Resoftare Lancer 2.0
@Lancerlot si pentru altii interesati: resoftarea/chiptuning-ul nu este o filosofie, nu pornesti de la 0 (zero) si creezi un program pentru ECU, de aceea sintagma ta cum ca unii sunt prosti si altii destepti nu e fondata.
Bazandu-te pe programul original al masinii, program creat de firma producatoare (de cele mai multe ori acest program este facut de alte firme de software, subcontractante, spre ex. Continental-Siemens VDO) a acelui autovehicul, prin modificarea si optimizarea unor parametrii legati in principal de cantitatea de motorina injectata, de avans, de timing si ciclurile de injectie, precum si presiune si implicit cantitate aer, obtii performante superioare celor de serie.
Iti/Va garantez, tinand cont de faptul ca am lucrat aproape 2 ani la Audi - dezvoltare software, ca versiunile de serie (de soft) nu sunt cele mai bune, deoarece se fac tinand cont de un caiet de sarcini, se valideaza si se porneste productia. Aduc aminte cate rechemari s-au facut pentru update-uri de soft, la diverse marci de masini. De ce? Pentru ca in exploatarea vehiculelor s-au descoperit diverse probleme ce aveau nevoie de corectii (ex. pornirea la cald la Passat 2.0TDI etc.).
Repet, nu fac lobby pentru chiptuning, deoarece in mana unor nepriceputi se poate distruge masina, dar sunte firme/persoane cu experienta in acest domeniu iar rezultatul este unul de calitate, ce te va multumi.
Il stiu pe Sebastian, si desi nu avem o istorie comuna, pot sa-ti spun ca ceea ce face, face foarte bine.
Cu stima,
Alex
Bazandu-te pe programul original al masinii, program creat de firma producatoare (de cele mai multe ori acest program este facut de alte firme de software, subcontractante, spre ex. Continental-Siemens VDO) a acelui autovehicul, prin modificarea si optimizarea unor parametrii legati in principal de cantitatea de motorina injectata, de avans, de timing si ciclurile de injectie, precum si presiune si implicit cantitate aer, obtii performante superioare celor de serie.
Iti/Va garantez, tinand cont de faptul ca am lucrat aproape 2 ani la Audi - dezvoltare software, ca versiunile de serie (de soft) nu sunt cele mai bune, deoarece se fac tinand cont de un caiet de sarcini, se valideaza si se porneste productia. Aduc aminte cate rechemari s-au facut pentru update-uri de soft, la diverse marci de masini. De ce? Pentru ca in exploatarea vehiculelor s-au descoperit diverse probleme ce aveau nevoie de corectii (ex. pornirea la cald la Passat 2.0TDI etc.).
Repet, nu fac lobby pentru chiptuning, deoarece in mana unor nepriceputi se poate distruge masina, dar sunte firme/persoane cu experienta in acest domeniu iar rezultatul este unul de calitate, ce te va multumi.
Il stiu pe Sebastian, si desi nu avem o istorie comuna, pot sa-ti spun ca ceea ce face, face foarte bine.
Cu stima,
Alex
QUOTE (Lancerlot)Am citit cu interes acest topic si constat ca sunt foarte multi naivi si creduli in materie de tuning de performanta.
O prima observatie ar fi ca orice fabricant de motoare are cel mai mare interes sa ofere maximum de performanta la un consum rezonabil, incadrare in normele de poluare stricte si fiabilitate. Altfel pierde in fata concurentei! Ideea ca ar fi pastrata o rezerva UTILIZABILA de pana la 30% de putere frizeaza absurdul. Nu contest ca pe unele modele s-ar putea scoate acest plus, dar cu ce urmari! Daca intr-adevar fabricantul nu impinge la limita puterea motorului, inseamna ca are motive foarte serioase pentru asta: consum marit, scoaterea din parametri si uzura accelerata, etc. Sebastian a mai amintit un motiv: piesele de la diferiti fabricanti pot avea tolerante, deci trebuie sa se mentina o limita de siguranta. Daca fabricantul manifesta prudenta, eu de ce as risca (doar e masina mea)?
Daca acestea va par temeri nefondate, ar mai fi un argument de logica. Aplicand sintagma cunoscuta: “neamtu’ (japonezu’) e prost, noi suntem dastepti!” spunem ca noi facem un soft mai bun ca fabricantul. Oare de ce acel fabricant nu cumpara si el un chip modificat si il copiaza, sa scoata o masina mai performanta si sa taie fata concurentei? O fi prea prost si pentru asta… Acum pe bune, varianta de resoftare nespecifica este o naivitate.
Ramane “Custom tuning”. Ideea lui Sebastian ca fiecare masina este diferita (fiecare are imperfectiunile ei specifice) si ca acest lucru s-ar putea specula (corecta) printr-o setare personalizata, pare rezonabila. Intr-o astfel de situatie toata lumea ar avea de castigat. Se pune problema increderii in firma (persoana) care face tuningul. Trebuie sa fie cineva expert in motoare, nu doar un utilizator de soft de tunare. De unde stiu ca a facut doar optimizarile necesare si nu a trecut in cealalta extrema (de a da numai spor de putere fara sa-i pese de ce strica)? In definitiv, el va dori sa demonstreze competenta si se va lauda cu sporul de putere, nu cu cat a redus poluarea…
In fine, cu riscul de a supara multa lume, nu ma pot abtine sa remarc faptul ca multe din postarile facute aduc a discutie intre frustrati care nu si-au putut cumpara masina dorita, iar acum incearca sa faca din … bici cu orice pret.
QUOTE (Lancerlot)O prima observatie ar fi ca orice fabricant de motoare are cel mai mare interes sa ofere maximum de performanta la un consum rezonabil, incadrare in normele de poluare stricte si fiabilitate. Altfel pierde in fata concurentei!
Tu crezi ca la un constructor de masini care scoate masini pe banda rulanta are cineva timp sa puna un soft foarte strict care sa tina cont de parametri fiecarei masini in parte? Nu. Tocmai de aia o sa puna un soft de duzina cu tolerante destul de mari. Marketingul gte ajuta de cele mai multe orisa nu pierzi in fata celorlalti.
QUOTE (Lancerlot)Daca intr-adevar fabricantul nu impinge la limita puterea motorului, inseamna ca are motive foarte serioase pentru asta: consum marit, scoaterea din parametri si uzura accelerata, etc.
NU stiu de ce trebuie sa ne uitam la un producator de automobile ca la un guru al masinilor care le stie pe toate cel mai bine. Un producator nu e interesat decat de productia de masa si de profit.
Masina mea a fost resoftata imediat dupa prima revizie. Are mai multi km dupa resoftare decat cu softul original. Trage foarte bine si motorul toarce. Nu are nici un fel de probleme de fiabilitate. Doar cauciucurile au fost mutate de pe fata pe spate din cauza uzurii partiale :twisted: . Consumul e undeva la 11.5 in Bucuresti (inclusiv aer conditionat).
QUOTE (Lancerlot)In fine, cu riscul de a supara multa lume, nu ma pot abtine sa remarc faptul ca multe din postarile facute aduc a discutie intre frustrati care nu si-au putut cumpara masina dorita, iar acum incearca sa faca din … bici cu orice pret.
Unii reusesc altii mai putin. Eu as numi-o pasiune. Poate ca pt unii e doar frustrare.
Unii lupi se simt mai bine cand se imbraca in piele de oaie.
O prima observatie ar fi ca orice fabricant de motoare are cel mai mare interes sa ofere maximum de performanta la un consum rezonabil, incadrare in normele de poluare stricte si fiabilitate. Altfel pierde in fata concurentei! Ideea ca ar fi pastrata o rezerva UTILIZABILA de pana la 30% de putere frizeaza absurdul. Nu contest ca pe unele modele s-ar putea scoate acest plus, dar cu ce urmari! Daca intr-adevar fabricantul nu impinge la limita puterea motorului, inseamna ca are motive foarte serioase pentru asta: consum marit, scoaterea din parametri si uzura accelerata, etc. Sebastian a mai amintit un motiv: piesele de la diferiti fabricanti pot avea tolerante, deci trebuie sa se mentina o limita de siguranta. Daca fabricantul manifesta prudenta, eu de ce as risca (doar e masina mea)?
Daca acestea va par temeri nefondate, ar mai fi un argument de logica. Aplicand sintagma cunoscuta: “neamtu’ (japonezu’) e prost, noi suntem dastepti!” spunem ca noi facem un soft mai bun ca fabricantul. Oare de ce acel fabricant nu cumpara si el un chip modificat si il copiaza, sa scoata o masina mai performanta si sa taie fata concurentei? O fi prea prost si pentru asta… Acum pe bune, varianta de resoftare nespecifica este o naivitate.
Ramane “Custom tuning”. Ideea lui Sebastian ca fiecare masina este diferita (fiecare are imperfectiunile ei specifice) si ca acest lucru s-ar putea specula (corecta) printr-o setare personalizata, pare rezonabila. Intr-o astfel de situatie toata lumea ar avea de castigat. Se pune problema increderii in firma (persoana) care face tuningul. Trebuie sa fie cineva expert in motoare, nu doar un utilizator de soft de tunare. De unde stiu ca a facut doar optimizarile necesare si nu a trecut in cealalta extrema (de a da numai spor de putere fara sa-i pese de ce strica)? In definitiv, el va dori sa demonstreze competenta si se va lauda cu sporul de putere, nu cu cat a redus poluarea…
In fine, cu riscul de a supara multa lume, nu ma pot abtine sa remarc faptul ca multe din postarile facute aduc a discutie intre frustrati care nu si-au putut cumpara masina dorita, iar acum incearca sa faca din … bici cu orice pret.
QUOTE (Lancerlot)O prima observatie ar fi ca orice fabricant de motoare are cel mai mare interes sa ofere maximum de performanta la un consum rezonabil, incadrare in normele de poluare stricte si fiabilitate. Altfel pierde in fata concurentei!
Tu crezi ca la un constructor de masini care scoate masini pe banda rulanta are cineva timp sa puna un soft foarte strict care sa tina cont de parametri fiecarei masini in parte? Nu. Tocmai de aia o sa puna un soft de duzina cu tolerante destul de mari. Marketingul gte ajuta de cele mai multe orisa nu pierzi in fata celorlalti.
QUOTE (Lancerlot)Daca intr-adevar fabricantul nu impinge la limita puterea motorului, inseamna ca are motive foarte serioase pentru asta: consum marit, scoaterea din parametri si uzura accelerata, etc.
NU stiu de ce trebuie sa ne uitam la un producator de automobile ca la un guru al masinilor care le stie pe toate cel mai bine. Un producator nu e interesat decat de productia de masa si de profit.
Masina mea a fost resoftata imediat dupa prima revizie. Are mai multi km dupa resoftare decat cu softul original. Trage foarte bine si motorul toarce. Nu are nici un fel de probleme de fiabilitate. Doar cauciucurile au fost mutate de pe fata pe spate din cauza uzurii partiale :twisted: . Consumul e undeva la 11.5 in Bucuresti (inclusiv aer conditionat).
QUOTE (Lancerlot)In fine, cu riscul de a supara multa lume, nu ma pot abtine sa remarc faptul ca multe din postarile facute aduc a discutie intre frustrati care nu si-au putut cumpara masina dorita, iar acum incearca sa faca din … bici cu orice pret.
Unii reusesc altii mai putin. Eu as numi-o pasiune. Poate ca pt unii e doar frustrare.
Unii lupi se simt mai bine cand se imbraca in piele de oaie.
QUOTE (Marty)Andrei_RC, cit te-a costat "distractia"? Ma cam bate si pe mine gindul, sincer sa fiu....
La mine a fost promotional :-D . Era primul Lancer pe care incercau sa il faca.(300Euro)
Eu stiu ca in principiu la masini aspirate iau 500 Euro. (Din cate am auzit au resoftat un lancer de 2.0 care a iesit peste asteptari)
Pe langa asta tre sa iti sacrifici o zi pentru ca nu te pun pe bancul de probe ci veti iesi pe autostrada pentru teste si monitorizare.
@Lancerlot De aia e forum. ca sa discutam nu ca sa ne balacarim sau sa ne luam la misto. Ma bucur ca ai apreciat post-ul meu.
La mine a fost promotional :-D . Era primul Lancer pe care incercau sa il faca.(300Euro)
Eu stiu ca in principiu la masini aspirate iau 500 Euro. (Din cate am auzit au resoftat un lancer de 2.0 care a iesit peste asteptari)
Pe langa asta tre sa iti sacrifici o zi pentru ca nu te pun pe bancul de probe ci veti iesi pe autostrada pentru teste si monitorizare.
@Lancerlot De aia e forum. ca sa discutam nu ca sa ne balacarim sau sa ne luam la misto. Ma bucur ca ai apreciat post-ul meu.
Andrei,
Cat ai castigat la putere si cuplu? Si evident la demaraj?
In afara de modificarile de soft ai modificat si restul? Admisie, evacuare...
Sebastian,
Am vazut ca faceai referire la MOTEC. Asta inseaman ca inlocuiesti calculatorul original cu altele MOTEC, reprogramabile?
Sau folosesti doar programul lor pentru a "redesena" hartile de injectie si avans, eventual legile de distributie la motoarele cu distributie variabila...
Cat ai castigat la putere si cuplu? Si evident la demaraj?
In afara de modificarile de soft ai modificat si restul? Admisie, evacuare...
Sebastian,
Am vazut ca faceai referire la MOTEC. Asta inseaman ca inlocuiesti calculatorul original cu altele MOTEC, reprogramabile?
Sau folosesti doar programul lor pentru a "redesena" hartile de injectie si avans, eventual legile de distributie la motoarele cu distributie variabila...
QUOTE (DeBogdan)Andrei,
Cat ai castigat la putere si cuplu? Si evident la demaraj?
In afara de modificarile de soft ai modificat si restul? Admisie, evacuare...
Sebastian,
Am vazut ca faceai referire la MOTEC. Asta inseaman ca inlocuiesti calculatorul original cu altele MOTEC, reprogramabile?
Sau folosesti doar programul lor pentru a "redesena" hartile de injectie si avans, eventual legile de distributie la motoarele cu distributie variabila...
Masina nu are absolut nimic schimbat este absolut stoc. Nu stiu cat am castigat pt ca nu am suit-o pe tester nici inainte nici dupa.(raportat la cai si cuplu).
Stiu ca acum fac 0-100kmh (defapt 0-62mph) in 10.12 secunde iar in carte 0-100kmh este dat in 11.8 secunde.
Softul s-a ajustat prin mufa de sub volan. nu a fost intervenit asupra calculatorului masinii.
RacingCode face si programari de MOTEC din cate am vazut (http://www.legalracing.ro/forum/viewtop ... 8&start=70 )
Dar aia e alta mancare de peste.
Cat ai castigat la putere si cuplu? Si evident la demaraj?
In afara de modificarile de soft ai modificat si restul? Admisie, evacuare...
Sebastian,
Am vazut ca faceai referire la MOTEC. Asta inseaman ca inlocuiesti calculatorul original cu altele MOTEC, reprogramabile?
Sau folosesti doar programul lor pentru a "redesena" hartile de injectie si avans, eventual legile de distributie la motoarele cu distributie variabila...
Masina nu are absolut nimic schimbat este absolut stoc. Nu stiu cat am castigat pt ca nu am suit-o pe tester nici inainte nici dupa.(raportat la cai si cuplu).
Stiu ca acum fac 0-100kmh (defapt 0-62mph) in 10.12 secunde iar in carte 0-100kmh este dat in 11.8 secunde.
Softul s-a ajustat prin mufa de sub volan. nu a fost intervenit asupra calculatorului masinii.
RacingCode face si programari de MOTEC din cate am vazut (http://www.legalracing.ro/forum/viewtop ... 8&start=70 )
Dar aia e alta mancare de peste.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori