Efectul Detonatiilor La Mitsubishi Evolution X - Sst

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Mie Iun 16, 2010 1:33 pm

Faptul ca detonatiile intr-un motor cu ardere interna afecteaza fiabilitatea sa este un lucru cunoscut. De multe ori insa constatarea acestora (a detonatiilor) se face tardiv si anume in momentul refacerii motorului.
Detonatiile au insa si un efect negativ asupra performantelor masinii din doua cauze principale:
1.Scaderea eficientei termice a motorului
si
2.Corectiilor facute de ECU care (la sesizarea detonatiilor) daca nu este corect programat nu poate elimina detonatiile prin retragerea avansului si comutarea hartii de benzina.

Un exemplu care ilustreaza efectul detonatiilor asupra performantei masinii poate fi ilustrat cu ajutorul datelor obtinute in urma masurarii si logarii unui Mitsubishi EVO X - SST, care spre deosebire de alte SST-uri ce ne-au calcat pragul nu avea soft de serie.

In testele dyno care le efectuam cel mai des si anume, "road simlation" si "power test" ponderea maxima de aparitie a detonatiilor (daca este sa apara) este in "power test".

Datorita faptului ca am suprapus trei grafice unul peste altul, pentru a fi lizibile, rezultatele au fost impartite astfel:
- o fisa dyno doar cu puterea obtinuta cu cele trei setari ale ECU : Stock, SKN, Racing Code
- o fisa dyno doar cu cuplu obtinuta cu cele trei setari ale ECU : Stock, SKN, Racing Code
- o fisa de analiza a detonatiilor inregistrata astfel: in cele mai "usoare' conditii pentru setarea Stock si SKN respectiv "road simulation" fara a trece de 6400RPM si cea mai "grea" pentru setarea Racing Code respectiv "power test" 7000RPM.

Deasemenea, efectul detonatiilor se poate resfrange indirect si asupra turbinei prin urmatorul mecanism:
In momentul detectarii detonatiilor ECU incearca eliminarea lor si prin retragerea avansului, marind astfel temperatura gazelor de evacuare (EGT).
In functie de magnitudinea acestui fenomen (cresterea EGT) cat si de durata sa (plaja de turatie pe care se inregistreaza detonatii) in timp, fiabilitatea turbocompresorului poate fi afectata.

Dupa cum se poate observa o prezenta moderata a detonatiilor in varianta cu soft de serie nu este ceva anormal, dar, un lucru mai putin cunoscut este faptul ca, cu cat puterea motorului este mai mare cu atat efectul lor este mai daunator (temperatura mai mare).

Pentru o comparatie intre modele, adaug si o fisa de analiza a detonatiilor de la modelul EVO9 coplet stock.



Shot at 2010-06-16


Shot at 2010-06-16



Shot at 2010-06-16

Shot at 2010-06-16

Avatar utilizator
LAV77
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 01, 2007 6:51 pm

Mesaj de LAV77 » Lun Iun 21, 2010 3:47 pm

Voi nu v-ati plictisit sa va tot frecati intre voi (ma refer la Racing Code vs SKN).
Banuiesc ca postul asta e al lui Sebastian nu al lui Andrei si dupa parerea mea umila poate sugera doar feritiva de SKN neavand nici o legatura cu pericolul detonatiilor.
Oricum o morala are (daca ala e intr-adevar un grafic cu setari SKN) e un exemplu de cum sa crapi un motor de EVO X pe banii tai. ECU-ul in mod normal ar trebui sa intarzaie scanteia cand sesizeaza detonatii ceea ce ar trebui sa reduca puterea...sau ma insel?

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Lun Iun 21, 2010 9:11 pm

Laviniu topicul asta este un articol tehnic nu un flame.
Eu am postat multe informatii pe acest forum si nu numai. Sebi ....
Despre nici un soft nu am comentat ca ar fi bun/prost, frumos/urat...
Masina respectiva ne-a trecut pragul asa ca am putut face comparatia.
Daca ai o masina cu alta varianta de soft si vrei sa vii cu ea o comparam si pe aceea.
Referitor la "crapatul motorului" - aceasta remarca iti apartine in totalitate. Eu nu am lasat sa se inteleaga asa ceva.
Dupa cum am mentionat si in primul post unul din efecte este intr-adevar retragerea avansului.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mar Iun 22, 2010 2:41 am

Prefer ca orice articol care contine atacuri subtile sa nu mai fie publicat de-acum incolo.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori