Imbunatatiri La 1.8 Benzina Pe Sportback

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Lun Noi 02, 2009 2:00 pm

De aia unii mai destepti folosesc combinatii:
- compresor + turbina - raspuns rapid la turatii joase datorita compresorului si raspuns extraordinar la turatii ridiacate ale motorului datorita turbocompresorului
- doua turbocompresoare de capacitati diferite care permit optimizarea raspunsului pe o plaja mai larga din turatia motorului.

La astea, casele ce se respecta adauga si un intercooler cu schimb de caldura aer / lichid - in felul asta puterea furnizata este constanta tot timpul anului, indiferent de temperatura ambianta.

Mai este o varianta - supraalimentare dinamica - doar datorita undei de presiune din fata masinii. dar aici trebuie sa faci traseul de admsie de asa maniera incat sa creezi un "rezervor de aer comprimat". Evident toata constructia trebuie protejata termic fata de temperatura compartimentului motor, pentru a avea o cantitate de aer cat mai mare in instalatie.
Evident ca dupa ce realizezi un astfel de acaret, trebuie sa umbli in soft sa accepte debite mai mari pentru injectie - daca bagi mai mult aer in cilindri automat iti trebuie si mai mult combustibil.
Avantajul - nu are piese in miscare

Eu mai am de facut partea a doua - resoftarea

In rest constructia in sine nu a durat mult. Mai mult a durat reglarea sectiunii de admisie astfel incat sa poata scoata maximul din functiile autoadaptive ale motorului.
O resoftare mai poate stoarce cate cava..

Ramane de vazut cat.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Lun Noi 02, 2009 2:10 pm

Buna treaba. Daca e simpla treaba ar fi interesant sa pui un tutorial la sectiunea Do-It-Yourself. Sunt curios sa vad un grafic cu cresterea de putere/cuplu in urma operatiei.

Avatar utilizator
andrei00
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 18, 2009 10:17 am

Mesaj de andrei00 » Lun Noi 02, 2009 2:52 pm

Chiar ca buna treaba , mai ales ca aduci modificari minime la motor.Asteptam tutorial. In practica sa inteleg ca are randament maxim la viteze mai mari?

Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Lun Noi 02, 2009 3:09 pm

Dupa iesirea din garantie poti sa incerci: axe cu came ceva mai agresive, throttle bodies (nu stiu cum le zice in romana - sunt ceva gen clapete de admisie independente pe fiecare cilindru, galerie de evacuare completa de la o firma prestigioasa nu facuta la vreun atelier obscur si un soft care sa stie sa la controleze pe toate...costa foarte mult, dar isi fac treaba la un motor aspirat

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Lun Noi 02, 2009 3:38 pm

Spre deosebire de ce crede multa lume, galeriile de admisie de la 1.8 au cateva aspecte care merita luate in calcul cand se pune problema schimbarii:
- 1) au lungime egala (serpisori) si sunt destul de foarte lungi;
- 2) suprafata interiara foarte fina, datorita realizarii din plastic;
- 3) sunt optimizate pentru un raspuns foarte bun in regimuri medii, joase. Nu zic ca o galerie de admisie cu geometrie variabila ar fi fost rea.
- 3) clapeta de admisie o sa o intalniti si pe motoare muult mai mari.

Si in alta ordine de idei galeria e facuta de mine personal, si mi-a luat cateva luni de studiu pana sa optimizez variatiile de sectiune.
Am facut un lucru bun, dovada scaderea timpului de acceleratie pana la 8.3 secunde 0 - 100 km/h, fara soft sau alte acarete aditionale. la momentul actual am inpins practic softul la maximul pe care il poate oferi din functiile de autoinvatare. Asta este limita la momentul actual
Cand voi modifica si softul pentru a reoptimiza hartile de injectie in conformitate cu debitele de aer va fi o alta treaba, dar asta mai incolo.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Noi 02, 2009 10:12 pm

QUOTE Evident toata constructia trebuie protejata termic fata de temperatura compartimentului motor
mare fraza ai spus matale aici. cred ca multa lume tre sa inceapa de aici si dupa aia sa continue cu admisii conice si alte cele.
degeaba se urmareste crestea vitezei aerului in admisie si implicit volumul lui, daca intra aer fierbinte.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mar Noi 03, 2009 1:52 pm

Corect, de aia m-am jucat cu sectiunile - initail ingusta, in zona de maxima presiune pentru laminarea si comprimarea aerului, urmata de o sectiune mare pentru detenta aerului si racirea acestuia, datorita legilor fizicii, in asa fel incat la final sa am o cantitate de aer mai mare in admisie la o temeratura mai scazuta decat a comp motor. Acum nu va asteptati la bruma pe galeria de admisie .

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori