Analiza / Interpretare / Citire - Bujii La Benzinare

Modificari aftermarket ale instalatiei electrice
Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Vin Noi 03, 2017 1:52 pm

La schimbarea bujiilor pe motorul pe benzina am constat ca acestea arata destul de rau si in plus deteriorarea acestora este diferita de la o bujie la alta.
Ca urmare, consider utila o minima informare (inainte de mersul in service) cu privire la "interpretarea" acestora in vederea luarii unor masuri de indreptare a problemelor care au generat deteriorarea bujiilor.

Atasez cateva poze de pe site-ul unui producator de bujii unde sunt si explicate cauzele posibile in diferite situatii.
Dar totusi, uneori e greu sa asimilez situatia reala carei poze ii corespunde.

Daca sunt colegi care ne pot ajuta din experienta lor ii rog sa o faca. Revin ulterior si cu poze pentru cazul meu.
Fişiere ataşate
poza.2.png
poza.2.png (423.44 KiB) Vizualizat de 6667 ori
poza.1.png
poza.1.png (410.45 KiB) Vizualizat de 6672 ori

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Vin Noi 03, 2017 2:27 pm

In cazul meu e vorba de CZ3 din 2006, motor 1.5 benzina si instalatie de GPL.
Bujiile de pe masina erau Bosch - scrie pe ele "Platinum" iar cele noi cumparate sunt aceleasi doar ca scrie Bosch "Iridium".
Aceste bujii sunt cu distanta de 0.7mm.
Cele date jos de pe masina de mine nu stiu cati km aveau (eu am facut vreo 5.000 km cu ele dar nu stiu de cat timp erau puse).


In ceea ce prezint mai jos voi considera numerotarea bujiilor de la stanga motorului (aici e distributia si busonul de ulei) spre dreapta (nu stiu daca fac bine numerotarea).
Atasez poze (am surprins bujia veche versus o bujie noua ca sa se vada bine diferentele).
Primele doua poze sunt pt bujia nr.1, pozele 3 si 4 sunt pentru bujia nr.2 iar pozele 5 si 6 sunt pentru bujia nr.4.
Nu am reusit sa scot bujia nr.3 caci nu "culca" cheia pe ea (voi merge la un service).

1.) eu observ din start ca pe bujia nr.4 am ulei - ulei era la baza inchiderii, deasupra filetului - dar in timp ce o desurubam probabil ca s-a scurs putin in jos, deci cred ca era ulei in afara motorului dar in lacasul bujiei - nu in motor...nu este si nu era ulei la baza electrodului.
ce inseamna acest lucru? exista fisuri la garnitura si trebuie sa o schimb? care garnituri trebuiesc schimbate?

2.) in ceea ce priveste imaginea electrodului la cele 3 bujii scoase de mine credeti sa sunt normale?
sau arata ca si cum ar fi aprinderea prea bogata?


nu am probleme de pornire - am mai mentionat undeva ca problemele avute la masina anul acesta erau faptul ca motorul se oprea uneori in timpul mersului (la pornirea de pe loc in caz ca opream la un semafor sau o intersectie) - iar acest lucru doar intr-un interval de 5-10 minute de la pornirea initiala - de fapt pana se incalzea... in rest mi se pare mie ca merge bine. Inca nu pot spune ca am scapat de acea problema - din acest motiv m-am pus sa schimb si bujiile (pe langa alte "lucrari").
Fişiere ataşate
bujie.4.p6.JPG
bujie.4.p6.JPG (70.23 KiB) Vizualizat de 6671 ori
bujie.4.p5.JPG
bujie.4.p5.JPG (106.58 KiB) Vizualizat de 6672 ori
bujie.2.p4.JPG
bujie.2.p4.JPG (83.63 KiB) Vizualizat de 6669 ori
bujie.2.p3.JPG
bujie.2.p3.JPG (108.51 KiB) Vizualizat de 6671 ori
bujie.1.p2.JPG
bujie.1.p2.JPG (76.39 KiB) Vizualizat de 6669 ori
bujie.1.p1.jpg
bujie.1.p1.jpg (124.49 KiB) Vizualizat de 6674 ori

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Noi 03, 2017 3:43 pm

Ale tale par s-arate excelent, inclusiv nr 4.

Uleiul pe bujia 4 poate fi de la garnitura capacului supape, daca era si pe filet inseamna ca era dusa si garnitura de la tubul bujiei.

Poate pe lumina o sa poti sa-ti dai seama de unde vine.

Daca distanta dintre electrozi e prea mica (de ex 0.7 vs 1.1) e posibil sa-ti moara motorul la mersul in oras pe benzina.

QUOTE motorul se oprea uneori in timpul mersului, doar intr-un interval de 5-10 minute de la pornirea initiala - de fapt pana se incalzea ... ^^Pana trecea pe gaz?


QUOTE Please note:
Vehicles which run on petrol in stop/start traffic
can misfire if using the LPG plug.
Electrode gap changes greater that 0.2 mm
should be avoided.

Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Mesaj de spinner » Vin Noi 03, 2017 4:23 pm

Friendly advice, peste aprox 15.000km verifica starea bujiilor si daca e cazul, treci pe NGK ILZFR6C-K.
Iti spun din experienta ca Bosch-urile se uzeaza destul de rapid, desi ar trebui sa tina aprox 30.000km.
Ca regula generala, e bine sa folosesti pe cat de mult posibil furnizorii de componente care se ocupa si de piesele OE.
In cazul tau bujiile ILZFR6C-K sunt pe echiparea originala a masinii sub codul OE 1822A005.

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Vin Noi 03, 2017 4:37 pm

QUOTE (Alex44 @ Nov 3 2017, 03:43 PM) Ale tale par s-arate excelent, inclusiv nr 4.

Uleiul pe bujia 4 poate fi de la garnitura capacului supape, daca era si pe filet inseamna ca era dusa si garnitura de la tubul bujiei.

Poate pe lumina o sa poti sa-ti dai seama de unde vine.

Daca distanta dintre electrozi e prea mica (de ex 0.7 vs 1.1) e posibil sa-ti moara motorul la mersul in oras pe benzina.

^^Pana trecea pe gaz?

@Alex44
o sa mai fac verificari legate de uleiul de la nr.4
de asemenea trebuie sa o scot pe nr.3 - sper sa nu fie ceva grav ca nu am putut eu sa o scot

DA - pana trece pe gaz, caci porneste pe benzina si trece pe gaz doar dupa cateva minute... are usoare trepidatii la relanti, si moare cateodata atunci pe la inceput - DAR asta a facut doar de anul asta din vara inspre toamna...nu face tot timpul... nu a facut iarna trecuta si nici anul trecut deloc...

EDIT:

In cazul meu: masina are pana in 135.000 km; nu e condusa de mine (si nici nu e sub observatie permanenta); are sub 5.000 km facuti in aproape 2 ani; plus:
- se utilizeaza predominant (90%) pe GPL
- mai mult doar prin oras (90% din drumuri)
- drumuri foarte scurte - intre 5 si 10 km (90%)

Referitor la linkul (de la BOSCH) mentionat de @Alex44 - am retinut urmatoarele:
"Dual Fuel :
The spark plug is usually measured in petrol mode and you will need to make a compromise between the operation on both fuel types.
If you mainly use LPG, the electrode gap should be reduced by 0.1 – 0.2 mm and one colder heat range is to be selected.
Eg: WR8DC+ 0.8mm (petrol) to WR7DC+ 0.7mm (LPG)
Please note: Vehicles which run on petrol in stop/start traffic can misfire if using the LPG plug.
Electrode gap changes greater that 0.2 mm should be avoided."

Inteleg lb. engleza dar exprimarea de mai sus tot in ceata m-a lasat.
Daca am achizitionat bujia cu distanta din fabrica de 0.7mm (iar fabrica specifica ca e pt GPL) si eu utilizez predominant GPL, sa inteleg ca mai trebuie inca sa mai diminuez acea distanta cu circa 0.1-0.2 mm?
Mi se pare aiurea sa cobor la 0.5mm pt ca pornirea se face pe benzina (iar aici standard este pe 1 mm, nu?) si doar apoi trece ea automat pe gaz...

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Vin Noi 03, 2017 4:56 pm

QUOTE (spinner @ Nov 3 2017, 04:23 PM) Friendly advice, peste aprox 15.000km verifica starea bujiilor si daca e cazul, treci pe NGK ILZFR6C-K.
Iti spun din experienta ca Bosch-urile se uzeaza destul de rapid, desi ar trebui sa tina aprox 30.000km.
Ca regula generala, e bine sa folosesti pe cat de mult posibil furnizorii de componente care se ocupa si de piesele OE.
In cazul tau bujiile ILZFR6C-K sunt pe echiparea originala a masinii sub codul OE 1822A005.

@spinner
mersi de sfaturi... dar nu stiam care sunt exact cele care sunt echiparea din fabrica
dar pe cele pe care le aveam, in iarna trecuta le-am scos si aratau bine si de aceea nu am vrut sa le schimb atunci (desi nu stiu cati km au avut caci masina e second hand)
acum am decis sa le schimb din cauza opririi motorului din cand in cand in perioada de incalzire a acestuia
fiind tot aceasta serie de bujii pe masina si scriind "iridium" pe acestea noi (BOSCH 0 242 240 655) am crezut ca sunt perfecte...mail ales ca sunt pt GPL
plus ca nu se fac decat vreo 3000 km pe an cu masina :-)

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Noi 06, 2017 10:52 am

1.1 e distanta de fabrica pt bujii deci n-ar trebui sa cobor sub 0.9 daca mai mergi si pe benzina. Motorul n-a fost gandit pt gpl, este adaptat, de aceea are nevoie de o distanta-compromis intre gaz si benzina.

De acolo banuiala ca iti face probleme pe benzina.

Scrie răspuns

Înapoi la “Electrica auto”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori