Acest articol este redat aici in varianta crecta si completa (fragmente din el aparand si prin alte parti)
Articolul este cat se poate de serios chiar daca mai apar si anumite expresii nestiintifice.
Pro-A Beam Rods:
Carrillo Connecting Rods
If you are looking for connecting rods that can take whatever you can throw at them, look no further. Carrillo connecting rods are forged and use only the strongest materials to ensure they will hold massive amounts of power. They are run through a thorough inpection process once finished to ensure each rod is made to the highest quality standard. These rods are for enthusiasts that require the absolute best and will not compromise on quality.
Pro-A Beam Rods: The A-beam rod is a light weight rod that is designed for high revving motors. It can hold moderate horsepower numbers and is the rod of choice for most street cars looking to push more power than the stock internals can handle, they are rated for up to 650whp.
Pro-Super A Beam Rods: Carrillos's Pro-Super A beam (Pro-SA) rods are lighter than the traditional H-beam style rod, yet still unbelieveably strong. Pro-Super A beam rods bridge the gap between Pro-H and standard Pro-A rods, designed for use in mid to high horsepower and high boost turbocharged and supercharged applications. Pro-Super A beam rods allow for more horsepower and higher RPMs with the advantage of a reduced windage design. Pro-Super A beam rods for the WRX/STi ship with standard 3/8th inch WMC cap bolts and are rated to 800whp, they are great for cars that see both street and race driving.
Pro-H Beam Rods: The H-beam rod has become the industy standard design for high-performance applications. Considering the best overall performance of the part, combined with the least amount of weight, the H-beam is Carrillo's strongest, most durable design available. Carrillo H-beam rods are recommended for race applications where no compromise in performance is possible. Pro-H rods for the WRX/STi available with 3/8th inch cap bolts in either standard WMC or Carrillo specific design which can be retorqued as many times as you want and will not need to be replaced. These rods are for 1000+whp race only machines and are not optimal for street use.
; ********************************************************************************
*********************************
Ceea ce spun ei este un fel de ciunga-n'par pentru gugufi de tuning, din pacate f raspanditi prin toata lumea.... asta este , ma rog bla bla bla ... toti in cor si 'odata bis sa se vanda produsul.
Un proiectant nu cumpara un produs fara sa vada specificatiile COMPLETE !!!. De exemplu cum ar fi sa cumpararam un transistor pe care producatorul sa-l vanda cu urmatoarea specificatie "Transistor foarte tare pentru a comanda o sarcina de pana la 60W !!!" ce misto: Puterea este produsul dintre tensiune si curent (in cc).
Deci:
As putea sa folosesc tranzistorul pentru a comanda doua sarcini in doua situatii diferite (6.6 ohm si 60 ohm) astfel:
I) U=20V si Is=3A ==> Psarcina=20*3=60W
sau:
II)U=60V , Is=1A ==> Psarcina= 60*1=60W (tot 60W)
Dar ce sa vezi, transistorul mai are o caracteristica (printre multe altele) are tensiunea de strapungere de 40V
Deci daca la-si folosi in configuratia II) s-ar distruge. ! cu toate ca nu depasesc cei 60W pe sarcina iar curentul este chiar mai mic !!! (1A)
Acelasi principii se aplica cam in toata ingineria fie ea si mecanica , deh, fizica asta, nu tine cont de forumuri si pagini web.
In timpul ciclului motor ce genereaza lucru mecanic, denumit "ardere-expansiune" biela este solicitata la compresiune cu o forta "F" egala cu produsul dintre "P" (presiunea din camera de ardere) si suprafata pistonului "S" , adica aplicand formula lui Pascal ar arata cam asa:
F=P*S unde unitatile de masura sunt dupa cum urmeaza in [SI]:
F=[N]
P=[Pa]
S=[m2]
aceasta forta apasa pe bratul vibrochenului (maneton) creend CUPLU motor!! denumit in jargonul "tunerilor" ==> "cuplu la arbore"
Marimea acestui cuplu motor "K" este
K=F*L*sin(alfa) unde :
K= cuplu motor al vibrochenului
F= forta transmisa prin biela (subiectul nostru fiind biela)
L= bratul fortei
alfa= unghiul dintre biela si maneton
DECI: In concordanta cu ecuatiile de mai sus putem afirma ca solicitarea bielei este maxima atunci cand presiunea P respectiv, forta F este maxima ceea ce inseamna ca cuplul este maxim, si NU NEAPARAT PUTEREA !!!
Puterea obtinuta la o anumita "turatie" [RPM] la care se dezvolta un anumit cuplu "K" [Nm] o putem demistifica prin ecuatia urmatoare:
P[Kw] = K[Nm] * 2 * pi * turatie [RPM] / 60000 in [SI];
In fapt un dinamometru functioneaza masurand cuplul "K" si "turatia".
In functie de punctul unde se MASOARA (nu aproximeaza) cuplul "K" dinamometrele pot fi de mai multe feluri .. dar asta este alt subiect ce va fi dezvoltat ulterior.
Revenind la unii producatori de biele si reclama pe care si-o fac produselor sale "falfaind" prin ochii umeziti ai cumparatorului caii putere si nu "tensiunea" (F/sectiune ==> [N]/[m2] ) la care rezista, sau macar cuplul motor maxim "K" [N/m] la care rezista intr-un anumit motor.
Motivul este lesne de inteles, nimeni nu vrea sa vada "tensiuni" , "cuplu motor" formule si chestii plictisitoare ca cele de mai sus .. ci CAI PUTERE !
Cred ca analogia "cai putere" ==> "biela" cu termenul "electrolytes" din acest videoclip:
http://www.youtube.com/watch?v=e1fKzw05Q5A este elocventa.
In realitate, o echipa serioasa de curse, COMANDA unui producator biela de care are nevoie pentru motorul pe care il dezvolta specificand cel putin urmatoarele date pentru care primeste certificat de conformitate de la producator:
- Temperatura de functionare: valori maxime / minime pentru alegerea coeficientului de dilatare al aliajului
- Masa, distributia acesteia , centrul de greutate ; pentru calculele dinamice si momentele de inertie, stiind turatie maxima de functionare a motorului
- Tensiunea la care trebuie sa reziste, sau solicitarea, forta "F" din calculele de mai sus
- Profilul acesteia, in functie de tipul de ungere dorit (balbotare/ canale etc)
- ....
Lucruri pe care nu le solicita:
- "dati-mi domle' biele de xxx cai putere pentru street"