Mythbusters 3 - Metabond

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Sâm Feb 02, 2013 4:56 pm

Noi credem ca nu trebuie sa facem reclama unui produs deja foarte cunoscut, asa cum este Metabond. Nu vindem, nu cumparam, nu interzicem, nu recomandam acest produs.
Fiecare a auzit de aditivul minune, desigur si noi dar, am avut dorinta si sansa sa-l testam pe un motor de curse, de perfoamanta in conditii de laborator pe dyno.
La ei pe site sunt cateva pretinse teste: http://www.metabond.info/eng/teste.php

Noi am masurat fara sa tragem concluzii ci expunem valori reale care nu lasa loc de interpretare.
Fişiere ataşate
Metabond.jpg
Metabond.jpg (184.4 KiB) Vizualizat de 7429 ori

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Sâm Feb 02, 2013 6:33 pm

Salut. Sa inteleg ca ati folosit aditiv in ulei? Eu am folosit sortimentul lor de pus in benzina. Consuma mai mult cu el! Fantastic aditiv. In motor n-as fi pus, fabricantul masinii si producatori uleiului interzic in mod EXPRES aditivarea.

Chiar si daca ar fi stat invers treaba in grafic, diferenta e atat de mica incat nu s-ar justifica folosirea.

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Sâm Feb 02, 2013 8:10 pm

Producatorii aditivilor astia "fantoma" isi declina in mod explicit raspunderea in caz de "ceva". Am avut ocazia sa citesc "manualul" (de fapt o fituica A4 de hartie lucioasa indoita la jumatate) scos in fata mea din ambalajul original, despachetat din coletul ce a ajuns cu DHL. Undeva catre sfarsit este scris "disclaimer" si acolo e buba. Pe nici un ambalaj al unui ulei (de orice calitate) nu exista scris asa ceva.
Astea-s echivalente lichide ale magnetilor de pus pe teava de carburant.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Sâm Feb 02, 2013 10:27 pm

Aditivul folosit este un aditiv de motor care se admisnitreaza prin adaugarea lui in ulei in conditiile stabilite de furnizor.
Aditivul de motor este cel care se depune pe partile de motor, in cazul nstru Metabond, iar aditivul de ulei se administreaza lafel insa el imbunatateste (sau ce ii face) uleiul, nu intercationeaza cu partile motorului.

Racing Code a oferit acest exemplu testat intamplator de unul din clientii-partenerii nostri .
Alti aditivi nu stim cum se comporta din acest punct de vedere. Oricum cand luati astfel de hotarari este fine sa studiati foarte bine inainte.

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Sâm Feb 02, 2013 11:36 pm

Mai toti aditivii de ulei au o singura "proprietate" verificata: maresc vascozitatea uleiului in care se amesteca. Restul: adera la suprafete, innobileaza, protejeaza sau reactioneaza... sunt povesti de marketing.
Personal n-am folosit pe nici o masina/motor (nici n-am de gand) dar pot veni cu 2 masini ce au fost "chinuite" cu metabonzi si duralubi d-astia.
La nici una n-a scazut consumul de carburant si nici uzura motoarelor nu cred ca s-a ameliorat. La una singura (logan DCI) au disparut pierderile de ulei de la un schimb la altul dar aditivarea s-a facut odata cu schimbarea tipului de ulei - la iesirea din garantie s-a folosit ulei "din comert" in locul celui "de service".

Spor(t) la treaba.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Dum Feb 03, 2013 8:34 am

Noi nu comentam ceea ce nu am testat si nu contrazicem pe nimeni. Noi aratam teste reale si rezultatul lor.

Avatar utilizator
balanel
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 26, 2009 6:58 pm

Mesaj de balanel » Mie Feb 06, 2013 4:39 pm

Nu sunt de acord cu punctul vostru de vedere, iar acel test nu imi dovedeste absolut nimic.

Aditivii, ca si chip tuning-ul, este pentru cei care vor mai mult de la masina.
A, ca sunt unii care nu observa diferente in mersul masinii, alimentata cu diverse tipuri de carburant, sau inainte si dupa chip tuning, la motoare aspirate, e fix problema lor.

Eu, la masina mea, 1.5 dCi, 85 de cai + resoftare, folosesc aditivul DuraLube in uleiul de motor, si pe cel Metabond Megasel, in motorina. Tot in motorina folosesc ulei 2T pentru ungerea pompei de injectie. Dupa ce am inceput sa folosesc fiecare din acesti aditivi, am simtit clar diferenta intre cum mergea masina inainte, si cum merge dupa. De asemenea, daca fac un plin de motorina, si nu adaug inainte cele 2 produse, simt imediat diferenta.
Efectele aditivilor folositi de mine sunt: la cel pe care il pun in uleiul de motor, diferenta cea mai mare este faptul ca motorul se supraincelzeste mult mai rar, si porneste ventilatorul de racire mult mai rar pe canicula; la uleiul 2T, cea mai mare diferenta pe care am simtit-o a fost reducerea drastica a zgomotului produs de motor (daca pun masina mea langa alt dCi, se observa imediat diferenta de zgomot); la aditivul Megasel, cea mai mare diferenta a fost reducerea drastica a fumului scos de motor (pentru cine stie, cat fum scoate un motor diesel chip-uit, la talpa, iar acum scoate foarte putin, mult mai putin decat standard, adica inainte de resoftare).

Nu stiu ce vreti sa demonstrati cu acest asa zis test, dar, daca ar fi sa ne luam dupa notiuni elemantare de fizica, un produs care imbunatateste lubrifierea pieselor, deci reduce frecarea, adica puterea pierduta intr-un motor, nu are cum sa scada puterea dezvoltata de motor, ci doar sa o creasca.
Desi acum nu am Metabond ci DuraLube in motor, am avut inainte alte 2 masini, una pe benzina una diesel, la care am folosit Metabond in motor. Cea diesel avea motorul foarte uzat, si dupa ce am pus Old Special nu mi-a venit sa cred ca parca motorul a intinerit cu cateva sute de mii de km, iar cea pe benzina, masina luata de noua, si cu putini km, dupa tratament a prezentat aceleasi efecte de reducere a caldurii.

Da, sunt de evitat marcile fantoma, care pot avea in aditivii lor componente care pot de exemplu infunda motorul, dar marcile consacrate (Berkebile 2+2, Wynn's, Sonax, STP, Casite, etc., plus cele 2 de care am vorbit mai sus) consider ca sunt o alegere excelenta pentru cei care vor ceva in plus de la masina lor.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Feb 06, 2013 4:45 pm

Cum propui sa fie testate obiectiv efectele astea? Pt ca stim cu totii de efectul placebo. Nu te poti baza pe o impresie, oricat de puternica ar fi. Nu-s fan dino, dar imi place sa vad masuratori inainte sa cumpar ceva.

De ce nu pun si marii producatori de ulei asemenea aditivi in uleiul lor, sau de ce nu au propria gama de aditivi? E o conspiratie?

Avatar utilizator
Donkey
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 06, 2007 8:02 am

Mesaj de Donkey » Mie Feb 06, 2013 5:29 pm

Iti dau dreptate Alex. O parere subiectiva (dealtfel nedovedita - cel putin in ceea ce ma priveste) nu poate fi un criteriu de alegere a unui produs (indifierent daca acel produs e un aditiv, o guma de mestecat, o masina etc.)
Cu dyno am si eu o problema doar in cazul de fata. Setarea pentru acea masina care a fost testata, a fost facuta (daca gresesc te rog RC-ule sa ma corectezi) netinand cont de acel aditiv si NEvazand in prealabil in ce fel modifica el parametrii motorului.
Dupa cum se scria mai sus, testul a fost facut cu SETARI IDENTICE iar din punctul meu de vedere asta viciaza rezultatul intr-o oarecare masura.

Revenind la topic - eu pe lancer mai foloseam asa zisii aditivi pentru curatarea motorului ... pana am stat eu si m-am gandit mai bine:
- Presupunand ca maclavaisul chiar dizolva/curata/face cartofi prajiti - cum imi pot eu imagina ca acel jeg din interior se va evapora pur si simplu prin evacuare?
M-am oprit din cumparat aditivi - pending further investigation

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mie Feb 06, 2013 11:12 pm

QUOTE (balanel @ Feb 6 2013, 04:39 PM) Nu sunt de acord cu punctul vostru de vedere, iar acel test nu imi dovedeste absolut nimic.

Aditivii, ca si chip tuning-ul, este pentru cei care vor mai mult de la masina.
A, ca sunt unii care nu observa diferente in mersul masinii, alimentata cu diverse tipuri de carburant, sau inainte si dupa chip tuning, la motoare aspirate, e fix problema lor.

Eu, la masina mea, 1.5 dCi, 85 de cai + resoftare, folosesc aditivul DuraLube in uleiul de motor, si pe cel Metabond Megasel, in motorina. Tot in motorina folosesc ulei 2T pentru ungerea pompei de injectie. Dupa ce am inceput sa folosesc fiecare din acesti aditivi, am simtit clar diferenta intre cum mergea masina inainte, si cum merge dupa. De asemenea, daca fac un plin de motorina, si nu adaug inainte cele 2 produse, simt imediat diferenta.
Efectele aditivilor folositi de mine sunt: la cel pe care il pun in uleiul de motor, diferenta cea mai mare este faptul ca motorul se supraincelzeste mult mai rar, si porneste ventilatorul de racire mult mai rar pe canicula; la uleiul 2T, cea mai mare diferenta pe care am simtit-o a fost reducerea drastica a zgomotului produs de motor (daca pun masina mea langa alt dCi, se observa imediat diferenta de zgomot); la aditivul Megasel, cea mai mare diferenta a fost reducerea drastica a fumului scos de motor (pentru cine stie, cat fum scoate un motor diesel chip-uit, la talpa, iar acum scoate foarte putin, mult mai putin decat standard, adica inainte de resoftare).

Nu stiu ce vreti sa demonstrati cu acest asa zis test, dar, daca ar fi sa ne luam dupa notiuni elemantare de fizica, un produs care imbunatateste lubrifierea pieselor, deci reduce frecarea, adica puterea pierduta intr-un motor, nu are cum sa scada puterea dezvoltata de motor, ci doar sa o creasca.
Desi acum nu am Metabond ci DuraLube in motor, am avut inainte alte 2 masini, una pe benzina una diesel, la care am folosit Metabond in motor. Cea diesel avea motorul foarte uzat, si dupa ce am pus Old Special nu mi-a venit sa cred ca parca motorul a intinerit cu cateva sute de mii de km, iar cea pe benzina, masina luata de noua, si cu putini km, dupa tratament a prezentat aceleasi efecte de reducere a caldurii.

Da, sunt de evitat marcile fantoma, care pot avea in aditivii lor componente care pot de exemplu infunda motorul, dar marcile consacrate (Berkebile 2+2, Wynn's, Sonax, STP, Casite, etc., plus cele 2 de care am vorbit mai sus) consider ca sunt o alegere excelenta pentru cei care vor ceva in plus de la masina lor.

Cum zicea cineva....Daca nu ai 10% power increase, nu vei percepe acea crestere. Dar sa zicem ca e 5%, nu 10% si tot m-as mira ca ai simtit cu adevarat (nu placebo powered) acele imbunatatiri.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori