Imbunatatiri La 1.8 Benzina Pe Sportback

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
andrei00
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 18, 2009 10:17 am

Mesaj de andrei00 » Mie Iun 24, 2009 11:24 am

Bun ...masina e in leasing asa ca sanse prea mari sa fac ceva in urmatorul an nu prea (tre sa tin leasing-ul cel putin un an..poate castig la loto si la anu o cumpar ).Am spus asta de la inceput pentru ca e o discutie principiala in sensul in care chiar daca onorez invitatiile tunerilor de a vedea masina nu cred ca se va concretiza in ceva anu asta.Vreau sa stiu ce pot face sa scad nr. de roatii la cuplul maxim (adica de la 4250 sa ajung la 3000-3500)? Ce ar trebui sa schimb fizic ca sa-mi creasca numarul de cai putere? Fara turbina este imposibil sa ajung la 180-200 CP?Si daca aveti idee ce modificari pot sa fac ca sa nu pierd garantia?Multumesc pentru raspunsuri.

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Mie Iun 24, 2009 1:18 pm

fara turbina este exclus sa scoti mai mult de 10-15 cai. nr de rotatii la care intra cuplul maxim se poate schimba, insa pentru restul, vorba aia, exista mastercard. (rog a nu se considera reclama).

Turbina+intercooler+pompa de benzina+traseele aferente+multa rabdare si soft. Eu n-as putea sa iti dau mai multe detalii, cred ca Andrei_RC ar putea sa o faca.

Fara sa pierzi garantia poti face evacuare, filtru sport, eventual soft, in masura in care nu e detectabil la revizii.

Avatar utilizator
andrei00
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 18, 2009 10:17 am

Mesaj de andrei00 » Mie Iun 24, 2009 2:56 pm

Multumesc pentru raspuns.Si acum urmeaza partea in care ma fac de ras .Nu stiu foarte multe despre motoare.Stiu cate ceva ...in general teorie de functionare.Stiu ca turbina se pune la evacuarea din "piston" are niste palete care trag aer din fitru , are la final un compresor si apoi are un cooler care comunica din nou cu pistonul.Daca sa zicem ca scot din ecuatie turbina si las compresorul(care apropo la cate atm baga aerul in motor?) si coolerul.Mai trebuie sa fac si alte modificari(pompa benzina...)?Si daca sa spune ca as mari calitatea aerului?Adica as pune o butelie de oxigen, nu ar ajuta mai mult la combustie?Presupun ca , compresorul are undeva pe la 1-2 atm (sau ma insel), daca pun butelia de oxigen si un reductor de presiune nu as mai avea nevoie de compresor.


PS:Sper ca macar sa zambiti la prostiile debitate.
PPS:Apropo de imbunatatirea aerului la combustie am gasit asta ...oxigen ionizat ..interesanta idee.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Vin Iun 26, 2009 9:01 am

intra pe:
www.howstuffworks.com
cauta supercharger si turbocharger (fac acelasi lucru dar in feluri diferite), si mai vb dupa aia.
dintr-un sistem de supraalimentare singurul lucru pe care il poti elimina (si ala cu scaderea puterii), este intercoolerul.

Avatar utilizator
andrei00
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 18, 2009 10:17 am

Mesaj de andrei00 » Vin Iun 26, 2009 9:53 am

Multumesc de link.Ma documentasem si in prealabil(wiki mi se pare mai bun).Afirmatiile mele nu sunt total "pe langa" ...nu stiu ce te-a facut sa crezi ca nu citisem despre turbocharger sau supercharger...nu are importanta.Poate ca nu am fost eu destul de explicit in exprimare.Vroiam sa scad numarul de rotati la care am cuplul maxim.In teorie butelia aia de oxigen ar rezolva problema mea.Evident ca in nici un caz nu poate fi folosita in practica momentan, mi-ar trebui o "ditamai" butelia sa fac un drum de 100 de km.Iar de randamentul compresorului "stand alone" sa nici nu mai vorbim, probabil ca ar consuma mai mult decat ar produce.Cred ca ar fi trebuit sa precizez de la inceput ca discutia s-ar putea duce inspre teorie(am mentionat ca masina e in garantie ..pe care nu vreau sa o pierd).
Daca stam sa discutam strict despre turbo eu unu cred ca e cea mai buna solutie de moment, din punct de vedere al castigului de putere si randament al motorului.Cred ca e visul oricarui contructor de masini sa gaseasca o solutie prin care are cuplu maxim la turatii relativ mici si nu trebuie sa obstructioneze evacuarea (fara sa ne gandim la eco, emisii de CO2 s.a.m.d.)
Poate ca ar fi trebuit sa modific titlul si sa pun ...solutii fanteziste pentru cresterea performantei unui motor .

Avatar utilizator
Bucy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Noi 19, 2008 8:16 pm

Mesaj de Bucy » Vin Iun 26, 2009 12:17 pm

Incearca cu N.O.S. in teorie, evident .

Avatar utilizator
andrei00
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 18, 2009 10:17 am

Mesaj de andrei00 » Vin Iun 26, 2009 1:20 pm

Pai in teorie N.O.S-ul e o varianta mai "lite" la ce propun eu.Azotul are efect de racire(absoarbe o parte din caldura rezultat in urma combustiei) daca pui doar oxigen sigur o sa "parlesti" motorul...in practica ).

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Vin Iun 26, 2009 2:05 pm

Turbina sau compresorul se monteaza inainte de motor ca sa zic asa.
Aerul trece inati prin filtru dupa aceea intra in turbina. Turbina il comprima si il trimite catre motor. Inainte de a ajunge in motor trece prin intercooler unde se raceste.
Marea problema este cantitatea de aer nu calitatea lui.
Treaba cu butelia de oxigen este de domeniul SF-ului. Ai fi o bomba pe roti.
Nu stiu de ce faci astfel de afirmatii despre compresor. Tu singur ai zis ca nu prea stii cum merg treburile sub capota si acum vad ca ai pareri despre lucruri pe care nu le cunosti.
Arunca un ochi la Mercedes si vezi cate modele au pe care scrie kompressor.
http://www.youtube.com/watch?v=7501x73gtv4 Asta e un link de la o masina cu compresor care merge la raliu la noi. (in a doua jumatate a filmului sunt secvente de cand masina avea compresor)
Crezi ca s-ar fi adoptat aceasta solutie daca nu ar fi fost un randament bun al compresorului?
Masina alearga in grupa cu Evo care este cu turbina si are tractiune integrala.
Daca tii la garntie este de preferat sa nu ii faci alteva in afara de soft si evacuare si filtru de aer.
Vad ca vorbesti de 180 -200 cai. Ai idee cum se simt 10-20 cai?

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Vin Iun 26, 2009 6:25 pm

daca ii pui si compresor si turbina o sa avem si benzinare tsi de la VAG, nu numai tdi-uri

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Vin Iun 26, 2009 6:44 pm

acu ce faci? ma certi ca te-am sfatuit unde sa te uiti?
si vezi ca le incurci. tubina e una, compresorul este altceva.
ca teorie amandoua baga aer comprimat la o anumita presiune in motor, dar sunt actionate in mod diferit.
turbina - de gazele care ies pe evacuare
compresorul - direct prin curea de la arborele cotit al masinii.

turbina da performante la turatii inalte, deoarece are nevoie de o oarece acumulare de gaze sa poata "porni", de unde si expresia de turbo lag (intarziere a turbinei)
compresorul pe de alta parte are raspuns instantaneu, eficient la ture joase si medii, dar devine mai putin performant la ture inalte.

orice adaptare de genul asta se va observa la revizii si adio garantie.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori