Reglaj Tacheti

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
danyyx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 3:08 pm

Mesaj de danyyx » Vin Apr 25, 2014 10:49 am

Buna ziua,

Vreau sa initiez o discutie despre reglajul tachetilor la Carisme. A mai facut cineva? Stiti pe cineva priceput sa faca asta la Mitsu?
In autodata se specifica la reviziile de la x kilometri se verifica si ajusteaza tachetii sau deschiderea valvelor si de aici am inceput sa cercetez
aceasta operatiune. Pe alte forumuri unii spun ca dupa acest reglaj "motorul le-a revenit la viata", trage mai bine, consuma mai putin, nu papa ulei etc.
In "WorkShop-ul Manual For Carisma" este detaliat cum se face reglajul dar parca nu m-as baga eu sa o fac.
La mine eu am impresia ca la relanti se aude o bataie, dar asta cand sunt in habitaclu. Cand sunt la la motor se aude dar mult mai slab. Masina merge bine in rest, nu am probleme.


Voi ce parere aveti?

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Dum Mai 04, 2014 11:48 pm

salut...
Tachetii i-am reglat singur conform indicatiilor din workshop.Aveam aceeasi senzatie si eu,ca bat prea tare,masina fiind MPI nu neaparat e normal sa se auda,la GDI din cate am inteles bat mai tare,dar e normal.Insa dupa reglaj,surpriza,bateau si mai tare.Am cerut sfatul unui mecanic din Olanda,si mi-a dat alte indicatii,pe care le-am urmat si pe urma nu sa-u mai auzit asa tare.Trebuie sa te documentezi bine inainte sa te apuci de asa ceva
Insa recomandarea mea ar fi sa nu bagi in seama sunetul,daca nu e suparator,daca masina merge in parametrii.
Insa daca tot te deranjeaza asa tare,incalzeste motorul pana apa ajunge la 90 grade,ridica capacul motorului,si doar verifica daca distantele sunt ok,asta nu afecteaza cu nimic,atata timp cat nu te apuci sa desfaci piulita tachetilor.Si daca vei constata abateri din parametrii,stii macar ca trebuie reglati.In mod normal acolo nu prea trebuie sa se ajunga,nu se deregleaza des tachetii,daca masina este intretinuta cum trebuie.

Dar,daca tot ai spus ca vrei sa initiezi o discutie,exista o varianta pentru a anula orice suspiciune cum ca tachetii nu sunt corect reglati,si anume schimbarea tachetiilor originali cu tacheti hidraulici,astia din urma neavand nevoie de reglaj.Insa sunt foarte piperati la pret.
Ca nota de final,nu recomand nimanui reglaj al tachetiilor,daca nu are cunostinte amanuntite despre asta,deoarece consecintele unui reglaj incorect pot fi drastice.
Sper ca am oferit informatii utile.




cu respect
Calv Ree

Avatar utilizator
danyyx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 3:08 pm

Mesaj de danyyx » Lun Mai 05, 2014 4:07 pm

Salut!

Utile informatiile intr-adevar dar nu ai spus si secretele dezvaluite de mecanicul din Olanda . Si dupa reglaj ai simtiti o imbunatatire in dinamica masinii, acceleratie, consum etc?
In mare parte se recomanda ca reglajul sa se faca cu motorul complet rece dar la Mitsu...surpriza..motorul trebuie sa fie cald. Sunt curios cum se poate face reglajul cu motorul la 90 de grade celsius avand in vedere faptul ca sunt 16 valve totusi.
Una peste alta sa inteleg ca ai respectat valorile (0,3 exhaust 0,2 intake) si bateau mai tare tachetii? Eu m-as duce la un service sa verifice jocul (poate bosch) sa ma conving.




Mersi!

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Mar Mai 06, 2014 11:26 pm

salut.
secretul olandezului nu e mare lucru,se referea la faptul ca in momentul reglajului lera cu care reglezi trebuie sa iasa usor fortat din distanta nu relaxat si nici sa te chinui sa o scoti.eu prima data cand i-am reglat,am respectat desigur valorile mentionate si de tine de altfel,si da,sunau tare de tot,dar probabil am lsasat distantele prea mari,lera scoasa prea usor din distanta.Trebuie sa simti un scartait usor cand scoti lera.
Sincer si pentru mine e o nedumerire faptul ca trebuie reglat la cald,mai ales ca arde destul de tare si mai sunt si vaporii iritanti ai uleiului.Am tot cautat metode de reglaj la rece,adica alte masuri,insa nu am gasit nimic.Si mecanicul de care am amintit,a spus ca nu prea exista alternative fata de cele recomandate de producator,pentru ca e complicat sa gasesti valorile reglajului la rece si nu se complica nimeni sa le gaseasca.
M-a nedumerit mai tare chestia cu reglajul cu motorul cald,pentru ca sincer,deabia la primele 8 valve e fierbinte,pe urma se raceste incat poti pune mana libera si e suportabil.Dar tot mecanicul asta mi-a zis,ca intr-un service unde temperatura ambientala este de peste 20 de grade,ai la dispozitie undeva la o ora sa ajustezi,si chiar daca tachetii sus sunt mai racoruti,valvele inauntru sunt la temperatura optima pentru reglaj.Acuma necunoscand mai multe detalii a trebuit sa il cred pe cuvant
Ca performante am simtit o diferenta,insa dupa ceva timp,si anume masina e mai lenesa,insa nu pot spune ca de la reglajul tachetiilor,intrucat mai am si alte bube care incerc sa le scot la cap.Dar daca sunt dereglati tachetii si ii reglezi trebuie sa zevi imbunatatiri la acceleratie .
E foarte grav insa daca sunt derglati,si se poate lasa cu pagube mari.
Si inca o chestie,pe care mi-a spus-o tot mecanicul olandez cand i-am spus ca se aud prea tare tachetii,mi-a spus ca daca se aud e bine,cand nu se aud e grav,atunci inseamna ca sunt prea stransi,ori distanta intre tahcet si capul valvei e esentiala pentru o functionare optima.
Da poate reduce consumul in cazul in care e intradevar dereglata,si va avea desigur mai multa viata,valvele vor fi deschise si inchise la momentul perfect pentru aprinderea combustibilului si evacuarea gazelor.
Un control de rutina nu strica.Fie ca il faci tu,fie mergi undeva unde ai incredere.Mai bine sa mergi acum daca ai o suspiciune decat sa regreti mai incolo
Sincer cred ca o sa ii verific si eu zilele astea.Acum ca tot am vorbit despre asta cred ca e un moment bun sa exclud tachetii de pe lista vinovatiilor cu leneseala masinii din ultima vreme
Mult succes iti doresc



cu respect
Calv Ree

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Lun Mai 12, 2014 8:59 pm

Pentru toti posesorii de carisme,cel putin 1.8 MPI,nu stiu daca si la 1.6 e la fel.
Reglajul tachetiilor se face asftel:
In prima poza am marcat cu sageti tachetii pe admisie cu sageti rosii iar pe evacuare cu sageti albastre.
Dupa ce se ajunge in stadiul in care eram eu in poza 1,se mai scot bujiile(foarte important sa scoateti bujiile).Apoi cu o cheie de 17 invartiti de piulita de pe roata dintata din capatul axului cu came in sensul acelor de ceas(nici o data invers,daca ati trecut de punctul maxim nu invartiti inapoi,mai mergeti inca o data in sensul acelor pana ajungeti iar in punctul dorit).Invartiti de piulita(practic se invarte roata dintata cu totul) pana semnul de pe roata dintata se alineaza cu semnul marcat pe motor (regret ca nu am facut poze si la asta,o sa fac cand o sa am vreme) .O data alineate aceste marcaje inseamna ca cilinrul 1 are toate valvele inchise (se poate testa ridicand cu mana de bratul micut care tine tachetii,daca se misca in sus si in jos,atat pe admisie cat si pe evacuare,este bun pentru reglaj).In momentul asta se regleaza toti tachetii marcati in prima poza cu rosu,adica tachetii de pe admisie la cilindrii 1 si 2,si tachetii de pe evacuare la cilindrii 1 si 3.Dupa ce tachetii acestia au fost verificat/reglati,se invarte iar de roata dintata pana tachetii de pe cilindrul 4 se misca liberi,atat pe evacuare cat si pe admisie,se probeaza iar cu mana.In momentul in care se misca liberi va puteti verifica incercand sa miscati tachetii marcati cu albastru in prima poza,daca toti se misca liberi atunci sunt gata de verificat/reglat.
Cam asa sta treaba cu reglajul tachetilor la mitsubihi carisma.
Sper ca informatiile sunt de folos.
Daca aveti intrebari,sau daca nu m-am exprimat suficient de clar,puneti intrebari pe forum,si voi raspunde in limita posibilitatilor.




Cu respect
Calv Ree
Fişiere ataşate
2014_05_11_12.11.40.jpg
2014_05_11_12.11.40.jpg (200.91 KiB) Vizualizat de 6413 ori
2014_05_11_12.11.35.jpg
2014_05_11_12.11.35.jpg (411.01 KiB) Vizualizat de 6427 ori
2014_05_11_12.12.24.jpg
2014_05_11_12.12.24.jpg (1.63 MiB) Vizualizat de 6412 ori

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Lun Mai 12, 2014 9:09 pm


Am uitat sa spun sum se face reglajul propriuzis
Aveti nevoie de o cheie de 10 o surubelnita in linie,si doua lere de reglaj.Una de 0.20 mm pentru admisie si una de 0.30 mm pentru evacuare.
Cu surubelnita se tine fix surubelul iar cu cheia se desface piulita,se pune lera intre capatul valvei si varful suruubelului,se strange cu surubelnita pana lera se misca nu foarte usor dar nici sa se blocheze,intre capatul valvei si varful surubelului,cand s-a stabilit punctul dorit,cu surubelnita se tine fix surubelul,iar cu cheia se strange piulita,fara a misca surubelul(atentie in asta consta reglajul corect,o data stabilita distanta,surubul se tine fix cu surubelnita in momentul strangerii piulitei,In cazul in care s-a miscat,se repeta procesul).A se vedea in poza doi exact cum arata momentul reglajului.
Cu multa rabdare se pot regla destul de usor



Cu respect
Calv Ree

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori