Baterii Auto

Modificari aftermarket ale instalatiei electrice
Scrie răspuns
Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Vin Iul 31, 2009 5:49 pm

Propun sa discutam aici despre baterii auto ...ce tehnologii exista acum, ce firma recomandam si cel ma important, pe modele de masini, ce recomandam (dimensiuni, putere....etc)?

Sincer sunt cam novice in domeniu dar m-am lovit de cateva ori de o replica enervanta: amici care vad bateria de la masina mea (Zap 55Ah) ma intreaba ce naiba tin bateria asta mica pe masina...ceea ce ma determina sa dau cu ea de pamant (la gunoi nu o arunc ca nu e voie - poluam). Bateria mea e din martie 2007, a avut garantie 2 ani dar oricum dupa pret vad ca e slabuta firma...asa ca urmeaza planificarea de achizitie a uneia noi. Mentionez ca nu imi face probleme deloc, iarna trecuta masina a pornit la aproape -30 de grade "la sfert: (cum se zice) dar i-a fi vremea....

Deci, sfaturi de modele, capacitate, firma, eventual unde sa o dau pe a mea la reciclare, altele. Stie cineva exact care e dimensiunea fizica maxima care se pupa pe masina mea (Carisma 2001, 1.6, 103PS)? Ce capacitate sa iau, am inteles ca daca e mai mare decat capacitatea de incarcare a alternatorului, nu o incarci calumea niciodata si se face praf. Nu am nu stiu ce consumatori suplimentari (fara subwoofer sau altele), am si eu o alarma amarata pe masina si mici gadgeturi facuta in extra sezon de plictiseala (senzori parcare, inchidere geamuri automate si alte prostioare...). Am mai vazut ceva de genul "puterea la pornire", la fel, pentru Matza mea, poate sa imi dea cineva un sfat avizat de care trebuie?

Cand deconectezi bateria si pui una noua, care sunt surprizele la care sa te astepti, ce se reseteaza la masina?

Mai exista baterii in 2009 sa iti bati tu capul cu incarcarea, starea ei (fara "ochi magic") sau sa completezi cu nu stiu ce lichide cand se uzeaza?

Orice sfat, eventual un tutorial e binevenit (cred ca era si timpul sa facem un topic si pe tema asta).

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Vin Iul 31, 2009 6:21 pm

Daca nu ai probl la incarcare si pana acum ai fost multumit de randamentul ei
eu zic ca nu are rost s-o schimbi ("te legi la cap fara sa te doara")

Singurele marci de care am fost pe deplin multumit sunt AC Delcor si Varta

Pt tipul tau de motor iti recomand, atunci cand te vei hotari s-o schimbi pe actuala,
sa iei una cu putere cuprinsa intre 65 si 75Ah. cred ca-i suficient. depinde foarte mult si de spatiul avut la dispozitie..

Se reseteaza CB, CD-player, alarma (tot ce se alimenteaza la baterie)

Toti acumulatorii fabricati in prezent sunt formatati din fabrica.
ti-am recomandat una fara intretinere.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Vin Iul 31, 2009 6:49 pm

QUOTE (Tanaka @ Jul 31 2009, 05:21 PM) Daca nu ai probl la incarcare si pana acum ai fost multumit de randamentul ei

Se reseteaza CB, CD-player, alarma (tot ce se alimenteaza la baterie)

Azi cand am masurat-o avea (cu motorul oprit) 12.5V si eu stiu ca trebuie sa aiba 14V deci morala e ca nu se incarca bine. Ceva o avea ea....desi nu da rateuri la nimic.

Resetarea CB ce implica?

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Vin Iul 31, 2009 6:58 pm

QUOTE (chacha @ Jul 31 2009, 06:49 PM) Azi cand am masurat-o avea (cu motorul oprit) 12.5V si eu stiu ca trebuie sa aiba 14V deci morala e ca nu se incarca bine. Ceva o avea ea....desi nu da rateuri la nimic.

Daca masurat iti indica 12.5 cu motorul oprit
este foarte bine. cu motorul pornit trebuie sa indice 14-14.5V.

PS: numai incerca sa cauti nod in papura..
daca tii neaparat s-o schimbi pt linistea ta.. asta-i altceva..

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Vin Iul 31, 2009 7:04 pm

QUOTE (Tanaka @ Jul 31 2009, 05:58 PM) Daca masurat iti indica 12.5 cu motorul oprit
Nu mai caut nod in papura. Ramane "micuta" asta inca o vreme. Mersi mult de tot de rabdare...

Si pentru cultura mea, daca bateria are numai 55Ah cu ce afecteaza asta, presupunand ca la masina ar fi recomandat 60-65? (nu stiu cat e recomandat). Sa zicem ca e un topic "know how"...

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Vin Iul 31, 2009 10:03 pm

1 - la fel ca si Tanaka te sfatuiesc sa lasi bateria in pace. intradevar Zap nu e un brand extraordinar dar isi face treaba, iar 12,5 cu motorul oprit e ok. ca si fapt divers socramiu a avut un rombat de l-a tinut 7 ani. e si cum le nimeresti. sustin si eu ideea de varta daca vrei sa schimbi, mai erau bosch cu gel si mai aveam eu un brand favorit dar nu imi amintesc cum ii zicea. ............. mi-am amintit.....FULMEN.
2 - sa nu te puna incornoratul sa iti iei baterie mai mare decat ai in specificatia masinii. sistemul electric si in special ALTERNATORUL este dimensionat pentru o anumita baterie. daca pui altceva, iesi din specificatii si risti sa belesti alternatorul.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Vin Iul 31, 2009 10:09 pm

QUOTE (COObra @ Jul 31 2009, 09:03 PM) 2 - sa nu te puna incornoratul sa iti iei baterie mai mare decat ai in specificatia masinii. sistemul electric si in special ALTERNATORUL este dimensionat pentru o anumita baterie. daca pui altceva, iesi din specificatii si risti sa belesti alternatorul.
baiu e ca nu stiu de cat e bateria originala, asta de pe masina e din 2007, deci habar n-am aia initiala de care e. oricum nu arde ca o mai tin pe asta "mica" o vreme...

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Dum Aug 02, 2009 3:06 am

Eu am ramas impresionat de o baterie Tudor pe care am avut-o pe dacie acum mai bine de 10 ani. Nu stiu daca mai au aceeasi calitate sau daca se mai fabrica.

http://www.daciaclub.ro/Despre-BATERII- ... -s120.html

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Lun Mai 10, 2010 9:30 pm

Am observat de ceva vreme ca se cam inegreste ledu de la bateria auto (indicatorul de stare) care inseamna cam ca bateria e dusa. Dupa un drum mai lung se inverzeste dar la 2-3 saptamani de urban sau judetean iar o bate in negru... depinde daca uit radio pornit peste noapte cand e sigur negru cateva zile. Oricum am o baterie de 2 lei, a venit asa cu masina si vreau sa intreb: trebuie sa o schimb?
Adica masina porneste la prima cheie, asa a pornit si iarna asta cand masina era inghetata bocna ca spargeam gheata pe ea sa deschid usa (stau langa raul Bistrita - max 20 metri) insa vreau sa stiu daca o baterie slaba afecteaza alte elemente ale masinii ca atunci maine o schimb... Daca nu afecteaza ce fac, stau pana nu mai porneste intr-o dimineata? Figuri face de pe la inceputul iernii (atunci am masurat si tensiunea pe ea, era cam praf) dar numai de ea nu mi-a ars avand atatea pe cap, insa acum mi-a venit pasaroiu sa intreb pe altii care stiu mai multe....
Masina e benzinara (asa explica pornirea si cu ea praf probabil) insa pe mine ma intereseaza cand se schimba bateria? Cand zice ledul sau cand nu mai porneste agregatu'?

Avatar utilizator
adrian lancer
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iun 07, 2008 12:38 pm

Mesaj de adrian lancer » Lun Mai 10, 2010 10:54 pm

Salut!
Vara asta te mai tine dar spre toamna pregateste-te din timp ca te lasa!
De Varta am auzit si eu lucruri bune!

Numai bine!

Scrie răspuns

Înapoi la “Electrica auto”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori