Blow Off Valve

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Lun Aug 22, 2011 3:28 am

Salut stie cineva daca pe Lancer Ralliart sau Evo se poate monta asa ceva si care este exact rezultatul. Am citit cate ceva pe net si inteleg ca se monteaza o astfel de valva ca sa se evite blocarea turbinei atunci cand se ia piciorul de pe acceleratie (?) dar nu prea mi-e clar si inteleg ca exista si dezavantaje. Deci este cineva mai priceput pe aici sa ne explice ce si cum?
Multumesc

Avatar utilizator
speed29
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 13, 2009 5:20 pm

Mesaj de speed29 » Lun Aug 22, 2011 8:41 am

Se poate monta pe orice motor pe benzina care are turbo.Supapa are rolul de a elibera surplusul de presiune acumulat pe traseul de la intercooler acum la tine este recirculat inapoi in turbina prin admisie plus ca este si cald si nu prea le place asta turbinelor.Avantajul este ca ai un plus de putere datorita faptului ca are aer proaspat tot timpul aerul recirculat nu mai invarte de pomana paletii de la turbina.Dezavantaj ar fi daca nu iti place sunetul.

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Lun Aug 22, 2011 8:44 am

eu as pune sunetul la avantaje

Avatar utilizator
magnex265
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Apr 23, 2009 12:31 pm

Mesaj de magnex265 » Lun Aug 22, 2011 11:48 am

Salut!

Cum a spus si speed, Blow off se poate pune pe orice motor turbo. Se face o adaptare( Un T) si se monteaza.
Exista 2 modele: unul cu descarcare interna, si unul cu descarcare externa. Din ce am inteles eu, si din ce am citit eu, cel cu descarcare interna e bun pt ca tine presiunea in interior constanta.
Personal, am unul cu descarcare externa, care este unul dintre cele mai spectaculoase lucruri de pe masina. Toti turistii de pe Transfagarasan din week endul pot confirma. Se aude demential .. asta daca iti face placere sa asculti sunetul acela..
Ambele sunt bune si f bune si nu dauneaza cu nimic motorului.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Lun Aug 22, 2011 11:58 am

Uite aici un Ralliart cu blow-off extern si rezultatele aferente.
Si masina ta are blow doar ca acum este cu descarcare in admisie.

Avatar utilizator
speed29
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 13, 2009 5:20 pm

Mesaj de speed29 » Lun Aug 22, 2011 12:39 pm

Ce inseamna BOV (Blow Off Valve)

Valva de descarcare (Blow Off Valve sau, pe scurt, BOV) se utilizeaza exclusiv la motoarele supraalimentate. Un dispozitiv destinat la origine performantei, a fost preluat de lumea tuningului in special pentru efectul sonor ? acel ?pshhh!? care se aude la schimbarea treptelor (sau la orice alta ridicarea a piciorului de pe acceleratie). Relativ simpla din punct de vedere constructiv, BOV este o supapa cu membrana sau piston mentinuta in pozitia ?inchis? de un arc cu o forta prestabilita. Aceasta se monteaza pe traseul dintre compresor si galeria de admisie, inaintea clapetei de acceleratie.

Cum functioneaza BOV

Arcul de care am amintit anterior se comprima atunci cand asupra membranei (sau a pistonului, in functie de varianta constructiva) este exercitata o presiune ce depaseste valoarea stabilita pentru aplicatia respectiva. Pe de alta parte, depresiunea din galeria de admisie, produsa in momentul inchiderii clapetei de acceleratie, actioneaza pe suprafata opusa ajutand manevra. Astfel, se deschide supapa si se elibereaza surplusul de aer, producandu-se sunetul caracteristic.

Prin insurubarea capacului se ajusteaza pretensionarea arcului si, implicit, presiunea la care supapa se deschide, iar surubul limitator regleaza cursa pistonului, determinand debitul de aer care poate fi refulat.



Atunci cand motorul functioneaza la turatii mari, compresorul se roteste de asemenea rapid, generind valori ridicate ale presiunii si debitului de aer. Prin inchiderea clapetei de acceleratie, fluxul acestuia catre cilindri este oprit iar turbocompresorul, care, din cauza inertiei, tinde sa-si mentina miscarea, este supus unei franari bruste. Fenomenul are violenta direct proportionala cu marimea agregatului si presiunea dezvoltata, putind chiar sa-l distruga. Aici intervine BOV, care descarca surplusul de aer si impiedica socul, protejand compresorul. Un alt avantaj major este o scadere mai putin pronuntata a turatiei acestuia, asigurand reluarea mai rapida a ?suflului? la o noua apasare a pedalei de acceleratie. Variantele cele mai simple ? si cu efect sonor mai pronuntat - elibereaza aerul in exterior in timp ce variantele orientate spre performanta il descarca in amonte de compresor, contribuind la sustinerea rotatiei acestuia. Acestea din urma se mai numesc si Blow By Valves.

BOV si motoarele Diesel

Am mentionat mai sus, ca o conditie pentru functionarea BOV, inchiderea clapetei de acceleratie. Ce se intampla insa la motoarele Diesel la care aceasta lipseste? Ei bine, aici compresorul nu este franat de nimic la eliberarea pedalei de acceleratie (ea actioneaza doar asupra cantitatii de combustibil injectat), fluxul de aer sub presiune patrunde in continuare nestingherit in cilindri si nu exista riscul producerii vreunui soc daunator. Practic supapa de descarcare nu are utilitate si nici macar nu poate functiona!

Pentru a nu defavoriza amatorii de ?efecte speciale? utilizatori de astfel de motoare, s-a gasit solutia de a comanda de catre unitati electronice dedicate, prin electrovalve, BOV care au ca unic scop generarea sunetul caracteristic, fara a contribui in vreun fel la cresterea performantelor.

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Mar Aug 23, 2011 12:10 am

QUOTE (Andrei_RC @ Aug 22 2011, 11:58 AM) Uite aici un Ralliart cu blow-off extern si rezultatele aferente.
Si masina ta are blow doar ca acum este cu descarcare in admisie.
Deci Ralliartul are deja asa ceva din fabrica?
Intelesesem ca daca i se adauga dupa, modificarea fluxului de aer poate pacali MAF-ul, si pot aparea efecte nedorite apoi in functionarea motorului.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Mar Aug 23, 2011 11:39 am

Orice motor benzina turbo are blow off.
La VW Scirocco blow off-ul intern se aude. (face un sunet superb dupa parerea mea.) La Ralliart poate nu este sesizabil.

Deci cand se pune blow off extern nu se adauga nimic ci se schimba cel intern cu unul extern.
Iar cu un reglaj corect nu trebuie sa pacalesti nimic si NU apar efecte nedorite.

Blow off intern. Se aude la schimbarea treptelor de viteza.
Incepand cu secunda 40









Blov off extern







Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Mar Aug 23, 2011 11:52 am

QUOTE (fastcarjunkie @ Aug 23 2011, 11:46 AM) Orice masina turbo are diverter valve pe admisie care face cam ce face un BOV doar ca aerul nu e ventilat atmosferic ci recirculat in circuitul de admisie.

Daca vrei sa faca zgomot cauta un dop sau altceva potrivit scoate capatul DV-ului ce e infipt imediat dupa filtrul de aer si senzor (cutia aia mare si neagra , infige dopul acolo (mare atentie, trebuie sa fie etansa obturarea si nici sa nu existe pericolul ca dopul sa pice in conducta), asigura DV-ul cumva sa nu se balangane pe-acolo si gataaa, face pff, pff. Poti experimenta cu diverse ajutaje pe capatul liber pentru un sunet potrivit gustului.

Scuze pentru calitatea explicatiilor de pe poza, n-am decat Paint aici.

[attachment=14371:impp_110...ine_bay1.jpg]


Nu stiu daca merita sa dai 300-400 eur doar pt. sunet, cai castigi doar din placebo in cazul asta.

Vad ca s-au lansat colegii in explicatii foarte stufoase, un DV (deci recirculare) e bun ca tine presiunea in admisie reducand putin latenta la accelerare puternica. La puteri mai mari oricum nu mai conteaza daca ventileaza atmosferic sau recircula pentru ca oricum exista alte metode de a reduce latenta ca sa nu mai vorbim ca un intercooler de neam prost si niste conducte marite duc la un lag mult mai sesizabil.
Fişiere ataşate
impp_1103_03_o_2009_mitsubishi_lancer_ralliart_engine_bay1.jpg
impp_1103_03_o_2009_mitsubishi_lancer_ralliart_engine_bay1.jpg (358.67 KiB) Vizualizat de 6909 ori

Avatar utilizator
krucifix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 26, 2010 10:56 am

Mesaj de krucifix » Joi Aug 09, 2012 3:34 pm

De curiozitate,
si-a montat cineva BOV pe diesel?stiu ca la diesel are doar efectul "fsssss" dar ma gandesc ca fiecare asculta muzica ce-i place.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori