QUOTE (andrei6510)Cristi, ceva ma face sa cred ca ne vom intalni si pe vreun forum saab la un moment dat.... :-D ...
Salut andrei,
s-ar putea sa ai dreptate cu ce ai spus mai sus.
Cum ai ghicit ?
Probabil ca pe de o parte ai intuit perfect ce imi doresc de la o masina si pe de alta parte ai aflat ce poate sa ofere un saab la ora actuala. :-D
Saab intruneste in continuare atat de multe calitati incat in ciuda amestecului GM, ramane in continuare o masina speciala, exclusivista din mai multe puncte de vedere si asta e bine pe de o parte.
Sigur ca exclusivitatea asta i-a costat destul de mult, si astfel in 2002 au ajuns pe mana concernului GM care reprezinta doar o solutie financiara pentru ei.
Anul acesta vor scoate 9-1, in 2009 va apare 9-4 si se zvoneste ca vor deveni independenti din nou...
OK...concret, sa dovedeasca cineva ca SAAB nu mai e ce a fost.
Ce a fost si numai e ?
Chiar sunt curios si ma intereseaza aceste detalii pentru ca ma intereseaza aceasta masina.
GM e un concern si e normal sa se implice pe partea de productie, modele, platforme sa aiba profituri cat mai mari, dar SAAB este o firma separata, in interiorul SAAB masinile se fac in acelasi fel.
SAAB 9-5 asa cum il vedeti si azi in 2008, este acelasi model din 1998...incredibil dar implicarea GM nu l-a atins si are 10 ani.
Ei nu au mai facut modele noi 100%, nu au atras genul de clienti cel mai des intalnit...care au orgasm cand le sunt admirate "patrupedele" in trafic, isi schimba masinile in functie de look, face-lift din 2 ani in 2 ani sau mai devreme...
Bineinteles ca au adus modelele la zi cu tehnologia dar bodyul a ramas acelasi si lookul un pic schimbat, asta in materie de 9-5.
9-3 a fost reinoit in 2002 si s-a cumparat ceva mai bine decat 9-5, dar nimic extraordinar.
Cand a fost reinnoit s-a folosit platforma GM "Epsilon" folosita si la Opel...platforma care se refera la detaliile tehnice de baza...sasiul si proportiile masinii, distributia greutatii. De motor, de transmisie, de toate celelalte nu s-a atins nimeni piesele sunt aceleasi, caroseria e aceeasi, are aceeasi compozitie, samd.
Asa ca in 2002 Saab a fost cumparat de GM si au zis. baieti, voi faceti treaba in continuare, (drept urmare au facut, si au scos AeroX, 9-2x, 9-4x si mai nou 9-1)
Moroarele SAAB BENZINA sunt ale lor.
Cutia de viteze este facuta de japonezi...
Platforma SAAB 9-3 este GM epsilon.
Dar cel mai important, SAAB a ramas tot SAAB... :-D
Nu stiu ce a fost SAAB odata, dar din ce am vazut pana acum, masina asta ofera suficient de mult din toate punctele de vedere.
Saab ofera sportivitate dar fara a face compromisuri si economii vis-a-vis de alte aspecte, nu este o masina de pista, nu concureaza cu Evo dar poate oferi suficiente senzatii atunci cand se doreste.
Sta bine, atat motoare diesel cat si benzina.
Motoarele diesel mi s-au parut chiar OK, 180 CP biturbo, 150CP...deci...
Sa nu mai zic cum se aud...
Benzinarele chiar intregesc afirmatia "Born from Jets"
Pentru curiosi.
http://www.saabhistory.com/2007/02/16/t ... -by-model/
http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/history/index.shtml
Andrei, am inteles ideea cu pretul, multumesc pentru informatie!
legacyb4, eu nu sunt fan SAAB, sau nu numai SAAB...oricum nu inrait, insa la fel ca si tine si ca alti cativa, foarte putini colegi de forum, nu apreciez masina neaparat in ordinea frumusete, dotari, pret si ce o mai fi pe acolo...
Intr-adevar, globalizarea asta transforma marci de prestigiu in modele banale ale unui concern sau altuia....incep sa isi piarda indentitatea, iar atributele care le-au promovat nu mai sunt decat la suprafata, la exterior...adica doar imaginea, senzatia ca este aceeasi masina cu cea de alta data.
Si eu m-am dezumflat cand am citit de GM ,samd...din pacate putine marci au mai ramas "virgine".
Ok, recunosc...si eu am aceeasi obsesie ca si tine, ma refer la originalitatea unei masini, cel putin din punct de vedere tehnic.
Se pare ca totusi motoarele pe benzina sunt in continuare SAAB 100% si asta se vede la modelele actuale.
O sa ma lamuresc mai bine ce e cu masina asta si nu numai...lista mea e lunga.
O sa pun impresii de la drive-test...
Masina e super, ramane de vazut daca chiar isi merita banii...
Numai bine!