Carisma 1.8 Gdi Consumabile Si Altele

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Carisma
Avatar utilizator
bogdixi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 09, 2014 12:25 am

Mesaj de bogdixi » Joi Ian 09, 2014 12:44 am

bine v-am gasit,fac si eu de vreo 4 luni parte din familia mitsu,sunt posesorul unui carisma1.8 gdi din 98,as avea nevoie de niste pareri din partea voastra.
-ce ulei este recomanat pentru ea(momentan am 10w40 mobil1 dar din cand in cand mi se aude tacanit la motor)
-ce bujii ar trebuii sa folesesc,trebuie neaparat un singur model sau pot sa pun orice ii potrivit pt ea.
-si ce benzina ar trebuii sa folosesc 95 sau 99,evo,carerra100.etc
masina are 233000 km,i-am schimbat distributia,placutele de frana,uleiul,l-a kilometrii astia ar trebuii sa folosesc un duralube?
ma scuzati daca cumva s-a mai postat dar incerc sa aflu pe topicul asta care l-am creat de ceea ce ma intereseaza,sa nu fiu confuz stiind ca este un motor mai pretentios.

Avatar utilizator
Cosmin30
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 14, 2013 2:28 pm

Mesaj de Cosmin30 » Joi Ian 09, 2014 9:09 pm

Salut,
Cred ca am si eu un model identic cu al tau, Carisma, din '98, motor 1.8 GDI, echipare LS.
Tot ulei 10W40 semi-sintetic am si eu in motor si intradevar se aud tacheti hidraulici tacanind din cand in cand......din cate am citit este recomandat un ulei full sintetic 5W30 de buna calitate.
Bujii, conform manualului, trebuie sa folosesti numai NGK IZFR6B, scumpe dar bune, se schimba la 90000 de km.
Am citit pe multe forumuri ca e bine sa mergi pe benzina cu cifra octanica cat mai mare (peste 95) ... dar e cu dus si intors... eu unul am luat masina asta pentru ca a fost ieftina si ca are un consum bun, daca dau mai multi bani pe combustibil....ce am facut ?
In niciun caz sa nu pui duralupe sau alt fel de aditiv minune in ulei, mai bine foloseste un ulei full sintetic de buna calitate.

Mie imi oscileaza relantiul dupa ce se incalseste motorul, cat e rece nu-i nici o problema.
Am curatat clapeta de acceleratie, IAC, toata admisia (ziceai ca e toba de esapament ), am blocat EGR-ul, am curatat si verificat bujiile, am curatat si verificat supapa de pe capacul de culbutori dinaintea furtunului de merge in galeria de adimisie, nimic relantiul tot oscilant . Partea buna este ca acum masina trage mult mai bine, deci partea cu curatarea admisiei si blocarea EGR-ului chiar ti-o recomand, mai ales ca motorul tau are 233000 de km, o sa fi uimit de ce vei gasi pe acolo.

Am observat un lucru ciudat la a mea, in jurul turatiei de 2000 parca trage odata mai cu putere (nu stiu daca m-am facut inteles), a ta face la fel ?



Avatar utilizator
bogdixi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 09, 2014 12:25 am

Mesaj de bogdixi » Joi Ian 09, 2014 11:11 pm

am observat ceva la mine ,daca bag benzina carrera,evo,99 inca nu am bagat nu mai oscileaza relantiul,am incercat sa merg numai cu carrera sau evo,si inca ceva la consum cu benzina 95 pe 240 de km am avut media 6.4,dupa ce am bagat carrera de la omv ca eram pe rosu am bagat vreo 15 litri surpriza pe 260 de km am avut media 6,daca stai si calculezi la un plin diferenta este de vreo 30 de lei da castigi la consum si inca ceva era mai vioi motorul,din cate am citit recent peste rata de compresie 11 se foloseste benzina cu cifra octanica mare noi avem 12.2.
am sa incerc si eu full sintethic,am inteles ca ar merge un ulei 10w60 asta ar fi recomandat,daca te rog imi explici cum sa blochez egr ca nu prea stiuapropo cand ai curatat admisia acolo trebuie ceva garnitura sau numai o desfac o curat si o pun inapoi,mersi tare mult pentru sfaturi

stiu faza cu 2000 de ture si la mine,apropo inainte sa cureti admisia nu aveai cam pe la 90-100 un intrerupt in acceleratie daca o tineai constant?

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Vin Ian 10, 2014 11:32 am

Benzina minim CO 98, e recomandat de producator. Ulei, daca nu ai probleme,10W40, dar deja la kilometrii multi, ar fi mai bun 15w40 , mai ales daca se aud tachetii cum bat.

QUOTE ma scuzati daca cumva s-a mai postat dar incerc sa aflu pe topicul asta care l-am creat de ceea ce ma intereseaza,sa nu fiu confuz stiind ca este un motor mai pretentios.

Toti vrem sa aflam ce ne intereseaza, insa prima data citesti regulamentul, si vei vedea ca nu se posteaza mai multe probleme intr-un singur topic si totodata, folosirea functiei de cautare este binevenita, altfel ceilalti nu vor mai stii unde sa caute. Fiind la prima abatere, nu se sanctioneaza, rugamintea e ca pe viitor sa respecti regulamentul. Multumesc.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Ian 10, 2014 12:47 pm

Scuze ca ma bag in seama, dar cu ce te ajuta un ulei mai prost cand motorul e mai uzat? Faptul ca uleiul e mai gros la rece (15W) cu ce te ajuta?

La rece oricum si 10W e foarte gros, de ce ai vrea si mai gros, si mai putina protectie la pornire? Daca ai probleme cu uleiul prea subtire, nu la prima cifra tre sa umblii cred eu, ci la a 2-a. Adica incearca 5w50 sau 10W60.

In rest de acord, discutiile astea s-au tot purtat, daca vei citi in scurt timp aflii raspunsul multor intrebari, pe care poate nici nu ti le-ai pus inca.

Avatar utilizator
bogdixi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 09, 2014 12:25 am

Mesaj de bogdixi » Vin Ian 10, 2014 2:39 pm

mersi baieti pt raspunsuri am cautat in topicuri cum zici chacha dar is cam putini posesori de 1.8 gdi multi is de 1.6 si am vrut sa aflu pe topicul meu exact raspunsurile intrebarilor mele,citind in alte topicuri informatia era doar 25-50%,imi cer scuze pentru ca am gresit,dar oare nu ar fi mai bine sa se faca topic dedicat pt 1.8gdi altul pt 1.6 si asa mai departe ca sa nu le amestecam si informatiile privind motorul nostru sa fie cat mai exacte.imi cer scuze inca odata daca am spus ceva gresit.ms mult tuturor si sper sa fim cat mai multi posesori de carisma,eu is din arad si mi-am luat masina fiinda nu am vrut ca multi sa aiba masina ca a mea ,recent am fost in hunedoara mai exact in brad numai acolo am vazut 3 carisma a inceput sa-mi fie ciuda:))) sper doar ca,carisma sa nu ajunga pe mana cocalarilor cum stim ca sunt multi cu bmw(pisicutemai ales),golfuri si passat.

Avatar utilizator
Cosmin30
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 14, 2013 2:28 pm

Mesaj de Cosmin30 » Vin Ian 10, 2014 7:36 pm

Bogdixi -
Nu am observat nici inainte nici dupa curatarea admisiei vreo variatie de putere la viteza constanta.
Sigurele simptome care le are este cresterea de putere de la 2000rpm (inca nu stiu daca este normal la 1.8GDI sau indica o problema) si turatia de relanti oscilanta cand motorul este cald.
Am mai bagat si eu benzina de 98 de la Lukoil dar relantiul era tot fluctuant.

Pentru curatarea EGR-ului vezi DIY de aici : http://www.dreamcarisma.de/mitsubishi/w ... iessen.php
Nu iti trebuie decat o placa de aluminiu pentru a confectiona "garnitura" cu care obturezi EGR-ul.
Eu am reutilizat garniturile vechi cu ceva mastic, pentru a ma asigura ca nu o sa traga aer fals.

Cat te-a costat distributia? Eu am gasit cel mai ieftin 800 de lei (curea + role de ghidare + intinzator hidraulic + pompa de apa)

Avatar utilizator
bogdixi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 09, 2014 12:25 am

Mesaj de bogdixi » Lun Ian 13, 2014 3:48 pm

distributia m-a costat 400 de lei contitech dar fara pompa de apa ca a fost buna si intinzatorul hidraulic l-am pus tot pe ala dar cu greu

nu baga defel benzina de la lukoil ii cea mai proasta,am bagat la vreo 3 masini benzina de la luk si mi-a mers ingrozitor de naspa,cea mai buna parerea mea ii de la omw si rompetrol cu benzina lor mi-a mers masina foarte bine

Avatar utilizator
bogdixi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 09, 2014 12:25 am

Mesaj de bogdixi » Joi Ian 16, 2014 6:22 pm

cosmin ce consum ai tu la 1.8 gdi si corespunde cu computeru de bord,eu inca nu i-am facut cu exactitate dar urmeaza.

Avatar utilizator
Cosmin30
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 14, 2013 2:28 pm

Mesaj de Cosmin30 » Joi Ian 16, 2014 7:46 pm

Pei acum imi arata pe calculatorul de bord 8 l/100km media pe 480 de km, vreo 140 de km am mers in afara localitatii restul prin Pitesti (8km dimineata pana la munca, 8km seara pana acasa).
Cand am adus masina de la Timisoara, mi-a luat 5.6l/100km pana la Pitesti.

Consumul "plin pe plin" nu l-am facut, dar banuiesc ca mare diferenta intre ce arata pe bord si realitate nu este...

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Carisma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori