SAAB

Discutii despre alte modele de automobile
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mie Mai 04, 2011 9:43 pm

Saab a parafat intelegerea cu Hawtei China

Volvo nu mai detine recordul de a fi unicul producator suedez care a incheiat un parteneriat cu o companie din China. Saab si compania Hawtei au semnat un parteneriat care va fi curand anuntat pe toate canalele media. Astfel, Saab devine cel de al doilea producator suedez care intra sub puternica protectie a banilor Republicii Populare China.


Despre Hawtei, care si-a schimbat denumirea din Hautai, devenind mai occidental, nu se stiu prea multe. Cel mai cunoscut amanunt este ca logo-ul brandului chinez seamana cu o suprapunere in Photoshop a doua logo-uri celebre, cel al BMW si cel al Microsoft. Nici amanuntele parteneriatului nu sunt inca indeajuns de clare, in sensul ca nu se stie ce se asteapta sa castige fiecare parte implicata in aceasta alianta. Totusi, legile logicii ne indica faptul ca Hawtai va aduce aportul financiar atat de necesar companiei Saab.
Masini.ro a anuntat de curand ca Saab este in cautarea banilor chinezi, iata ca acum s-a confirmat zvonul.


Anuntul parteneriatului survine la scurt timp dupa ce Saab anuntase ca-si va relua productia, in urma unui imprumut pe care l-a obtinut, fara a se furniza alte detalii suplimentare. Insa este tot mai cert ca enorma putere financiara a Chinei va avea un rol tot mai puternic pe piata auto mondiala si nu numai.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Mai 28, 2011 4:18 pm

Saab a repornit producţia

Saab a anunţat, vineri, că a repornit producţia de autovehicule la uzina sa din Suedia, după aproape două luni ?n care a rămas fără lichidităţi. Chinezii de la Pang Da au comandat 1.300 maşini şi au plătit ?n avans 30 milioane de euro.

La reponirea producţiei a fost prezent Victor Muller - CEO şi director al Saab Automobile, Pang Qinghua - director şi CEO al Pang Da Automobile şi Gunnar Brunius - vice preşedinte Saab responsabil cu producţia.

Primele maşini care au părăsit linia de asamblare au fost un Saab 9-5 Aero XWD argintiu şi un Saab 9-3 Convertible de culoare portocalie.

Av?nd producţia repornită, Saab se va concentra acum pe construirea şi livrarea maşinilor comandate de clienţii din toată lumea.

?n cele aproape 2 luni c?t linia de producţia Saab a fost oprit, producătorul suedez a primit, pentru uzina de la Trollatten, peste 6.500 comenzi. Numărul total, inclusiv aproape 1.600 comenzi pentru Saab 9-4X, este de peste 8.100 maşini. Acest număr include şi aproximativ 1.300 maşini comandate de Pang Da Automobile şi pentru care chinezii au plătit 30 milioane de euro, ?n avans.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Iun 11, 2011 3:49 pm

Saab a suspendat temporar producţia

Saab Automobile a anunţat astăzi că a decis suspendarea temporară a producţiei la uzina sa din Trollhattan. Oprirea timp de şapte săptăm?ni din aprilie şi mai nu a afectat doar Saab Automobile ci şi furnizorii săi.

?n timp ce Saab Automobile a făcut progrese majore şi a ajuns la o ?nţelegere cu majoritatea furnizorilor săi, negocierile cu un număr de companii referitoare la plată şi termenii de livrare sunt ?ncă ?n curs. Aceste negocieri sunt aşteptate să fie finalizate ?c?t mai cur?nd?.

?Avem c?teva sute de furnizori ?n toată lumea şi cu fiecare trebuie să ajungem la o ?nţelegere cu termeni şi condiţii acceptabile pentru reluarea producţiei de componente şi livrarea pieselor. Mulţi furnizori sunt localizaţi ?n afara Europei şi refacerea stocurilor ia timp?, a declarat Victor Muller, directorul Saab.

Muller a declarat pentru Reuters că unii furnizori cer plata ?n avans ?n locul acceptării unor linii de credit.

Saab lucrează la un număr de măsuri care să-i asigure finanţarea viitoare pe termen scurt şi mediu. Compania a repornit producţia pe 27 mai după ce Pang Da a plătit ?n avans 30 milioane de euro pentru 1.300 maşini comandate.

Saab are acum aproximativ 10.000 de comenzi ?n toată lumea, inclusiv pentru modelul Saab 9-4X, construit de General Motors ?n Mexico, a spus Muller.
Sursa

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Joi Iun 30, 2011 9:26 pm

Saab ?şi vinde sediul

Saab a anunţat că un consorţiu de investitori imobiliari din Suedia va cumpăra 50,1% din acţiunile Saab Property ce deţine 483.000 mp3 spaţiu construit, pentru suma de 28 milioane de euro, producătorul auto plătind chirie.

Saab a mai făcut rost de nişte bani prin v?nzarea acţiunilor majoritare ale Saab Automobile Property ce include spaţiile şi birourile companiei auto. Saab va ?nchiria aceste proprietăţi.

Consorţiul de investitori imobiliari, condus de Hemfosa Fastigheter, va cumpăra 50,1% din acţiunile Saab Property pentru suma de 28 milioane de euro, ce include şi chiria pentru un an.

Contractul de leasing pentru Saab Property va avea o durată de 15 ani.

Swedish Automobile şi Saab Automobile continuă discuţiile cu mai multe companii pentru asigurarea fondurilor pe termen scurt şi repornirea producţiei.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Vin Iul 08, 2011 1:38 pm

Saab a finalizat ?nţelegerea cu chinezii şi anunţă noi modele

Swedish Automobile şi Saab Automobile au anunţat astăzi semnarea ?nţelegerii finale cu chinezii de la Pang Da şi Zhejiang Youngman Lotus, precum şi planurile pentru dezvoltarea a trei noi modele: Saab 9-1, 9-6X şi 9-7.

?n ciuda dificultăţilor financiare, Saab nu renunţă şi anunţă planurile pentru dezvoltarea a trei noi produse, pe l?ngă noua generaţie 9-3, programată pentru anul viitor.

Swedish Automobile (fosta Spyker), compania ce deţine Saab, a semnat actul final al ?nţelegerii cu Youngman şi Pang Da, transform?nd memorandumurile iniţiale de ?nţelegere ?n investiţii din parte celor două companii chineze. De menţionat că aceste ?nţelegeri trebuie ?n continuare să fie aprobate de autorităţi.

Anunţul de astăzi permite de asemenea ?ntoarcerea investitorului rus Vladimir Antonov ca acţionar şi finanţator al Swedish Automobile şi Saab.

Mai mult, Saab a anunţat o ?nţelegere condiţionată cu Youngman pentru formarea unui joint-venture 50/50 (NPJP) pentru dezvoltarea celor trei noi modele: Saab 9-1, Saab 9-6X şi Saab 9-7. ?n cadrul procesului de creare a celor trei noi vehicule, Saab Automobile va fi responsabil de la design, dezvoltare şi proces de testare p?nă la startul producţiei. Youngman Passenger Car va fi responsabil pentru investiţiile financiare necesare.

Cu toate că nu au fost dezvăluite detalii precise despre noile vehicule, există c?teva informaţiile vitale. Noul Saab 9-1 a fost descris ca model entry-level (de intrare ?n gamă), şi ar putea fi construit ca versiune de serie a conceptelor 9-X BioHybrid (foto) şi 9-X Air, dezvăluite ?n 2008.

Sufixul „X” din numele 9-6X sugerează că acest model va fi un crossover, ?n timp ce cifra 6 ne spune că modelul ar putea fi poziţionat peste Saab 9-5. Ne putem astfel aştepta la un rival pentru BMW X5 sau, de ce nu, pentru X6. Saab 9-7 va fi noul v?rf de gamă al producătorului. Sedan-ul de clasă mare, ultra-luxos va avea cu siguranţă succes pe piaţa din China.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Vin Oct 21, 2011 1:47 pm

Administratorul SAAB renunţă la reorganizarea producătorului auto

Administratorul ?nsărcinat cu reorganizarea Saab a ?naintat Curţii de justiţie documentaţia pentru a termina procesul pe motiv că nu există destui bani pentru a salva producătorul auto. Saab a anunţat că va contesta şi va cere un alt administrator.

Swedish Automobile a anunţat că a fost informat că administratorul responsabil cu reorganizarea, Guy Lofalk, va cere terminarea procesului de reorganizare voluntară a Saab Automobile şi celor două subsidiare ale sale la curtea suedeză din V?nersborg.

Lofalk a spus că cele 70 milioane de dolari primişi joi de compania americană North Street Capital pentru Saab sunt departe de a fi suficienţi pentru a continua reorganizarea. Acesta a mai spus că investitorii chinezi Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co şi Pangda Automobile Trade Co vor să cumpere Saab, dar nu au reuşit să ajungă la o ?nţelegere cu proprietarii actuali ai companiei.

Saab a anunţat că va contesta această cerere de terminare a reorganizării şi va cere continuarea procesului prin ?nlocuirea administratorului.
Sursa

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Vin Oct 28, 2011 7:55 pm

Producatorul chinez Pang Da cumpără Saab cu 100 de milioane de euro

Youngman Automobile, Pang Da şi Saab au semnat o scrisoare de intenţie privind achiziţia a 100% din acţiunile Saab contra sumei de 100 de milioane de euro. Pang Da şi Youngman Automobile preiau rolul de proprietar al mărcii Saab, iar Guy Lofalk, administratorul companiei care protejează Saab de creditori, a renunţat la cererea de protecţie ?n curtea de judecată. Practic, destinul Saab este pe m?ini bune, marca suedeză fiind deţinută acum de un grup de investitori din China care ?şi permit să finanţeze viitoarele proiecte ale mărcii.

Suedezii de la postul TV4Nyheterna West pretind că au văzut contractul semnat de Saab cu Pang Da şi Youngman, deci o confirmare oficială a afacerii ar trebui să apară ?n decursul acestei zile. Marca suedeză a trecut prin multe şi a fost de mai multe ori la un pas de extincţie. Producţia de automobile la uzina din Trollhattan a fost sistată vreme ?ndelungată din cauza imposibilităţii de plată a furnizorilor şi a salariaţilor. Saab nu a mai produs niciun automobil din 6 aprilie 2011.

Saab este ?n continuă negociere cu furnizorii săi şi este pe care să semneze ?nţelegeri cu aceştia ?n privinţa operaţiunilor viitoare. Am?narea redeschiderii uzinei este cauzată de faptul că unii furnizpri au nevoie de termene mai lungi de livrare pentru a oferi cantitatea de componente cerută de cei de la Saab. Mulţi furnizori sunt ?n pauza de vară, de unde şi explicaţia acestui fenomen, au declarat oficialii Saab la ?nceputul lunii iulie.

Oficialii Youngman şi Pang Da au fost indisponibili pentru declaraţii, ?n timp ce oficialii Saab au preferat să nu comenteze informaţiile apărute astăzi ?n presă. ?n urmă cu c?teva luni, Zhejiang Youngman şi Pang Da aveau o propunere de achiziţie a 53.9 procente din acţiunile Saab pentru un total de 245 milioane de euro, dar afacerea respectivă a picat ?ntre timp. Tranzacţia dintre Swedish Automobile BV şi Youngman/Pang Da trebuie să fie aprobată şi de guvernul de la Beijing, aşa cum este cazul oricărui parteneriat important. Un exemplu de afacere refuzată de guvernul chinez ar fi achiziţia mărcii Hummer, tot o creaţie GM, respinsă din cauza numărului mare de modele cu emisii ridicate de CO2 şi consum mare de carburant.
Sursa

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mar Noi 01, 2011 8:35 pm

Viitorul Saab 9-3

Salvaţi pe ultima sută de metri de chinezii de la Pang Da şi Youngman, suedezii de la Saab privesc cu ?ncredere spre viitor. Scandinavii ?şi pot relua planurile de dezvoltare şi se pot g?ndi la noi modele. Primul produs pe care ?l vom vedea va fi, bine?nţeles, mult aşteptatul 9-3, ?nlocuitorul actualei generaţii, un model despre care s-a vorbit mult şi ?n care Saab şi-a pus toate speranţele.

Formele viitorului sedan au fost trădate de o publicaţie suedeză, care a reuşit să intre ?n posesia unei prezentări ?ntocmite de Saab pentru Banca Europeană de Investiţii. Schiţa surprinde modelul din profil, un profil care ?mprumută linia acoperişului de la fratele mai mare 9-5, dar vine cu o notă originală ?n partea posterioară.

Aşteptat să debuteze pe piaţă ?n intervalul 2013-2014, Saab 9-3 va fi modelul care va ?ncerca să readucă pe linia de plutire compania, alături de variantele sale, un break şi un cabrio. 9-3 nu va fi singur ?n ?ncercarea sa, nordicii urm?nd să alinieze ?n ofensivă şi modele ca 9-4X, 9-5 SportWagon şi probabil mezinul 9-1, concurent pentru BMW Seria 1 şi Audi A3.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Joi Noi 10, 2011 10:03 pm

QUOTE (Tanaka @ Nov 1 2011, 08:35 PM) Viitorul Saab 9-3

Deci: care este...


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Lun Dec 19, 2011 1:08 pm

Oficial: Saab cere falimentul!

Ca urmare a refuzului General Motors de v?nzare către companiile chineze, Swedish Automobile, proprietarul Saab, a anunţat astăzi că producătorul auto suedez a ?naintat ?n această dimineaţă cererea pentru faliment Judecătoriei din V?nersborg.

General Motors a respins şi ultimele propuneri pentru salvarea Saab. Compania americană nu vrea sub nici un chip ca tehnologiile Saab, preluate de la GM, să ajungă pe m?na chinezilor. ?Ultima propunere nu diferă faţă de celelalte variante, propuse către General Motors şi respinse?, a declarat Jim Cain , un purtător de cuv?nt la GM. ?Fiecare propunere rezulta fie direct fie indirect ?n transferul de control şi/sau proprietate a companiei ?ntr-o manieră ?n detrimentul GM şi acţionarilor săi?, a spus Cain. ?Astfel, GM nu poate sprijini nicio alternativă propusă?.

După ce a luat la cunoştinţă recentele poziţii ale General Motors cu privire la tranzacţia cu Saab, Youngman a informat Saab Automobile că finanţarea şi finalizarea reorganizării companiei nu mai poate fi ?ncheiată, a anunţat astăzi compania.

Consiliul de conducere al Saab Automobile a decis ulterior că societatea, fără finanţare suplimentară va fi insolvenţă şi a ?naintat cererea de intrare ?n faliment pentru că era ?n interesul creditorilor săi.
Astfel, este de aşteptat ca Judecătoria să aprobe cererea cur?nd, se arată ?n comunicatul de presă al Saab.
Swedish Automobile, proprietarul Saab, nu se aşteaptă să primească nimic ?n schimbul acţiunilor sale la Saab Automobile, renunţ?nd la tot ?n interesul companiei.


Scrie răspuns

Înapoi la “Alte marci”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori