SAAB

Discutii despre alte modele de automobile
Scrie răspuns
Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Joi Oct 21, 2010 10:42 pm

Pe cat de mult imi place noul 9-5, nu prea ma incanta 9-4...

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mar Feb 22, 2011 8:27 pm

Saab 9-3 Independence Edition - editie speciala

Saab celebreaza primul an de la despartirea de General Motors, moment ce semnifica pentru constructorul primul an ca si companie independenta.

Cu aceasta ocazie, Saab lanseaza o editie limitate la 366 unitati a decapotabilei 9-3, denumita Saab 9-3 Independence Edition, ce are la baza echiparea de top, Aero, a lui 9-3 Convertible. Aceasta se remarca printr-o vopsea speciala de culoare portocalie (Sunset Red), jantele speciale de 18 inch, scaunele din piele cu o dunga portocalie pe centru si cusaturile cu ata portocalie, precum si prin acul indicator portocaliu pentru turbo.

In acelasi spirit de sarbatoare, toti cei 3800 de angajati ai Saab Automobile vor depune uneltele in urmatoarea miercuri (23 februarie) pentru a celebra impreuna prima aniversare a renasterii Saab ca si producator independent de automobile. Li se vor alatura dealeri, furnizori, invitati VIP si media.
Aniversarea marcheaza exact un an de cand General Motors a vandut Saab catre compania Spyker Cars N.V. din Olanda.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Vin Feb 25, 2011 1:50 pm

QUOTE Saab 9-3 Independence Edition - editie speciala

Saab va expune la Geneva o versiune revizuită a modelului 9-3. Este vorba despre ultimele retuşuri aduse modelului ?nainte de sosirea noii generaţii.

Saab ?şi arată recunoştinţa faţă de un model care a purtat cu succes logo-ul său vreme de nouă ani. Constructorul suedez a pregătit un ultim facelift pentru 9-3, menit să atragă publicul p?nă la sosirea noii generaţii, aşteptată abia peste un an.

Modelul scandinav primeşte un spoiler frontal nou şi retuşări discrete la nivelul blocurilor optice pentru a oferi modelului o imagine mai apropiată de cea a fratelui mai mare, 9-5. Pentru interior, suedezii au apelat la materiale noi şi la inserţii metalice, care oferă un aspect premium. De asemenea, nivelurile de echipare au evoluat şi acum sunt ceva mai generoase.

Noutăţi şi sub capotă, unde Saab a introdus două noi versiuni pe benzină, derivate din propulsorul de 2.0 litri. Este vorba despre variantele de 165 de cai şi de 220 de cai putere, mai puternice dec?t unităţile pe care le ?nlocuiesc, dar mai economice şi mai ecologice.

Saab nu a neglijat nici unităţile sale diesel, motoarele TTiD oferind acum emisii ceva mai reduse. Este cazul versiunii break sau SportWagon, care consumă doar 3.7 litri/100 de kilometri şi emite doar 119 g/km.

Odată cu faceliftul ,Saab celebrează primul său an de la divorţul de General Motors cu o versiune specială a modelului 9-3, botezată Independence Edition. Modelul este pus ?n mişcare de motorul diesel de 1.9 litri, conectat la o transmisie automată, personalizat cu jante de 18 inch din aliaj şi scaune sport ?mbrăcate ?n piele. Decapotabila va fi produsă ?n doar 366 de exemplare.


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Mar 05, 2011 5:41 pm

Saab PhoeniX concept - premieră mondială la Geneva Motor Show 2011

Cu un design complet nou, inovativ şi excepţional de eficient datorită sistemului de propulsie hibrid, Saab PhoeniX concept prezintă direcţia spre care merge constructorul suedez şi noile tehnologii ce vor fi integrate ?n viitoarele modele de la Saab.

Bazat pe o nouă arhitectură ce stă la baza noului model Saab 9-3, PhoeniX introduce designul ?aeromotional?: o evocare vizuală a principiilor designului aerodinamic şi pasiunii pentru inovaţie ce inspiră creatorii primei maşini Saab, Ursaab.

Forma musculoasă şi curată a caroseriei permite un coeficient aerodinamic excepţional de scăzut, doar 0,25 cd, explor?nd totodată şi potenţialul pentru managementul fluxului de aer. Uşile ce se deschid ca aripile unui fluture oferă acces facil ?n cabina 2+2 ce combină simplitatea cu tehnologia de ultimă oră.

?PhoeniX stabileşte un nou punct de referinţă pentru designul viitoarelor produse Saab?, spune Jason Castriota, director de design al Saab Automobile. ?Simbolizează o renaştere a spiritului inovativ şi pasiunii ce a condus Saab la construirea primei maşini. Acum ducem mai departe ADN-ul vizual cu ceea ce numim design << aeromotional >>, adăug?nd emoţie, putere şi fluiditate. Acest design estetic va modela şi diferenţia viitoarele modele ?n portofoliul Saab?.

Sub capotă, noul concept Saab PhoeniX are un sistem de propulsie hibrid inovativ, format dintr-un motor electric de 25 kW / 34 CP (+ un pachet de baterii Li-Ion de 1,1 kWh) pentru puntea spate şi un motor pe benzină de 1.6 litri turbo de 147 kW / 200 CP pentru puntea faţă. Rezultatul este un sistem de tracţiune inteligent cu posibilităţi AWD (All Wheel Drive) şi consum mediu de doar 5 litri/100 km, echivalentul a 119 grame CO2/km. Conform fişei tehnice, conceptul Saab PhoeniX poate accelera de la 0-100 km/h ?n 5,9 secunde iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

Video Saab Phoenix Concept


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Lun Mar 14, 2011 8:15 pm

Saab se află iar ?n pragul falimentului

Vladimir Antonov, finanţatorul Saab, este convins că fără ajutorul unor noi investitori sau a unui ?mprumut din partea statului suedez, constructorul din Trollhattan va intra ?n faliment ?n cinci zile.

Pe afară-i vopsit gardul, ?năuntru-i leopardul, acesta este proverbul care se potriveşte situaţiei cu care se confruntă constructorul suedez Saab. Dacă la Geneva, nordicii au venit alături de PhoeniX, conceptul ce reprezintă renaşterea acestora şi de noul 9-5 SportCombi, situaţia financiară a companiei lasă de dorit.

?ntr-un interviu acordat de Vladimir Antonov, finanţatorul brand-ului suedez, acesta a afirmat că Saab va putea comercializa anul acesta undeva ?ntre 60.000 şi 65.000 de maşini. Pentru a putea răm?ne pe linia de plutire din punct de vedere financiar, Saab este obligat să v?ndă ?n 2011 80.000 de automobile, lucru puţin probabil ?n viziunea rusului.

Pentru a nu intra ?n faliment, producătorul nordic are nevoie de aproximativ 1 miliard de euro, iar buzunarele lui Antonov pot susţine doar jumătate din această sumă. Rusul a declarat că fără noi investitori sau fără un ajutor din partea statului, Saab ar putea intra ?n faliment ?n cinci zile.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Mar 19, 2011 2:39 pm

Noua gamă Saab 9-3 Griffin

Gama Saab 9-3 Griffin ?nlocuieşte oferta curentă 9-3, av?nd un exterior şi un interior restlilizate. Noile motoare pe benzină cu injecţie directă oferă mai multă putere şi o creştere ?n medie cu 4% a raportului consum de combustibil/CO2.

Noua gamă Saab 9-3 Griffin prezintă o stilizare exterioară şi interioară re?nnoită, alături de o gamă de motorizări mai puternice şi mai economice. ?nlocuind actualele specificaţii Sport Sedan, SportCombi, Convertible şi 9-3X, gama 9-3 Griffin se distinge prin bare faţă noi, faruri faţă ?bloc de gheaţă? specifice Saab şi emblemă grifon pe grila faţă. ?n interior, panoul de instrumente, decorul habitaclului şi tapiseria scaunelor au fost toate re?nnoite. Sunt oferite două variante de echipare: standard şi Aero.

Sub capotă, noile motoare pe benzină de 2.0 litri asigură 163, respectiv 220 CP şi includ injecţie directă, dublă distribuţie variabilă de fază şi turbocompresie cu două spirale. Consumul de combustibil şi emisiile de CO2 pe ciclu combinat sunt reduse ?n medie cu 4% pe ?ntreaga gamă de motoare.

Aceste noi motoare se alătură seriei actuale de motoare turbo diesel 1.9 TTiD de 130/160/180 CP, care oferă valori foarte competitive de emisii CO2, de doar 119 g/km la Sport Sedan - lider de clasă ?n privinţa emisiilor de CO2 per cal putere ?n cazul variantei cu 180 CP. Prin ajustarea fină a motorului s-a obţinut acum o remarcabilă valoare a emisiilor de 119 g/km şi pentru SportCombi, alături de un consum ?n ciclu combinat la fel de impresionant, de 4,5 l/100 km.

Variantele Saab BioPower compatibile cu combustibil E85 ale ambelor motoare pe benzină sunt de asemenea disponibile, iar transmisiile cu şase trepte au devenit dotare de serie pentru ?ntreaga gamă de propulsoare.

Aspect proaspăt
?n exterior, gama 9-3 Griffin adoptă farurile cu efect ?bloc de gheaţă? introduse la noul 9-5 sedan. Inspirate de conceptul Aero X, unităţile au o tentă albastră-verzuie distinctivă la lumina zilei. De asemenea, grila prezintă o bară centrală mai proeminentă, de forma unei aripi de avion, pe care este amplasată sigla alfabetică SAAB, la fel ca la 9-5 sedan.

Barele faţă reprofilate includ o admisie de aer ad?ncă, trapezoidală, finisată cu bare negre striate, sau inserţii de plasă la variantele Aero. Farurile de ceaţă din faţă constituie dotare standard şi o emblemă cu grifon, derivată din emblema heraldică Saab, apare pe partea laterală a barelor faţă.

?n spate, sigla alfabetică SAAB ?nlocuieşte emblemele de pe decoraţia cromată şi toate variantele Sport Sedan sunt echipate cu un spoiler montat pe capota portbagajului. Jantele din aliaj de 16 ţoli constituie dotarea standard, urc?nd la 17 ţoli pentru variantele Aero şi Saab XWD. Sunt oferite şi modele noi de jante de 17 şi 18 ţoli.

Cabina beneficiază de o reconstrucţie subtilă. Elemente decorative cu efect metalic de titan sunt introduse ?n jurul panoului de instrumente, al schimbătorului de viteze, pe uşi şi torpedou, iar opţional şi pentru divizarea panoului de instrumente. Interiorul Aero prezintă un efect de fibră de grafit pentru toate aceste elemente, inclusiv banda de divizare a panoului de instrumente. S-a introdus ca opţiune şi un efect de metal şlefuit at?t pentru variantele standard, c?t şi pentru Aero.

Inserţii de ţesătură gri-rechin decorează acum scaunele standard din imitaţie de piele negre şi de culoare pergament, iar pentru tapiseria Aero s-a introdus pielea striată neregulat cu cusături ?n culoare contrastantă - acest element inspirat, de asemenea, de conceptul Aero X.

La ambele specificaţii de echipare s-a introdus un util buzunar pentru articole mici, decorat cu o emblemă cu grifon, amplasat pe lateralul spătarului scaunelor din faţă. Scaunele unice ale cabrioletei sunt prevăzute numai cu sigla.

Mai multă putere, consum de combustibil şi emisii reduse
Prin ajustarea fină a modelelor 9-3 Griffin SportCombi echipate cu motoare TTiD de 130/160/180 CP s-au ?mbunătăţit ?n continuare emisiile de CO2 şi consumul de combustibil, la 119 g/km, respectiv 4,5 l/100 km pe ciclul combinat. La fel ca modelul Sport Sedan, SportCombi cu 180 CP este lider detaşat al clasei din punct de vedere al emisiilor reduse de CO2 şi consumul redus de combustibil per cal putere.

Motoarele pe benzină, mai eficiente, realizează o ?mbunătăţire ?n medie cu 4% a consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2 pe ciclul combinat. Şi acest lucru ?n plus l?ngă creşterea cu 10 CP a puterii faţă de vechea ofertă de v?rf, 210 CP. Cu puteri nominale de 163 CP (120 kW)/ 320 Nm şi 220 CP (162 kW)/ 350 Nm, ambele motoare noi sunt disponibile at?t cu tracţiune faţă, c?t şi cu XWD, sistemul avansat de tracţiune integrală dezvoltat de Saab.

Utilizarea distribuţiei variabile de fază şi a injecţiei directe ?mbunătăţeşte consumul de combustibil, emisiile de noxe şi performanţa. Regulatoare de fază cu excentric de tip vană acţionată hidraulic permit ajustarea independentă fazei valvelor at?t pe partea de admisie, c?t şi pe partea de evacuare ?n funcţie de viteza şi solicitarea motorului. Avantajele acestei tehnologii includ disponibilitatea pe un interval mai larg de turaţii cuplului motor, putere maximă mai mare şi scăderea consumului de combustibil.

Injecţia directă introduce combustibilul sub ?naltă presiune direct ?n camera de ardere. Acest lucru permite separarea alimentării cu aer şi cu combustibil, camera de ardere put?nd fi exploatată mai bine pentru a obţine un cuplu motor substanţial mai mare la turaţii mici şi reducerea bătăii motorului.

Motoarele beneficiază şi de turbocompresorul cu două spirale care practic elimină ?nt?rzierea creşterii de putere la turaţii mici. Fiecare spirală a turbinei este alimentată de o conductă de eşapament separată de la c?te o pereche de cilindri, permiţ?nd o reacţie la apăsarea pedalei de acceleraţie similară cu motoarele cu aspirare naturală. Alte caracteristici ale motorului: doi arbori de echilibrare cu rotaţie ?n sens opus pentru o funcţionare lină a motorului şi arbore cotit din oţel forjat pentru mai multă rezistenţă.
Sursa


Avatar utilizator
ATM
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Dum Feb 13, 2011 11:50 am

Mesaj de ATM » Lun Mar 28, 2011 10:53 pm

Sincer nu-i vad prea bine pe cei de la SAAB. O fi frumos, nu zic nu, sa fie mandri ca-s producatori independenti, ei cu painea, ei cu cutitul, dar cu malaiul sa faca painea sau mamaliga, de unde? un producator independent, dupa mintea mea, trebuie sa-si dezvolte singur si platformele de caroserie, si motoarele, sau sa le cumpere de la altii, si la bani frumosi ca pe gratis nu se dau... pana acuma, au beneficiat de umbrela GM, stiut fiind ca in ultimii ani modelele SAAB au impartit din ce in ce mai multe cu OPEL/Vauxhall, si probabiul ca din inertie se va mai merge in regim de client preferential ceva timp cu modelele perioadei GM, dar dupa aceea? Timpul firmelor independente a disparut de cam multisor; din cate vad, tendinta pietei de ani buni este conglomerarea si preluarea versus marginalizarea sau disparitia piticilor. Si taman acuma s-a gasit SAAB sa lupte impotriva curentului pe praful asta?

Last but not least, Spyker este la randul lui un producator mic de masini sport. Nu cred ca au forta financiara pentru a sustine solo un program de reconstructie pe termen lung al unei uzine de cateva ori mai mare decat ei. Doi ani slabi la rand si se baga singuri in groapa. Daca tot vor sa continue marca asta de traditie, as zice ca le trebuie rapid alta umbrela.
Iar ce zice rusul ala acuma eu o percep partial ca o fortare a mainii guvernului suedez, si partial ca un semn al buzunarelor intoarse pe dos.

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mar Mar 29, 2011 8:13 pm

Saab - caută un partener pentru noul său model entry-level

Saab continuă să caute un partener care să o ajute la construirea unui nou model entry-level şi are de g?nd să construiască vehicule şi pentru alţi producători auto la uzina sa din Suedia, a declarat Victor Muller, directorul companiei

?Suntem ?n discuţii cu alţi producători pentru a cumpăra o platformă sau o tehnologie moto-propulsoare pentru acest model entry-level?, a declarat Muller pentru Automotive News Europe. ?Acesta va fi lansat c?t de cur?nd posibil, ?n 2014 cel mai probabil?.

Muller a spus că maşina va costa aproximativ 20.000 euro. ?Va fi un model de talia lui Audi A1 şi am putea s-o vindem ?n 30.000 - 50.000 unităţi pe an?.

Oficialul companiei nu a specificat care sunt producătorii auto cu care Saab este ?n discuţii pentru un potenţial parteneriat.

Muller a declarat că Saab nu vrea să ?mprumute bani de la bănci pentru investiţia ?n noul model. ?Avem un mare avantaj la la uzina noastră din Trollhattan. Are o capacitate de 190.000 maşini. Am putea funcţiona ca şi producător-contractor?, a spus acesta.

Jan Ake Jonsson, CEO al Saab, a spus că brandul are ambiţii foarte mari asupra v?nzărilor. ?Plănuim să vindem 80.000 unităţi ?n acest an şi 120.000 ?n 2012. Planul nostru de business se bazează pe un volum scăzut. Avem nevoie de doar 85.000 unităţi pentru a ieşi pe zero?, a adăugat Jonsson.

Anul trecut v?nzările globale ale Saab au atins 31.696 unităţi, comparativ cu 27.482 maşini ?n 2009.

Muller a spus că noua maşină mică va captura forma modelului Saab 92 (foto), construit ?ntre 1949 şi 1956, dar nu va fi retro.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mar Apr 19, 2011 9:24 pm

Noul Saab 9-3 - va debuta la Frankfurt

Saab va prezenta noua generaţie a lui 9-3 la Salonul Auto de la Frankfurt. ?n timp ce zvonurile cu privire la situaţia financiară a companiei au acaparat atenţia presei, suedezii se pregătesc temeinic pentru lansarea noii generaţii de 9-3. Acest model este cel de-al doilea din noua ofensivă a constructorului din Trollhattan şi intră pe o piaţă destul de bine definită de mulţi ani. Va fi dificil pentru suedezi să realizeze un model care să revoluţioneze piaţa, aceştia av?nd nevoie de ceva mai mult dec?t de o "nişă" nouă.

Potrivit noului presedinte, Victor Muller, initial CEO Spyker, generatia viitoare a modelului Saab 9-3 va adopta platforma folosita si in prezent, bineinteles cu o serie de retusuri importante. Anuntul spulbera speculatiile din jurul viitorului model, care anuntau imprumutarea platformei Delta, de provenienta General Motors, regasita in prezent pe modele ca Opel Astra si Chevrolet Cruze.

Muller a declarat ca prefera in schimbul acesteia o platforma modificata radical, fix pe gusturile clientilor sai, care se afla deja pe piata din 2003. "Vorbim de o platforma Epsilon I, modificata radical, care apartine Saab. Aceasta va sta la baza viitorului 9-3. Nu avem alt tip de constrangeri, de aceea nu trebuie sa o impartim cu nimeni", a declarat Muller, incercand sa stearga legaturile cu GM.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mar Apr 19, 2011 9:30 pm

Saab - va lansa modelul 9-1

Saab caută să achiziţioneze drepturile de folosire ale viitoarei platforme R-56, dezvoltată de Mini şi BMW.
Suedezii vor putea lansa astfel viitorul 9-1, un rival pentru Audi A1.

Grupul BMW a găsit un client fidel pentru suportul tehnologic la care lucrează inginerii subsidiarului Mini. Saab este tot mai interesat să cumpere drepturile de folosire a viitoarei platforme cu tracţiune faţă, destinată noii generaţii Mini şi primului model BMW de clasă mică cu propulsie anterioară. Suedezii au mai cumpărat de la Mini şi dreptul de a folosi propulsorul turbo de 1.6 litri.

Se pare că oficialii scandinavi caută să ?şi asigure un punct de plecare pentru un model de clasă mini, capabil să se lupte ?n segmentul urban premium, alături de noul Audi A1 şi, bine?nţeles, deja iconicul Mini.

Constructorul britanic şi părintele său german vor demara producţia de serie a noii platforme R-56 la finalul lui 2012, odată cu lansarea pe piaţă a celei de-a treia generaţii a modelului Mini, botezat şi el cu numele de cod F56. La scurt timp după, platforma ?şi va face loc şi pe viitorul model BMW cu tracţiune faţă, destinat a se bate cu Audi A1.

Saab va putea folosi platforma abia ?n 2013, atunci c?nd BMW va restructura linia sa de asamblare a uzinei de motoare de la Oxford, pentru a putea face faţă cererii. Abia atunci vom putea face cunoştinţă cu mult vehiculatul Saab 9-1.
Sursa


Scrie răspuns

Înapoi la “Alte marci”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori