SAAB

Discutii despre alte modele de automobile
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mie Dec 21, 2011 3:46 pm

SAAB a intrat oficial ?n insolvenţă!!

Tribunalul din Vanersborg a anunţat astăzi că a acceptat cererea de intrare ?n insolvenţă a constructorului suedez Saab.

După ce a v?ndut Saab atunci c?nd s-a lovit de faliment, General Motors ?ngroapă definitiv constructorul suedez. Conglomeratul american s-a opus salvării scandinavilor de către chinezii de la Youngman şi a ?mpins practic fostul său subsidiar ?n prăpastie, fără alte şanse de salvare.

Oficial, astăzi, Saab a anunţat că intră ?n faliment. ?n comunicatul emis de scandinavi se arată: "Saab Automobile, Saab Automobile Tools şi Saab Powertrain şi-au declarat falimentul astăzi la Curtea din Vanersbourg. După ce a primit poziţia recentă a celor de la GM, care s-au opus tranzacţiei, Youngman a informat astăzi Saab Automobile că finanţarea reorganizării companiei suedeze nu va putea fi dusă la bun sf?rşit."

Suedezii continuă ?n acelaşi comunicat: "Membrii consiliului de conducere Saab Automobile au decis ?n unanimitate că fără alte fonduri compania devine insolventă şi cea mai bună soluţie este declararea falimentului, ?n folosul creditorilor săi."

?n perioada imediat următoare, Curtea va aproba probabil falimentul suedezilor şi va desemna administratorii procedurii de lichidare. Ce aduce falimentul? Oprirea activităţii şi valorificarea tuturor bunurilor de către lichidator. Creanţele ?ncasate vor fi distribuite către creditori şi mai apoi, dacă ?ncă mai există fonduri, către acţionari.

Practic, astăzi Saab ?ncheie nefericit un lung proces de salvare de la faliment. Deznodăm?ntul dezamăgitor vine după ce chinezii de la Youngman s-au arătat dispuşi să salveze compania şi chiar au oferit o infuzie serioasă de capital. Eforturile au fost zădărnicite ?nsă de opoziţia GM, care vedea ?ntr-un Saab renăscut un concurent de temut pe piaţa din China.

FURNIZORII NU MAI SPERĂ SĂ RECUPEREZE DATORIILE
Reacţiile după anunţul oficial al constructorului suedez nu au ?nt?rziat să apară. FKG, unul dintre cei mai importanţi furnizori ai mărcii scandinave, consideră că falimentul anunţat al celor de la Saab reprezintă "un dezastru" pentru sectorul auto suedez şi că şefii companiei poartă discuţii intense cu guvernanţii suedezi pentru a rezolva problema plăţilor restante din partea Saab. "Nu vom primi bani, este evident acest lucru, suntem ultimii ?n lanţ. Vorbim ?nsă cu reprezentanţii guvernului pentru a analiza soluţiile", a declarat Frederik Sidahl unul dintre oficialii FKG, citat de Just Auto.

Conform "cozii de aşteptare", activele Saab vor fi v?ndute, iar din banii recuperaţi vor fi plătiţi, pe r?nd, creditorii mărcii suedeze. Prioritate va avea statul suedez, care a garantat un ?mprumut de 270 de milioane de euro pe care Saab l-a contractat la banca Europeană de Investiţii.

"China este cea mai mare piaţă a celor de la GM ?n afara SUA şi cea mai mare piaţă auto a lumii. Dacă scădem pick-up-urile şi SUV-urile, China răm?ne cea mai mare piaţă pentru GM. E uşor de ?nţeles de ce aceste lucruri sunt at?t de delicate pentru General Motors", continuă oficialul FKG.

SINDICATELE REACŢIONEAZĂ
Sindicatele celor aproape 4000 de muncitori Saab din oraşul Trollhattan au iniţiat ?nt?lniri cu oficialităţile imediat după anunţul managerilor Saab. Conform liderilor de sindicat ai celor de la Saab, guvernul va acoperi ?n momentul declarării oficiale a falimentului salariile muncitorilor pe lunile noiembrie şi decembrie. Salariul mediu al unui angajat Saab de la Trollhattan este de 24.000 de coroane suedeze, aproximativ 2700 de euro.
20 decembrie:

SAAB INTRĂ ?N INSOLVENŢĂ
Curtea judecătorească a districtului Vanersborg a anunţat oficial marţi, 20 decembrie 2011, că cererea de intrare ?n insolvenţă formulată de Saab Automobile, Saab Automobile Powertrain şi Saab Automobile Tools a fost acceptată. Următorul pas este evaluarea activelor de care dispun cele trei companii.

MAȘINI FĂRĂ GARANȚIE
Saab și-a anunțat dealerii din Statele Unite, imediat după decizia Tribunalului din Vanersborg, că mașinile existente pe stoc vor fi v?ndute "așa cum sunt", fără niciun fel de garanție. ?n plus, garanția modelelor deja v?ndute de Saab ?n perioada de după cumpărarea mărcii de către Spyker este suspendată automat. Cu toate acestea, General Motors a anunțat că modelele Saab v?ndute de dealerii proprii p?nă ?n momentul ?nstrăinării companiei (februarie 2010) vor răm?ne ?n garanție așa cum a fost stabilit ?n contractul inițial de cumpărare. Conform inventarului anunțat de Saab, dealerii mărcii suedeze mai au circa 2500 de mașini ?n stoc pe piața de peste Ocean.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Vin Ian 06, 2012 6:06 pm

Saab va produce din nou maşini!

Deşi pare un miracol, Saab va produce ?n continuare maşini la uzina din Trollhattan. Este vorba ?nsă doar de unităţile rămase neterminate pe linia de asamblare.

Cine credea că linia de asamblare Saab a fost deja sigilată se ?nşeală. Constructorul suedez se ?ncăpăţ?nează să supravieţuiască, deşi toţi ?ncearcă să ?l ?ngroape definitiv. Cel puţin pentru o scurtă perioadă de timp, uzina din Trollhattan nu va ?nceta să funcţioneze, iar roboţii vor continua să sudeze părţile componente.

Nu este vorba despre un investitor surpriză şi nici despre o salvare miraculoasă, din păcate. Situaţia dramatică a rămas neschimbată pentru constructorul suedez, aflat ?n faliment. Cu toate acestea, o parte din angajaţii uzinei suedeze se vor ?ntoarce la muncă ?n perioada imediat următoare pentru a asambla restul maşinilor rămase neterminate pe linia de producţie.

Potrivit unor informaţii neoficiale, pe linia de asamblare stau ?nşirate aproximativ 100 de maşini neterminate. Ultimul lot va fi finalizat şi apoi scos la v?nzare, ?nainte ca Saab să-şi ?nchidă porţile definitiv.

Răm?ne ?ncă nelămurită problema asigurării service-ului pentru maşinile v?ndute p?nă ?n prezent. Legislaţia ?i obligă pe suedezi să asigura garanţie şi reparaţie.
Sursa


Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Vin Ian 06, 2012 6:27 pm

Uite masina, nu-i masina!

Sau despre cum a reusit Saab sa isi faca poate cea mai buna reclama din ultimii ani, aproape gratis!

Avatar utilizator
Malakai
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 18, 2010 9:48 pm

Mesaj de Malakai » Vin Ian 06, 2012 10:08 pm

Mie chiar imi place SAAB si imi pare rau ca n-o sa mai vedem modele noi de la ei. Aveau acel ceva.

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mie Ian 18, 2012 3:56 pm

Saab ?şi vinde maşinile din propriul muzeu

Administratorii delegaţie pentru a rezolva falimentul Saab au decis să scoată la v?nzare 120 de maşini de colecţie aflate ?n muzeul constructorului suedez din Trollhattan.

Procesul de lichidare al proprietăţilor Saab, ?n scopul de a achita datoriile creditorilor, a dus şi la destrămarea colecţiei de maşini istorice ale construtorului suedez. Administratorii falimentului au declarat că vor ?ncerca să adune fondurile necesare prin scoaterea la licitaţie a 120 de automobile de colecţie, ridicate din muzeul situat ?n Trollhattan, locul unde ?şi are rădăcinile Saab.

Printre cele peste o sută de maşini se numără prototipul UrSaab proiectat ?n 1946 şi primul exemplar creat cu noul logo Saab, după ?ncetarea activităţii firmei ?n domeniul aeronautic. Din memoria pasionaţilor Saab vor lipsi şi conceptele 98, 99, 900 Safari şi 900 Turbo James Bond, legende care au scris istoria brandului din nordul Europei.

Pe eşafodul casei de licitaţie vor urca şi alte nume cunoscute ca 92, 97 Sonett, 900 EV-1, Saab 9X, Tribeco Concept, autocarul 9000 şi mult mai recentele 9-5 şi AeroX Concept. Nu va lipsi nici un Cadillac BLS dezvoltat cu mai multe componente ale suedezului 9-3.
Toate vehiculele vor fi evaluate corect, lichidatorii sper?nd să obţină şi ceva peste valoarea estimată.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mie Ian 25, 2012 2:44 pm

Saab ?şi salvează istoria: maşinile sale de colecţie nu vor fi v?ndute

Saab a a reuşit să salveze cele 120 de piese ale muzeului său din Trollhattan. Maşinile de colecţie nu vor mai fi scoase la licitaţie de către lichidatori.

Saab reuşeşte să ?şi păstreze intactă istoria. După ce administratorii procesului de lichidare au anunţat că vor scoate la licitaţie o parte din colecţia de maşini clasice a Muzeului Saab, au revenit asupra deciziei.

Informaţiile privind v?nzarea exemplarelor rare ale muzeului a apărut ?ncă de acum două săptăm?ni. ?n tot acest timp, administratorii au evaluat posibilitatea de a obţine o valoare c?t mai bună şi au ajuns la concluzia că este mai potrivit să aştepte creşterea preţului de pornire.

Cu toate acestea, oraşul Trollhattan, Saab AB şi fundaţia Wallenberg s-au grăbit să ofere 3.1 milioane de euro pentru a evita v?nzarea istoriei brandului suedez. Maşinile de colecţie vor răm?ne aşadar ?n muzeu. Odată cu ele şi cea mai importantă piesă, Ur-Saab, prima maşină produsă de constructorul scandinav după experienţa sa ?n domeniul aviatic.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Sâm Feb 11, 2012 1:00 pm


Avatar utilizator
Malakai
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 18, 2010 9:48 pm

Mesaj de Malakai » Sâm Feb 11, 2012 5:48 pm

Foarte frumos!

Scrie răspuns

Înapoi la “Alte marci”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori