SAAB

Discutii despre alte modele de automobile
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Sâm Ian 23, 2010 10:39 pm

O noua oferta la SAAB avantaj client de 8100 euro.[attachment=7292:Saab_9_3..._MY10_RO.pdf]
Fişiere ataşate

[Extensia pdf a fost dezactivată şi nu mai poate fi afişată.]


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mie Ian 27, 2010 3:22 pm

Oficial: General Motors vinde marca Saab către Spyker

General Motors şi Spyker, după mai multe luni de discuţii şi negocieri, care păreau să nu ducă nicăieri, au ajuns ieri la o ?nţelegere. Astfel, grupul american GM a decis să nu mai ?nchidă marca Saab ci să o v?ndă producătorului auto Spyker.

?Astăzi anunţăm o veste foarte bună pentru angajaţii, dealerii şi furnizorii Saab, o veste foarte bună pentru milioane de clienţi şi fani Saab din toată lumea. General Motors, Spyker Cars şi guvernul Suediei au lucrat cu s?rguinţă şi ?n mod constructiv la această ?nţelegere, ce va asigura un viitor sustenabil pentru acest brand unic, şi suntem fericiţi pentru acest final pozitiv?, a spus John Smith, vicepreşedintele GM.

Ca parte a acestei ?nţelegeri, Spyker intenţionează să ?nfiinţeze o nouă companie, ?Saab Spyker Automobiles? ce va duce mai departe brandul original Saab. Alte detalii şi termeni specifici vor fi dezvăluiţi ?n timp.

Guvernul Suediei revizuieşte ?n prezent tranzacţia şi cererea Saab pentru garantarea unui ?mprumut de la Banca Europeană de Investiţii. Av?nd ?n vedere condiţiile, se aşteaptă ca tranzacţia să se ?ncheie p?nă la mijlocul lunii februarie, iar acţiunile de ?nchidere a operaţiunilor anunţate anterior de General Motors vor fi imediat suspendate.

?Pe parcursul negocierilor, GM a sperat permanent că va găsi o soluţie ca brandul Saab să nu fie ?nchis?, a mai adăugat Nick Reilly, preşedintele GM Europe. ?Am lucrat cu mai multe părţi pe parcursul ultimului an, inclusiv cu guverne şi investitori, şi sunt foarte mulţumit că am ajuns la o concluzie foarte bună, una ce va salva locurile de muncă din Suedia şi nu numai. GM va continua să ajute Saab şi Spyker ?n drumul lor?, a mai completat oficialul american.

Conform Washington Post, General Motors va primi ?n urma acestei tranzacţii: 74 milioane de dolari cash, ?n două tranşe, 326 milioane $ ?n acţiuni Saab, ?şi altele?, susţine un oficial GM, ce a refuzat să fie mai clar. Spyker va garanta de asemenea pentru cei 10 milioane $ datorie Saab faţă de GMAC Financial Services, compania de finanţare a General Motors.

Cum va plăti Spyker: cu un ?mprumut de p?nă la 550 milioane de $ de la BEI, luat cu garanţia guvernului Suediei şi aprobat de Comisia Europeană, şi o finanţare de rezervă (212 milioane de $) de la GEM Global Yeld Found Ltd.

Spyker Cars produce anual ?ntre 30 şi 50 de maşini sport la comandă, preţul unui exemplar fiind de circa 250.000 de dolari. Compania are 90 angajaţi, de 30 de ori mai putini dec?t Saab. Spyker a fost ?nfiinţată ?n 1898 de doi fraţi olandezi, Jacobus şi Hendrik-Jan Spijker, iar p?nă ?n 1925 a produs maşini de lux şi motoare de avion. Compania a fost relansata ?n 2000, iar recent anunţa că muta asamblarea din Olanda, ?n Anglia, pe motive de costuri.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mie Feb 24, 2010 8:18 pm

Oficial: Spyker a finalizat astazi achizitia constructorului Saab

Spyker a anuntat oficial ca a incheiat procedurile de preluare a constructorului suedez Saab. Presedintele olandezilor a declarat ca fanii Saab se pot pregati de o noua era.
Constructorul olandez Spyker a emis astazi un comunicat oficial prin care anunta finalizarea tranzactiei pentru preluarea Saab.

Victor Muller, presedintele Spyker, a declarat ca "viitorul constructorului suedez este acum asigurat. De azi inainte eforturile se vor concentra asupra revitalizarii companiei si revenirii pe profit. Spyker va colabora cu administratorii Saab pentru a da nastere unor produse noi, capabile sa preia mostenirea Saab si sa se rupa de influentele GM", a incheiat Muller.

De cealalta parte, Jan Ake Jonsson, CEO in cadrul Saab Automobile, a anuntat ca "vestea primita astazi este una excelenta pentru clientii, dealerii, furnizorii si angajatii brandului suedez de pretutindeni. Pasiunea si sustinearea afisata pentru marca noastra a fost remarcabila. In acest moment nu ne dorim decat sa ne intoarcem la procesul de lansare al noului Saab 9-5."
Sursa


Avatar utilizator
2dor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 05, 2007 8:32 am

Mesaj de 2dor » Joi Feb 25, 2010 9:42 am

Super tare, poate chiar vedem o relansare a SAAB, mie bordul mi se pare cel mai misto la design.

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Vin Feb 26, 2010 4:36 pm

Saab planuieste un rival pentru MINI si Audi A1

Saab lucreaza neintrerupt la un model de clasa mica, chiar inainte ca achizitia companiei sa fie completa.
Victor Muller, presedintele Spyker planuieste un supermini, care sa rivalizeze cu MINI si proaspatul Audi A1.

Noul concept poarta cu numele de cod 92 insa este uneori descris ca fiind 9-1.
Modelul se preconizeaza ca va fi lansat in cel putin trei ani.

Acesta se va baza pe componente majore, inclusiv motoare, furnizate de un partener Saab.

Victor Muller refuza sa confirme identitatea partenerului, desi Opel e un nume vehiculat, avand in vedere relatia puternica si continua intre aceste doua companii.

Noul model va fi lansat in 2013, si va ocupa locul patru in ierarhia gamei Saab, dupa 9-3, noul 9-5 si SUV-ul 9-4X, care are la baza o platforma dezvoltata de General Motors.

Muller a declarat ca Saab va fi din nou o companie de succes pe piata auto atunci cand volumul sau anual va fi mai mare de 100.000 de masini.
Sursa


Avatar utilizator
allexino
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 15, 2007 1:35 pm

Mesaj de allexino » Dum Mar 14, 2010 7:42 pm

Poate unii au observat ca am decis sa renunt la Lancer-ul meu, dar din motive pur financiare, nu altele. Am decis initial sa fac o investitie si sa achizitionez un SUV dar intre timp mi-am schimbat locuinta si nu mai exista resursele financiare pentru asa ceva ci doar pentru o masina SH. Avand in vedere ca totusi imi este necesar alt mijloc de transport dar care sa fie cel putin la fel de spatios si incapator ca Lancer-ul, m-am decis la un Saab 9-3 SportCombi 2006 2.0T 175CP 6M/T. Am facut aceasta alegere deoarece am posibilitatea sa o iau direct din Suedia, cu garantie, carte service, 35.000km, aproape full option, 2 seturi de roti, si un pret de 9500Euro.

Rolul acestui post este sa aflu cateva pareri de la cei care cunosc aceasta marca sau de la cei care au intrat in contact cu o astfel de masina.

Stiu ca intretinerea e relativ OK. Un amic cu un Saab 9-5 din 2005 2.3T benzina plateste la Educational Brasov, service si dealer Saab, intre 500-900 lei pe o revizie. Service-ul e foarte OK, mecanici f bine instruiti si oameni de toata stima, sau cel putin asa ii lauda el.
Motoarele si cutiile nu am auzit sa fie probleme cu ele. Nu stiu cam care ar fi marja de consum al acestui model dar daca nu sare de 12 in oras (GL) cred ca e ok.
Mai astept niste impresii sau opinii. Multumesc!

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mar Mar 16, 2010 4:42 pm

QUOTE (allexino @ Mar 14 2010, 07:42 PM) ....m-am decis la un Saab 9-3 SportCombi 2006 2.0T 175CP 6M/T.
Am facut aceasta alegere deoarece am posibilitatea sa o iau direct din Suedia, cu garantie, carte service, 35.000km, aproape full option, 2 seturi de roti, si un pret de 9500Euro.

O alegere foarte inspirata! daca o gasesti la banii aia e perfect.
nu stiu insa cum vei fi taxat la plata TVA-ului...
pt mai multe detalii si discutii ale posesorilor Saab in tara noastra viziteaza forumul lor.

QUOTE (Tanaka @ Feb 26 2010, 04:36 PM) Saab - planuieste un rival pentru MINI si Audi A1

Saab - ar putea crea un competitor pentru Mini Cooper si Audi A1

Victor Muller, seful Spyker, a declarat ca Saab va crea un competitor pentru Mini Cooper si Audi A1, a carei platforma va fi imprumutata de la un partener strain.
Noul proprietar al marcii Saab ar putea dezvolta un rival pentru Mini Cooper si Audi A1. Seful Spyker Cars, Victor Muller, a dezvaluit faptul ca a creat un set de schite ale mostenitorului spiritual al lui Saab 92. Modelul ar putea debuta in 2013 si va fi construit la fabrica din Trollhattan. Seful Spyker a anuntat ca platforma viitorului model de clasa mica a celor de la Saab va fi preluata de la un partener strain.

Avand in vedere faptul ca marca Saab a fost detinuta de concernul GM si folosea anumite componente in comun cu nemtii de la Opel, exista posibilitatea ca marca suedeza sa colaboreze din nou cu producatorul din Russelsheim. De data aceasta, cei de la Saab ar putea prelua platforma lui Opel Corsa pentru a crea un model exclusivist de clasa mini. Cel mai bun exemplu al colaborarii dintre cei doi constructori ar fi Saab 9-5 si Opel Insignia, care ar fi trebuit sa fie produse pe aceeasi linie de fabricatie, in ciuda faptului ca modelele respective impart mai putin de 30% din numarul total de componente.

Victor Muller are planuri mari pentru Saab, anuntand ca doreste sa creeze un supercar bazat pe conceptul Aero X. Viitorul model ar putea fi bazat pe noul Spyker C8 Aileron si va fi construit la noua fabrica din Coventry, Marea Britanie.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mar Mar 23, 2010 7:05 pm

Saab - a reluat producţia, ?ntr-o nouă eră

Aflată acum sub umbrela Spyker, compania Saab a reluat producţia la uzina din Trollh?ttan. Prima maşină a producătorului suedez a părăsit ieri linia de asamblare, după o pauză de producţie de aproximativ două luni.
General Motors a v?ndut brandul Saab companiei Spyker Cars, iar acum producătorul suedez a reluat producţia, după două luni de ?ntrerupere. Pe 24 februarie, General Motors şi Spyker Cars NV au anunţat finalizarea procedurile prin care Spyker a preluat Saab Automobile AB. Astfel, procedurile de lichidare a mărcii Saab s-au oprit, Spyker asum?ndu-şi responsabilităţile pentru brandul suedez.

După aproximativ o lună, Saab a anunţat reluarea producţiei la uzina din Trollh?ttan, primul vehicul ce a părăsia linia de asamblare fiind un model Saab 9-5, destinat a se alătura flotei de test ?naintea lansării oficiale pe piaţă, mai t?rziu ?n acest an.

Jan ?ke Jonsson, CEO la Saab Automobile şi Victor Muller, CEO la Spyker Cars, alături de Gunnar Brunius, director uzinei, au fost prezenţi la acest eveniment. "Astăzi, reluarea producţie este un pas important ?n istoria companiei noastre", a spus Jan ?ke Jonsson. "Saab este acum un producător auto independent şi sunt ?nc?ntat să ?mpărtăşesc această experienţă alături de toţi angajaţii. Apreciez devotamentul lor pentru companie şi suntem acum cu toţii concentraţi pe reluarea producţie pentru a ?ndeplini cerinţele clienţilor".

"Toţi de la Saab au luat foarte mult pentru a atinge acest obiectiv. Astăzi a fost reluată producţia pentru noul 9-5 - un simbol pentru o nouă eră ce abia a ?nceput", a declarat directorul Spyker, Victor Muller.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Joi Iun 10, 2010 7:45 pm

10 Iunie 1947 - primul şi revoluţionarul automobil Saab

?n această zi Saab şi-a prezentat primul său automobil din istorie, radicalul concept Saab 92001, sau Ursaab (primul Saab ?n traducere). Pe măsură ce Al Doilea Război Mondial se apropia de final , Saab un producător de avion de război a conştientizat nevoia diversificării obiectului de activitate. Astfel a apărut ideea creări unui automobil. Dezvoltarea proiectului a ?nceput ?n Linkoping, implic?nd 20 de persoane. Foarte interesant este faptul că din cei 16 ingineri cooptaţi, nici unul nu mai făcuse maşini p?nă atunci şi doar doi aveau carnet de conducere.

Astfel examin?nd alte automobile şi citind literatura de specialitate suedezii au ?nvăţat cum se facă maşini prin experimentări succesive. A rezultat ?nsă foarte radicalul Saab 92001 care nu seamănă cu nimic altceva şi are o caroserie făcută după principii aeronautice. După asamblarea caroseriei era nevoie de un motor şi o transmisie, aceste elemente vitale fiind ?mprumutate de la DKW. Motorul era unul ?n doi cilindri şi doi timpi şi dezvolta 18 CP. Datorită formei ?nt?mpina ?nsă o rezistenţă a aerului cu 50% mai mică dec?t la maşinile din acea vreme şi c?ntărea 800 kg. Acest prototip este unul de colecţie, momentan fiind expus la muzeul Saab.

Modelul de serie a fost prezentat ?n 1949, producţia ?ncep?nd pe 12 Decembrie. Un alt fapt inedit este că, datorită excesului de vopsea pentru avioane pe care Saab ?l avea ?n acea perioadă, primele modele au fost vopsite ?n verde ?nchis. Ulterior s-au introdus şi alte nuanţe, dar nu foarte multe, Saab 92 exist?nd doar pe negru, gri, albastru şi verde.
Sursa


Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Joi Iun 24, 2010 7:55 pm

Saab - cinci noi modele pana in 2013

Suedezii de la Saab vor lansa cinci modele noi pana la sfarsitul anului 2013.

Astfel, in cursul acestui an producatorul auto va aduce pe piata noul 9-5, incercand astfel sa se impuna ca fiind un adevarat actor in segmentul sedanurilor de lux de dimensiuni medii. Are ceva de lupta, insa modelul mizeaza pe eleganta. In plus, acesta vine cu un ampatament marit, dar si cu un interior modern.

In anul 2011, Saab va lansa 9-5 Estate si crossoverul 9-4X. Acesta din urma imparte detaliile tehnice cu Cadillac SRX si va fi produs in Mexic. Spre deosebire de 9-7X, 9-4X va fi disponibil si in Europa.

Un an mai tarziu, producatorul auto va introduce pe piata reproiectatul 93. Ne putem astepta sa fie oferit ca un hatchback cu trei si cinci usi. Saab 93 va avea la baza o versiune modificata a platformei Epsilon I.

Ultimul, dar nu cel din urma, va fi mult-anticipatul 92 care va fi lansat in 2013. Se pare ca modelul va fi oferit pe plaforma MINI si va avea ca sursa de inspiratie, la nivel de design, originalul 92. Preturile vor fi cu 10% mai ridicate decat MINI Cooper, iar estimarile de vanzari anunta intre 30.000 si 60.000 de unitati livrate anual.
Sursa


Scrie răspuns

Înapoi la “Alte marci”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator