .. uneori o rupi in doua ca tre sa ajungi undeva ...

cand merg incet
a 1-a = 3500rpm
a 2-a = 3000rpm
si direct a 4-a la 1500-1800 rpm, merge asa cam din inertia proprie, nefiind nevoie sa apas pedala de acceleratie - o mai pisc cate putin.... de genul a 1-2 secunde cu 5mm apasati -- in felul asta merg cu 50-60kmph in bucuresti . Sunt prea mari si prea dese cozile la semafoare ca sa se merite sa o turezi mai mult - consumi benzina de pomana... si franele...

cand merg tare
a 1-a = 5000rpm ( aproximativ ... ueori mai mult )
a 2-a = 4000rpm
si gata tata... ca faci 80kmph si iti iau astia permisu'
Multa lume, posesori de masini " mai vanoase " , desi au pretentia ca sunt super sportivi pe sosele - chestii de genu' " nu ma face nimeni pe mine ba !! " - accelereaza aiurea pana la 60-70 si pe urma o arunca in treapta a 5-a sau a 6-a ... sau a 7-a daca au ... si merg cuminti in continuare -- asta ne duce catre povestea de mai sus cu nenea ala care mergea "usurel" cu octavia TDI .

O chestie foarte draguta la masinilea astea este raportul putere / greutate . Nu stiu daca ati fost atenti sa vedeti ce greutate au masinile din aceasta clasa - variaza intre 1250 si 1500kg la gol . In timp ce ( masi na mea cel putin ) are 1140kg la gol . La masina mea am cam 15,6kg/kW si asta-iapropiat de rapoarte ale unor masini cu "pretentii" de sportivitate .

Avatar utilizator
vwvlad
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 22, 2008 4:03 pm

Mesaj de vwvlad » Joi Ian 28, 2010 12:43 pm

Salut!
Eu unu conduc pasnic masina.
1-a la 2500 ture
2. la 2300
3. la 2300
In linie dreapta pe a 4-a... care sunt de obicei sub 2000
E important sa mentionez ca eu demarez cu ea foarte si foarte incet!
Ideea e ca depinde cum accelereaza coloana..... ca ei merg incet, nu are sens sa o tin la 2800 ture pe a 2-a si sa nu o pun deja pe a 3-a la 1600, cu acceleratie usoara.
Cand ies la drum intins cu ea, se schimba situatia... schimbam la 3000- 4000 ture, pentru ca accelerezi.
1.6 76kw

Avatar utilizator
th3_kyd
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 21, 2010 5:20 pm

Mesaj de th3_kyd » Mar Sep 21, 2010 5:28 pm

Interesant topicul... de obicei merg pasnic, se mai intampla sa ii mai dau cate o "sportiva"

1- 3500 -> 4000
2- 3000 -> 3500
3- 3000
4- 2500
5- 2000 si de obicei urmaza radarul

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori