Pagina 1 din 1

Scris: Joi Apr 21, 2016 9:18 am
de daniel.doboseru
Salut,

A venit momentul sa-i iau masinii incaltaminte de vara, asa ca am mers pe dimensiunile standard de la varianta pe 18" (214/45/18), si cum variante premium nu sunt prea multe, a ramas sa aleg dintre:
MICHELIN Pilot Sport 3 XL (care vine DOAR in varianta extra load)
GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric2 XL (cu protectie pentru janta)

Am mers pe Goodyear, si tot asa, am ales XL (desi exista si o versiune non-XL), insa acum am o mica problema: La ce valori de presiune trebuie umflate anvelopele XL pe Lancer?
In manual nu e specificat, iar internetul zice ca trebuie o presiune un pic mai mare decat la rotile normale. M-am gandit ca pana sa ajung la Dorel de la schimbat roti, care e posibil sa stie exact, sau e posibil sa isi dea cu parerea, sa va intreb pe voi, ca poate ati avut XL-uri.

Scris: Joi Apr 21, 2016 9:38 am
de ursul_bipolar
2.4 este suficient.

Scris: Joi Apr 21, 2016 9:45 am
de daniel.doboseru
Esti sigur ursule? Eu pana acum pe vara aveam 2.5, iar cand era de mers la drum lung, pe autostrada, urcam la 2.6. Nu e cam putin 2.4? Adica stiu ca asta-i valoarea de manual pentru anvelopele non-XL.

Mersi!

Scris: Joi Apr 21, 2016 10:04 am
de ursul_bipolar
Eu am XL, Toyo Proxes T1 Sport 215/45 R18 si cu 2.5 nu mi-a placut, am revenit la 2.4 si totul a revenit la normal.
De atunci folosesc 2.4.
2.6 daca mergi constant cu peste 160 din cate imi amintesc.

Scris: Joi Apr 21, 2016 10:08 am
de daniel.doboseru
Aaa ok. Nu stiam ca e "pe probate" valoarea.

Cum ti se par XL-urile? Se simte vreo diferenta? Din ce am citit eu, la masinile mici (care teoretic nu au nevoie de XL), feedbackul de la roti e un pic mai bun, platind in schimb pe partea de confort.

Scris: Joi Apr 21, 2016 10:16 am
de ursul_bipolar
Cele de iarna sunt pe 16 si tot XL.
Am mai mers cu o masina care avea pe 15 normale, astea XL parca iti dau o senzatie de siguranta mai mare.

Scris: Joi Apr 21, 2016 12:17 pm
de spinner
Am XL pt iarna pe ASX. Comparativ cu cele normale de vara non-xl, cele de iarna sunt mai rigide, stau mai bine pe curbe, in timp ce cele de vara sunt mai moi.
Pentru Lancer urmeaza sa cumpar anvelope de vara, pe care le voi lua tot XL (Nokian Eline 2 205/55/16 94W XL).

Vis-a-vis de presiune, in ASX am avut 2.6 in ambele seturi de anvelope si a fost ok.

Scris: Dum Apr 24, 2016 3:48 pm
de Khristian
Eu am Yokohama W Drive XL 215/45 R18 pt perioada de iarna si Falken Ziex XL 215/45 R18 pt vara, pe cele de iarna le tin 2.4 si pe cele de vara 2.7

Scris: Dum Apr 24, 2016 3:59 pm
de daniel.doboseru
Cam mare diferenta intre 2.4-le ursului_bipolar, si 2.7-le tau Khristian Cel mai important lucru care se poate deduce, e ca orice valoare poate fi folosita in intervalul 2.4 - 2.7 fara sa cauzeze probleme, iar ceea ce ajunge sa fie pus in roti, tine de preferintele personale.

Totusi ar mai trebui tinut cont de un lucru: avand in vedere ca-s producatori diferiti, poate ca si gradul de ranforsare e diferit, si un 2.4 de la Toyo poate se simte la fel cu un 2.6 de la Falken, si de-acolo apar si diferentele.

Scris: Lun Apr 25, 2016 9:34 am
de ursul_bipolar
Bagat sambata 2.4, facut 550km, drumuri de munte, serpentine, totul ok, ajuns in bucuresti, consum pe 2 zile 7.5. Si eu cred ca fiecare cauciuc se simte bine cu o anumita presiune.