Usurare Volanta

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Dum Feb 26, 2012 1:23 am

QUOTE In legatura cu echilibrarea dinamica am prieteni care au usurat volanta si au facut si echilibrarea dinamica,asa ca utilajele exista si stiu ca pretul a fost modic (baietii usurau volanta pentru masina de VTM si nu au existat probleme)

Usurare de volanta pentru VTM? Vorbim de profesionisti? In ce film?

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Dum Feb 26, 2012 7:16 pm

Salut Marty, intamplarea aceasta se petrecea acum vreo 5 ani si am vazut-o la niste baieti care concurau la debutanti pe niste masini mai de doamne-ajuta : Renault 5 ;Golf 2.....
Si da,se practica schimbarea volantei cu una usurata,chiar daca la noi se mai susureaza si la strung,dupa posibilitati

Avatar utilizator
andrei.pex
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Oct 03, 2008 11:03 pm

Mesaj de andrei.pex » Dum Feb 26, 2012 8:00 pm

Si eu am usurat volanta la masina de coasta
Mentionez ca nu am avut nici un fel de problema

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Dum Feb 26, 2012 8:30 pm

Si ca sa poluam pana la capat topicul omului ,iata ce am gasit pe goagle :
http://www.andysautosport.com/mitsubish ... h_masters/
si cam asta ar fi explicatia:

About this Manufacturer:
Clutch Masters aluminum flywheels offer a substantial reduction in rotating weight, resulting in a quicker-reving motor with great response.

Typical benefits of a lightweight flywheel for various engine types:
* Reduced mass equals increased acceleration.
* A lightweight flywheel works particularly well with turbo-charged engines because it reduces typical turbo lag.
* Increased supercharger efficiency due to less parasitic drag on the crank.
* Improved mid-range torque in a normally aspirated engine due to not having to overcome the heavy weight of a stock flywheel

Am putea deschide in sectiunea tuning o discutie pentru cei interesati de performante,cu sotutii altele decat ciptuning-ul care e mult mai comod,daca exista interes pe acest subiect !?!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Feb 27, 2012 9:38 am

Ma intereseaza si pe mine mai multe despre usurarea volantei, m-ar incanta. Totusi, cat costa operatiunea, si ce probleme de fiabilitate pot aparea, sau alte dezavantaje.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Vin Mar 02, 2012 7:35 pm

Eu stiam ca volanta usurata te ajuta pentru sprint, dar te penalizeaza signifiant la urcarea in rampa, d-aia ma miram.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Iun 14, 2012 3:01 pm

@andrei.pex te rog da-ne mai multe detalii. Am gasit kit de volanta usurata+ambreiaj "racing" la 1000 de euro, dar parca n-as da atatia bani odata, mai ales ca ambreiajul meu inca mai tine f bine. Unde si cu cat ti-ai usurat volanta?

Avatar utilizator
Bogdanlm
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Feb 05, 2008 6:02 pm

Mesaj de Bogdanlm » Dum Iun 17, 2012 11:47 am

din cate stiu eu:
- o volanta usoara mareste putin puterea, dar masina urca mai greu in turatii, datorita ... inertiei (nu stiu alt cuvant acum)
- o volanta mai grea, are inertie mai grea si ajuta motorul sa tureze mai usor...

Daca gresesc... poate ma corecteaza cineva...
Marty, stiam bine?

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Dum Iun 17, 2012 1:35 pm

vezi ca incurci kilogramul de plumb cu kilogramul de fulgi...

Usurarea volantei se face strict pt a urca turele mai repede. La motoare cu volanta usurata e musai marirea turatiei de ralanti, altfel motorul merge la "galop" tocmai din cauza pierderii momentului inertial ce permite functionarea "rotunda" a motorului la turatii mici.
@Marty
Rampa si panta n-au treaba cu volanta. Buba apare la decelerare, frana de motor devine mult mai "eficienta" aproape brutala in treptele mici.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Iun 17, 2012 4:14 pm

Exact, volanta inmagazineaza putere pe timpii de explozie si o elibereaza pe ceilalt 3 timpi (admisie, compresie, evacuare). Cu o volanta prea usoara o sa simti fiecare explozie, iar la plecare o sa trebuiasca turat mai mult motorul ca sa nu moara.

Eu vroiam o volanta putin usurata, sa se tureze mai vioi, dar cu rotile mari pe care le am acum plecarea de pe loc ar fi si mai dificila.

Cred ca mai degraba investesc in mai multa putere. Oricum usurarea volantei ar fi cam ultimul pas in modificarea unei masini, pt ca nu prea obtii nimic la capitolul performanta de banii dati. Ma incantau in schimb raspunsul mai prompt al motorului si retrogradarile mai rapide. Dar cu niste cuplu in plus cred ca va fi mai bine.

In rampa masina pierde mai repede din viteza tocmai pt ca nu mai are inertie mare volanta. Mentinerea unei viteze constante e mai greu cu o masina cu volanta usoara, pt ca va reactiona mai repede la schimbarile de inclinatie a drumului, rafale de vant etc.

O volanta grea face ca motorul sa fie foarte lin, si masina la fel, merge constant, pleaca usor de pe loc etc. Dar si urca greu in ture. SX4-ul pe care-l conduc pe langa asta mica are o volanta exagerat de grea si rapoarte f lungi in cutie. Efectiv te plictisesti in treapta a 3-a, nu cred ca am ajuns vreodata la capatul ei, cred ca te ia radarul si pe autostrada. Ei m-am gandit ca i-ar fi prins bine cel mai mult o volanta usoara, dar cum are niste roti f mari cred ca plecarea de pe loc n-ar mai fi la fel si fara CC la drum lung n-ar mai fi asa de odihnitoare de condus (marele ei plus).

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori