Dimensiune Diferita Anvelope

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Lun Mar 07, 2016 12:02 pm

Salut,

Am facut un drum de munte weekendul asta, si am zis ca n-ar fi rau sa-mi procur niste lanturi, sa le am acolo pentru orice eventualitate. Ma uit la roata din stanga-fata sa ma asigur ca stiu dimensiunea corecta si intr-adevar, vad 205/60 R16. Dau sa intru in magazin, si intamplator arunc un ochi si pe cea din spate: 205/55 R16 Deja ma luasera caldurile. Ma duc pe partea cealalta, ambele 205/60 R16. La un calcul simplu, diferenta ar fi de ~2 cm la inaltimea rotii.

Anvelopele sunt noi, cumparate anul acesta la intrarea in iarna, si am facut cateva mii de km deja. Mai mult, pe autostrada am si fugit un pic mai tare cu ele, insa niciodata n-am observat nicio problema, trepidatii, sa traga volanul, comportament ciudat la franare ...nimic. Astazi neaparat ma duc la mecanic sa vedem cum rezolvam problema, insa voiam si parerea voastra. Exista efecte majore pe termen lung? Oare ar fi nevoie de o verificare a geometriei rotilor?

In plus, la ITP se duc si gumele de iarna la verificat? Fiindca-s aproape sigur ca nu trece in situatia asta, si peste cateva luni trebuie sa-l fac.

Mersi!

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Mar 07, 2016 12:14 pm

cu itp-ul nu ai problema. sta masina mai sus de un colt si nu e bine. practic ai vreo 1 cm pe raza. poti sa il pierzi din presiune, dar nici asa nu e ok.
ma mir ca esp-ul nu ti-a dat eroare pana acum. ar trebui vorbit cu cei care ti le-au vandut. poti sa le spui ca nu te pricepi la chestiuni tehnice, de aceea ai si apelat la profesionisti si nu ti-ai batut capul, dar la o vizita de refacut presiunea in roti, cei de la vulcanizare au observat si ti-au atras atentia.

Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Lun Mar 07, 2016 1:21 pm

Da COObra, fix asta a fost chestia, ca n-am vrut bataie de cap. Aceleasi anvelope le-am gasit si eu, si la pret mai bun pe net, dar stiam ca cei de la service tot comanda de la firma respectiva, plus ca s-au ocupat ei si de inlocuitul celor vechi, tot acolo le-am lasat si pe cele de vara ...am platit un ban pentru un serviciu complet. Greseala a fost si a mea ca nu le-am verificat pe toate 4 atunci. Si de obicei dupa ce mai schimb cate-o piesa, acolo unde se poate, chiar verific sa vad daca e totul in regula. Probabil nici ei nu si-au dat seama cand le-au primit, au gresit si aia care le-au trimis, in fine, a fost o greseala colectiva si nu-mi place sa fac scandal pe-o treaba de genul asta. Ce ma intereseaza cel mai mult, e ca la masina sa fie totul in regula si sa nu ma trezesc cu surprize mai tarziu.

Iar la ITP eu asa am citit ca nu e permis sa ai doua roti diferite pe acelasi ax. Poti avea diferite pe fata si pe spate, dar perechea stanga-dreapta trebuie sa-ti fie identica. Oricum ITP-ul o sa ma prinda cu cele de vara, dar no, e bine de stiut ca poate se mai loveste cineva de situatia asta.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mar Mar 08, 2016 1:42 pm

sfatul meu este sa le dai un mail cu o plangere in acest sens, chiar daca nu ridici pretentii.
din doua motive.
unul, sa constientizeze ca au facut o greseala si a fost descoperita (speram sa nu fie intentionat)
doi, e posibil sa mai fie cineva care merge cu 3 anvelope de un fel si alta de alt fel .
la treaba cu ITP-ul am zis ca sa nu-ti faci griji, tocmai ca ai zis ca te prinde cu anvelopele de vara si nu te pune nimeni sa le aduci si pe alea de iarna. daca ai merge cu ele si te vverifica la toate rotile, cu siguranta ai o problema.

Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Mie Mar 09, 2016 9:01 am

Am fost aseara la mecanic si i-am aratat despre ce e vorba, a pus mana pe telefon, si a vorbit cu cei care au livrat anvelopele. Nu a fost ceva intentionat, ci pur si simplu a fost o incurcatura plecata de la faptul ca nu le aveau in stoc pe toate 4, si au fost nevoiti sa faca de doua ori comanda de la furnizor. Oricum, au spus ca in cateva zile maxim vor rezolva problema. Mecanicul, si el, a spus ca le-a verificat pe primele doua ca sa fie sigur ca-s ale mele, si apoi n-a mai fost atent si la celelalte, si asa am ajuns cu ele pe roata.

Din fericire, diferenta de doar 1cm pe raza se incadreaza in limitele alea de permisivitate, si nu exista efecte pe termen lung. Tind sa cred ca-i asa, avand in vedere ca nici la 180-190 nu se simtea nimic in volan, iar ABS-ul si ESP-ul nu au facut deloc galagie.

Totu-i bine cand se termina cu bine, dar ar putea fi o lectie si pentru alti colegi, care sunt sigur ca trec cu vederea unele verificari triviale atunci cand pleaca cu masina de la service.

Mersi coobra pentru raspunsuri!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori