Mitsubishi Evo X - Resurrection *** Pana La +80hp Fata De Setarea Anterioara ! ***

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Dum Iun 23, 2013 7:58 pm

Mitsubishi EVO X - Resurrection *** pana la +80HP fata de setarea anterioara !!! ***

Acest articol poate fi considerat o continuare a celui postat de noi cu ceva timp in urma http://mitsu.ro/forum/index.php?showtopic=8977 , subiectul fiind acelasi ; "Efectul Detonatiilor in functionarea motoarelor cu ardere interna", in acest caz fiind vorba de un alt Mitsubishi Evolution X GSR.

Pe graficul dyno cu linie punctata este reprezentata puterea respectiv cuplul dezvoltat cu "incercarea" de soft pe care masina o avea initial.
Cele doua etape premergatoare aparitiei fenomenului de detonatie (autoignition & pre-knocks) fusesera depasite iar aceasta masina functiona cu ultimul si cel grav: detonatii severe. Intensitatea acestora determinau variatii atat de mari ale vitezei de rotatiei a arborelui cotit al motorul de la un ciclu motor la altul incat calculatorul (ECU) le interpreta ca missfire !!! Codul de eroare "P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected" fiind present, iar ECU retrasese la maxim, avansul. Acest tip de functionare fiind catastrofal pentru motor datorita detonatiilor severe si foarte daunator pentru turbina, care datorita avansului retras de catre ECU, temperatura gazelor de evacuare tindeau spre 1000 grade C in sarcina in mod curent !
Totodata datorita temperaturii mari a gazelor de evacuare, turbina crea presiuni in galeria de admisie ce nu erau in mod corect corectate de ECU, acesta dpdv al controlui presiunii turbo, functionand practic (incorect) in open-loop, avand target prea mare !
Nu a fost prima masina ce avea soft deja modificat atunci cand a intrat in sediul nostru pentru refacerea setarii, dar cu siguranta, pana in acel moment a fost una dintre cele mai "nefericite" masini pe care le-am analizat, in ceea ce priveste functionarea motorului.

Setarea custom Racing Code pentru aceasta masina a urmarit in primul rand o functionare corecta in toata plaja de turatie si sarcina a motorului si nu cresterea de putere cu orice pret, dar refacand softul cresterea de performanta a motorului a venit pe cale naturala obtinand diferente de pana la 81WHP fata de setarea (incercarea) anterioara.

Exemplu la 7000RPM:
Putere cu setarea anterioara = 234WBHP
Putere cu setare Racing Code = 315WBHP

Graficele de analiza calitativa "Detonatii vs RPM" ce au fost ridicate in timpul testarii dyno vorbesc de la sine, setarea custom Racing Code avand nivelul minim (lipsa detonatiilor) dintre toate testele efectuate respectiv:
- setare alt tuner - initiala
- setare soft stock
- setare Racing Code

Acesta este inca un exemplu cum o functionare corecta a motorului aduce atat siguranta si fiabilitate masinii cat si o crestere a performantei motorului.

Revin cu acest post deoarece la primul nu mi-a incarcat toate imaginile.

Acum aveti graficul de putere comparativ si graficele de monitorizare.
Fişiere ataşate
3.jpg
3.jpg (95.65 KiB) Vizualizat de 4823 ori
2.jpg
2.jpg (212.6 KiB) Vizualizat de 4822 ori
1.jpg
1.jpg (145.7 KiB) Vizualizat de 4818 ori
20130614_103814.jpg
20130614_103814.jpg (2.75 MiB) Vizualizat de 4827 ori
20130614_103849.jpg
20130614_103849.jpg (1.72 MiB) Vizualizat de 4820 ori
20130614_103834.jpg
20130614_103834.jpg (2.68 MiB) Vizualizat de 4829 ori

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori