Pagina 1 din 1

Scris: Lun Aug 22, 2011 11:19 pm
de pytu_mon
Salut, in primul rand cu ce ajuta motorul un astfel de dispozitiv?
Care este diferenta intre cele trei tipuri?
Are cineva montat pe masina? Care dintre cele trei tipuri?

Scris: Mar Aug 23, 2011 12:05 pm
de COObra
e posibil sa le ai un pic "confuzate"
breatherul este ce am si eu pe masina, respectiv eliberarea gazelor nearse din carter, in atmosfera (printr-un filtru micut)
catch canul si oil cach canul (nici nu stiu daca se numesc exact asa) - unul din ele are un filtru de burete, dar baga gazele nearse inapoi in admisie, iar celalat, are si un mic rezervor unde se depune uleiul.
avantajul este ca nu mai bagi vapori de gaze in admisie (nu se mai imbacseste clapeta), si mai scazi si temperatura in admisie.
dezavantaj e ca daca nu pui filtru si dai furtunul sub masina (ca la vechiile dacii) e posibil sa si traga aer pacolo (nefiltrat) nu doar sa dea afara
nu tine neaaparat de tuning, stiu ca cel putin bmw are din fabrica pe diesele asa ceva. e posibil sa aibe mai multi producatori, dar nu am cunostinta.

Scris: Mar Aug 23, 2011 2:11 pm
de pytu_mon
nu stiu daca le confund, arunca o privire aici
o intrebare: la colt este o singura iesire din din carterul axei cu came? deoarece la lancer 1.6 4G18 ies doua furtune ce dau in admisie, respectiv unul inainte de clapeta de acceleratie si unul dupa clapeta

Scris: Mar Aug 23, 2011 3:40 pm
de Alex44
Si la colt e la fel. Un furtun inainte si unul dupa clapeta. Dar nu sunt sigur ca al doilea furtun e tot pt asta. E unul mai tzeapan, probabil sa reziste la vacuum.

Scris: Mar Aug 23, 2011 4:23 pm
de COObra
confuzate ca si denumire. ma rog, mai putin important, diferentele intre ele ti le-am zis. desi vaz ca baietii aia pun vas de decantare ulei si la varianta cu breather (adica cu eliberare atmosferica)....ma rog, de aia am filtru.
al doilea furtun duce direct in galeria de admisie, mult dupa clapeta si are si o valva de sens (PCV - pair control valve)

Scris: Mar Aug 23, 2011 8:38 pm
de pytu_mon
multumesc pentru lamurire, am gasit acele explicatii dupa ce am postat (sory)
deci de asemenea am mai gasit pe un alt forum cineva spunea cum ca un astfel de "dispozitiv" ar reduce, pe linga partea cu mentinerea clapetei de acceleratie curata lucru destul de logic, si emisiile lucru care mie mi se pare foarte putin probabil (sau nu)

Scris: Mar Aug 23, 2011 8:48 pm
de metal_militia
Din ce am citit eu (vroiam si eu sa-mi pun, dar am lasat-o balta) cel mai recomandat este cel de tip oil catch can, fara filtru sus. Pentru ca daca are filtru admisia ar trage direct aer curat prin filtru si nu ar mai trage si gazele de carter din chiuloasa. La fel si doar cu filtru si gaura din admisie astupata, nu ar trage deloc gazele din cahiuloasa, care ar crea o presiune mai mare in chiuloasa si ar impiedica miscarea componentelor micsorand viteza de reactie a motorului. Bineinteles in cazul unui motor stock nu se observa diferentele astea niciodata, e mai mult un moft.
Si cea mai importanta aplicatie a acestui sistem e la motoarele turbo, ca sa opreasca vaporii de ulei din gazele de carter sa ajunga in intercooler si sa condenseze intr-un magiun care restrictioneaza traseul.

Scris: Mar Aug 23, 2011 9:12 pm
de Alex44
La noi intradevar cel mai mare beneficiu ar fi ca nu se mai murdareste clapeta si senzorul MAP. Ajuta si la emisii si prelungeste si viata catalizatorului, pt ca nu mai arzi ulei. Dar cantitatea e asa mica incat ma indoiesc sa fie ceva masurabil. Mai ales daca ai un ulei bun si masina nu ti-l arde/papa.