Noutati Auto
BMW X5 - facelift 2010
Pentru acest an BMW ?i pregăteşte SUV-ului BMW X5 o nouă imagine, una convergentă cu cea a lui X6. Iată primele imagini oficiale.
După cum se poate observa, X5 facelift ?mprumută mai multe elemente de la BMW X6, cum ar fi blocurile optice şi spoilerul. Schimbări estetice se vor consemna şi la partea din spate, acolo unde vor fi introduse lămpi cu LED-uri şi un spoiler ce va integra evacuările. ?n plus noi culori vor fi disponibile o dată cu schimbarea la faţă, pecum Deep Sea Blue, Platinum Grey sau Sparkling Bronze.
?mprospătarea va aduce şi noutăţi ?n materie de motorizări, adopt?nd două propulsoare de la X6. Astfel se va introduce versiunea xDrive 35i, cu motorul 3.0 litri turbo N55 - introdus şi pe 135i şi 335i - ce produce 300 CP şi 400 Nm cuplu, această motorizare este deosebit de sprintenă pentru un SUV, propuls?nd p?nă la 100 km/h ?n doar 6,4 secunde . A doua şi v?rful de gamă va fi xDrive 50i propulsată de de 4.4 litri capabil să livreze 407 CP şi un cuplu de 600 Nm. Cu acest motor X5 poate atinge 100 km/h ?n 5,3 secunde.
Uniformizarea motorizărilor pe benzină va face alegerea dintre X5 şi X6 şi mai grea, dar toate noile motoare primesc sistemul de regenerare a energie rezultată pe fr?nare, pentru a fi şi mai eficiente. ?n plus noile motoare vor fi cuplate la noua cutie de viteze automată cu 8 rapoarte, care se va perpetua pe toate modelele din gama BMW. Deşi suntem ?n pragul Salonului de la Geneva, acest model nu va fi lansat la acel salon, ci va fi prezentat la Salonul de la New York din aprilie.
Sursa
Pentru acest an BMW ?i pregăteşte SUV-ului BMW X5 o nouă imagine, una convergentă cu cea a lui X6. Iată primele imagini oficiale.
După cum se poate observa, X5 facelift ?mprumută mai multe elemente de la BMW X6, cum ar fi blocurile optice şi spoilerul. Schimbări estetice se vor consemna şi la partea din spate, acolo unde vor fi introduse lămpi cu LED-uri şi un spoiler ce va integra evacuările. ?n plus noi culori vor fi disponibile o dată cu schimbarea la faţă, pecum Deep Sea Blue, Platinum Grey sau Sparkling Bronze.
?mprospătarea va aduce şi noutăţi ?n materie de motorizări, adopt?nd două propulsoare de la X6. Astfel se va introduce versiunea xDrive 35i, cu motorul 3.0 litri turbo N55 - introdus şi pe 135i şi 335i - ce produce 300 CP şi 400 Nm cuplu, această motorizare este deosebit de sprintenă pentru un SUV, propuls?nd p?nă la 100 km/h ?n doar 6,4 secunde . A doua şi v?rful de gamă va fi xDrive 50i propulsată de de 4.4 litri capabil să livreze 407 CP şi un cuplu de 600 Nm. Cu acest motor X5 poate atinge 100 km/h ?n 5,3 secunde.
Uniformizarea motorizărilor pe benzină va face alegerea dintre X5 şi X6 şi mai grea, dar toate noile motoare primesc sistemul de regenerare a energie rezultată pe fr?nare, pentru a fi şi mai eficiente. ?n plus noile motoare vor fi cuplate la noua cutie de viteze automată cu 8 rapoarte, care se va perpetua pe toate modelele din gama BMW. Deşi suntem ?n pragul Salonului de la Geneva, acest model nu va fi lansat la acel salon, ci va fi prezentat la Salonul de la New York din aprilie.
Sursa
QUOTE (Tanaka @ Feb 5 2010, 03:39 PM) Subaru Impreza XV - lansat la Salonul Auto de la Geneva
Subaru Impreza XV ? crossover la Geneva 2010
Subaru ne rezervă o surpriză la Geneva, un crossover derivat din Subaru Impreza. Ultimele date relevă ?nsă faptul că Impreza XV va ?nsemna europenizarea lui Impreza Outback, model care există deja ?n SUA.
Iniţial s-a crezut că Impreza XV va fi o versiune cu totul nouă, dar de fapt este nouă doar pentru europeni, exist?nd ?n SUA sub denumirea Impreza Outback. Acest model va fi bazat pe versiunea ?n 5 uşi a lui Subaru Impreza, dar va integra elemente specifice segmentului spre care tinde, prin asta ?nţeleg?nd o gardă la sol mai mare, protecţii mai proeminente at?t ?n zona spoilerelor c?t şi a bosajelor şi suporţi pentru plafon. Ca şi versiunea mai mare Outback, caroseria va fi bicoloră, protecţiile av?nd o nuanţă diferită faţă de cea a părţii metalice.
Dimensiunile versiunii Impreza XV vor fi: lungime 4,43m, lăţime 1,77 m, ?nălţime 1,52 metri şi ampatament 2,62 m. Compar?nd cu versiunea hatchback, ne putem da seama că sunt aproape identice şi că acest model este un fel de "Stepway" Subaru - păstr?nd proporţiile totuşi. Ca motorizări noul model va beneficia de propulsoarele Boxer de 2.0 litri pe benzină şi Diesel. ?n materie de motorizări se va ?nregistra principala diferenţă faţă de modelul american, acela av?nd propulsorul de 2.5 litri şi 170 CP. ?n galeria de imagini aveţi prezentată versiunea americană, dar ne asumăm riscul să credem că ?n principal va fi acelaşi model.
La Salonul de la Geneva va fi prezentat şi conceptul Subaru Plug-in STELLA,
primul hibrid care mizează pe un motor boxer.
Sursa
Subaru Impreza XV ? crossover la Geneva 2010
Subaru ne rezervă o surpriză la Geneva, un crossover derivat din Subaru Impreza. Ultimele date relevă ?nsă faptul că Impreza XV va ?nsemna europenizarea lui Impreza Outback, model care există deja ?n SUA.
Iniţial s-a crezut că Impreza XV va fi o versiune cu totul nouă, dar de fapt este nouă doar pentru europeni, exist?nd ?n SUA sub denumirea Impreza Outback. Acest model va fi bazat pe versiunea ?n 5 uşi a lui Subaru Impreza, dar va integra elemente specifice segmentului spre care tinde, prin asta ?nţeleg?nd o gardă la sol mai mare, protecţii mai proeminente at?t ?n zona spoilerelor c?t şi a bosajelor şi suporţi pentru plafon. Ca şi versiunea mai mare Outback, caroseria va fi bicoloră, protecţiile av?nd o nuanţă diferită faţă de cea a părţii metalice.
Dimensiunile versiunii Impreza XV vor fi: lungime 4,43m, lăţime 1,77 m, ?nălţime 1,52 metri şi ampatament 2,62 m. Compar?nd cu versiunea hatchback, ne putem da seama că sunt aproape identice şi că acest model este un fel de "Stepway" Subaru - păstr?nd proporţiile totuşi. Ca motorizări noul model va beneficia de propulsoarele Boxer de 2.0 litri pe benzină şi Diesel. ?n materie de motorizări se va ?nregistra principala diferenţă faţă de modelul american, acela av?nd propulsorul de 2.5 litri şi 170 CP. ?n galeria de imagini aveţi prezentată versiunea americană, dar ne asumăm riscul să credem că ?n principal va fi acelaşi model.
La Salonul de la Geneva va fi prezentat şi conceptul Subaru Plug-in STELLA,
primul hibrid care mizează pe un motor boxer.
Sursa
Volkswagen Polo GTI (177 CP) - prezentat la Geneva
Volkswagen a publicat oficial primele imagini si informatii despre noua generatie de Polo GTI,
ce dezvolta o putere de 177CP.
Debutul va avea loc la Salonul Auto de la Geneva din luna martie a acestui an. VW Polo GTI are un motor 1.4 TSI
ce dezvolta o putere de 177CP, cuplat la o cutie de viteze de tip DSG cu sapte rapoarte, tinuta de drum a fost imbunatatita
datorita unui diferential numit XDS, asemanator cu cel instalat pe Seat Ibiza Cupra.
Sursa
PS: Danyutz - concurent la baby Evo??
Volkswagen a publicat oficial primele imagini si informatii despre noua generatie de Polo GTI,
ce dezvolta o putere de 177CP.
Debutul va avea loc la Salonul Auto de la Geneva din luna martie a acestui an. VW Polo GTI are un motor 1.4 TSI
ce dezvolta o putere de 177CP, cuplat la o cutie de viteze de tip DSG cu sapte rapoarte, tinuta de drum a fost imbunatatita
datorita unui diferential numit XDS, asemanator cu cel instalat pe Seat Ibiza Cupra.
Sursa
PS: Danyutz - concurent la baby Evo??
Volkswagen Touareg - noua generatie
Volkswagen a prezentat oficial primele imagini a noii generatii de Touareg. Se observa liniile de design ce sunt aplicate pe ultima generatie de Golf.
Primcipalii candidati ai SUV-ului german sunt BMW X5 si Mercedes ML, Volkswagen reusind din 2002 si pana in prezent sa vanda peste 500.000 de exemplare de Touareg.
Tehnologia dispusa pe VW Touareg este de ultima generatie incepand cu camera ce permite observarea in timp real a elementelor din jurul masinii la manevrele de parcare sau mersul in marsalier, setari automate pentru faza lunga/scurta cu memorie interna, sistem de climatizare in patru zone, suspensii peneumatice de ultima generatie, transmisie automata in opt trepte.
Odata cu aceasta a doua generatie de Touareg, Volkswagen a hotarat sa adauge si o versiune hibrd, avand un consum mediu de 8,2 litri/100km si emisii de 193grame CO2/km.
Motorizarea disponibila pe versiunea hibrid este un V6 Turbo de 380CP si un cuplu de 580Nm, ajungand de la 0 la 100km.h in 6,5 secunde, avand o viteza maxima constructiva de 240km/h.
- Touareg V6 FSI (280 CP, 360 Nm) ? consum mediu 9.9 litri/100 km, emisii 236 grame CO2/km.
- Touareg V6 TDI (240 CP, 550 Nm) ? consum mediu 7.4 litri/100 km, emisii 195 grame CO2/km.
- Touareg V8 TDI (340 CP, 800 Nm) ? consum mediu 9.1 litri/100 km, emisii 239 grame CO2/km.
Noul Volkswagen Touareg va fi prezentat oficial in luna martie la Salonul Auto de la Geneva.
Comenzile poentru noul model vor putea fi disponibile din luna aprilie a acestui an.
Sursa
Volkswagen a prezentat oficial primele imagini a noii generatii de Touareg. Se observa liniile de design ce sunt aplicate pe ultima generatie de Golf.
Primcipalii candidati ai SUV-ului german sunt BMW X5 si Mercedes ML, Volkswagen reusind din 2002 si pana in prezent sa vanda peste 500.000 de exemplare de Touareg.
Tehnologia dispusa pe VW Touareg este de ultima generatie incepand cu camera ce permite observarea in timp real a elementelor din jurul masinii la manevrele de parcare sau mersul in marsalier, setari automate pentru faza lunga/scurta cu memorie interna, sistem de climatizare in patru zone, suspensii peneumatice de ultima generatie, transmisie automata in opt trepte.
Odata cu aceasta a doua generatie de Touareg, Volkswagen a hotarat sa adauge si o versiune hibrd, avand un consum mediu de 8,2 litri/100km si emisii de 193grame CO2/km.
Motorizarea disponibila pe versiunea hibrid este un V6 Turbo de 380CP si un cuplu de 580Nm, ajungand de la 0 la 100km.h in 6,5 secunde, avand o viteza maxima constructiva de 240km/h.
- Touareg V6 FSI (280 CP, 360 Nm) ? consum mediu 9.9 litri/100 km, emisii 236 grame CO2/km.
- Touareg V6 TDI (240 CP, 550 Nm) ? consum mediu 7.4 litri/100 km, emisii 195 grame CO2/km.
- Touareg V8 TDI (340 CP, 800 Nm) ? consum mediu 9.1 litri/100 km, emisii 239 grame CO2/km.
Noul Volkswagen Touareg va fi prezentat oficial in luna martie la Salonul Auto de la Geneva.
Comenzile poentru noul model vor putea fi disponibile din luna aprilie a acestui an.
Sursa
Porsche 911 Turbo S ? prezentat la Geneva
Porsche nu are capacitatea de seducție a constructorilor italieni de supercar-uri, nici opulența celor americani și nici eleganța celor britanici, ba chiar ?n ultima vreme multe voci acuză Porsche de trădare pentru modele ca Panamera sau Cayenne. ?nsă există un simbol Porsche care a rămas nealterat peste ani, care de generație la generație se ?mbunătățește continuu fără a pierde din valorile inițiale, este vorba de legendarul 911.
Modelul Porsche 911 Turbo S este readus la viata de germanii după o pauză de 5 ani.
Acest supercar se bazează pe versiunea 911 Turbo, așa cum ?i spune numele, dar S-ul vine ?n plus cu 30 CP, dezvolt?nd 530 CP și un cuplu de 700 Nm, dezvoltați din același boxer twin turbo de 3.8 litri. Interesant este faptul că, deși dezvoltă o putere impresionantă consumul mediu declarat este de 9,4 litri la 100 km. Și mai impresionante sunt ?nsă cifrele dinamice.
911 Turbo S se poate propulsa p?nă la 100 km/h ?n doar 3,3 secunde, cifre care ?l pun ?n aceași ligă cu Ferrari Enzo, Koenigsegg CCX sau Pagani Zonda F.
Paradoxal acest model este mai rapid ?n prima sută dec?t legendarul Porsche Carrera GT.
911 Turbo S atinge și al doilea prag cu două zerouri ?n doar 10.8 secunde.
Viteza maximă de 315 km/h aproape că nici nu mai contează ?n acest context.
Pentru a ajunge la acest nivel de perfecțiune dinamică, acest Porsche vine cu transmisia Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK mai pe limba tuturor) și cu tracțiunea integrală Porsche Traction Management . Comportamentul impecabil este asigurat de in diferențial mecanic pentru puntea din spate și revoluționarele sisteme Porsche Torque Vectoring sau Dynamic Engine Mounts. Iar pentru ca bolidul să nu sf?rșească ?ntr-un maldăr de fiare Porsche Ceramic Composite Brakes frizează perfecțiunea ?n materie de anduranță.
Modelul vine dotat cu destule elemente care fac viața la bordul său plăcută. Dintre acestea enumerăm scaune sport adaptive cu tapițerie din piele, CD/DVD changer, cruise control.
Prețul de pornire pentru Europa va fi de 145.500 pentru Coupe și 154.900 pentru cabrio.
Sursa
Porsche nu are capacitatea de seducție a constructorilor italieni de supercar-uri, nici opulența celor americani și nici eleganța celor britanici, ba chiar ?n ultima vreme multe voci acuză Porsche de trădare pentru modele ca Panamera sau Cayenne. ?nsă există un simbol Porsche care a rămas nealterat peste ani, care de generație la generație se ?mbunătățește continuu fără a pierde din valorile inițiale, este vorba de legendarul 911.
Modelul Porsche 911 Turbo S este readus la viata de germanii după o pauză de 5 ani.
Acest supercar se bazează pe versiunea 911 Turbo, așa cum ?i spune numele, dar S-ul vine ?n plus cu 30 CP, dezvolt?nd 530 CP și un cuplu de 700 Nm, dezvoltați din același boxer twin turbo de 3.8 litri. Interesant este faptul că, deși dezvoltă o putere impresionantă consumul mediu declarat este de 9,4 litri la 100 km. Și mai impresionante sunt ?nsă cifrele dinamice.
911 Turbo S se poate propulsa p?nă la 100 km/h ?n doar 3,3 secunde, cifre care ?l pun ?n aceași ligă cu Ferrari Enzo, Koenigsegg CCX sau Pagani Zonda F.
Paradoxal acest model este mai rapid ?n prima sută dec?t legendarul Porsche Carrera GT.
911 Turbo S atinge și al doilea prag cu două zerouri ?n doar 10.8 secunde.
Viteza maximă de 315 km/h aproape că nici nu mai contează ?n acest context.
Pentru a ajunge la acest nivel de perfecțiune dinamică, acest Porsche vine cu transmisia Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK mai pe limba tuturor) și cu tracțiunea integrală Porsche Traction Management . Comportamentul impecabil este asigurat de in diferențial mecanic pentru puntea din spate și revoluționarele sisteme Porsche Torque Vectoring sau Dynamic Engine Mounts. Iar pentru ca bolidul să nu sf?rșească ?ntr-un maldăr de fiare Porsche Ceramic Composite Brakes frizează perfecțiunea ?n materie de anduranță.
Modelul vine dotat cu destule elemente care fac viața la bordul său plăcută. Dintre acestea enumerăm scaune sport adaptive cu tapițerie din piele, CD/DVD changer, cruise control.
Prețul de pornire pentru Europa va fi de 145.500 pentru Coupe și 154.900 pentru cabrio.
Sursa
Volkswagen Polo by JE Design
Noul Volkswagen Polo arată mai matur datorită ?mprumutului de imagine de la fratele mai mare, Golf. ?nsă poate arăta şi mult mai agresiv, dacă apelezi la un specialist precum JE Design.
Pentru c?teva mii de euro ?n plus, cei de la JE Design pot schimba radical aspectul unui VW Polo, aşa ?nc?t, chiar dacă vorbim doar de modificări de ordin estetic, rezultatul pare un bolid capabil să "măn?nce" chiar şi un VW Golf R.
Kitul exterior propus de tuner este complet, cuprinz?nd spoilere faţă şi spate modificate, praguri laterale şi un difuzor cu aspect de fibră de carbon, prin care iese central perechea celor două evacuări rectangulare. Suspensia este cobor?tă, beneficiind de amortizoare şi arcuri KW, fiind puse ?n evidenţă jantele speciale, de 17" sau 18", oferite ?n două nuanţe: "shadow silver" sau "black matt".
Sunt disponibile faruri de tip LED care, ?mpreună cu "pleoapele" , ?i conferă maşinii un aspect foarte agresiv din faţă, aspect ?ntărit şi de combinaţia orange-negru a vopselei caroseriei (de fapt, capota motorului şi plafonul sunt vopsite predominant ?n negru, exist?nd doar o dungă centrală orange, care porneşte de la siglă).
?n interior, cea mai importantă modificare este faptul că JE Design oferă scaune cu funcţie de masaj, ?mbrăcate ?ntr-o tapiţerie specială neagră cu cusătură orange şi cu logo-uri JE Design foarte vizibile. Aceeaşi piele se regăseşte şi ?n cazul volanului, schimbătorului de viteze sau fr?nei de m?nă.
Deocamdată, tunerul s-a limitat doar la modificări estetice, ?nsă pentru cei care doresc ?mbunătăţiri şi ale peformanţelor există deja ?n pregătire un program de upgrade pentru toată gama de motorizări, at?t pe benzină, c?t şi diesel.
Sursa
Noul Volkswagen Polo arată mai matur datorită ?mprumutului de imagine de la fratele mai mare, Golf. ?nsă poate arăta şi mult mai agresiv, dacă apelezi la un specialist precum JE Design.
Pentru c?teva mii de euro ?n plus, cei de la JE Design pot schimba radical aspectul unui VW Polo, aşa ?nc?t, chiar dacă vorbim doar de modificări de ordin estetic, rezultatul pare un bolid capabil să "măn?nce" chiar şi un VW Golf R.
Kitul exterior propus de tuner este complet, cuprinz?nd spoilere faţă şi spate modificate, praguri laterale şi un difuzor cu aspect de fibră de carbon, prin care iese central perechea celor două evacuări rectangulare. Suspensia este cobor?tă, beneficiind de amortizoare şi arcuri KW, fiind puse ?n evidenţă jantele speciale, de 17" sau 18", oferite ?n două nuanţe: "shadow silver" sau "black matt".
Sunt disponibile faruri de tip LED care, ?mpreună cu "pleoapele" , ?i conferă maşinii un aspect foarte agresiv din faţă, aspect ?ntărit şi de combinaţia orange-negru a vopselei caroseriei (de fapt, capota motorului şi plafonul sunt vopsite predominant ?n negru, exist?nd doar o dungă centrală orange, care porneşte de la siglă).
?n interior, cea mai importantă modificare este faptul că JE Design oferă scaune cu funcţie de masaj, ?mbrăcate ?ntr-o tapiţerie specială neagră cu cusătură orange şi cu logo-uri JE Design foarte vizibile. Aceeaşi piele se regăseşte şi ?n cazul volanului, schimbătorului de viteze sau fr?nei de m?nă.
Deocamdată, tunerul s-a limitat doar la modificări estetice, ?nsă pentru cei care doresc ?mbunătăţiri şi ale peformanţelor există deja ?n pregătire un program de upgrade pentru toată gama de motorizări, at?t pe benzină, c?t şi diesel.
Sursa
BMW X5 ///M
BMW X5 facelift nu a apărut de prea mult timp, dar vigilenții pasionați ne prezintă deja și versiunea cu pachetul M, care arată foarte interesant.
Ca de obicei BMWBlog sunt primii c?nd vine vorba de noutăți bavareze și acum ne prezintă pachetul M pentru noul lansatul BMW X5 facelift. După cum se observă imaginea mai dinamică a noului X5 este pusă ?n valoare de un spoiler care nu are agresivitatea celui de pe versiunea X5M, dar care este tot odată solutia mai elegantă pentru cei care vor și tușe sportive. Spatele nu este ?nsă așa de modificat fiind sportiv ?ntr-o manieră mai discretă.
Față de precedentul M Package care a fost introdus relativ recente, ?n primăvara lui 2009, acest kit estetic este clar mai convingător și ?mpreună cu modificările specifice faceliftului nu este greu să ne dăm seama care este SUV-ul mai arătos. Detalii exacte nu se cunosc ?ncă, dar vor urma probabil ?n scurt timp.
Sursa
BMW X5 facelift nu a apărut de prea mult timp, dar vigilenții pasionați ne prezintă deja și versiunea cu pachetul M, care arată foarte interesant.
Ca de obicei BMWBlog sunt primii c?nd vine vorba de noutăți bavareze și acum ne prezintă pachetul M pentru noul lansatul BMW X5 facelift. După cum se observă imaginea mai dinamică a noului X5 este pusă ?n valoare de un spoiler care nu are agresivitatea celui de pe versiunea X5M, dar care este tot odată solutia mai elegantă pentru cei care vor și tușe sportive. Spatele nu este ?nsă așa de modificat fiind sportiv ?ntr-o manieră mai discretă.
Față de precedentul M Package care a fost introdus relativ recente, ?n primăvara lui 2009, acest kit estetic este clar mai convingător și ?mpreună cu modificările specifice faceliftului nu este greu să ne dăm seama care este SUV-ul mai arătos. Detalii exacte nu se cunosc ?ncă, dar vor urma probabil ?n scurt timp.
Sursa
GENEVA 2010 - Lista celor mai importante premiere
Anul 2010 marcheaza cea de-a 80-a editie a Salonului Auto de la Geneva, care va aduce peste 30 de debuturi mondiale si numeroase alte premiere la nivel european.
Salonul Auto de la Geneva este unul dintre cele mai importante evenimente auto ale anului si unul dintre cele trei saloane auto esentiale la care nu ar trebui sa lipseasca niciun producator de automobile care vrea sa se impuna pe piata din Europa. In ciuda premiselor care anunta un an dificil pentru industria auto, zilele de 2 si 3 martie vor aduce un numar ridicat de premiere, unele la nivel mondial si altele la nivel european, toate urmand aceeasi tendinta ecologica din ultimii ani. Totodata, producatorii de automobile vor aplica in continuare tendinta mondiala de downsizing, care este concentrata pe reducerea emisiilor de carbon si a consumului de carburant in timp ce modelele asupra carora a fost aplicata aceasta strategie vor oferi acelasi nivel de putere, daca nu un nivel de putere chiar mai ridicat fata de unitatile pe care le inlocuiesc.
- Cei de la Alfa Romeo vor prezenta noul Giulietta alaturi de trei concepte care prefigureaza inlocuitorul lui 159. In timp ce Giulietta este gata de productie, cele trei concepte realizate de Bertone, Pininfarina si Giugiaro vor fi supuse votului publicului pentru a alege directia de design pe care o va urma inlocuitorul lui 159.
- Britanicii de la Aston Martin vor prezenta cel mai mic si cel mai ecologic model al marcii din Gaydon. Noul Cygnet este bazat pe Toyota iQ. Diferentele dintre cele doua modele se afla la nivelul design-ului si al interiorului, care a fost refacut integral de mana in stilul Aston Martin.
- Audi aduce noul A1 la Salonul Auto de la Geneva alaturi de o versiune full-hybrid a lui A8. Versiunea cu trei usi a lui A1 va debuta anul acesta, iar versiunea cu cinci usi a acestui minicar este asteptata sa debuteze in decursul anului viitor. Versiunea hibrida a lui A8 are capacitatea de a se deplasa doar pe energie electrica pe o distanta limitata si face parte din strategia Audi de a ocoli hibridele partiale in drumul spre vehiculele 100% electrice. Pe langa noul A1, cei de la Audi aduc si noul RS5, un model de performanta care dezvolta 450 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4.6 secunde.
- Cei de la Bentley vor aduce la Geneva cel mai rapid si cel mai puternic model decapotabil construit vreodata de marca din Crewe. Continental Supersports Convertible este echipat cu un motor W12 twin-turbo de 6.0 litri, care ofera 621 CP si are capacitatea de a accelera pana la o viteza maxima de 325 km/h. Italienii de la Touring Superllegera vor prezenta si ei prototipul unei editii limitate a lui Continental GTC, care va fi construit din doar 20 de exemplare, fiecare avand un pret de 590.000 de euro.
- Bavarezii de la BMW aduc doua modele la Salonul Auto de la Geneva ? noul Seria 5 F10 si conceptul unui hibrid intitulat ActiveHybrid 5. Noul Seria 5 va fi disponibil in Europa incepand cu luna martie, in timp ce versiunea hibrida a acestuia debuteaza la inceputul anului viitor. Lansarea lui Seria 5 F10 este un eveniment important pentru cei de la BMW, deoarece acest model reprezinta circa 50% din profiturile marcii din Munchen.
- Chinezii de la BYD au un stand la Salonul Auto de la Geneva pentru cel de-al treilea an consecutiv. Desi nu au inceput sa comercializeze automobile in Europa, chinezii care au ca slogan Build Your Dreams vor sa devina cel mai puternic producator auto din China si sa vanda automobile si pe piata de pe Batranul Continent. La Salonul Auto de la Detroit din luna ianuarie, cei de la BYD au prezentat un vehicul electric si un hibrid.
- Americanii de la Cadillac, loviti puternic in martie 2009 de colapsul distribuitorului oficial in Europa, Kroymans Group, revin in 2010 la Geneva cu noul CTS Coupe, CTS Sport Sedan, CTS-V si CTS Sport Wagon. Alaturi de aceste modele, cei de la Cadillac vor prezenta si o versiune redesenata a lui SRX. Cu exceptia lui CTS-V si CTS Sport Sedan, celelalte modele prezentate la Geneva de Cadillac apar in premiera in Europa.
- Cei de la Chevrolet au un tel cel putin indraznet pentru 2010, dorind sa isi dubleze vanzarile de automobile in Europa in decursul acestui an. Americanii aduc la Geneva conceptul Aveo RS prezentat la Detroit in ianuarie, alaturi de versiunea de productie a lui Orlando si versiunea europeana a lui Camaro.
- Cei de la Chrysler vor imparti standul cu italienii de la Lancia si vor avea o conferinta de presa comuna. Americanii inca se refac dupa anul 2009 in care au declarat insolventa si au semnat alianta cu Fiat, asa ca nu vor prezenta niciun model nou la Salonul Auto de la Geneva. Cu toate acestea, se pare ca modelele Sebring, Town&Country si 300C vor intra pe piata din Italia in 2011 cu sigla Lancia, in timp ce vor fi vandute in restul Europei cu sigla Chrysler.
- Francezii de la Citroen vin in Elvetia cu DS High Rider Concept, care prefigureaza viitorul DS4, alaturi de DS3 Racing. Conceptul High Rider are sarcina de a imbina dimensiunile compacte cu un habitaclu generos, design-ul sofisticat si performante dinamice deosebite. Versiunea de performanta alui DS3 va fi construita in doar 1.000 de exemplare si dezvolta 200 CP dintr-un motor 1.6 THP.
- Dacia aduce la Geneva cea mai importanta premiera pentru Romania din lumea auto din acest an, SUV-ul Duster. Dacia Duster este bazat pe platforma Logan si va fi cel mai ieftin SUV de pe piata, devansand rivalii coreeni si avand scopul de aduce clienti noi pentru marca romaneasca.
- Producatorul de supercar-uri exotice Ferrari va dezvalui prototipul unui hibrid bazat pe 599 GTB Fiorano la Salonul Auto de la Geneva. Acesta beneficiaza de un tren de rulare intitulat Hykers care este inspirat din sistemul KERS utilizat in Formula 1. Potrivit italienilor de la Quattoruote, modelul va fi echipat cu baterii litiu-ion si reduce consumul de carburant al lui 599 GTB cu 35 procente.
- Italienii de la Fiat vor prezenta noua capodopera a departamentului Fiat Power Train Technologies la Salonul Auto de la Geneva, motorul TwinAir cu doi cilindri, care are o capacitate cilindrica de 900 cc si dezvolta 65, 85 sau 115 CP. Cele trei versiuni ale acestui motor vor fi introduse in gamele Fiat 500, Panda si Punto EVO.
- Fisker vine la Geneva cu platforma ASF a lui Karma. Acest tip de constructie este utilizata si de Audi si ofera un nivel ridicat de rigiditate si resistenta, alaturi de costuri scazute si o masa extrem de redusa. Productia lui Fisker Karma va debuta la fabrica finlandeza a celor de la Valmet Automotive in decursul acestui an. Cei de la Valmet vor prezenta si ei o masina electrica la Geneva in acest an, care se numeste Eva si debuteaza in standul Fisker.
- Cei de la Ford vor prezenta in premiera europeana noul Focus, model global care va debuta pe piata in ianuarie 2011. Ford spera la un succes de nivel mondial cu noul Focus, iar asteptarile sunt la un nivel inalt pentru celebra compacta a producatorului american de automobile. Totodata, Ford prezinta noile C-Max si Grand C-Max la Salonul Auto de la Geneva, alaturi de doua motoare noi pentru Kuga si Mondeo.
- Honda va prezenta noul CR-Z la Salonul Auto de la Geneva. Modelul va fi disponibil in Europa incepand cu luna iunie si este primul hibrid cu o transmisie manuala din lume. Modelul ofera patru locuri si este echipat cu un motor VTEC de 1.5 litri si cu un motor electric. Ambele unitati de propulsie sunt preluate de pe Insight si imbunatatite pentru a oferi un nivel de performanta mai bun. CR-Z este prezentat ca fiind succesorul spiritual al lui CRX.
- Coreenii de la Hyundai vor prezenta un concept care prefigureaza un rival al lui Opel Insignia si Ford Mondeo. Modelul va fi lansat in Europa anul viitor, iar conceptul care il prefigureaza se numeste i-flow si reprezinta viitorul Sonata, care va purta numele i40. Limbajul de design utilizat de cei de la Hyundai pentru realizarea acestui model este acelasi Fluidic Sculpture, folosit si pentru crearea lui ix35.
- Kia Motors va prezenta la Geneva cea de-a treia generatie a lui Sportage, care s-a transformat in 17 ani dintr-un off-roader in crossover. Vanzarile europene ale acestui model incep in luna septembrie, iar productia va avea loc la fabrica din Zilina. Kia Sportage este produs "cot la cot" cu noul Hyundai ix35, cu care imparte platforma.
- Lamborghini va prezenta o versiune Superleggera a lui Gallardo. Modelul este echipat cu un V10 de 5.2 litri care dezvolta 570 CP. In urma cu trei ani, cei de la Lamborghini au mai prezentat o versiune usurata a lui Gallardo care era cu 7 procente mai usoara decat modelul standard.
- Japonezii de la Lexus vor prezenta noul CT 200h, o compacta cu propulsie hibrida care va rivaliza toate modelele premium din acest segment. Potrivit celor de la Lexus, CT 200h este primul full-hybrid din segmentul premium compact. Modelul este propulsat de cea de-a doua generatie de tehnologie hibrida a constructorului nipon.
- Noua generatie a modelului 5 de la Mazda debuteaza la Salonul Auto de la Geneva cu o gama de motorizari mult mai eficienta si este primul model Mazda care adopta filozofia de design Nagare. Aceasta filozofie de design este caracteristica de un set de dungi laterale aplicate pe profilul modelului care dau senzatia unui curs de aer. Mazda5 va fi disponibil in Europa incepand cu toamna acestui an. Alaturi de noul Mazda5, constructorul nipon aduce si o editie aniversara a lui MX-5 si facelift-ul aplicat lui Mazda6.
- Mercedes va prezenta conceptul F800 Style la Salonul Auto de la Geneva, acesta prefigurand viitorul CLS. Modelul prezinta noua platforma cu tractiune spate a celor de la Mercedes-Benz, care este potrivita atat pentru vehicule hibride, vehicule electrice, cat si pentru vehicule alimentate cu pile de combustibil. Spre deosebire de un model conventional, F800 Style are portiere pivotante, care gliseaza in partea din spate a vehiculului.
- Englezii de la Mini vor prezenta primul lor crossover la Salonul Auto de la Geneva. Modelul se numeste Countryman si este primul Mini cu patru usi si cel de-al patrulea model al marcii din Oxford. Acesta va fi disponibil alaturi de trei versiuni otto si doua versiuni diesel. Europenii vor beneficia si de un sistem de regenerare a energiei cinetice si de un sistem stop-start pentru reducerea emisiilor de CO2.
- Japonezii de la Mitsubishi vor prezenta versiunea europeana a lui ASX la Salonul Auto del a Geneva. Modelul va fi lansat in Europa pe finalul primaverii si este un crossover care face parte din noua strategie a celor de la Mitsubishi de a schimba orientarea marcii spre SUV-uri pentru piata de pe Batranul Continent. ASX primeste un motor diesel de 1.8 litri care respecta normele Euro 5 si beneficiaza de un sistem de injectie directa.
- Nissan prezinta noul Juke la Geneva, un model pe care l-au denumit un "global compact car". Juke va fi produs in fabrica din Sunderland, Marea Britanie si debuteaza pe piata din Europa la sfarsitul lunii septembrie. Nissan spera sa vandta circa 140.000-150.000 de unitati Juke pe an, piata europeana reprezentand circa 60-70% din acest volum. Japonezii vor mai aduce la Geneva facelift-urile operate modelelor Pathfinder si Navara, dar si noul Micra.
- Marca Opel din Russelsheim aduce la Geneva MPV-ul compact Meriva in versiunea de productie, alaturi de conceptul Flextreme GT/E. Noul Opel Meriva beneficiaza de portiere spate cu deschidere inversa, o premiera pentru un producator de volum. Singurul producator de automobile care a aplicat o asemenea solutie tehnica pe o masina mai ieftina de 100.000 de euro a fost Mazda, cu modelul RX-8, dar pentru deschiderea portierelor spate la modelul japonez este nevoie de deschiderea portierelor din fata. Conceptul Flextreme prefigureaza un viitor model de productie care are un tren de rulare hibrid preluat de la Ampera.
- Francezii de la Peugeot vor prezenta un prototip aproape gata de productie a viitorului 508. Conceptul se numeste 5 by Peugeot si prefigureaza inlocuitorul modelelor 407 si 607, asteptat sa debuteze in 2011. Acest model vine la Geneva alaturi de o versiune hibrida, care prezinta sistemul HYbrid4, care consuma doar 3.8 litri de motorina la 100 kilometri parcursi. Conceptul 5 by Peugeot debuteaza alaturi de SR1 si ambele anunta noua filozofie de design a marcii frantuzesti.
- Porsche va prezenta noul Cayenne, alaturi de 911 GT3 R Hybrid si versiunea entry-level a lui Panamera. Ambele modele au un tren de propulsi hibrid, dar acesta are un scop diferit in cazul fiecarui model. In cazul lui Cayenne, trenul de propulsie hibrid are scopul de a reduce consumul de carburant si emisiile, pe cand acesta mareste performatele si imbunatateste acceleratia lui 911 GT3 R.
- Renault aduce noile Wind si Megane CC la Geneva. Wind are un acoperis pliabil din sticla, care pivoteaza in portbagaj in doar 12 secunde si ofera un plus de spatiu pentru bagaje in comparatie cu un sistem echivalent cu balamale. Pe de alta parte, Megane CC debuteaza alaturi de prima cutie cu dublu ambreiaj a celor de la Renault si cu un acoperis pliabil din sticla.
- Spaniolii de la Seat vor prezenta conceptul unui model spider denumit Tango, care prezinta noua artitectura pentru modele mici a grupului Volkswagen. In urma cu noua ani, cei de la Seat au prezentat un alt concept denumit Tango, care nu a intrat niciodata in productie.Totodata, cei de la Seat vor prezenta si versiunea ST a lui Ibiza, care va fi disponibila incepand cu aceasta vara.
- Subaru vine la Geneva cu un crossover bazat pe Impreza, care poarta denumirea Impreza XV. Modelul este disponibil cu motorizari boxer, atat otto, cat si diesel si debuteaza in fata publicului european alaturi de minicarul electric Stella si conceptul Hybrid Tourer.
- Suzuki aduce o versiune hibrida a lui Swift la Salonul Auto de la Geneva, care este prezentata pentru prima data in Europa. Aceasta poate sa parcurga circa 20 de kilometri in modul 100% electric dupa care intra in functiune motorul cu combustie interna. Alaturi de hibridul bazat pe Swift, Suzuki prezinta si noul Kizashi alaturi de Grand Vitara in versiunile cu trei si cinci usi.
- Toyota va prezenta o versiune de productie a lui Auris HSD Hybrid alaturi de facelift-ul aplicat lui Auris. Conceptul FT-86 va fi prezentat si el in cadrul standului Toyota de la Geneva, alaturi de noul RAV4 facelift si de versiunea de productie a lui Prius Plug-in Hybrid. Japonezii vor prezenta si conceptele FT-EV II si FCHV-adv pentru prima data in Europa.
- Volkswagen vine la Geneva cu noile Touareg si Sharan. Touareg va fi primul hibrid al celor de la Volkswagen, in timp ce noul Sharan inlocuieste un model dezvoltat alaturi de cei de la Ford care era produs in aceeasi forma de cand a fost lansat. Desi Ford a inlocuit Galaxy-ul in 2006 cu o versiune dezvoltata intern, cei de la Volkswagen nu au modificat Sharan de-a lungul anilor. Noul Sharan este bazat pe platforma lui Passat si este mai lung si mai lat decat actualul model. Alaturi de Sharan si Touareg, Volkswagen prezinta noile Polo GTI si CrossPolo in cadrul standului sau de la Geneva.
- Suedezii de la Volvo vin la Salonul Auto de la Geneva alaturi de o versiune de productie a lui S60. Modelul este primul din gama care primeste sistemul de detectare al pietonilor si promite o gama de motorizari incitanta. Productia lui S60 sedan debuteaza in aceasta vara la fabrica belgiana din Gent.
Anul 2010 marcheaza cea de-a 80-a editie a Salonului Auto de la Geneva, care va aduce peste 30 de debuturi mondiale si numeroase alte premiere la nivel european.
Salonul Auto de la Geneva este unul dintre cele mai importante evenimente auto ale anului si unul dintre cele trei saloane auto esentiale la care nu ar trebui sa lipseasca niciun producator de automobile care vrea sa se impuna pe piata din Europa. In ciuda premiselor care anunta un an dificil pentru industria auto, zilele de 2 si 3 martie vor aduce un numar ridicat de premiere, unele la nivel mondial si altele la nivel european, toate urmand aceeasi tendinta ecologica din ultimii ani. Totodata, producatorii de automobile vor aplica in continuare tendinta mondiala de downsizing, care este concentrata pe reducerea emisiilor de carbon si a consumului de carburant in timp ce modelele asupra carora a fost aplicata aceasta strategie vor oferi acelasi nivel de putere, daca nu un nivel de putere chiar mai ridicat fata de unitatile pe care le inlocuiesc.
- Cei de la Alfa Romeo vor prezenta noul Giulietta alaturi de trei concepte care prefigureaza inlocuitorul lui 159. In timp ce Giulietta este gata de productie, cele trei concepte realizate de Bertone, Pininfarina si Giugiaro vor fi supuse votului publicului pentru a alege directia de design pe care o va urma inlocuitorul lui 159.
- Britanicii de la Aston Martin vor prezenta cel mai mic si cel mai ecologic model al marcii din Gaydon. Noul Cygnet este bazat pe Toyota iQ. Diferentele dintre cele doua modele se afla la nivelul design-ului si al interiorului, care a fost refacut integral de mana in stilul Aston Martin.
- Audi aduce noul A1 la Salonul Auto de la Geneva alaturi de o versiune full-hybrid a lui A8. Versiunea cu trei usi a lui A1 va debuta anul acesta, iar versiunea cu cinci usi a acestui minicar este asteptata sa debuteze in decursul anului viitor. Versiunea hibrida a lui A8 are capacitatea de a se deplasa doar pe energie electrica pe o distanta limitata si face parte din strategia Audi de a ocoli hibridele partiale in drumul spre vehiculele 100% electrice. Pe langa noul A1, cei de la Audi aduc si noul RS5, un model de performanta care dezvolta 450 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4.6 secunde.
- Cei de la Bentley vor aduce la Geneva cel mai rapid si cel mai puternic model decapotabil construit vreodata de marca din Crewe. Continental Supersports Convertible este echipat cu un motor W12 twin-turbo de 6.0 litri, care ofera 621 CP si are capacitatea de a accelera pana la o viteza maxima de 325 km/h. Italienii de la Touring Superllegera vor prezenta si ei prototipul unei editii limitate a lui Continental GTC, care va fi construit din doar 20 de exemplare, fiecare avand un pret de 590.000 de euro.
- Bavarezii de la BMW aduc doua modele la Salonul Auto de la Geneva ? noul Seria 5 F10 si conceptul unui hibrid intitulat ActiveHybrid 5. Noul Seria 5 va fi disponibil in Europa incepand cu luna martie, in timp ce versiunea hibrida a acestuia debuteaza la inceputul anului viitor. Lansarea lui Seria 5 F10 este un eveniment important pentru cei de la BMW, deoarece acest model reprezinta circa 50% din profiturile marcii din Munchen.
- Chinezii de la BYD au un stand la Salonul Auto de la Geneva pentru cel de-al treilea an consecutiv. Desi nu au inceput sa comercializeze automobile in Europa, chinezii care au ca slogan Build Your Dreams vor sa devina cel mai puternic producator auto din China si sa vanda automobile si pe piata de pe Batranul Continent. La Salonul Auto de la Detroit din luna ianuarie, cei de la BYD au prezentat un vehicul electric si un hibrid.
- Americanii de la Cadillac, loviti puternic in martie 2009 de colapsul distribuitorului oficial in Europa, Kroymans Group, revin in 2010 la Geneva cu noul CTS Coupe, CTS Sport Sedan, CTS-V si CTS Sport Wagon. Alaturi de aceste modele, cei de la Cadillac vor prezenta si o versiune redesenata a lui SRX. Cu exceptia lui CTS-V si CTS Sport Sedan, celelalte modele prezentate la Geneva de Cadillac apar in premiera in Europa.
- Cei de la Chevrolet au un tel cel putin indraznet pentru 2010, dorind sa isi dubleze vanzarile de automobile in Europa in decursul acestui an. Americanii aduc la Geneva conceptul Aveo RS prezentat la Detroit in ianuarie, alaturi de versiunea de productie a lui Orlando si versiunea europeana a lui Camaro.
- Cei de la Chrysler vor imparti standul cu italienii de la Lancia si vor avea o conferinta de presa comuna. Americanii inca se refac dupa anul 2009 in care au declarat insolventa si au semnat alianta cu Fiat, asa ca nu vor prezenta niciun model nou la Salonul Auto de la Geneva. Cu toate acestea, se pare ca modelele Sebring, Town&Country si 300C vor intra pe piata din Italia in 2011 cu sigla Lancia, in timp ce vor fi vandute in restul Europei cu sigla Chrysler.
- Francezii de la Citroen vin in Elvetia cu DS High Rider Concept, care prefigureaza viitorul DS4, alaturi de DS3 Racing. Conceptul High Rider are sarcina de a imbina dimensiunile compacte cu un habitaclu generos, design-ul sofisticat si performante dinamice deosebite. Versiunea de performanta alui DS3 va fi construita in doar 1.000 de exemplare si dezvolta 200 CP dintr-un motor 1.6 THP.
- Dacia aduce la Geneva cea mai importanta premiera pentru Romania din lumea auto din acest an, SUV-ul Duster. Dacia Duster este bazat pe platforma Logan si va fi cel mai ieftin SUV de pe piata, devansand rivalii coreeni si avand scopul de aduce clienti noi pentru marca romaneasca.
- Producatorul de supercar-uri exotice Ferrari va dezvalui prototipul unui hibrid bazat pe 599 GTB Fiorano la Salonul Auto de la Geneva. Acesta beneficiaza de un tren de rulare intitulat Hykers care este inspirat din sistemul KERS utilizat in Formula 1. Potrivit italienilor de la Quattoruote, modelul va fi echipat cu baterii litiu-ion si reduce consumul de carburant al lui 599 GTB cu 35 procente.
- Italienii de la Fiat vor prezenta noua capodopera a departamentului Fiat Power Train Technologies la Salonul Auto de la Geneva, motorul TwinAir cu doi cilindri, care are o capacitate cilindrica de 900 cc si dezvolta 65, 85 sau 115 CP. Cele trei versiuni ale acestui motor vor fi introduse in gamele Fiat 500, Panda si Punto EVO.
- Fisker vine la Geneva cu platforma ASF a lui Karma. Acest tip de constructie este utilizata si de Audi si ofera un nivel ridicat de rigiditate si resistenta, alaturi de costuri scazute si o masa extrem de redusa. Productia lui Fisker Karma va debuta la fabrica finlandeza a celor de la Valmet Automotive in decursul acestui an. Cei de la Valmet vor prezenta si ei o masina electrica la Geneva in acest an, care se numeste Eva si debuteaza in standul Fisker.
- Cei de la Ford vor prezenta in premiera europeana noul Focus, model global care va debuta pe piata in ianuarie 2011. Ford spera la un succes de nivel mondial cu noul Focus, iar asteptarile sunt la un nivel inalt pentru celebra compacta a producatorului american de automobile. Totodata, Ford prezinta noile C-Max si Grand C-Max la Salonul Auto de la Geneva, alaturi de doua motoare noi pentru Kuga si Mondeo.
- Honda va prezenta noul CR-Z la Salonul Auto de la Geneva. Modelul va fi disponibil in Europa incepand cu luna iunie si este primul hibrid cu o transmisie manuala din lume. Modelul ofera patru locuri si este echipat cu un motor VTEC de 1.5 litri si cu un motor electric. Ambele unitati de propulsie sunt preluate de pe Insight si imbunatatite pentru a oferi un nivel de performanta mai bun. CR-Z este prezentat ca fiind succesorul spiritual al lui CRX.
- Coreenii de la Hyundai vor prezenta un concept care prefigureaza un rival al lui Opel Insignia si Ford Mondeo. Modelul va fi lansat in Europa anul viitor, iar conceptul care il prefigureaza se numeste i-flow si reprezinta viitorul Sonata, care va purta numele i40. Limbajul de design utilizat de cei de la Hyundai pentru realizarea acestui model este acelasi Fluidic Sculpture, folosit si pentru crearea lui ix35.
- Kia Motors va prezenta la Geneva cea de-a treia generatie a lui Sportage, care s-a transformat in 17 ani dintr-un off-roader in crossover. Vanzarile europene ale acestui model incep in luna septembrie, iar productia va avea loc la fabrica din Zilina. Kia Sportage este produs "cot la cot" cu noul Hyundai ix35, cu care imparte platforma.
- Lamborghini va prezenta o versiune Superleggera a lui Gallardo. Modelul este echipat cu un V10 de 5.2 litri care dezvolta 570 CP. In urma cu trei ani, cei de la Lamborghini au mai prezentat o versiune usurata a lui Gallardo care era cu 7 procente mai usoara decat modelul standard.
- Japonezii de la Lexus vor prezenta noul CT 200h, o compacta cu propulsie hibrida care va rivaliza toate modelele premium din acest segment. Potrivit celor de la Lexus, CT 200h este primul full-hybrid din segmentul premium compact. Modelul este propulsat de cea de-a doua generatie de tehnologie hibrida a constructorului nipon.
- Noua generatie a modelului 5 de la Mazda debuteaza la Salonul Auto de la Geneva cu o gama de motorizari mult mai eficienta si este primul model Mazda care adopta filozofia de design Nagare. Aceasta filozofie de design este caracteristica de un set de dungi laterale aplicate pe profilul modelului care dau senzatia unui curs de aer. Mazda5 va fi disponibil in Europa incepand cu toamna acestui an. Alaturi de noul Mazda5, constructorul nipon aduce si o editie aniversara a lui MX-5 si facelift-ul aplicat lui Mazda6.
- Mercedes va prezenta conceptul F800 Style la Salonul Auto de la Geneva, acesta prefigurand viitorul CLS. Modelul prezinta noua platforma cu tractiune spate a celor de la Mercedes-Benz, care este potrivita atat pentru vehicule hibride, vehicule electrice, cat si pentru vehicule alimentate cu pile de combustibil. Spre deosebire de un model conventional, F800 Style are portiere pivotante, care gliseaza in partea din spate a vehiculului.
- Englezii de la Mini vor prezenta primul lor crossover la Salonul Auto de la Geneva. Modelul se numeste Countryman si este primul Mini cu patru usi si cel de-al patrulea model al marcii din Oxford. Acesta va fi disponibil alaturi de trei versiuni otto si doua versiuni diesel. Europenii vor beneficia si de un sistem de regenerare a energiei cinetice si de un sistem stop-start pentru reducerea emisiilor de CO2.
- Japonezii de la Mitsubishi vor prezenta versiunea europeana a lui ASX la Salonul Auto del a Geneva. Modelul va fi lansat in Europa pe finalul primaverii si este un crossover care face parte din noua strategie a celor de la Mitsubishi de a schimba orientarea marcii spre SUV-uri pentru piata de pe Batranul Continent. ASX primeste un motor diesel de 1.8 litri care respecta normele Euro 5 si beneficiaza de un sistem de injectie directa.
- Nissan prezinta noul Juke la Geneva, un model pe care l-au denumit un "global compact car". Juke va fi produs in fabrica din Sunderland, Marea Britanie si debuteaza pe piata din Europa la sfarsitul lunii septembrie. Nissan spera sa vandta circa 140.000-150.000 de unitati Juke pe an, piata europeana reprezentand circa 60-70% din acest volum. Japonezii vor mai aduce la Geneva facelift-urile operate modelelor Pathfinder si Navara, dar si noul Micra.
- Marca Opel din Russelsheim aduce la Geneva MPV-ul compact Meriva in versiunea de productie, alaturi de conceptul Flextreme GT/E. Noul Opel Meriva beneficiaza de portiere spate cu deschidere inversa, o premiera pentru un producator de volum. Singurul producator de automobile care a aplicat o asemenea solutie tehnica pe o masina mai ieftina de 100.000 de euro a fost Mazda, cu modelul RX-8, dar pentru deschiderea portierelor spate la modelul japonez este nevoie de deschiderea portierelor din fata. Conceptul Flextreme prefigureaza un viitor model de productie care are un tren de rulare hibrid preluat de la Ampera.
- Francezii de la Peugeot vor prezenta un prototip aproape gata de productie a viitorului 508. Conceptul se numeste 5 by Peugeot si prefigureaza inlocuitorul modelelor 407 si 607, asteptat sa debuteze in 2011. Acest model vine la Geneva alaturi de o versiune hibrida, care prezinta sistemul HYbrid4, care consuma doar 3.8 litri de motorina la 100 kilometri parcursi. Conceptul 5 by Peugeot debuteaza alaturi de SR1 si ambele anunta noua filozofie de design a marcii frantuzesti.
- Porsche va prezenta noul Cayenne, alaturi de 911 GT3 R Hybrid si versiunea entry-level a lui Panamera. Ambele modele au un tren de propulsi hibrid, dar acesta are un scop diferit in cazul fiecarui model. In cazul lui Cayenne, trenul de propulsie hibrid are scopul de a reduce consumul de carburant si emisiile, pe cand acesta mareste performatele si imbunatateste acceleratia lui 911 GT3 R.
- Renault aduce noile Wind si Megane CC la Geneva. Wind are un acoperis pliabil din sticla, care pivoteaza in portbagaj in doar 12 secunde si ofera un plus de spatiu pentru bagaje in comparatie cu un sistem echivalent cu balamale. Pe de alta parte, Megane CC debuteaza alaturi de prima cutie cu dublu ambreiaj a celor de la Renault si cu un acoperis pliabil din sticla.
- Spaniolii de la Seat vor prezenta conceptul unui model spider denumit Tango, care prezinta noua artitectura pentru modele mici a grupului Volkswagen. In urma cu noua ani, cei de la Seat au prezentat un alt concept denumit Tango, care nu a intrat niciodata in productie.Totodata, cei de la Seat vor prezenta si versiunea ST a lui Ibiza, care va fi disponibila incepand cu aceasta vara.
- Subaru vine la Geneva cu un crossover bazat pe Impreza, care poarta denumirea Impreza XV. Modelul este disponibil cu motorizari boxer, atat otto, cat si diesel si debuteaza in fata publicului european alaturi de minicarul electric Stella si conceptul Hybrid Tourer.
- Suzuki aduce o versiune hibrida a lui Swift la Salonul Auto de la Geneva, care este prezentata pentru prima data in Europa. Aceasta poate sa parcurga circa 20 de kilometri in modul 100% electric dupa care intra in functiune motorul cu combustie interna. Alaturi de hibridul bazat pe Swift, Suzuki prezinta si noul Kizashi alaturi de Grand Vitara in versiunile cu trei si cinci usi.
- Toyota va prezenta o versiune de productie a lui Auris HSD Hybrid alaturi de facelift-ul aplicat lui Auris. Conceptul FT-86 va fi prezentat si el in cadrul standului Toyota de la Geneva, alaturi de noul RAV4 facelift si de versiunea de productie a lui Prius Plug-in Hybrid. Japonezii vor prezenta si conceptele FT-EV II si FCHV-adv pentru prima data in Europa.
- Volkswagen vine la Geneva cu noile Touareg si Sharan. Touareg va fi primul hibrid al celor de la Volkswagen, in timp ce noul Sharan inlocuieste un model dezvoltat alaturi de cei de la Ford care era produs in aceeasi forma de cand a fost lansat. Desi Ford a inlocuit Galaxy-ul in 2006 cu o versiune dezvoltata intern, cei de la Volkswagen nu au modificat Sharan de-a lungul anilor. Noul Sharan este bazat pe platforma lui Passat si este mai lung si mai lat decat actualul model. Alaturi de Sharan si Touareg, Volkswagen prezinta noile Polo GTI si CrossPolo in cadrul standului sau de la Geneva.
- Suedezii de la Volvo vin la Salonul Auto de la Geneva alaturi de o versiune de productie a lui S60. Modelul este primul din gama care primeste sistemul de detectare al pietonilor si promite o gama de motorizari incitanta. Productia lui S60 sedan debuteaza in aceasta vara la fabrica belgiana din Gent.
QUOTE (Tanaka @ Jan 11 2010, 11:43 PM) Infiniti M - alternativa la tradiţie
Infiniti M37 - lansat oficial la Salonul Auto de la Geneva
Noua şi performanta limuzină de lux de la Infiniti, M37, este lansată la Geneva cu un motor V6 pe benzină şi echipare S. Gama M va fi oferită şi cu un V6 diesel performant, iar mai t?rziu cu un motor V6 hibrid. Primele livrări ?ncep ?n septembrie.
Infiniti, cea mai nouă marcă auto de lux din lume, se confruntă astăzi pentru prima oară cu ierarhia tradiţională europeană a limuzinelor premium, prin prezentarea ?n premieră, la Salonul Internaţional Auto de la Geneva, a gamei M, o alternativă puternică, cu detalii fine şi design captivant, la modelele tradiţionale de pe piaţa vehiculelor sedan performante.
Cu motor pe benzină, diesel sau, ?n cur?nd, hibrid, acest ultim exemplu de ?performanţă inspirată" duce la un nou nivel angajamentul ferm al mărcii faţă de aspectul incitant şi capacitatea de a conduce, oferind totodată o tehnologie care nu poate fi ?nt?lnită pe modelele concurente. Printre noile funcţii se numără controlul activ al zgomotului, un sistem de evitare a coliziunilor laterale oferit ?n premieră mondială şi sistemul de climatizare ultramodern ?Forest Air". Există chiar şi o pedală de acceleraţie inteligentă, cu ajutorul căreia şoferul poate economisi carburant. Acestea se alătură unei serii ?ntregi de binecunoscute inovaţii Infiniti prezente in gama M, şi se regăsesc pe primul model M disponibil ?n Europa.
Modelul M37, expus la Salonul Auto de la Geneva din 2010, este un model S. Dintre toate variantele, acesta pune cel mai mare accent pe nevoile şoferului, şi este echipat cu binecunoscuta tehnologie de manevrare Infiniti, bazată pe at?t de apreciatul sistem de direcţie activă pe patru roţi (4WAS). Toate modelele din gama M au la bază platforma FM (poziţie centrală faţă), care poziţionează motorul c?t mai jos posibil şi c?t mai ?n spate pe şasiu. Astfel, toate versiunile Infiniti M posedă un echilibru natural c?nd abordează şosele ?ntortocheate.
Toate modelele Infiniti M destinate pieţei europene sunt propulsate de motoare V6, de 320 CP (235 kW) ?n cazul versiunii de 3,7 litri pe benzină, şi de 238 CP (175 kW) ?n cazul noului motor diesel de 3.0 litri, cu piezo-injecţie. Modelul M30d a fost conceput special pentru pieţele europene. Este primul motor diesel de la Infiniti şi pune accentul ?n mod clar pe performanţa sport şi pe rafinamentul maşinilor de lux. Puterea sa concurează cu motoarele diesel cu un singur turbocompresor care echipează modele concurente de la Audi, BMW şi Mercedes, ?nsă cuplul său de 550 Nm (460 lb ft) este cel mai mare din clasa sa.
Modelul M37 este propulsat de carismaticul motor V6 de 3,7 litri de la Infiniti, eficienţa fiind garantată de chiulasele cu sistem de distribuţie variabilă (VVEL ? Variable Valve Event and Lift). La puterea extraordinară de 320 CP se adaugă un cuplu remarcabil de 360 Nm (266 lb ft). At?t modele pe benzină, c?t şi cele diesel din gama M au ?n dotarea standard transmisia automată cu şapte trepte şi cu sistemul ?Adaptive Shift Control" de la Infiniti, iar versiunea S include padele pentru schimbarea manuală a vitezelor, amplasate ?n spatele volanului, pentru momentele ?n care impulsul sportiv preia controlul.
Fiind vorba de un Infiniti, greutatea redusă este esenţială. Portierele, capota şi hayonul modelului M sunt din aluminiu, la fel ca motorul V6 pe benzină din aliaj.
De asemenea, gama M va fi disponibilă şi cu un inovator motor hibrid ?ncep?nd cu anul 2011.
Lansarea gamei M marchează disponibilitatea, ?n funcţie de model şi piaţă, a unei serii de funcţii noi, toate executate cu atenţia faţă de detalii şi uşurinţa de utilizare specifice mărcii Infiniti. Tehnologia sistemelor de siguranţă dinamică şi preventivă de la Infiniti, al cărei scop este de a furniza o ?bulă" de protecţie de 360 de grade ?n jurul maşinii, face un pas ?nainte datorită disponibilităţii sistemului Blind Spot Intervention? (BSI). BSI nu numai că avertizează cu privire la vehiculele de pe benzile alăturate, ci şi ?mpiedică deplasarea maşinii ?n calea acestora. Pachetul disponibil include şi sistemul de cruise control inteligent (ICC ? Intelligent Cruise Control) cu sistem de urmărire la viteză redusă (LSF ? Low Speed Following), sistemul de avertizare cu privire la unghiul mort (BSW ? Blind Spot Warning), pe l?ngă sistemul de intervenţie, sistemul de asistenţă la păstrarea distanţei (DCA ? Distance Control Asssist), sistemul de avertizare ?n cazul unei coliziuni cu partea frontală (FCW ? Forward Collision Warning), sistemul de avertizare la depăşirea benzii (LDW ? Lane Departure Warning ) şi de prevenire a depăşirii benzii (LDP ? Lane Departure Prevention) şi, ca şi c?nd toate acestea nu ar fi de ajuns, oferă şi sistemul de asistenţă inteligentă la fr?nare (IBA ? Intelligent Brake Assist).
Datorită sistemului de controlul activ al zgomotului (ANC ? Active Noise Control), habitaclul modelului Infiniti M, deja extrem de bine izolat fonic, este ferit de zgomotele nedorite de joasă frecvenţă ale motorului. Difuzoarele emit sunete din faza opusă, pentru a crea un efect de anulare a zgomotului, transform?nd habitaclul ?ntr-un loc şi mai liniştit.
Ambianţa interioară din noul Infiniti M este, de asemenea, foarte răcoroasă şi liniştitoare ?n cazul versiunilor dotate cu ceea ce Infiniti consideră a fi unul dintre cele mai sofisticate sisteme de climatizare dezvoltate vreodată. Acesta se numeşte Forest Air (aer de pădure), denumire care sugerează atmosfera ?nviorătoare, nepoluată pe care ?ncearcă să o imite.
Forest Air este un termen generic pentru şase domenii tehnologice, unele noi, altele dezvoltate pe baza binecunoscutelor inovaţii Infiniti, cum ar fi purificatorul de aer Plasmacluster, acum mai puternic şi mai sensibil ca oric?nd.
Un element cu totul nou pentru acest Infiniti M de generaţia a treia este un difuzor de arome care parfumează subtil aerul care pătrunde prin sistemul de ventilaţie cu miresme proaspete de pădure, alese pentru calităţile lor speciale care stimulează capacitatea de a conduce. De exemplu, parfumul de frunze are efect calmant şi reduce oboseala. Parfumul ?nmiresmat al lemnului provenit de la copacul tropical borneol are la r?ndul său un efect calmant, dar şi ?mbunătăţeşte concentrarea, aspect important la o maşină puternică şi dinamică precum noul Infiniti M. Parfumurile alternează şi sunt utilizate intermitent.
?n loc să sufle aerul ?n feţele pasagerilor, Infiniti M răsp?ndeşte o briză uşoară. Aerul care pătrunde prin aeratoarele de pe bord este modulat ?n mod aleatoriu, pentru ca senzaţia să fie mult mai naturală, iar interiorul habitaclului să devină un loc mai plăcut.
Printre alte inovaţii de la Infiniti create pentru gama M se numără şi sistemul ESP cu o stabilitate dinamică ?mbunătăţită ?n viraje (DCE ? Dynamic Cornering Enhancement) şi Infiniti Drive, un sistem cu patru moduri care pot fi selectare de şofer şi care personalizează maşina, astfel ?nc?t aceasta să poată funcţiona la parametri optimi ?n modurile Eco, Sport, Zăpadă şi Standard. Modul Eco activează pedala ?Eco". Aceasta opune o uşoară rezistenţă c?nd pedala este apăsată inutil de tare, irosind carburant. Nicio altă maşină de pe piaţă nu are acest dispozitiv eficient şi discret care ajută şoferul să obţină cel mai mic consum de carburant cu putinţă. Dacă şoferul preferă să nu folosească pedala ?Eco", aceasta poate fi dezactivată.
?n afară de dotările standard excepţionale, caracteristice mărcii Infiniti, toate modelele din gama M oferă funcţii care deseori nu sunt disponibile pe modelele concurente, indiferent de preţul acestora, şi care s-au dovedit deja a fi extrem de apreciate de către proprietarii de vehicule Infiniti din Europa. Fiecare proprietar european al unui vehicul din gama M va beneficia de sistemul multimedia Connectiviti, de vopseaua rezistentă la zg?rieturi (Scratch-Shield) şi de experienţa totală Infiniti.
Lansarea gamei M la Geneva vine pe fondul unei recunoaşteri din ce ?n ce mai mari la nivel european a mărcii Infiniti pentru faptul că maşinile sale oferă satisfacţii şoferului şi redefinesc serviciul clienţi de-a lungul ?ntregului proces de cumpărare şi de posesie a maşinii.
Noua gamă M reprezintă primul model M disponibil pe toate cele 34 de pieţe pe care marca Infiniti este prezentă, inclusiv Europa Occidentală, unde livrările vor ?ncepe ?n septembrie.
Sursa
Infiniti M37 - lansat oficial la Salonul Auto de la Geneva
Noua şi performanta limuzină de lux de la Infiniti, M37, este lansată la Geneva cu un motor V6 pe benzină şi echipare S. Gama M va fi oferită şi cu un V6 diesel performant, iar mai t?rziu cu un motor V6 hibrid. Primele livrări ?ncep ?n septembrie.
Infiniti, cea mai nouă marcă auto de lux din lume, se confruntă astăzi pentru prima oară cu ierarhia tradiţională europeană a limuzinelor premium, prin prezentarea ?n premieră, la Salonul Internaţional Auto de la Geneva, a gamei M, o alternativă puternică, cu detalii fine şi design captivant, la modelele tradiţionale de pe piaţa vehiculelor sedan performante.
Cu motor pe benzină, diesel sau, ?n cur?nd, hibrid, acest ultim exemplu de ?performanţă inspirată" duce la un nou nivel angajamentul ferm al mărcii faţă de aspectul incitant şi capacitatea de a conduce, oferind totodată o tehnologie care nu poate fi ?nt?lnită pe modelele concurente. Printre noile funcţii se numără controlul activ al zgomotului, un sistem de evitare a coliziunilor laterale oferit ?n premieră mondială şi sistemul de climatizare ultramodern ?Forest Air". Există chiar şi o pedală de acceleraţie inteligentă, cu ajutorul căreia şoferul poate economisi carburant. Acestea se alătură unei serii ?ntregi de binecunoscute inovaţii Infiniti prezente in gama M, şi se regăsesc pe primul model M disponibil ?n Europa.
Modelul M37, expus la Salonul Auto de la Geneva din 2010, este un model S. Dintre toate variantele, acesta pune cel mai mare accent pe nevoile şoferului, şi este echipat cu binecunoscuta tehnologie de manevrare Infiniti, bazată pe at?t de apreciatul sistem de direcţie activă pe patru roţi (4WAS). Toate modelele din gama M au la bază platforma FM (poziţie centrală faţă), care poziţionează motorul c?t mai jos posibil şi c?t mai ?n spate pe şasiu. Astfel, toate versiunile Infiniti M posedă un echilibru natural c?nd abordează şosele ?ntortocheate.
Toate modelele Infiniti M destinate pieţei europene sunt propulsate de motoare V6, de 320 CP (235 kW) ?n cazul versiunii de 3,7 litri pe benzină, şi de 238 CP (175 kW) ?n cazul noului motor diesel de 3.0 litri, cu piezo-injecţie. Modelul M30d a fost conceput special pentru pieţele europene. Este primul motor diesel de la Infiniti şi pune accentul ?n mod clar pe performanţa sport şi pe rafinamentul maşinilor de lux. Puterea sa concurează cu motoarele diesel cu un singur turbocompresor care echipează modele concurente de la Audi, BMW şi Mercedes, ?nsă cuplul său de 550 Nm (460 lb ft) este cel mai mare din clasa sa.
Modelul M37 este propulsat de carismaticul motor V6 de 3,7 litri de la Infiniti, eficienţa fiind garantată de chiulasele cu sistem de distribuţie variabilă (VVEL ? Variable Valve Event and Lift). La puterea extraordinară de 320 CP se adaugă un cuplu remarcabil de 360 Nm (266 lb ft). At?t modele pe benzină, c?t şi cele diesel din gama M au ?n dotarea standard transmisia automată cu şapte trepte şi cu sistemul ?Adaptive Shift Control" de la Infiniti, iar versiunea S include padele pentru schimbarea manuală a vitezelor, amplasate ?n spatele volanului, pentru momentele ?n care impulsul sportiv preia controlul.
Fiind vorba de un Infiniti, greutatea redusă este esenţială. Portierele, capota şi hayonul modelului M sunt din aluminiu, la fel ca motorul V6 pe benzină din aliaj.
De asemenea, gama M va fi disponibilă şi cu un inovator motor hibrid ?ncep?nd cu anul 2011.
Lansarea gamei M marchează disponibilitatea, ?n funcţie de model şi piaţă, a unei serii de funcţii noi, toate executate cu atenţia faţă de detalii şi uşurinţa de utilizare specifice mărcii Infiniti. Tehnologia sistemelor de siguranţă dinamică şi preventivă de la Infiniti, al cărei scop este de a furniza o ?bulă" de protecţie de 360 de grade ?n jurul maşinii, face un pas ?nainte datorită disponibilităţii sistemului Blind Spot Intervention? (BSI). BSI nu numai că avertizează cu privire la vehiculele de pe benzile alăturate, ci şi ?mpiedică deplasarea maşinii ?n calea acestora. Pachetul disponibil include şi sistemul de cruise control inteligent (ICC ? Intelligent Cruise Control) cu sistem de urmărire la viteză redusă (LSF ? Low Speed Following), sistemul de avertizare cu privire la unghiul mort (BSW ? Blind Spot Warning), pe l?ngă sistemul de intervenţie, sistemul de asistenţă la păstrarea distanţei (DCA ? Distance Control Asssist), sistemul de avertizare ?n cazul unei coliziuni cu partea frontală (FCW ? Forward Collision Warning), sistemul de avertizare la depăşirea benzii (LDW ? Lane Departure Warning ) şi de prevenire a depăşirii benzii (LDP ? Lane Departure Prevention) şi, ca şi c?nd toate acestea nu ar fi de ajuns, oferă şi sistemul de asistenţă inteligentă la fr?nare (IBA ? Intelligent Brake Assist).
Datorită sistemului de controlul activ al zgomotului (ANC ? Active Noise Control), habitaclul modelului Infiniti M, deja extrem de bine izolat fonic, este ferit de zgomotele nedorite de joasă frecvenţă ale motorului. Difuzoarele emit sunete din faza opusă, pentru a crea un efect de anulare a zgomotului, transform?nd habitaclul ?ntr-un loc şi mai liniştit.
Ambianţa interioară din noul Infiniti M este, de asemenea, foarte răcoroasă şi liniştitoare ?n cazul versiunilor dotate cu ceea ce Infiniti consideră a fi unul dintre cele mai sofisticate sisteme de climatizare dezvoltate vreodată. Acesta se numeşte Forest Air (aer de pădure), denumire care sugerează atmosfera ?nviorătoare, nepoluată pe care ?ncearcă să o imite.
Forest Air este un termen generic pentru şase domenii tehnologice, unele noi, altele dezvoltate pe baza binecunoscutelor inovaţii Infiniti, cum ar fi purificatorul de aer Plasmacluster, acum mai puternic şi mai sensibil ca oric?nd.
Un element cu totul nou pentru acest Infiniti M de generaţia a treia este un difuzor de arome care parfumează subtil aerul care pătrunde prin sistemul de ventilaţie cu miresme proaspete de pădure, alese pentru calităţile lor speciale care stimulează capacitatea de a conduce. De exemplu, parfumul de frunze are efect calmant şi reduce oboseala. Parfumul ?nmiresmat al lemnului provenit de la copacul tropical borneol are la r?ndul său un efect calmant, dar şi ?mbunătăţeşte concentrarea, aspect important la o maşină puternică şi dinamică precum noul Infiniti M. Parfumurile alternează şi sunt utilizate intermitent.
?n loc să sufle aerul ?n feţele pasagerilor, Infiniti M răsp?ndeşte o briză uşoară. Aerul care pătrunde prin aeratoarele de pe bord este modulat ?n mod aleatoriu, pentru ca senzaţia să fie mult mai naturală, iar interiorul habitaclului să devină un loc mai plăcut.
Printre alte inovaţii de la Infiniti create pentru gama M se numără şi sistemul ESP cu o stabilitate dinamică ?mbunătăţită ?n viraje (DCE ? Dynamic Cornering Enhancement) şi Infiniti Drive, un sistem cu patru moduri care pot fi selectare de şofer şi care personalizează maşina, astfel ?nc?t aceasta să poată funcţiona la parametri optimi ?n modurile Eco, Sport, Zăpadă şi Standard. Modul Eco activează pedala ?Eco". Aceasta opune o uşoară rezistenţă c?nd pedala este apăsată inutil de tare, irosind carburant. Nicio altă maşină de pe piaţă nu are acest dispozitiv eficient şi discret care ajută şoferul să obţină cel mai mic consum de carburant cu putinţă. Dacă şoferul preferă să nu folosească pedala ?Eco", aceasta poate fi dezactivată.
?n afară de dotările standard excepţionale, caracteristice mărcii Infiniti, toate modelele din gama M oferă funcţii care deseori nu sunt disponibile pe modelele concurente, indiferent de preţul acestora, şi care s-au dovedit deja a fi extrem de apreciate de către proprietarii de vehicule Infiniti din Europa. Fiecare proprietar european al unui vehicul din gama M va beneficia de sistemul multimedia Connectiviti, de vopseaua rezistentă la zg?rieturi (Scratch-Shield) şi de experienţa totală Infiniti.
Lansarea gamei M la Geneva vine pe fondul unei recunoaşteri din ce ?n ce mai mari la nivel european a mărcii Infiniti pentru faptul că maşinile sale oferă satisfacţii şoferului şi redefinesc serviciul clienţi de-a lungul ?ntregului proces de cumpărare şi de posesie a maşinii.
Noua gamă M reprezintă primul model M disponibil pe toate cele 34 de pieţe pe care marca Infiniti este prezentă, inclusiv Europa Occidentală, unde livrările vor ?ncepe ?n septembrie.
Sursa
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator