2008 Mitsubisi Outlander 2.0 Di-d & Bmc Cda Airbox

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
MIB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 29, 2008 7:40 am
Contact:

Mesaj de MIB » Mie Mar 11, 2009 11:45 am

Salut,

Sunt posesorul unui Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D din 2008. In acest momanet am pe el doar kit-ul RallyArt.
Ce vreau sa pun acum pe el este un CDA de la BMC.

Ca sa stie toata lumea despre ce vorbesc:
The CDA filtering system is a cylindrical shaped Carbon Airbox containing a washable, regeneratable filter. Replacing the original filter box with the CDA one, the fresh air flows directly to the filter and is taken in by the engine through a flow switch with minimum load loss (patented system). The CDA Kit also includes a flexible aluminium tube (60 cm long) to connect the system to a front air inlet.
The CDA comes in 2 sizes:
Type 1 (70-130) is for engines up to 1600 cc,
Type 2 (85-150) for higher levels.
Each type is also available in the different diameters needed to connect to the engine. Bench and track tests with Datron Laser have proved the effectiveness of the CDA dynamic filtering system.

CDA filtering system is composed of a cylindrical carbon air box containing a washable filtering element. Substituting the original air box with our CDA, cold air is directly channelled through an internal airflow deflector to the filter and drawn into the engine with a very small pressure drop (patented system). The CDA system also includes a black alloy ducting (60 cm length) for connecting the system to an air intake on the front of the car. The system is available in two different dimensions: we advise Type 1 for engines up to 1,600 cc; Type 2 for bigger displacements. Every type is also available in different diameters on engine side for connections. Dyno and Datron Laser tests demonstrate the great performance of CDA filtering system.

Si ca sa punem si ceva poze:


Cert este ca Mitsubishi nu incurajeaza oficial asa ceva si recomnada utilizarea doar a produselor marca Mitsubishi.
Un coleg de pe forum a venit si mi-a lansat bomboana si a disparut:
QUOTE (Doc @ Mar 10 2009, 11:28 AM) Recomandarea mea: nu pune filtru sport pe motor turbo diesel.
Avantaje: 1-2CP max (trasi de par)
Dezavantaje: debitmetru distrus, mizerie in motor (schimburi mai dese de ulei), strici turbina.

Poate cineva sa imi dea mai multe detalii despre efecte secundare, beneficii, dezavantaje... si altele negandite de mine inca?

Multumesc anticipat!

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mie Mar 11, 2009 1:01 pm

salut
cred ca te-am mai intrebat de pret si unde ai gasit. pusesem si eu ochii pe asa ceva.
cred ca la tine cu chip ralliart (chiar daca tunerii vor spune ca e o prostie fata de un chiptuning) face mai bine un filtru de aer de acest gen.
in legatura cu ce recomanda Mitsubishi nu comentez. toti producatorii spun acelasi lucru.
nu cred ca are cum sa iti faca rau filtrul respectiv. este gandit bine si daca nu ma insel au si ceva TUV. astept si pe ceilalti tuneri sa zica ce si cum.

PS pe de alta parte multi zic ca vortex generatorul ala de il vand astia pe net de se baga in admisie e o prostie.....da cine are pajero sport a dat filtrul de aer jos sa il vada? ca e de la mama lui acolo.

Avatar utilizator
Speedy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Ian 20, 2008 2:34 pm

Mesaj de Speedy » Mie Mar 11, 2009 2:57 pm

Filtru Sport spune din nume ca este conceput sa lase aerul sa intre mai lejer.
1. Pt diesel este egal cu "0" ca performante.
2. Pt diesel este daunator, pt ca nu filtreaza cum trebuie si de aici praf in debitmetru ( in timp nu mai citeste cum trebuie ), in admisie ( se duc cilindrii, segmentii, uleiul se imbicseste ), pe urma turbo, care se zapaceste la praf ( adica se uzeaza, in colaborare cu particulele de ulei blocheaza geometria variabila ), deci numai necazuri de la un filtru sport.

Avatar utilizator
MIB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 29, 2008 7:40 am
Contact:

Mesaj de MIB » Mie Mar 11, 2009 6:01 pm

QUOTE (Speedy @ Mar 11 2009, 02:57 PM)
1. Pt diesel este egal cu "0" ca performante.
2. Pt diesel este daunator, pt ca nu filtreaza cum trebuie si de aici praf in debitmetru ( in timp nu mai citeste cum trebuie ), in admisie ( se duc cilindrii, segmentii, uleiul se imbicseste ), pe urma turbo, care se zapaceste la praf ( adica se uzeaza, in colaborare cu particulele de ulei blocheaza geometria variabila ), deci numai necazuri de la un filtru sport.

1) Producatorul nu zice ca-i zero la cresterea performantelor! Este special conceput pt diesel ca sa imbunatateasca performantele!
2) Asta se intampla si la motoarele pe benzina... cel putin teroetic. Adica mai mult praf in motor-ulei-etc si cu toate astea se pun astfel de filtre pe motoare pe benzina.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mie Mar 11, 2009 10:39 pm

QUOTE pt ca nu filtreaza cum trebuie si de aici praf in debitmetru
doua afirmatii
k&n zice ca filtreaza pana la 5,5 microni
mann (care este echipare de origine la multe masini, sau un foarte bun producator de filtre clasice) zice ca filtreaza 10 microni

partea ca nu la diesel....de ce? ce se intampla la diesel si la benzina nu? (sa nu fiu inteles gresit nu caut scandal, caut informatii)


http://www.knfilters.com/filter_facts.htm
http://www.mann-hummel.com/airfilters/i ... .1.206.1.1

Avatar utilizator
Doc
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 30, 2008 2:16 am

Mesaj de Doc » Joi Mar 12, 2009 1:09 am

In reclama la K&N poate spune asa cum ai zis, insa realitatea este alta. Cauta o masina cu filtru sport si una cu filtru OEM si verifica tubulatura. Ai sa te convingi singur.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Mar 12, 2009 8:03 am

eu am k&n cu care merg vara si filtru normal iarna....nu e nici o diferenta pe tubulatura.
e adevarat k&n-ul nu il spal la 50.000 cum zic ei.....cam la 5.000
totusi chiar ma intereseaza dece la diesel e diferit.
stiu ca sunt diferente constructive intre un MAS si un MAC dar pe partea de admisie. ....?

Avatar utilizator
MIB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 29, 2008 7:40 am
Contact:

Mesaj de MIB » Joi Mar 12, 2009 11:14 am

Pentru ca sunt in lipsa de internet in marea parte a timpului (saptamana aceasta), nu am apucat sa citesc prea multe.
Am gasit ceva suplimentar pentru CDA-urile de la BMC. Se gasesc acolo toate CDA-urile pe care le au si sunt so pentru motoare Turbo Diesel. Au acolo multe si diverse, dar din pozele prezentate (unele aoar si pe motoare montate; de exemplu pentru Mitsubishi Evo IX - Not RS) mi se pare ca filtrul in sine este acelasi, diferenta fiind intre sitemele de prindere si admisis a aerului in filtru.

Mai citim.. ne mai docuemntam... decidem ami tarziu!

COObra: bunn link-ul ala cu Filter Facts de la K&N! http://www.knfilters.com/filter_facts.htm ...de citit pe indelete!

Totusi, nici unul din "tunerii" de vand si monteaza tot felul de piese si mai fac cip tuning nu pot spune nimic???

Avatar utilizator
MIB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 29, 2008 7:40 am
Contact:

Mesaj de MIB » Joi Mar 12, 2009 4:41 pm

Am gasit ceva pe site la K&N care exlplica indirect diferentele necesare la filtrare intre benzina si diesel. De aici rezulta ca si CDA-ul ar trebui sa fie pentru diesel.
Iata ce zic acolo (http://www.knfilters.com/faq.htm) :
As has become customary in the automotive industry, we use Coarse Test Dust for gasoline engine air filters and Fine Test Dust for diesel engine air filters. This practice of using different grades of test dust developed because Diesel engines require higher levels of filtration because they operate at much higher compression and require tighter tolerances than Gasoline engines.

Tradus in romana (pe translate.google):
După cum a devenit uzual ?n industria auto, vom folosi filtre de praf de proastă calitate la testarea pentru motoare cu benzină şi filtre de aer de praf fin de testare pentru motoare diesel de aer filtre. Această practică de a folosi diferite tipuri de calitate de test praf dezvoltat motoare Diesel, deoarece necesită un nivel mai ridicat de filtrare, pentru că ei ?şi desfăşoară activitatea la mult mai mare de compresie şi necesită toleranţe stricte dec?t motoarele cu benzină.

...intelegeti ceva!?

Eu am prin ideea ca filtrele sunt clar diferite intre benzina si motorina si care ar fi cauzele pentru aceste diferente.
In rest... numai de bine... cresc puterea...

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Mar 12, 2009 9:32 pm

hmm
daca ar fi sa fac ciclul aerului in motor nu prea are treaba cu faptul ca tolerantele sunt mai mici (oare?), pentru ce intra intr-un motor cu benzina si nu il strica inseamna ca sunt marimi (nu stiu daca ma exprim citetz) acceptate. care probabil ca respectivele fire de praf sunt arse de explozia din cilindrii.
nu prea cred treaba cu tolerantele, pt ca aerul nu trebuie sa se strecoare pe nicaieri....are cale deschisa, adica tubulatura pana in chiuloasa, dupa care se deschid valvele - unde nu cred ca are importanta ce marime are firul de praf.
iar daca e sa fie cu tolerante.....ar diferi mult tipul uleiului. e mult mai dens sa zicem un 10w40 (cu molecule mai mari) decat un 0w40
na .....acu ziceti si voi ce folositi la benzine si diesele. ca ulei adica.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori