Lancer 2.0 atmo cu Unichip si Nitrous Express

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Avatar utilizator
mastertuner
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 28, 2008 10:41 am

Mesaj de mastertuner » Vin Noi 07, 2008 5:04 pm

Versiunea veche de Lancer 2.0 16v aspirat este dotata cu celebrul motor 4G64 care are 20 de ani de cand exista si care in varianta 16v turbo a facut deliciul pasionatilor Mitsubishi fiind propulsorul de pe EVO. Blocul motor a fost la baza proiectat pentru motorul diesel de 2 litrii, asta fiind si motivul fiabilitatii lui legendare. Motorul aspirat e identic cu cel de EVO 8 cu exceptia turbinei evident, a pistoanelor si volumului camerei de ardere. Blocul, arborele, pompa de ulei, bielele au acelasi cod de piesa Mitsubishi cu Evo 8. Chiulasa are un dop in loc de holenderul care asigura ungerea turbinei... Motorul aspirat insa are o eficienta volumetrica relativ modesta, 163 Nm din 2.0 16v fiind hilar in contextul in care Renault Clio 2 Sport de exemplu scotea tot in epoca aia 210 Nm tot din 2.0 16v aspirat. Tot ca exemplu 1.8 MIVEC de pe noul Lancer scoate 174 Nm, ceea ce e altceva... Asta ca sa vedeti ca si legende de genul EVO nu sunt mari motoare fara turbo :-D Toate cifrele spuse anterior sunt masurate cu acelasi dyno din dotare. Noi am masurat 127 cp stock si 163 Nm. Cu Unichip am reusit sa refacem puterea originala de 135 cp si 174 Nm. Apoi i-am instalat o instalatie de Nitrous Express Direct Port cu care am reusit 200 cp si 286 Nm. Am avut apoi un stage 2 care a insemnat 230 cp cu care masina era cnoscuta pe strazi acum 1.5 ani, caci sunt 2 ani de cand am facut masina asta. Intr-un final un piston a cedat, insa nu sunt multe exemple in care sa vorbim de 80% nitro dintr-un motor 100% stock care sa reziste zeci de butelii asa cum s-a intamplat cu asta. Acum tocmai i s-a transplantat o turbina de EVO 8 si urmeaza sa iasa din nou pe strada, ca i s-a facut dor... Apropos, eu Florin Bujgoi de la MasterTuner nu cred ca se poate scoate din soft mai mult de 140 cp din motorul asta stock, si sunt dispus sa fac pariu pe 200 E ca pe dyno masina asta stock cu ce tobe si filtre si electronica vreti voi dar fara sa desfaceti motorul sau sa schimbati axe sau pinioane nu scoate mai mult de 150 cp.
Fişiere ataşate
lancer_nx___.jpg
lancer_nx___.jpg (60.32 KiB) Vizualizat de 6986 ori

Avatar utilizator
SEBASTIAN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 22, 2007 7:28 pm

Mesaj de SEBASTIAN » Sâm Noi 08, 2008 3:20 pm

Cu prima ocazie cand apare un stand care nu apartine unei firme de tuning sunt dispus sa facem testul.
Florine nu-ti da cu parerea pentru ca nu ai vazut este o opinie fara acoperire.
Modelul 2.0 de 135cp in stare f buna cu revizile la zi scoate puterea de 135cp si pierde f mult si daca filtrul de aer e mai murdar decat trebuie.
Nu are sens sa intru in alte amanunte.
Nu sunt de acord ca desi au blocuri identice motoarele sunt asa de asemnatoare.
Au pistoane, biele, cuzineti, arbore diferite, iar la chiulasa sunt diferente marcante.
Folosind piese forjate poti tuna un astfel de motor punand turbo dar nu poti obtine din el exact ca ditr-un evo8.
Oricum e un motor reusit si tunat bine scoate ceva performante in plus.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Dum Noi 09, 2008 12:05 pm

Pina sa ajungeti voi la un stand dyno care sa nu fie al vreunei firme de tuning (nu prea inteleg de ce va temeti de standurile dyno ale diverselor firme de tuning, cumva ca-s minarite?), merita facute niste corectii:
- motorul cu pricina are codul 4G63 (4G63T in cazul in care este supraalimentat), nu 4G64;
- nu inteleg de unde 163 Nm cind constructorul il da la 176 Nm, probabil ca vorbiti despre o varianta mai veche a motorului si accesoriilor;
- actuala combinatie motor+cutie dezvolta o viteza maxima de 210 km/h si nu 202 cum majoritatea o propovaduiti p-aici.
Asadar, avind in vedere cele scrise mai sus, SUNTETI SIGURI CA MAPELE PE CARE LE VINDETI SUNT FACUTE PENTRU MOTORUL CARE TREBUIE SI ELECTRONICA EXISTENTA PE EL???

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Dum Noi 09, 2008 1:40 pm

QUOTE (Marty)...nu prea inteleg de ce va temeti de standurile dyno ale diverselor firme de tuning, cumva ca-s minarite?...

Nu e obligatoriu sa fie manarite, dar pot fi facute uneori sa arate mai mult...pentru reclama.
Personal, nu am incredere in standurile dyngo de pe la noi si in special din Bucuresti!!!

Masini care au din fabrica cu zeci de cai putere mai mult decat indica producatorul imi ridica foarte multe semne de intrebare, la unele am si raspunsuri, dar sunt la fel de sigure sunt si contrariile lor.
E pentru prima data cand aud de astfel de dealuri ciudate in industria asta si pentru prima data cand o masina devine subiectul unor presupuneri extrem de neserioase, daca e sa fie reale.
Nu stiu cum stau lucrurile cu standurile dyngo de pe la noi, calibrare, exista vreo metrologie ? vreo verificare de fr-un fel care sa certifice echipamentul ?
Dar si sa fie asa...am vazut zeci de echipamente (standuri de franare, greutate, suspensie, analizoare de gaze, opacimetre, etc) omologate, metrologizate, samd...in care puteai sa-ti bagi ... picioarele.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Dum Noi 09, 2008 1:44 pm

QUOTE (Cristi)QUOTE (Marty)...nu prea inteleg de ce va temeti de standurile dyno ale diverselor firme de tuning, cumva ca-s minarite?...

Nu e obligatoriu sa fie manarite, dar pot fi facute uneori sa arate mai mult...pentru reclama.

Adica-s minarite. :-D

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Dum Noi 09, 2008 1:58 pm

Nu pot sa le incadrez pe toate la modul asta din start, fara sa am vreo dovada.
Sunt pareri personale si nu numai, dar asta nu inseamna ca nu mai fac nimic la masina pentru ca nu am incredere...
Asta e...sunt constient ca in momentul in care imi dau masina pe mana unui tuner, ma supun la niste riscuri...
Tu nu esti ?

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Dum Noi 09, 2008 2:01 pm

Ba da! Da' eu nu vorbeam de tuneri, vorbeam de standurile dyno, care-s.... minarite. :-D Daca-ti aduci aminte, erau taximetristii aia cu buton pe volan, cind nu erai atent, iti bagau 5-10 km. in plus, adica erau minarite. Asa si standurile dyno de pe la noi.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Dum Noi 09, 2008 2:28 pm

Manarite sau nu, trebuie sa mai fie si exceptii.

Du masina pe stand, daca ti se spune ca esti fericitul posesor al unei masini de 163CP atunci poti fuma linistit tigara aia din poza si apoi merge acasa sa te uiti la vreo emisiune cu extraterestri.
Sau alta varianta ar fi sa iesi pe autostrada si dupa ce ai facut cateva masini de la 160cp in sus, sa vii sa ne marturisesti ca esti convins ca standul dingo greseste si ca masina ta are de fapt 180CP pa putin.

Uite o tema pentru acasa ca vad ca te plictisesti.
Cati CP are in plus o masina de 140CP care face o alta masina tot de 140CP, ambele avand in mare acelasi motor ?
a. 163 CP
b. teoretic 0 CP, dar poate sa fie un bonus de 5-10 CP si diferenta sa fie data de rapoarte in cutie, etc.
c. depinde de sofer

Avatar utilizator
mastertuner
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 28, 2008 10:41 am

Mesaj de mastertuner » Dum Noi 09, 2008 2:36 pm

Noi la MasterTuner avem o promisiune, cata vreme purtam numele asta si ne ocupam de tuning de motor ORICE MASURATOARE PE DYNO E SERIOASA. Pentru cine vrea sa se convinga singur sa vina cu masina si sa-si faca 4 masuratori una dupa alta, si rezultatul va fi identic +/- 0.5 %. Eu sunt inginer de autovehicule si am un stand produs de o firma care a facut peste 100 de dynouri. Sunt 3.5 ani de cand am dyno si am masurat multe sute de masini, fiecare cu aceeasi seriozitate si corectitudine, fie ca e facuta de mine sau de alti tuneri. Cum credeti voi ca un producator de scule de masurare ar permite bagabontzeli de genul butoane sau alte manarii care sa afecteze masuratoarea fara sa dispara de pe piata... Cum va explicati ca un dyno cu o repetabilitate remarcabila face ca 3 masini identice Mitsubishi Lancer DID sa scoata 160-165 cp (cu mici diferente intre ele ca nici o masina identica cu alta nu scoate exact aceeasi putere, insa teste cu aceeasi masina dau evident identice valori) in loc de 140 declarati de producator, Colt CZT sa dea stock 160 cp si cu evacuare si filtru si electronica stock sa dea 170 cp, iar eu sa imi permit sa spun ca un anume Lancer de 135 cp de fapt scoate mai putin. Simplu, pentru ca asa scotea pe dyno. Ca sa imi permit sa am opinii despre diverse masini si puterile lor am petrecut mii de ore in zgomot si fum, am mers la scoala si mi-am luat scule in loc sa-mi iau casa sau masina sport...

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Dum Noi 09, 2008 3:02 pm

Ori te faci ca nu-ntelegi, ori vrei sa te iei la cearta cu mine!
1. N-am zis nicaieri ca aparatul tau e cu buton, era o comparatie facuta pentru Cristi. OK?
2. Imi poti face si 50 de masuratori si taoate sa arate la fel. Daca masinaria e decalibrata, e decalibrata si gata!
3. Valorile de putere si cuplu sunt valori vehiculate pe aici de mai toata lumea care se lauda cu chip-tuning. imi pare rau ca mi-am permis sa observ niste diferente flagrante intre valorile standard date de voi si valorile standard date de producator. D-aia am si intrebat daca mapele respective sunt dezvoltate pe varianta corecta de soft.

Si cam atit.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori