Mici Probleme La Carisma Mea
Am un Mitsubishi Carisma 2003 sedan 1.9 Di-D (F9Q1)
Să le luam pe rand.. cea mai gravă:
1:
EGR mai face figuri (nu se accelereaza maşina indiferent de pedela de acceleraţie, răm?ne la 1000rpm ?n şuturi, faţa de ralanti care merge normal la ~800rot/min )
Cauza - nu o cunosc, nu se aprind becuri
Soluţia: se curăţă valva EGR şi apoi merge brici.. fără pierdere de putere (deci turbina zic că nu-i). Mai curat o dată, de două ori si apoi schimb cu totul valva EGR (vreo 250ron)
?n mare sunt lămurit.
2:
Termostatul sau ventilatorul fac figuri: Porneste automat electroventilatorul dupa cateva minute chiar daca e rece. Am citit in manual ca se scoate termostatul se baga in apa la 80-90 de grade şi se verifică deschiderea termostatului.. ok. Am sa fac asta, dar unde mai exact e termostatul ăsta? că prin manual nu e aşa clar. Cum se scoate?
Electroventilatorul pare totuşi să lucreze cumva.. el porneşte dacă staţionez să zicem 3min cu motorul pornit. Alfel el merge ok (adica nu porneşte si nu se mai opreşte). Eu presupun termostatul prin bălării. Calculatorul nu zice nimic. Sau poate sonda de temperatura apei a motorului (cum o verific?)
3:
Am aer conditionat automat (clima?). Problema e ca am o banuială ca senzorul de temperatură interioară nu funcţionează. Am testat cu metoda indicată in manual (pun m?na pe senzor, si atunci automat ar trebui sa creasca treapta de ventilare - lucru care nu se intampla). Cum pot verifica fizic acel senzor? adica cu aparatul de masura, deoarece n-as vrea sa schimb ceva aiurea doar ca nu face contact o mufa sau poate e alta problema.
Problema exactă e greu de explicat.. se "mişcă" cam ciudat comanda de temperatura cald+rece (adica daca il dau la rece la 16grade, evident e rece.. si răm?ne tot la fel de rece pana ajung pe la 24 de grade moment in care se face ceva mai cald dar putin.. pe undeva la 25 de grade da caldura full si la 29 de grade (maxim) e la fel. Cand revin, e tot caldura full pana pe la 23 de grade.
Ce sa zic, as fi interesat sa vad unde e actuatorul ala care combina aerul rece cu aerul cald să il vad cum lucrează, şi dacă problema e generata de senzorul de temperatura interioara presupus defect
Să le luam pe rand.. cea mai gravă:
1:
EGR mai face figuri (nu se accelereaza maşina indiferent de pedela de acceleraţie, răm?ne la 1000rpm ?n şuturi, faţa de ralanti care merge normal la ~800rot/min )
Cauza - nu o cunosc, nu se aprind becuri
Soluţia: se curăţă valva EGR şi apoi merge brici.. fără pierdere de putere (deci turbina zic că nu-i). Mai curat o dată, de două ori si apoi schimb cu totul valva EGR (vreo 250ron)
?n mare sunt lămurit.
2:
Termostatul sau ventilatorul fac figuri: Porneste automat electroventilatorul dupa cateva minute chiar daca e rece. Am citit in manual ca se scoate termostatul se baga in apa la 80-90 de grade şi se verifică deschiderea termostatului.. ok. Am sa fac asta, dar unde mai exact e termostatul ăsta? că prin manual nu e aşa clar. Cum se scoate?
Electroventilatorul pare totuşi să lucreze cumva.. el porneşte dacă staţionez să zicem 3min cu motorul pornit. Alfel el merge ok (adica nu porneşte si nu se mai opreşte). Eu presupun termostatul prin bălării. Calculatorul nu zice nimic. Sau poate sonda de temperatura apei a motorului (cum o verific?)
3:
Am aer conditionat automat (clima?). Problema e ca am o banuială ca senzorul de temperatură interioară nu funcţionează. Am testat cu metoda indicată in manual (pun m?na pe senzor, si atunci automat ar trebui sa creasca treapta de ventilare - lucru care nu se intampla). Cum pot verifica fizic acel senzor? adica cu aparatul de masura, deoarece n-as vrea sa schimb ceva aiurea doar ca nu face contact o mufa sau poate e alta problema.
Problema exactă e greu de explicat.. se "mişcă" cam ciudat comanda de temperatura cald+rece (adica daca il dau la rece la 16grade, evident e rece.. si răm?ne tot la fel de rece pana ajung pe la 24 de grade moment in care se face ceva mai cald dar putin.. pe undeva la 25 de grade da caldura full si la 29 de grade (maxim) e la fel. Cand revin, e tot caldura full pana pe la 23 de grade.
Ce sa zic, as fi interesat sa vad unde e actuatorul ala care combina aerul rece cu aerul cald să il vad cum lucrează, şi dacă problema e generata de senzorul de temperatura interioara presupus defect
Cu termostatul/gmv as putea incerca la service, dar e o operatiune relativ usoara (cateva coliere si se scoate termostatul care se baga intr-o oala cu apa fiarta.. destul de simplu)
O sa ajung la ei dupa ce incerc prin variantele mele.
Cu restul am fost.
La EGR l-au curatat ei prima data (prima data e cel mai greu deoarece valva EGR, dupa cei 100000km care ii avea motorul la acea data, evident era intepenita - le-am lasat lor "placerea" de a scoate valva) apoi l-am curatat eu cand a mai fost nevoie
Dar nu-mi dau seama daca valva EGR are bube sau e altceva care cauzeaza problema (blocarea valvei egr pe deschis), dar am facut un ITP cand egr-ul ala inca functiona cat de cat normal si am constatat la testul de opacitate o valoare surprinzatoare de 0.26 fata de maxim 3 cat era admis, asadar motorul merge PERFECT. (ca fapt divers un MAS pe benzina nou scoate cam 0.2, un MAC nou e normal sa scoata chiar 0.5 la cilindree de pana in 2L )
Asta indica funingine foarte putina, ceea ce anuleaza ipoteza blocarii valvei egr cu funingine..
Asadar eu cred ca totusi e valva de vina, dar nu-mi dau seama ce anume cauzeaza acest lucru (arata normal, functineaza normal atunci cand e curata (cand e muradara e murdara de funingine dar nu multa, dar si de ulei probabil de la turbina)
Am verificat jocul din axul turbinei si e in norme ok, si ulei nu pierde.
Urmatoarea data cand face figuri direct schimb valva egr pentru a elimina din suspecti.
Urmatoarea problema cu clima.. n-am insistat asupra acestui fapt dar au testat superficial.. "baga caldura? baga!, e ok!" "baga si rece? e ok!" "pe automat merge?merge!" "n-are nimica!"(merge el dar in legea lui totusi isi face treaba cu ventilatia mai putin cu temperatura.. tot e prea rece sau prea cald, rar le nimereste, asa cum se intampla si pe manual). Si desigur faptul ca nu creste ventilatia cand se pune mana pe senzorul de temperatura indica o potentiala problema la citirea temperaturii interioare ceea ce ar putea explica fenomenul
Deci asa superficial cica merge.. daca insistam sigur ca ar fi taxat o demontare de bord pentru aruncat priviri.. dar asta (aruncat priviri) por face si eu exact gratis.. ca nu-s chiar ieftini aia.
Si oricum e vorba de finete - sunt chestii marunte care ar trebui sa le rezolv (si ca tot sunt la capitolul asta trebuie sa schimb si ledurile din consola de la aer conditionat, ca s-au ars cateva si se vede urat)
Scule am, pasiune este, cunostinte sunt (uneori prea multe si ma pierd in detalii ) .. experienta putina.. dar se face si aia.
Pana la urma e si chestie de orgoliu.. ca doar am totul la dispozitie inclusiv calificarea in domeniul auto (inginer auto). Dar ingineria (calcule etc) e o idee diferita de practica.. dar am facut si d-aia asa ca sper sa ma descurc.
Intrebarea mea mai exacta si care m-ar putea ajuta este daca are idee cineva ce tip de senzor e cel de temperatura interioara (in coltul din dreapta pe bord, imediat sub parbriz, un disc de plastic, ala e senzorul) - ei il denumesc "photo sensor".. dar totusi am dubii (nu e optic, e electric!). Vreau sa exclud posibiliteatea calculaturoului defect.
Deasemeni daca stie cineva mai exact pe unde se afla actuatorul care realizeaza combinarea aerului rece cu cel cald pentru habitaclu - sa stiu cat trebuie demontat ca poate nu e nevoie sa dau bordul jos, ma gandeam ca e in spatele torpedoului sau in dreptul consolei centrale, dar poate fi si si in alta parte (in manual nu apare)
Alta chestie utila ar fi daca s-a mai intalnit careva cu problema GMV-ului sa porneasca prea repede... deoarece la un drum mai lung cand se stabilizeaza regimul termic e fix la jumate acul.. deci termostatul ala e posibil sa functioneze foarte bine.. si atunci ventilatorul de ce porneste? Pe calculator nu apare nici un cod de eroare.
(o sa verific termostatul oricum, impreuna si cu sonda de temperatura, dar sunt sanse foarte mari sa functioneze amandoua)
Un punct de plecare de la cineva patit cu astfel de lucruri ar fi util.
O sa ajung la ei dupa ce incerc prin variantele mele.
Cu restul am fost.
La EGR l-au curatat ei prima data (prima data e cel mai greu deoarece valva EGR, dupa cei 100000km care ii avea motorul la acea data, evident era intepenita - le-am lasat lor "placerea" de a scoate valva) apoi l-am curatat eu cand a mai fost nevoie
Dar nu-mi dau seama daca valva EGR are bube sau e altceva care cauzeaza problema (blocarea valvei egr pe deschis), dar am facut un ITP cand egr-ul ala inca functiona cat de cat normal si am constatat la testul de opacitate o valoare surprinzatoare de 0.26 fata de maxim 3 cat era admis, asadar motorul merge PERFECT. (ca fapt divers un MAS pe benzina nou scoate cam 0.2, un MAC nou e normal sa scoata chiar 0.5 la cilindree de pana in 2L )
Asta indica funingine foarte putina, ceea ce anuleaza ipoteza blocarii valvei egr cu funingine..
Asadar eu cred ca totusi e valva de vina, dar nu-mi dau seama ce anume cauzeaza acest lucru (arata normal, functineaza normal atunci cand e curata (cand e muradara e murdara de funingine dar nu multa, dar si de ulei probabil de la turbina)
Am verificat jocul din axul turbinei si e in norme ok, si ulei nu pierde.
Urmatoarea data cand face figuri direct schimb valva egr pentru a elimina din suspecti.
Urmatoarea problema cu clima.. n-am insistat asupra acestui fapt dar au testat superficial.. "baga caldura? baga!, e ok!" "baga si rece? e ok!" "pe automat merge?merge!" "n-are nimica!"(merge el dar in legea lui totusi isi face treaba cu ventilatia mai putin cu temperatura.. tot e prea rece sau prea cald, rar le nimereste, asa cum se intampla si pe manual). Si desigur faptul ca nu creste ventilatia cand se pune mana pe senzorul de temperatura indica o potentiala problema la citirea temperaturii interioare ceea ce ar putea explica fenomenul
Deci asa superficial cica merge.. daca insistam sigur ca ar fi taxat o demontare de bord pentru aruncat priviri.. dar asta (aruncat priviri) por face si eu exact gratis.. ca nu-s chiar ieftini aia.
Si oricum e vorba de finete - sunt chestii marunte care ar trebui sa le rezolv (si ca tot sunt la capitolul asta trebuie sa schimb si ledurile din consola de la aer conditionat, ca s-au ars cateva si se vede urat)
Scule am, pasiune este, cunostinte sunt (uneori prea multe si ma pierd in detalii ) .. experienta putina.. dar se face si aia.
Pana la urma e si chestie de orgoliu.. ca doar am totul la dispozitie inclusiv calificarea in domeniul auto (inginer auto). Dar ingineria (calcule etc) e o idee diferita de practica.. dar am facut si d-aia asa ca sper sa ma descurc.
Intrebarea mea mai exacta si care m-ar putea ajuta este daca are idee cineva ce tip de senzor e cel de temperatura interioara (in coltul din dreapta pe bord, imediat sub parbriz, un disc de plastic, ala e senzorul) - ei il denumesc "photo sensor".. dar totusi am dubii (nu e optic, e electric!). Vreau sa exclud posibiliteatea calculaturoului defect.
Deasemeni daca stie cineva mai exact pe unde se afla actuatorul care realizeaza combinarea aerului rece cu cel cald pentru habitaclu - sa stiu cat trebuie demontat ca poate nu e nevoie sa dau bordul jos, ma gandeam ca e in spatele torpedoului sau in dreptul consolei centrale, dar poate fi si si in alta parte (in manual nu apare)
Alta chestie utila ar fi daca s-a mai intalnit careva cu problema GMV-ului sa porneasca prea repede... deoarece la un drum mai lung cand se stabilizeaza regimul termic e fix la jumate acul.. deci termostatul ala e posibil sa functioneze foarte bine.. si atunci ventilatorul de ce porneste? Pe calculator nu apare nici un cod de eroare.
(o sa verific termostatul oricum, impreuna si cu sonda de temperatura, dar sunt sanse foarte mari sa functioneze amandoua)
Un punct de plecare de la cineva patit cu astfel de lucruri ar fi util.
Termostatul sunt sanse mari sa fie undeva dreapta motorului, catre radiator. De fapt, urmareste furtunul superior de la radiator. Cum ajunge la ceva piesa de aluminiu, aproape de chiulasa, pe acolo trebuie sa fie si termstatul. La Lancer si senzorul de temperatura e tot pe acolo (vreo 3-5 cm mai in spate).
Stiam pe unde e termostatul, acum l-am gasit
Azi il operez
Sezorul de temperatura apare in poza, langa termostat
Senzorul de temperatura al apei (cel pentru calculatorul de injectie) e in spatele motorului pe dreapta, pe langa egr, mai jos pe carter.
o sa mai verirific si releul de la ventilator, dar presupun ca functioneaza (ca doar porneste si opreste corect ventilatorul... acuma cine comanda releeul? )
Azi il operez
Sezorul de temperatura apare in poza, langa termostat
Senzorul de temperatura al apei (cel pentru calculatorul de injectie) e in spatele motorului pe dreapta, pe langa egr, mai jos pe carter.
o sa mai verirific si releul de la ventilator, dar presupun ca functioneaza (ca doar porneste si opreste corect ventilatorul... acuma cine comanda releeul? )
- Fişiere ataşate
-
- termostat2.JPG (136.31 KiB) Vizualizat de 7971 ori
-
- termostat.JPG (137.71 KiB) Vizualizat de 7984 ori
Asi,
Foto senzor este doar senzor de intensitate luminoasa - transforma un semnal optic in semnal electric - pe intelesul calculatorului de clima.
Daca ai clima automata, senzorul de temperatura interioara r trebui sa fie integrat in panoul de control sau pe consaola centrala - sunt ceva fante pe unde este aspirat aer din habitaclu care baleiaza senzorul de temperatura.
Spor la lucru.
Foto senzor este doar senzor de intensitate luminoasa - transforma un semnal optic in semnal electric - pe intelesul calculatorului de clima.
Daca ai clima automata, senzorul de temperatura interioara r trebui sa fie integrat in panoul de control sau pe consaola centrala - sunt ceva fante pe unde este aspirat aer din habitaclu care baleiaza senzorul de temperatura.
Spor la lucru.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori