Scris: Lun Noi 02, 2009 2:00 pm
De aia unii mai destepti folosesc combinatii:
- compresor + turbina - raspuns rapid la turatii joase datorita compresorului si raspuns extraordinar la turatii ridiacate ale motorului datorita turbocompresorului
- doua turbocompresoare de capacitati diferite care permit optimizarea raspunsului pe o plaja mai larga din turatia motorului.
La astea, casele ce se respecta adauga si un intercooler cu schimb de caldura aer / lichid - in felul asta puterea furnizata este constanta tot timpul anului, indiferent de temperatura ambianta.
Mai este o varianta - supraalimentare dinamica - doar datorita undei de presiune din fata masinii. dar aici trebuie sa faci traseul de admsie de asa maniera incat sa creezi un "rezervor de aer comprimat". Evident toata constructia trebuie protejata termic fata de temperatura compartimentului motor, pentru a avea o cantitate de aer cat mai mare in instalatie.
Evident ca dupa ce realizezi un astfel de acaret, trebuie sa umbli in soft sa accepte debite mai mari pentru injectie - daca bagi mai mult aer in cilindri automat iti trebuie si mai mult combustibil.
Avantajul - nu are piese in miscare
Eu mai am de facut partea a doua - resoftarea
In rest constructia in sine nu a durat mult. Mai mult a durat reglarea sectiunii de admisie astfel incat sa poata scoata maximul din functiile autoadaptive ale motorului.
O resoftare mai poate stoarce cate cava..
Ramane de vazut cat.
- compresor + turbina - raspuns rapid la turatii joase datorita compresorului si raspuns extraordinar la turatii ridiacate ale motorului datorita turbocompresorului
- doua turbocompresoare de capacitati diferite care permit optimizarea raspunsului pe o plaja mai larga din turatia motorului.
La astea, casele ce se respecta adauga si un intercooler cu schimb de caldura aer / lichid - in felul asta puterea furnizata este constanta tot timpul anului, indiferent de temperatura ambianta.
Mai este o varianta - supraalimentare dinamica - doar datorita undei de presiune din fata masinii. dar aici trebuie sa faci traseul de admsie de asa maniera incat sa creezi un "rezervor de aer comprimat". Evident toata constructia trebuie protejata termic fata de temperatura compartimentului motor, pentru a avea o cantitate de aer cat mai mare in instalatie.
Evident ca dupa ce realizezi un astfel de acaret, trebuie sa umbli in soft sa accepte debite mai mari pentru injectie - daca bagi mai mult aer in cilindri automat iti trebuie si mai mult combustibil.
Avantajul - nu are piese in miscare
Eu mai am de facut partea a doua - resoftarea
In rest constructia in sine nu a durat mult. Mai mult a durat reglarea sectiunii de admisie astfel incat sa poata scoata maximul din functiile autoadaptive ale motorului.
O resoftare mai poate stoarce cate cava..
Ramane de vazut cat.