Scris: Vin Iul 31, 2009 5:49 pm
Propun sa discutam aici despre baterii auto ...ce tehnologii exista acum, ce firma recomandam si cel ma important, pe modele de masini, ce recomandam (dimensiuni, putere....etc)?
Sincer sunt cam novice in domeniu dar m-am lovit de cateva ori de o replica enervanta: amici care vad bateria de la masina mea (Zap 55Ah) ma intreaba ce naiba tin bateria asta mica pe masina...ceea ce ma determina sa dau cu ea de pamant (la gunoi nu o arunc ca nu e voie - poluam). Bateria mea e din martie 2007, a avut garantie 2 ani dar oricum dupa pret vad ca e slabuta firma...asa ca urmeaza planificarea de achizitie a uneia noi. Mentionez ca nu imi face probleme deloc, iarna trecuta masina a pornit la aproape -30 de grade "la sfert: (cum se zice) dar i-a fi vremea....
Deci, sfaturi de modele, capacitate, firma, eventual unde sa o dau pe a mea la reciclare, altele. Stie cineva exact care e dimensiunea fizica maxima care se pupa pe masina mea (Carisma 2001, 1.6, 103PS)? Ce capacitate sa iau, am inteles ca daca e mai mare decat capacitatea de incarcare a alternatorului, nu o incarci calumea niciodata si se face praf. Nu am nu stiu ce consumatori suplimentari (fara subwoofer sau altele), am si eu o alarma amarata pe masina si mici gadgeturi facuta in extra sezon de plictiseala (senzori parcare, inchidere geamuri automate si alte prostioare...). Am mai vazut ceva de genul "puterea la pornire", la fel, pentru Matza mea, poate sa imi dea cineva un sfat avizat de care trebuie?
Cand deconectezi bateria si pui una noua, care sunt surprizele la care sa te astepti, ce se reseteaza la masina?
Mai exista baterii in 2009 sa iti bati tu capul cu incarcarea, starea ei (fara "ochi magic") sau sa completezi cu nu stiu ce lichide cand se uzeaza?
Orice sfat, eventual un tutorial e binevenit (cred ca era si timpul sa facem un topic si pe tema asta).
Sincer sunt cam novice in domeniu dar m-am lovit de cateva ori de o replica enervanta: amici care vad bateria de la masina mea (Zap 55Ah) ma intreaba ce naiba tin bateria asta mica pe masina...ceea ce ma determina sa dau cu ea de pamant (la gunoi nu o arunc ca nu e voie - poluam). Bateria mea e din martie 2007, a avut garantie 2 ani dar oricum dupa pret vad ca e slabuta firma...asa ca urmeaza planificarea de achizitie a uneia noi. Mentionez ca nu imi face probleme deloc, iarna trecuta masina a pornit la aproape -30 de grade "la sfert: (cum se zice) dar i-a fi vremea....
Deci, sfaturi de modele, capacitate, firma, eventual unde sa o dau pe a mea la reciclare, altele. Stie cineva exact care e dimensiunea fizica maxima care se pupa pe masina mea (Carisma 2001, 1.6, 103PS)? Ce capacitate sa iau, am inteles ca daca e mai mare decat capacitatea de incarcare a alternatorului, nu o incarci calumea niciodata si se face praf. Nu am nu stiu ce consumatori suplimentari (fara subwoofer sau altele), am si eu o alarma amarata pe masina si mici gadgeturi facuta in extra sezon de plictiseala (senzori parcare, inchidere geamuri automate si alte prostioare...). Am mai vazut ceva de genul "puterea la pornire", la fel, pentru Matza mea, poate sa imi dea cineva un sfat avizat de care trebuie?
Cand deconectezi bateria si pui una noua, care sunt surprizele la care sa te astepti, ce se reseteaza la masina?
Mai exista baterii in 2009 sa iti bati tu capul cu incarcarea, starea ei (fara "ochi magic") sau sa completezi cu nu stiu ce lichide cand se uzeaza?
Orice sfat, eventual un tutorial e binevenit (cred ca era si timpul sa facem un topic si pe tema asta).