4g63 Aspirat

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
MauS
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 15, 2008 1:10 pm

Mesaj de MauS » Mie Aug 26, 2009 3:36 pm

QUOTE (Andrei_RC @ Aug 26 2009, 02:21 PM) Maus tu esti sigur ca la 1,5 si 1,5 czt este acelasi bloc motor? Eu sunt 99% sigur ca ele sunt diferite.
La Czt galeriile de evacuare sunt in fata ca la evo iar la coltul normal sunt in spate.
Eu zic ca nu seamana deloc cele doua blocuri.


Informatia a fost furnizata de un posesor de Colt 1,5 atmosferic care deja si-a comandat o parte de piese pt conversie... verific.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Mie Aug 26, 2009 4:41 pm

Au mai cautat si altii.
Daca se potriveau internele de la unul la altul erau multe transformate pana acum.
Amicul tau a gasit ceva kit pt 1.5 aspirat? Ar fi foarte interesant de stiut.

Avatar utilizator
LAV77
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 01, 2007 6:51 pm

Mesaj de LAV77 » Mar Sep 01, 2009 4:52 pm

Am vorbit mai sus de proprietarul lancer-ului 2.0 care lucra cu mastertuner la montarea unei turbine. Se pare ca m-am inselat si masina merge. Sunt cele mai bune informatii despre conversia unui 4g63 aspirat la turbo pe care le-am citit pana acum:

<<necesarul pentru 260 de cai la lancer calsic 2.0:

galerie+turbina evo 8 cu actuator cu tot, si downpipe-ul care se prinde pe galerie de la turbina in jos...
un set de injectoare cu rampa cu tot de evo 8, regulator de presiune la rampa cusotm de 8bari, pompa de benzina in rezervor de 8-10bari plus pompa auxiliara externa de la 10 la 16 bari....
set de pistoane de evo 8 cota a doua de reparatie, plus biele forjate tot pt evo 8, aveti grija la cuzineti...fooooarte important...eu merg cu DP racing..si imi tine presiunea de ulei ok...
apropo de presiune de ulei...va mai trebuie si radiator de ulei, si pe langa el...o piesa de evo 8...intre motor si filtru de ulei, exista piesa asta de unde avezi si turul si returul pentru radiator, si unde avetzi loc si pentru montarea undei sonde de temperatura sau presiune a uleiului...tot odata trebuie schimbat si filtru de ulei cu unu de evo 8 care este cu alta prindere si de dimensiuni mai mici...k sa se potriveasca cu piesa mai sus mentionata...
dupa care blocul la alezat k sa intre noile pistoane in el...atentie cand bagi pistoanele in el trebuie sa aiba la rece o toleranta de o zecime...de acea cand porniti masina nu va puneti cu talpa pe ea pana nu se incalzeste...altfel poc...(pt k pistoanele de turbo se dilata, deaceea trebuie lasata toleranta de o zecime, k sa aiba loc de dilatare fara sa frece in bloc...
ok...pana aici este bine...intercooler de evo 8 si tevi custom...atentie...debitmetrul ramane intre filtru si turbina nu intre turbina si clapeta de acceleratie...(debitmetru tot de evo 8), mai aveti nevoie si de bujii reci...eu merg cu NGK iridium, cele mai reci...si pa langa asta un amplificator de scanteie, unul care sa faca 17volti la bujie e suficient...
Daca nu v-ati plictisit inca, abia acum incepe smecheria...
Odata ce montati galeria de evacuare si turbina, o sa constatati ca electomotorul nu mai are loc in pozitia initiala....puneti flexul pe carcasa de ambreiaj, taiati oala de la electromotor, mergeti la un sudor de aluminiu si sudati-o pe cealalta parte...o sa fie un calvar sa o centrati, dar eu am reusit...oke....apoi cautati un meserias care sa va fabrice o volanta cu aleleasi dimensiuni, ca ce-a originala numai k trebuie facuta dintr-un material mult mai rezistent la temperaturi mari, dupa asta, mergeti cu volanta cea noua la echilibrare, statica si dinamica, apoi duceti discul original de ambreiaj la baietii care fac ambreiaje sa vil transforme in unul cu padele ceramice si fara arcuri...adica mai pastreaza din el decat priza...apoi...procurati una placa de presiune zacks, pentru 1.8 turbo...eu mi-am luat pe cea mai tare....si face toti banii...si cam asta e chitul de ambreiaj...bun...acum planetarele...trebuiesc si astea la randu lor intarite...si cum sa le schimbati cu unele mai tari nu se poate pt k nu exista pt masina asta, romanu modifica ce are...respectiv, tripode de diesel puse pe ele, bucsate, apoi fugiti repede cu ele la baietii care le traeaza, le intaresc...(treaba lor, stiu ei cum)....bun... ati rezolvat kitu de ambreiaj si planetarele...a mai ramas cutia...cum este i-a de la masa nu tine sigur, asa ca in bulgaria sunt niste baieti care pentru 1500-2000 de euro o intaresc destul de serios...deci ''play''...pana aici e bine aveti putere aveti transmisie care sa suporte atata putere, mai ramane sa o puneti jos...vedeti voi cum...(roti mai mari, slicuri...etc)...
electronica pt motor este ce-a mai mare durere de cap....nu puteti sa-i face-ti soft pt k, ecu nu stie sa merga nici macar cu injectoarele de evo 8, sunt prea mari si nu le poate controla...deci stand alone, sau cum am eu...ecu original cu Unichip, by Master Tuner...dar care are mici sinapse, deocamdata....

C-am atat...pt 260 de caluti..asta se traduce in peste 6-7 mii de euro...fara manopera..
Eu unu pesonal am chletuit mai mult pentru ca am incercat mai multe pana am ajuns la piesele care merg cel mai ok...
Nu as putea sa va spun daca merica s-au nu...
depinde pentru ce ati vrea s-a o folositi...de exemplu...la liniutza pe 400m nu faci cine stie ce pt ca nu poti sa pleci...eu am rotile originale pe 16, cu toyo r888 si daca am 80 cu a 3-a si dau kickdawn incepe sa patineze pana cand ajung cu a 3-a in limitare..in schimb de la 140 pana la 220..face cam 4-5 secunde...datorita cutiei care e foarte scurta...
ganditiva totusi ca rapoartele au fost gandite pentru 135 de cai...la dublul puterii urcati in ture ca motocicleta...
este si nu este o masina care dupa atatea modificari poti spune k "e tare frate"....
Apreciera ramane la latitudinea fiecaruia...
Eu oricum sunt mandru pentru ca e a mea si pentru ca inca e prima din tara turbo, si care merge totusi...>>

Cititi aici

Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Mar Mai 08, 2012 3:57 am


Avatar utilizator
LAV77
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 01, 2007 6:51 pm

Mesaj de LAV77 » Sâm Mai 12, 2012 12:37 am

Cam vaga informatia. Ar fi interesanta o descriere exacta a etapelor, ce model de compresor, cum a rezolvat problema softului (vre-un stand-alone?), etc. Si mai interesant ar fi sa vedem cum arata graficul dyno si pe unde are puterea maxima, dar mai ales costurile investitiei.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori