Ledul Check Engine Aprins Dupa Ce Am Pornit Incalzirea

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
Vlad_T
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Feb 02, 2015 11:06 pm

Mesaj de Vlad_T » Sâm Feb 14, 2015 3:43 pm

Salutare colegi forumisti,

Am si eu o problema cu Mitsubishi Carisma din 2001, 1.8 GDI legata de ledul "check engine" care mi s-a aprins aseara dupa ce am comutat nivelul ventilatorului pentru incalzire de la nivelul 1 la 4.

Inainte de a intra in detalii, va prezint un scurt istoric al masinii:
Am cumparat-o acum o luna de la un prieten care mi-a recomandat acest model. Sincer sunt multumit de el si nu regret alegerea facuta. In cele 30 de zile de cand am vehiculul nu am reusit sa schimb absolut nimic la el, fiind ocupat doar cu actele necesare schimbarii proprietarului. Prietenul de la care am cumparat vehiculul mi-a recomandat sa ii schimb uleiul deoarece masina a stat cam 2 luni nerulata pana am inceput eu sa umblu cu ea.

Am facut aproximativ 350 de km cu acesta, inclusiv un drum cu remorca dupa mine pe distanta de 100 km (ajutam pe cineva cu transportul). Nu am intampinat nici un fel de problema.

Aseara am pornit motorul pentru a face o deplasare, am stat aproximativ un minut cu ventilatorul pentru incalzire pe pozitia 1 dupa care am comutat direct pe pozitia 4: in momentul respectiv am observat cum a scazut turatia motorului (eram la relanti) si ledul de "check engine" a inceput sa se aprinda intermitent de cateva ori dupa care a ramas aprins. Am oprit motorul, l-am repornit si am observat ca ledul in cauza a ramas aprins. Pentru a evita alte "daune", am renuntat la deplasare si am zis ca mai incerc azi inca o data, sperand ca temperatura scazuta de ieri seara sa fi fost cauza. Din pacate azi am avut aceiasi reactie, ledul ramane aprins in bord (fara a ilumina intermitent) dar alte probleme nu am putut observa...

Ce-i drept, nu am incercat sa ma deplasez cu vehiculul de atunci si nici nu l-am turat pe loc pentru a observa alte reactii. Singurele actiuni care le-am facut azi asupra lui a fost o simpla pornire a motorului. Stiu ca pot sa fie multe cauze pentru aprinderea acelui led dar sunt 99% sigur ca ceva s-a intamplat cand am comutat ventilatorul brusc de la nivelul 1 la 4.
Daca cumva va este de folos pot sa va anunt ca computerul de bord imi spune ca mai am 110 km pana golesc rezervorul, deci nici prea multi litrii de benzina nu mai am.

Alte "comportamente" care mi s-au parut ciudate:
1) Daca am motorul rece si o turez putin pe loc (pana in 2000 ture), masina continua inca de 3-4 ori sa se auto-tureze dupa ce eliberez piciorul de pe acelelratie (acest lucru s-a intamplat de cand am cumparat-o, nu este un comportament rezultat in urma aprinderii ledului).

2) In treptele inferioare de viteza, la plecarea de pe loc am impresia ca masina se accelereaza singura de cateva ori: chiar daca apas constant aceleratia aceasta pare sa zvacneasca de cateva ori dupa care merge lin din nou (la fel, comportamentul acesta l-am intalnit din minutul 0 de cand am condus vehiculul).


Stiu ca cel mai simplu ar fi sa merg la un service pentru o diagnoza, dar as dori sa stiu daca i s-a mai intamplat cuiva ceva de genul sau daca aveti idee ce ar fi putut sa se intample?

Multumesc anticipat pt timpul acordat si eventualele lamuriri.

PS, pentru eventuale clarificari (va rog nu considerati urmatoarele linkuri ca si spam):

- Led-ul despre care vorbesc ca sta aprins arata aproximativ ca cel din imaginea atasata (simbolul clasic pentru martorul "check engine").

- Ca sa nu existe confunzii, cand spuneam ca am comutat ventilatorul de pe nivelul 1 pe nivelul 4, ma refer la comutatorul din mijloc de pe consola centrala: http://www.specialistvehicles.com/image ... white8.jpg
Fişiere ataşate
de_ce_sta_aprins_in_bord_martorul_emission_control_5d80f1755d5509a2ca_0_0_0_0_0.jpg
de_ce_sta_aprins_in_bord_martorul_emission_control_5d80f1755d5509a2ca_0_0_0_0_0.jpg (1.84 KiB) Vizualizat de 5440 ori

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Sâm Feb 14, 2015 7:40 pm

Aeroterma este un consumator important si posibil sa ai un scurt pe circuitul electric al ei sau pe comutator sau aprinderea becului de check engine sa fie doar o coincidenta cu actionarea acelui comutator.Din pacate numai un tester poate lamuri problema,iar aici te sfatuiesc sa mergi pentru testare intr-o reprezentanta Mitsu pentru ca au softul dedicat pentru masina ta.

Avatar utilizator
Vlad_T
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Feb 02, 2015 11:06 pm

Mesaj de Vlad_T » Dum Feb 15, 2015 2:03 am

Sigur asa am sa fac cristi4x4. Credeam ca a mai patit cineva ceva similar ca sa pot localiza problema.
Sper ca testerul sa dea niste rezultate concrete, nu n erori care pot cauza aprinderea acelui led.

Ms de raspuns

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori