LANCER 1.6 RACINGCODE
QUOTE (ovidiugm)QUOTE (Cristi)I-am sunat si am vb cu Sebastian.
[...]
Suna bine, stim cu totii ca softul poate fi optimizat fara probleme ulterioare, dar...
Pretul este 400 euro pentru motorul de Colt pe care il cunosc foarte bine.
Ce ziceti de asta ?
Suna bine, intr-adevar.
Dar cum ramine cu garantia (cea de la dealer)?
Dealerul nu va accepta niciodata schimbarea softului din 1000 de motive, unele tin de "grija" fata de masina ta de care numai el se poate ocupa, bine sau prost, nu conteaza, el e dealer/service autorizat deci isi poate permite orice....pe de alta parte e vorba de banuti, daca el nu e in stare sa-ti ofere un serviciu si sa-ti ia lozu, atunci nici altii nu au dreptul.
Oficial, pierzi garantia dar trebuie sa demonstreze ca softul a fost schimbat si oricum fara confirmarea proprietarului, nu au ce sa faca!
[...]
Suna bine, stim cu totii ca softul poate fi optimizat fara probleme ulterioare, dar...
Pretul este 400 euro pentru motorul de Colt pe care il cunosc foarte bine.
Ce ziceti de asta ?
Suna bine, intr-adevar.
Dar cum ramine cu garantia (cea de la dealer)?
Dealerul nu va accepta niciodata schimbarea softului din 1000 de motive, unele tin de "grija" fata de masina ta de care numai el se poate ocupa, bine sau prost, nu conteaza, el e dealer/service autorizat deci isi poate permite orice....pe de alta parte e vorba de banuti, daca el nu e in stare sa-ti ofere un serviciu si sa-ti ia lozu, atunci nici altii nu au dreptul.
Oficial, pierzi garantia dar trebuie sa demonstreze ca softul a fost schimbat si oricum fara confirmarea proprietarului, nu au ce sa faca!
Sint de acord ca softurile se pot schimba instantaneu, astfel incit cind te duci la revizie / garantie etc sa ai softul original.
Dar asta inseamna totusi ca firma care iti face resoftarea e de acord sa faca operatia asta, daca nu gratis, macar la un pret modic, atunci cind ai tu nevoie.
Cred ca si aspectul asta trebuie luat in calcul, pentru ca daca ti se cere un pret mare pentru operatia asta, costul nu mai e de 400 de euro, ci mult mai mare in timp.
Dezamagitor este totusi ca nu creste puterea maxima. Inteleg ca la aspirate nu e ca la turbo, dar ar fi fost frumos ca macar cu 10-15% (valori de care se tot vorbeste pe-aici) sa creasca maximul.
Cristi, tu spui ca "puterea maxima nu creste cine stie ce". Pina la urma creste vreun pic? Sau asta e doar o formulare eleganta a celor de la firma, prin care ni se spune ca de fapt nu e nici o diferenta la virful graficului?
Dar asta inseamna totusi ca firma care iti face resoftarea e de acord sa faca operatia asta, daca nu gratis, macar la un pret modic, atunci cind ai tu nevoie.
Cred ca si aspectul asta trebuie luat in calcul, pentru ca daca ti se cere un pret mare pentru operatia asta, costul nu mai e de 400 de euro, ci mult mai mare in timp.
Dezamagitor este totusi ca nu creste puterea maxima. Inteleg ca la aspirate nu e ca la turbo, dar ar fi fost frumos ca macar cu 10-15% (valori de care se tot vorbeste pe-aici) sa creasca maximul.
Cristi, tu spui ca "puterea maxima nu creste cine stie ce". Pina la urma creste vreun pic? Sau asta e doar o formulare eleganta a celor de la firma, prin care ni se spune ca de fapt nu e nici o diferenta la virful graficului?
QUOTE (ovidiugm)Dezamagitor este totusi ca nu creste puterea maxima. Inteleg ca la aspirate nu e ca la turbo, dar ar fi fost frumos ca macar cu 10-15% (valori de care se tot vorbeste pe-aici) sa creasca maximul.
Cristi, tu spui ca "puterea maxima nu creste cine stie ce". Pina la urma creste vreun pic? Sau asta e doar o formulare eleganta a celor de la firma, prin care ni se spune ca de fapt nu e nici o diferenta la virful graficului?
Creste puterea/cuplul cu 10-15%, asta mi s-a spus si cu siguranta se referea la puterea maxima.
Mie mi se pare foarte bine pentru un motor aspirat, atat de bine incat ma face sa am oarecare rezerve vis-a-vis de fiabilitatea motorului in timp, chiar daca, posibil, la acel timp masina o sa fie vanduta...depinde de timp.
Cunostintele mele minimale de tehnica auto, nu imi permit sa evaluez corect avantajele si mai ales dezavantajele acestei operatiuni din punct de vedere al performantelor, fiabilitatii, etc. luand in calcul toate conditiile in care este exploatat motorul, carburant, temperatura exterioara, samd si asta pe baza unor informatii obtinute in urma unei convorbiri telefonice, respectiv impresii de pe forum, (sunt utile dar nu suficiente) dar este interesant de vazut ce si cum, o sa mai studiez problema, o sa mai discut cu Sebastian face to face, sa vad ce softuri de analiza au, ce parametri ofera, cum decurge toata operatiunea mai in detaliu, ce curbe de cuplu/putere s-au obtinut pentru acelasi motor in urma resoftarii, samd.
Nu stiu exact cum o sa procedez, depinde si de ei dar ma gandesc sa le cer urmatoarele (eventual contra cost peste pretul initial de 400 euro):
- data logger (grafice turatie, cuplu, putere, temperaturi, presiuni, debit, etc) pentru motorul meu cu soft versiunea stock, atat cu filtrul normal cat si cu cel K&N, pe toata plaja de turatie/viteza.
- o discutie in urma careia sa inteleg mai bine cum ar arata aceste grafice in urma resoftarii si nu numai din punct de vedere al performantelor care mai mici sau mai mari, cu siguranta vor fi, dar mai ales impactul asupra motorului in timp, respectiv conditiile de exploatare ulterioara (tip ulei, cifra octanica benzina, intretinere, samd); procentual ce ar insemna toate acestea in conditiile utilizarii unei admisii/evacurari sport; decizie finala...
- citit soft orginal
- data logger (grafice turatie, cuplu, putere, temperaturi, presiuni, debit, etc) pentru motorul meu cu noul soft , atat cu filtrul normal cat si cu cel K&N, pe toata plaja de turatie/viteza.
- comparatie intre cele doua data loggere si decis daca ramane softul original sau cel nou, respectiv pastrat cate o copie pentru ambele.
Dar asta nu cred ca ar fi posibil, nici ei si nici eu nu avem timp de toate acestea...
De asemenea foarte interesant de stiut, cine este racingcode, ce experienta au, ce masini au modificat pana acum, cu cine lucreaza pentru ca inteleg ca softul este modificat in Japonia, ce garantii ofera.
Softul poate fi modificat astfel incat performantele motorului sa creasca cu x% fara a exista riscul aparitiei unor efecte secundare negative pe parcursul exploatarii sale, asta e clar, insa foarte usor se pot crea un dezechilibre/desincronizari in functionarea acestui automat finit destul de sensibil de altfel.
Nu este imposibil dar trebuie sa fie foarte buni cunoscatori ai acestor motoare, mecanica, electronica, MCU, programare.
Sunt foarte multi parametri, MCU, fecvente, achizitie de date, procesare, intrari, iesiri...un timing de inchidere/deschidere, o conditie, un contor... modificate necorespunzator, microsecunde in plus sau minus...pot crea desincronizari care pot determina un management defectuos al motorului, chiar daca surplusul de performanta este evident.
Cristi, tu spui ca "puterea maxima nu creste cine stie ce". Pina la urma creste vreun pic? Sau asta e doar o formulare eleganta a celor de la firma, prin care ni se spune ca de fapt nu e nici o diferenta la virful graficului?
Creste puterea/cuplul cu 10-15%, asta mi s-a spus si cu siguranta se referea la puterea maxima.
Mie mi se pare foarte bine pentru un motor aspirat, atat de bine incat ma face sa am oarecare rezerve vis-a-vis de fiabilitatea motorului in timp, chiar daca, posibil, la acel timp masina o sa fie vanduta...depinde de timp.
Cunostintele mele minimale de tehnica auto, nu imi permit sa evaluez corect avantajele si mai ales dezavantajele acestei operatiuni din punct de vedere al performantelor, fiabilitatii, etc. luand in calcul toate conditiile in care este exploatat motorul, carburant, temperatura exterioara, samd si asta pe baza unor informatii obtinute in urma unei convorbiri telefonice, respectiv impresii de pe forum, (sunt utile dar nu suficiente) dar este interesant de vazut ce si cum, o sa mai studiez problema, o sa mai discut cu Sebastian face to face, sa vad ce softuri de analiza au, ce parametri ofera, cum decurge toata operatiunea mai in detaliu, ce curbe de cuplu/putere s-au obtinut pentru acelasi motor in urma resoftarii, samd.
Nu stiu exact cum o sa procedez, depinde si de ei dar ma gandesc sa le cer urmatoarele (eventual contra cost peste pretul initial de 400 euro):
- data logger (grafice turatie, cuplu, putere, temperaturi, presiuni, debit, etc) pentru motorul meu cu soft versiunea stock, atat cu filtrul normal cat si cu cel K&N, pe toata plaja de turatie/viteza.
- o discutie in urma careia sa inteleg mai bine cum ar arata aceste grafice in urma resoftarii si nu numai din punct de vedere al performantelor care mai mici sau mai mari, cu siguranta vor fi, dar mai ales impactul asupra motorului in timp, respectiv conditiile de exploatare ulterioara (tip ulei, cifra octanica benzina, intretinere, samd); procentual ce ar insemna toate acestea in conditiile utilizarii unei admisii/evacurari sport; decizie finala...
- citit soft orginal
- data logger (grafice turatie, cuplu, putere, temperaturi, presiuni, debit, etc) pentru motorul meu cu noul soft , atat cu filtrul normal cat si cu cel K&N, pe toata plaja de turatie/viteza.
- comparatie intre cele doua data loggere si decis daca ramane softul original sau cel nou, respectiv pastrat cate o copie pentru ambele.
Dar asta nu cred ca ar fi posibil, nici ei si nici eu nu avem timp de toate acestea...
De asemenea foarte interesant de stiut, cine este racingcode, ce experienta au, ce masini au modificat pana acum, cu cine lucreaza pentru ca inteleg ca softul este modificat in Japonia, ce garantii ofera.
Softul poate fi modificat astfel incat performantele motorului sa creasca cu x% fara a exista riscul aparitiei unor efecte secundare negative pe parcursul exploatarii sale, asta e clar, insa foarte usor se pot crea un dezechilibre/desincronizari in functionarea acestui automat finit destul de sensibil de altfel.
Nu este imposibil dar trebuie sa fie foarte buni cunoscatori ai acestor motoare, mecanica, electronica, MCU, programare.
Sunt foarte multi parametri, MCU, fecvente, achizitie de date, procesare, intrari, iesiri...un timing de inchidere/deschidere, o conditie, un contor... modificate necorespunzator, microsecunde in plus sau minus...pot crea desincronizari care pot determina un management defectuos al motorului, chiar daca surplusul de performanta este evident.
QUOTE (Cristi)Dealerul nu va accepta niciodata schimbarea softului din 1000 de motive, unele tin de "grija" fata de masina ta de care numai el se poate ocupa, bine sau prost, nu conteaza, el e dealer/service autorizat deci isi poate permite orice....pe de alta parte e vorba de banuti, daca el nu e in stare sa-ti ofere un serviciu si sa-ti ia lozu, atunci nici altii nu au dreptul.
Oficial, pierzi garantia dar trebuie sa demonstreze ca softul a fost schimbat si oricum fara confirmarea proprietarului, nu au ce sa faca!
Nu e chiar asa. Uite dealeri care au acceptat.
http://www.subaru.ro/nou/noutati/stire.php?id=56&m=1
Oficial, pierzi garantia dar trebuie sa demonstreze ca softul a fost schimbat si oricum fara confirmarea proprietarului, nu au ce sa faca!
Nu e chiar asa. Uite dealeri care au acceptat.
http://www.subaru.ro/nou/noutati/stire.php?id=56&m=1
QUOTE (2dor)Intrebarea mea este, de ce nu a facut chiar Ralliart un soft pentru Lancer 2.0 de exemplu? Acum vad ca exista chiptuning de la Ralliart pentru aproape toate motoarele Mitsu si nu iti mai bati capul cu garantia.
Si daca ar exista soft Ralliart eu tot pe ala de la Racing Code l-as pune. Pentru ca softul Ralliart e facut in serie si nu optimizat pe masina.
E la fel ca atunci can iti mobilezi casa. Poti sa te duci si sa iti iei mobila de la IKEA sau sa iti chemi o firma sa masoare si sa faci mobila pe comanda.
(Parerea mea)
Si daca ar exista soft Ralliart eu tot pe ala de la Racing Code l-as pune. Pentru ca softul Ralliart e facut in serie si nu optimizat pe masina.
E la fel ca atunci can iti mobilezi casa. Poti sa te duci si sa iti iei mobila de la IKEA sau sa iti chemi o firma sa masoare si sa faci mobila pe comanda.
(Parerea mea)
QUOTE (Andrei_RC)Nu e chiar asa. Uite dealeri care au acceptat.
http://www.subaru.ro/nou/noutati/stire.php?id=56&m=1
Bine, cand or sa accepte si cei de la mcar sa ma anunti si pe mine.
"Configuratia automobilului prezentat este asigurata de Racing Code, brand romanesc, ce are in spate sprijinul nelimitat si neconditionat al celor mai mari tuneri din Japonia, prestatia automobilului fiind atent urmarita de acestia. Racing Code ofera solutii partiale sau complete de tuning pentru automobilele marca Subaru, fiind cei mai buni specialisti de setari din Europa.”
"Printre modelele de Impreza s-a numarat si un Impreza WRX STI modificat...Asa cum ne-a declarat proprietarul acestuia, dl. Sebastian Sandu...Puterea la motor depaseste 800cp si un cuplu de 1000Nm, neavand nici un fel de restrictor mecanic.
Acceleratia 0...100km/h se atinge in cca 2,5s iar viteza maxima de 315-320km/h. "
Inteleg ca este vorba de acealasi Sebastian de pe site-ul racingcode http://www.racingcode.ro, "the president of A.C.S. “Legal Racing”, the most important organizer of racing events for amateurs in Romania." , proprietar de Impreza WRX STI , samd.
Super tare, o sa mai citesc despre Sebastian, legal racing, racingcode...oricum nu mai am nici o dubiu, racingcode e the best in materie de tuning, iar Sebastian e profesionist in ceea ce face.
E normal sa existe dubii initial, la noi toti se pricep la mecanica, soft, masini...
Ei bine, in asemenea conditii pretul de 400 euro nu este deloc mare pentru ca ofera garantii si au experienta in domeniu, atat experienta pe "circuit" cat si experienta tehnica, electronica, mecanica, soft.
Luna viitoare le fac o vizita...
http://www.subaru.ro/nou/noutati/stire.php?id=56&m=1
Bine, cand or sa accepte si cei de la mcar sa ma anunti si pe mine.
"Configuratia automobilului prezentat este asigurata de Racing Code, brand romanesc, ce are in spate sprijinul nelimitat si neconditionat al celor mai mari tuneri din Japonia, prestatia automobilului fiind atent urmarita de acestia. Racing Code ofera solutii partiale sau complete de tuning pentru automobilele marca Subaru, fiind cei mai buni specialisti de setari din Europa.”
"Printre modelele de Impreza s-a numarat si un Impreza WRX STI modificat...Asa cum ne-a declarat proprietarul acestuia, dl. Sebastian Sandu...Puterea la motor depaseste 800cp si un cuplu de 1000Nm, neavand nici un fel de restrictor mecanic.
Acceleratia 0...100km/h se atinge in cca 2,5s iar viteza maxima de 315-320km/h. "
Inteleg ca este vorba de acealasi Sebastian de pe site-ul racingcode http://www.racingcode.ro, "the president of A.C.S. “Legal Racing”, the most important organizer of racing events for amateurs in Romania." , proprietar de Impreza WRX STI , samd.
Super tare, o sa mai citesc despre Sebastian, legal racing, racingcode...oricum nu mai am nici o dubiu, racingcode e the best in materie de tuning, iar Sebastian e profesionist in ceea ce face.
E normal sa existe dubii initial, la noi toti se pricep la mecanica, soft, masini...
Ei bine, in asemenea conditii pretul de 400 euro nu este deloc mare pentru ca ofera garantii si au experienta in domeniu, atat experienta pe "circuit" cat si experienta tehnica, electronica, mecanica, soft.
Luna viitoare le fac o vizita...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator