RACING CODE - Tuning, Engineering & Motorsport.

Modificari pt performanta: resoftari, evacuare, turbo, etc.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
SEBASTIAN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 22, 2007 7:28 pm

Mesaj de SEBASTIAN » Sâm Noi 08, 2008 4:06 pm

Concluzii:

Rezultatele modificarii parametrilor ECU sunt observabile imediat in comportarea masinii, o putere mai mare dezvoltata de motor, o liniarizare a acceleratie impreuna cu o crestere a acesteia in toate plaja de turatie, un raspuns mai prompt la WOT.
In acest articol cele trei exemple de modificari (modificare AFR, rescalare „load” si evacuare-turbo) sau dorit a fi un exemplu simplificat de ECU tuning in care au fost explicate motivele tuningului si rezultatele acestuia. In mod deliberat au fost omise anumite detalii dar fara ca aceasta sa afecteze valabilitatea celor prezentate mai sus.
Orice tuning trebuie sa aiba inainte de toate un scop, iar pentru atingerea sa se impun in mod obligatoriu fazele de masurare a parametrilor existenti, analiza detaliata a datelor / intelegerea functionarii ECU, modificarea parametrilor ECU si bineinteles verificarea functionarii corecte a motorului in urma ecestor modificari.
Un ECU tuning realizat incorect nu numai ca nu are rezultatele scontate dar poate duce la deteriorarea performantelor si chiar la defectarea prematura a motorului si/sau a componentelor ansamblurilor auxiliare.

Avatar utilizator
SEBASTIAN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 22, 2007 7:28 pm

Mesaj de SEBASTIAN » Sâm Noi 08, 2008 4:06 pm

In urma celor explicate mai sus sper ca toata lumea sa fie lamurita si sa crestem nivelul de perceptie.
Rezultaul va fi in primul rand o masina sanatoasa.

Avatar utilizator
SEBASTIAN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 22, 2007 7:28 pm

Mesaj de SEBASTIAN » Sâm Noi 08, 2008 4:09 pm

ECU SETTING
Este o operatie, specializata, ce permite optimizarea dorita a functionari motorului, fara o afectare brutala a fiabilitatii motorului.
Exista mai multe etape pentru setarea ECU-uli original.
In functie de doleantele utilizatorului se pot reliza:
- OPTIMIZARE – operatie in care printr-o perfecta ajustare se obtine un mers corect si sanatos al motorului avand un rezonabil castig de putere si o scadere de consum, pentru o utilizare normala.
- TUNING – operatie care include OPTIMIZAREA si o ameliorare fina a performantelor, castigul obtinut fiind de-a dreptul remarcabil, consumul pastrandu-se in limite rezonabile, poate chiar putin sub cel de fabrica la o utilizare normala.
TUNINGUL este recomandat atunci cand se fac modificari mecanice cum ar fi schimbarea admisiei, bov, sitemului de evacuare,pompa de benzina ...Exista modificari care aduc disfunctionalitati ale motorului, iar operatia de TUNING face ca beneficiul modificarilor mecanice sa fie corect gestionat.
- RACING – operatie imperios necesara, cand modificarile mecanice sunt in
masura sa afecteze bunul mers al motorului si se doreste obtinerea unor performante ridicate, prin exploatarea corecta a motorului si a modificarilor mecanice survenite.Un unele situatii se impune RESCALAREA.

Lista optiunilor in ceea ce priveste resoftarea, pentru o setare ideala este foarte lunga si depinde la fiecare ecu de softul si optiunile acestuia, de exemplu :
- activare dezactivare „LAUNCH CONTROL”,
- ridicarea pragului de viteza maxima, electronic delimitat,
- pornirea mai rapida a stropitorului de intercooler,
- pornirea la alte valori a electroventilatoarelor de racire...

Setarea se face pentru fiecare automobil in parte tinand cont de particularitatile acestuia si ale utilizatorului.
Nu este un soft general care se incarca, este o operatiune migalosa, specializata, care nu este posibila fara folosirea unor aprate speciale de inalta tehnologie si a unor setting specialist.
Mentionam ca atat Subaru cat si Mitsubishi beneficiaza de o gestiune electronica performanta capabila sa raspunda foarte bine cerintelor de tuning&racing, oferind un randament ridicat datorita puteri de lucru a procesoarelor folosite.
Orice alt tip de setare este inferior neavand un corespondent real corect, motorul nefiind exploatat corespunzator si de multe ori in real pericol.
Modalitatea de lucru este urmatoarea:
- citirea softului
- presoftarea
- scrierea softului de test si logarea
- invatarea softului
- testarea, ajustarea si cresterea progresiva de putere in limita dorintei dar nu in detrimentul fiabilitatii
- testele se fac in mers cu masina in diverse sarcini efectul total fiind obtinut dupa cca 500km.
- operatia de resofatare poate dura de la cateva ore in sus si se face la minim o zi ulterior citiri.
Nu este o joaca sunt setari foarte importante, care se fac in stransa concordanta, pentru fiecare automobil. Exista si posibilitatea setari ecu fara automobil dar nu recomandam iar varianta oferita nu este cea mai buna pentru acel automobil.

Avatar utilizator
SEBASTIAN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 22, 2007 7:28 pm

Mesaj de SEBASTIAN » Lun Noi 10, 2008 8:07 am

Cred ca dupa ce cititce am evocat mai sus o sa intelegeti putin mai mult principiul de fnctionare al gestiunii electronice dintr-un motor.
Eu am incercat sa simplic si sa subliniez cateva idei insa in realitate complexitatea e mult ridicata.

Avatar utilizator
SEBASTIAN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 22, 2007 7:28 pm

Mesaj de SEBASTIAN » Mar Noi 11, 2008 6:52 am

?ntreb?ri frecvente:


Dup? optimizarea calculatorului (ECU) vehiculul dumneavoastr? in mod normal va consuma mai pu?in combustibil daca metineti acela?i mod de condus – date exacte nu pot fi furnizate datorita diversitatii modelelor existente.

C?nd va setam vehiculul nu depasim parametri de func?ionare normali ai motorului si a componentelor adi?ionale furnizate de produc?tor. Mentinand un stil de condus normal nu vor exista uzuri mecanice suplimentare.

In mod cert nu vor exista efecte secundare nedorite in exploatarea de zi cu zi si nici la verificarile tehnice periodice. Calculatorul nu va semnaliza erori iar modificarea sa nu va fi vizibila din exterior. De asemenea nu vor exista probleme in timpul functionarii zilnice nici in conditii de temperatura scazuta sau ridicata.

Vom calcula combustia ideala pentru motor si vom optimiza cuplul motor. Diver?i parametrii, cum ar fi cantitatea de combustibil injectata, schimbarea presiunii, timpul de injec?ie si al?ii vor fi de asemenea optimiza?i.

In general prin chiptuning se intelege imbunatatirea performantelor motorului prin cresterea cuplului. Aceasta insemnand ca motorul va avea o putere mai mare c?nd ve?i avea nevoie, cum ar fi atunci c?nd depasiti o alta ma?ina sau in accelerare.

Niciodat? pana acum nu a fost posibila o imbunatatire at?t de drastica a performantelor motorului raportata la o opera?ie cu costuri a?a de reduse precum chip tuning.


Ar trebuii sa fac o ?nregistrare legala dup? chip tuning ?

In principiu, orice imbunatatire a performantei ar trebuii ?nregistrata daca depaseste 5% din performantele ini?iale, altfel licentata de operare expira ca de altfel si poli?a de asigurare.


Vor exista costuri adi?ionale legate de compania de asigur?ri?

Imbunatatirea performantelor implica inregistrarea legala si taxe aditionale pentru asigurare.(in Europa)
De toate acestea fiind responsabil propietarul.


Care este perioada de garan?ie oferita?

Noi va oferim garan?ie pe viata pentru produsele noastre.

Este tuning-ul vizibil din exterior?

Nu. Dar, puterea motorului este m?surabila pe stand-uri de testare sau verificarea noilor parametri. Nu poate fi detectabil la nivelul calculatorului si nici nu poate fi probata cu sistemul de diagnosticare standard.


Autovehiculul se va ?nc?lzi mai u?or dacat ?nainte?

Temperatura uleiului va fi mai mare (numai sub sarcina maxima). De exemplu la un Audi A4 TDI temperatura va creste in condi?iile men?ionate mai sus doar cu 8 grade.


Chip Tuning-ul va sc?dea durata de viata a autoturismului ?

C?nd facem modific?ri asupra autoturismului dvs. nu depasim parametrii de func?ionare normali ai motorului si a componentelor fabricantului. In condi?iile unei exploat?ri normale nu vor exista uzuri mecanice suplimentare.


De ce fabricantul nu optimizeaz? el insusi autovehiculul ?

Fabricantul produce autovehiculul pentru pia?a globala. In alte tari capacitatea cilindrica nu corespunde cu normele Europene. De asemenea rularea autovehiculului la altitudini ridicate afecteaz? combustia in mod negativ. Totu?i aceste aspecte nu se aplica in Europa. Aici, conteaz? diversitatea motoarelor ce echipeaz? autovehiculele. Dup? ce autovehiculul este fabricat poate fi testat pe standu-l ce masoara puterea si puterea acestuia poate fi crescut?. Deci aici este toleranta oferita de c?tre produc?tor.


Sunt nevoit sa-mi schimb sistemul de fr?nare datorita cre?terii performantelor ?

Agen?ia de inspec?ia tehnica garanteaz? 20% mai multa putere dec?t cel mai puternic motor pe platforma respectiva.


Exista excep?ii privind transmisia automata ?

Nu. Vehiculele cu transmisie automata sunt echipate cu alt ECU, dar cre?terile de performanta nu sunt afectate. Transmisia automata va fi modificata de noi.


Acest proces este reversibil ?

Configura?ia de fabrica este ?ntotdeauna salvata si poate fi programata in ECU oric?nd. Binienteles procesul poate fi reversibil oric?nd.

Avatar utilizator
VooN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 21, 2008 6:00 pm

Mesaj de VooN » Mar Noi 11, 2008 8:57 am

Toti tunerii afirma scaderea de combustibil in regim de functionare normal.
In cazul meu nu a fost asa consumul crescand cu o valoare semnificativa (30 - 50% in orice regim de folosire) (nu am soft Racing Code - a aparut oferta la putin timp dupa ce pusesem) si probabil aici este diferenta dintre optimizarile facute de unele firme in comparatie cu altele. A nu se intelege ca nu sunt multumit de modificare pt ca este evidenta creserea de putere dar cred ca este important sa se stie ce anume se vrea de la masina
Din ce am citit aici pare o operatiune complexa si bine pusa la punct.
Dc cineva se decide la varianta aceasta, va rog sa veniti si cu feedback - ne-ar fi mai usor ca pe viitor sa alegem varianta cea mai buna pt noi din punct de vedere al raportului calitate/pret.

Avatar utilizator
radu_lkv
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 17, 2007 1:08 pm

Mesaj de radu_lkv » Mar Noi 11, 2008 7:08 pm

feedback: evo 9, destul peste 400 cp, interne motor si turbo inca stoc (nu pt mult timp sper), 85 000km cu soft racingcode, o groaza de VTM-uri, liniutze si alte curse castigate intara si nu numai, NICIO pb pana acum la motor, pana si consumul a scazut in oras de la ~21 % la 12%

Avatar utilizator
SEBASTIAN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 22, 2007 7:28 pm

Mesaj de SEBASTIAN » Mie Noi 12, 2008 7:05 am

Cei care s-au apropiat putin de lumea tuningului cunosc foarte bine aceste treburi si fac schimb de impresii destul de mult.
As vrea sa cautam pe cei cu rezultate negative facute de noi, sa ii gasiti pe nemultumiti si sa discutam cu si despre ei.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mie Noi 12, 2008 8:09 am

........

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Noi 12, 2008 3:23 pm

Cand o sa am timp o sa incerc sa inteleg cate ceva din cele scrise mai sus.
Multumim pentru teorie, Sebastian!

Sunt destui care au soft sau modificari de alta natura, dar nici 2% nu comenteaza public, pe forum eventual, multumirile si nemultumirile.
Pe de o parte le e teama ca pierd garantia, pe de alta parte sunt foarte putini oameni deschisi...
Fiecare pentru el...cam asta e pe la noi.

Scrie răspuns

Înapoi la “Performance Tuning”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori