BOV Lancer 2.0 DI-D 2008
De pus, sigur se poate pune. Costa intre 100 - 300 eur. Am gasit si doua filmulete:
http://www.youtube.com/watch?v=jT809VeHCEU
http://www.youtube.com/watch?v=RFken2vybZg&NR=1
Poate unul dintre cei care se ocupa de tuning ne poate spune daca are doar rolul de a face "psssss", sau mai stie si altceva.
Deasemenea, ce efecte negative poate avea asupra motorului?
http://www.youtube.com/watch?v=jT809VeHCEU
http://www.youtube.com/watch?v=RFken2vybZg&NR=1
Poate unul dintre cei care se ocupa de tuning ne poate spune daca are doar rolul de a face "psssss", sau mai stie si altceva.
Deasemenea, ce efecte negative poate avea asupra motorului?
Din cate stiu o sa aiba doar rol de pssss si nu prea e recomandat pt ca nu are clapeta de acceleratie motorul diesel.
Bov asta va fi comandat electronic si stiu ca poate avea efecte negative asupra motorului.
Mai interesati-va inainte de a-l pune pe masina. Cei mai experimentati pot da o explicatie mai clara
Bov asta va fi comandat electronic si stiu ca poate avea efecte negative asupra motorului.
Mai interesati-va inainte de a-l pune pe masina. Cei mai experimentati pot da o explicatie mai clara
Am gasit explicatia asta pe forumul 4tuning si mi s-a parut destul de logica:
QUOTE Supapa bypass a turbocompresorului (SB) are rolul de a reducerea presiunea de alimentare din tractul de admisie, la inchiderea clapetei de acceleratie, sub actiune vacuumului.
Aceasta recirculeaza aerul in admisia turbocompresorului, trimitand-ul dupa senzorul masei de aer.
Motivul utilizarii acestei supape este faptul ca la inchiderea clapetei de acceleratie galeria de admisie este sub presiune iar aerul de mare presiune care intra in motor se va lovi de clapeta inchisa si in absenta unei supape SB unda de presiune se va intoarce spre compresor provocand fenomenul numit cavitatie si o franare brusca a vitezei sale de rotire. Acest soc afecteaza lagarele turbinei iar la redeschiderea clapetei compresorul va avea nevoie de timp pentru a reveni la turatia de lucru.
Supapa bypass elibereaza aerul din fata clapetei iar turbina se poate rotii fara probleme, la deschiderea clapetei ea va prinde turatie mult mai rapid.
Supapa Blow-Off (SBO) are rol similar cu supapa bypass, diferenta fiind ca ea ventileaza aerul suplimentar in atmosfera producand acel sunet distinctiv "PSSSST" atat de iubit de fani.
Dezavantajul acestei supape este faptul ca cantitatea de aer a fost deja masurata la trecerea prin senzorul masei de aer iar ECU (Unitatea centrala electronica) va comanda injectarea unei cantitati de combustibil corelate cu cantitatea de aer masurata.
Temporar motorul va functiona cu un amestec foarte bogat care va arde o mare parte in esapament, producand flacari spectaculoase. Acest amestec bogat poate afecta bujiile sau arde catalizatorul.
O supapa SB nu poate ventila in atmosfera deoarece setarea arcului ei este prea moale si se va deschide si la deschideri partiale ale clapetei, derutand ECU.
Pe piata sunt oferite supape reglabile la care se poate seta forta de tensionare a arcului. Reglajul acestora se face utilizand indicatorul de presiune al turbocompresorului.
Intretinerea supapelor SBO este foarte simpla. Fiind expusa la intemperiile de sub capota, ea se poate bloca sau functiona neregulat. Majoritatea sunt demontabile, se curata cu atentie si se greseaza. Unele modele au un filtru incorporat pentru a preveni astfel de probleme.
Supapele SB au avantajul ca au o durata de viata mai lunga si nu provoaca o intarziere in raspuns a turbocompresorului. Acestea au insa tendinta de a se gauri la o anumita presiune, fiind confectionate din material plastic."
Material oferit de Nelu Nastor
Eu unul nu vreau sa imi pun si nu am nimic cu cei care au
QUOTE Supapa bypass a turbocompresorului (SB) are rolul de a reducerea presiunea de alimentare din tractul de admisie, la inchiderea clapetei de acceleratie, sub actiune vacuumului.
Aceasta recirculeaza aerul in admisia turbocompresorului, trimitand-ul dupa senzorul masei de aer.
Motivul utilizarii acestei supape este faptul ca la inchiderea clapetei de acceleratie galeria de admisie este sub presiune iar aerul de mare presiune care intra in motor se va lovi de clapeta inchisa si in absenta unei supape SB unda de presiune se va intoarce spre compresor provocand fenomenul numit cavitatie si o franare brusca a vitezei sale de rotire. Acest soc afecteaza lagarele turbinei iar la redeschiderea clapetei compresorul va avea nevoie de timp pentru a reveni la turatia de lucru.
Supapa bypass elibereaza aerul din fata clapetei iar turbina se poate rotii fara probleme, la deschiderea clapetei ea va prinde turatie mult mai rapid.
Supapa Blow-Off (SBO) are rol similar cu supapa bypass, diferenta fiind ca ea ventileaza aerul suplimentar in atmosfera producand acel sunet distinctiv "PSSSST" atat de iubit de fani.
Dezavantajul acestei supape este faptul ca cantitatea de aer a fost deja masurata la trecerea prin senzorul masei de aer iar ECU (Unitatea centrala electronica) va comanda injectarea unei cantitati de combustibil corelate cu cantitatea de aer masurata.
Temporar motorul va functiona cu un amestec foarte bogat care va arde o mare parte in esapament, producand flacari spectaculoase. Acest amestec bogat poate afecta bujiile sau arde catalizatorul.
O supapa SB nu poate ventila in atmosfera deoarece setarea arcului ei este prea moale si se va deschide si la deschideri partiale ale clapetei, derutand ECU.
Pe piata sunt oferite supape reglabile la care se poate seta forta de tensionare a arcului. Reglajul acestora se face utilizand indicatorul de presiune al turbocompresorului.
Intretinerea supapelor SBO este foarte simpla. Fiind expusa la intemperiile de sub capota, ea se poate bloca sau functiona neregulat. Majoritatea sunt demontabile, se curata cu atentie si se greseaza. Unele modele au un filtru incorporat pentru a preveni astfel de probleme.
Supapele SB au avantajul ca au o durata de viata mai lunga si nu provoaca o intarziere in raspuns a turbocompresorului. Acestea au insa tendinta de a se gauri la o anumita presiune, fiind confectionate din material plastic."
Material oferit de Nelu Nastor
Eu unul nu vreau sa imi pun si nu am nimic cu cei care au
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 42 vizitatori