Pagina 1 din 2
Scris: Mie Ian 30, 2013 9:07 pm
de RACINGCODE
Fitrul de aer creste sau scade puterea si cuplul motorului dumneavoastra?
Avem doua exemple:
- BMW 335i E90
- Mitsubishi Lancer 1.6 Clasic.
Testele s-au facut consecutiv utilizand aceeasi setare electronica si mecanica cu exceptia filtrului de aer.
Este comentat pe fiecare grafic compaativ in parte.
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI
http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
Scris: Mie Ian 30, 2013 9:17 pm
de Alex44
Ceva util! Sincere multumiri. De multe ori le-am spus prietenilor care au dat bani pe filtre sport ca nu fac 2 bani. Daca vrei sa te convingi singur, scoate filtrul din carcasa si da o tura. Ai sa vezi ca nu e nici o diferenta de putere.
Filtrarea e oricum mai proasta la filtrele sport, cu cele date cu ulei ai sanse sa strici si MAF-ul si apoi tot motorul, iar ca economie de pret, cum sustin producatorii ca faci pt ca filtrul lor e for life, pana amortizezi costul filtrului si al kitului de curatare e timpul sa pensionezi masina sau sa o vinzi.
Intr-o masina modificata, in care nu mai e loc in compartimentul motor de turbine si tubulatura uriasa pt intercooler, ce are o evacuare marita si respira de acum mult mai mult, atunci are sens sa pui unul-doua filtre conice. Nu pentru ca elementul de filtrare e mai performant, ci pt ca sunt mai practice.
Pe p masina stock nu faci nimic (bun).
Scris: Joi Ian 31, 2013 1:06 am
de avy
De semnalat ca in fotografia nr. 3, in cazul 2 ,fara admisie ( sper ca inseamna fara colectorul de admisie) se observa o crestere semnificativa a cuplului si puterii pana in 3500 rpm (la 3100rpm diferenta de aproximativ 10% la ambele,ochimetric), cuplul atinge valoarea maxima si la 2900rpm si la 4300rpm ceea ce inseamna un motor mai ''elastic'' in reprize si utilizare cotidiana !!!
Scris: Joi Ian 31, 2013 3:56 am
de RACINGCODE
Fara admisie adica fara filtru de aer si fara carcasa acestuia.
Scris: Joi Ian 31, 2013 8:32 am
de avy
Pacat,nu poate fi aplicat pe strada ca devine aspirator de praf
Nu ai cumva un grafic si pentru Lancer 2.0 non turbo,motorul stock ?
Scris: Joi Ian 31, 2013 9:10 am
de RACINGCODE
Cu mare placere l-as fi pus.
In lista de modele modificate avem multe masini de genul asta dar multe modificate inante de a avea dyno. La dyno au venit ulterior altele care toate aveau modificat cate ceva. Stock-stock nu am grafic.
Scris: Sâm Feb 02, 2013 8:10 am
de RACINGCODE
Ca sa nu mai deschid un topic separat cred ca putem inscrie aici usor mitul ventilatoarelor de admisie.
Honda Prelude 2.2
Utilizarea unui ventialator pe traseul de admisie.
Producatorii acestor dispozitive ne afiseaza grafice interesante ale castigurilor de putere si cuplu, dar sa vedem totusi cum arata realitatea.
Pentru asta am testat puterea si cuplul la motor stock si cu ventilator montat si pornit.
Scris: Sâm Feb 02, 2013 12:02 pm
de driverx
Mersi pentru link-uri. Aussie astia doi is very funny.
Scris: Lun Feb 04, 2013 10:24 pm
de RACINGCODE
Sper sa nu va suparati daca mai pun un exemplu tot din curtea noastra.
Subaru Impreza WRX STI 2008.
Scris: Mar Feb 05, 2013 9:31 am
de COObra
adica pierde aprox 20 de cai cu admisie hks?