1.8 Gdi Variatie Relanti In "lean Burn"

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
Cosmin30
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 14, 2013 2:28 pm

Mesaj de Cosmin30 » Mie Mar 05, 2014 1:53 pm

In primul rand vreau sa spun ca am cautat prin toate topic-urile cu relanti variabil pentru 1.8GDI si nu am gasit solutie la problema mea.

Sa va explic simptomele:
- motorul porneste usor, indiferent de temperatura de afara, la rece se accelereaza initial pana aproape de 1500r/m, apoi turatia scade odata cu incalzirea motorului, ceea ce este perfect normal;
- cand motorul ajunge la temperatura normala de lucru (acul la jumatatea cadranului) relantiul incepe sa varieze, pana atunci relantiul este perfect stabil;
- daca opresc motorul si il pornesc din nou (deci cu motorul cald), pornirea este usoara, dar incepe imediat dupa pornire sa fluctueze relantiul;
- in mers constant pe la 2000r/min, in orice viteza, se simte un plus de putere, turatia motorului nu se schimba. Asta nu cred ca este totusi o problema, din cate am citit atunci cand "load-ul" este constant acest gen de motor schimba timpii de injectie, intra in "lean burn", pentru a economisii combustibil. Se vede atunci si o scadere a consumului instant desi viteza, turatia si inclinatia drumului sunt aceleasi.

Ce am incercat:
- am curatat clapeta de acceleratie, nu am modelul cu magnet, clapeta de acceleratie este controlata prin cablu => tot la fel face;
- am curatat si masurat IAC-ul (electrovalva de by-pass aer pentru relanti) se gaseste in corpul clapetei de acceleratie => tot la fel face;
- am desfacut toata admisia, am dat jos tot pana la capacul de chiuloasa, si am curatat tot => tot la fel face
- am verificat cele 4 bobine de inductie de pe fiecare bujie, sunt ok;
- am scos bujiile (sunt NGK cu Iridium, cele care trebuiesc folosite pentru acest motor), le-am curatat, le-am masurat distanta intre electrozi, au 0.55, deci sunt in specificatii => tot la fel face;
- am resetat ECU-ul si am facut invatarea de relanti, aici apare partea interesanta.....Deci cu motorul cald, iau borna de minus de la baterie, pun contactul de cateva ori ca sa fiu sigur s-a dus curentul din condensatori, apoi pun la loc borna de minus si pornesc motorul fara niciun consumator. In primele 6 min relantiul variaza si dupa cele 6 min relantiul se stabilizeaza pe la 750 r/min. Dupa 10min dau drumu la consumatori, relantiul creste un pic, normal din cauza sarcinii date de alternator, dar ramane stabil. Dupa inca 10 min, ma joc cu consumatorii, opresc tot, dau drumu la tot, aprind pe rand faruri, climatronic, etc., relantiul nu variaza deloc, perfect stabil.
Deci toate bune si frumoase pana opresc motorul si il repornesc, apoi o ia de la capat cu variatia la relanti.

Am citit pe un alt site ca aceste motoare GDI intra in "Lean Burn" la relanti, amestecul de aer conbustibil este foarte sarac, ratie 40:1.
Acum, as fi zis ca poate am injectoare defecte infundate, supape cu depuneri de carbon, bujii sau bobine de inductie ce nu functioneaza in parametrii, vreun senzor defect, dar daca ar fi asa atunci de ce atunci cand ii fac invatarea de ECU relantiul se mentine stabil, pana la urmatoarea pornire ?
Ce se intampla atunci cand opresc motorul de incepe iar sa varieze relantiul ?

Va multumesc pentru orice sfat !

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Mie Mar 05, 2014 10:56 pm

Salut.
Am avut problema ta doar ca pe MPI,e diferita ca structura admisia,insa vreau sa te intreb cum e socul la GDI?Problema poate fi si din cauza socului,daca clapeta sta deschisa sau intredeschisa atunci pot aparea aceste variatii.Calculatorul incearca sa stabilizeze relantiul dar primeste un surplus de aer,si atunci incearca sa stabilizeze folosinduse de regulator,pe care cand il inchide cand il deschide.Momentan,tinand cont de descrierea facuta la asta ma pot gandi,si probabil as verifica si valva EGR.
Sper ca sunt niste idei de folos,si ca vei gasi si remedia rapid problema.
Toate bune



cu respect
Calv Ree

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Joi Mar 06, 2014 1:03 am

Curata EGR-ul !

Avatar utilizator
Cosmin30
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 14, 2013 2:28 pm

Mesaj de Cosmin30 » Joi Mar 06, 2014 9:50 am

Calvaree: la 1.8GDI sunt doua tipuri de clapeta de acceleratie, a mea este clapeta de acceleratie comandata mecanic prin cablu. Cablul vine de la clapeta de acceleratie la pedala de acceleratie. Atunci cand pedala de acceleratie nu este apasata, clapeta de acceleratie este complet inchisa. Senzorul de pozitie clapeta vede pozitia de inchis a clapetei trimite informatia la ECU, iar ECU-ul comanda IAC-ul sa se deschida mai mult sau mai putin in functie de mai multe variabile astfel incat sa mentina mersul motorului in relanti.
La pornirea la rece "socul" este facut tot prin IAC, ECU vede ca motorul este rece si deschide mai mult conul IAC-ului si astfel baga mai mult aer in motor. De aici rezulta o turatie mai mare la relanti atunci cand motorul este rece.
IAC-ul l-am curatat, i-am masurat bobinele nu pare nimic in neregula cu el, dealtfel cum am zis, cand motorul este rece relantiul nu variaza, deasemenea relantiul se mentine constant si cand motorul este cald in timpul invatarii de ECU....

Avy: Am uitat sa precizez ca atunci cand am curatat admisia am curatat si Valva EGR, dar fara niciun rezultat.
Am pus acum si o placa de aluminiu intre valva EGR si admisie, pentru a bloca fluxul de gaze de esapament sa mai intre pe admisie. La Carisma 1.8GDI inainte de 2000 se poate face acest lucru fara ca motorul sa intre in "MIL mode", dar nici asta nu a rezolvat problema cu relantiul variabil.

Eu cred ca are ceva legatura cu invatarea relantiului, se intampla ceva atunci cand opresc motorul, este ca si cand ECU-ul si-ar pierde setarile de relanti in modul "lean burn" atunci cand motorul este oprit si repornit...
Dar nu stiu ce poate genera acest lucru, nu stiu ce sa verific....

Va multumesc pentru idei, daca mai aveti si altele, sunt deschis oricarei sugestii.


Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Vin Mar 07, 2014 9:28 am

Daca ai valva pcvc sau de purjare, ia una de la cineva pentru o proba. De asemenea eu as verifica si Sonda Lambda 1. La fosta masina aveam simptome asemanatoare si de la ea mi se intampla(de la valva de purjare). De asemenea un plin cu benzina cu cifra octanica superioara ar elimina suspiciunea benzinei proaste.

Avatar utilizator
Cosmin30
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 14, 2013 2:28 pm

Mesaj de Cosmin30 » Vin Mar 07, 2014 12:58 pm

Am folosit si benzina cu cifra octanica mare OMV 100 dar fara folos...

In manualul de reparatii am gasit "Purge control solenoid valve" cred ca la asta te referi, se pare ca este deasupra filtrului de benzina pe care oricum l-am comandat sa-l schimb. Voi verifica atunci si aceasta valva de purjare, se pare ca are decat doua pozitii on si off deci e simplu de verificat.

Deasemenea tot in manual scrie ca sonda de oxigen trebuie sa trimita la ECU un semnal mai mic de 400mV atunci cand motorul merge la relanti si temperatura lui este intre 85 - 90 de grade.

Cand vremea de afara imi va permite voi face operatiile de mai sus.

Merci pentru idei !

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Lun Mar 10, 2014 11:37 am

Sa ne tii la curent cu ce rezolvi. De asemenea as mai masura si debitul pompei de benzina. Posibil sa se fi lenevit de-alungul anilor.

Avatar utilizator
Cosmin30
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 14, 2013 2:28 pm

Mesaj de Cosmin30 » Vin Mar 14, 2014 7:29 pm

In seara aceasta am avut putin timp pentru mesterit.

Am verificat rezistenta intre pinii electrovalvei de purjare si are 38ohmi, in manual scrie ca trebuie sa aibe intre 36 si 44 ohmi la 20 de grade celsius. Deasemenea cu 12V pe terminali se aude cum deschide si inchide.

Sonda lambda are voltaj variabil sub 400mV la relanti, deci conform manual.

Debitul pompei de benzina nu am cu ce sa-l masor, sa vad cand o sa ajung cu ea prin service..

In concluzie, incep sa ma resemnez.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori