Neacordare Garantie Mcar Expozitiei

Discutii despre problemele tehnice cu care v-ati confruntat, rezolvarea lor, service-urile autorizate si dealerii Mitsubishi
Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Sâm Sep 14, 2013 2:43 pm

Acum doua zile (joi, 12 septembrie) am ajuns in service-ul MCar din Bd. Expozitiei cu eterna ( si singura) problema a Lancer-ului Clasic.. discurile de frana. Precizez inca de la inceput faptul ca masina este in garantie pana in 20 noiembrie 2013 si aceasta vizita legata de ovalizarea discurilor fata este a treia de cand am masina. Prima data defectul a fost reclamat in iunie 2011 si in urma constatarii s-a decis rectificarea discurilor fata ( masina avea 28,000 km). A doua oara, la un rulaj de 47,000 km (undeva prin aprilie/mai anul acesta), problema identica => aceeasi solutie oferita, rectificat discuri pentru a doua oara ( solutie acceptata de catre mine dupa destule discutii, fiind sigur ca in putini km defectul va reapare). Simptomele au reaparut in timp ce eram in concediu, in drum catre plajele Greciei, la un rulaj de 51,000-51,500 km. Am dus masina pentru a treia oara, la un rulaj de 54,500 km ( la intoarcerea din concediu). Dupa efectuarea unei parti a verificarilor impuse de manualul de service ( masurarea grosimii discurilor, efectuata oricum neconform..) se depisteaza o diferenta de 0.02, ceea ce deja impunea schimbarea discului (cota actuala nu ar mai fi permis rectificarea si oricum nu as mai fi acceptat repetarea unei astfel de operatiuni. Testul de run-out (abatere de la axa verticala) nu s-a mai facut, considerindu-se ca avand in vedere rezultatul de la masurarea grosimii discurilor(in 8 puncte pentru fiecare disc, dar datele colectate cu doar doua zecimale in timp ce in manual diferenta maxima de grosime este data ca fiind 0.015 , deci cu trei zecimale). Mecanicul saracul tot repeta masuratorile si fugea in birourile de langa elevator, evitand sa faca vreun comentariu (nu ca as fi avut nevoie de vreo confirmare a datelor avand in vedere faptul ca am manualul si pe telefon..) .. Pana acum toate bune si frumoase, se fac copii dupa carnetul de garantie si dupa cardul Mitsubishi Motors/5 ani garantie, se scaneaza tot setul de masuratori si se trimite la importator, pentru aprobarea lucrarii. Am urcat in camera de asteptare de la etaj pana urma sa vina raspunsul, pentru o cafea si alte activitati de trecut timpul ( un e-mail, un browsing ). In circa 15 minute apare receptionerul, si, de aici totul devine extrem de interesant. Dupa expresia fetei si privirea la nivelul solului mi-am dat seama ca vestile nu sunt prea bune.. dar zau daca ma asteptam sa aud ce am auzit.. Cica, conform unei note interne (!!! de care nici ei nu stiau pana atunci) nu se pot efectua interventii acoperite de garantie asupra sistemelor de franare daca vehiculul are un rulaj mai mare de 50,000 km!! WTF? Am crezut ca imi joaca feste auzul, motiv pentru care l-am rugat sa repete. Mi-a repetat acelasi lucru, dupa care imi spune ca are o oferta de piese pentru mine ( adica, pe romaneste, sa-mi platesc discurile si manopera, doar ce naiba, masina e in garantie 5 ani sau 150,000 km, oricare termen s-ar implini primul). Cu mari eforturi de a-mi pastra calmul am declinat vizionarea ofertei si am cerut lamuriri suplimentare. Explicatii... lipsa, mai ales dupa ce am citit impreuna sectiunea de garantii din carnetul de intretinere + lista cu articolele care sunt exceptate de la acoperirea garantiei. Atata timp cat discurile de frana nu sunt pe lista de articole exceptate si nici nu exista o precizare expresa in manual pentru aplicarea unei alte limite in km pentru incetarea aplicarii garantiei => ca nu exista nici un motiv legal pentru refuzarea aplicarii garantiei. Parca eram intr-un film cu persoane cu dizabilitati.. raspunsuri gen "da, asa e, aveti dreptate.. dar nu putem face nimic, bla bla bla". Le-am cerut sa scoata masina din hala ( alternativa era sa le-o las acolo sa se spele cu ea pe cap, dar n-am vrut sa fac asta (pentru masina, nu de grija lor)). Am cerut un set de copii ale tuturor rezultatelor masuratorilor si, surpriza maxima.. Cica nu pot sa imi dea cifrele de la standul de franare si de la masuratorile efectuate pentru ca n-am platit eu testele, ci importatorul. Adica masina este in garantie dar de fapt, nu prea.. Noroc ca am stat langa mecanic pe parcursul operatiunii si am vazut si memorat perfect toate rezultatele. In legatura cu rezultatul testului la stand, le-am spus ca platesc eu contravaloarea... si i-am bagat in ceata. Nu au avut ce face si mi-au emis factura ( 18RON) dupa care mi-au inmanat si rezultatul de la stand (nu de alta, dar sa am dosar complet la ANPC..). Sa mai intrebe vreodata cineva de ce vrem sa stam langa masini in timpul cat se afla in service.. Daca nu eram acolo in timpul masuratorilor ar fi mintit cu seninatate maxima asupra rezultatelor. Pentru a obtine o justificare scrisa in legatura cu refuzul a fost nevoie de o cerere expresa ( astept raspunsul inca). Practic ei incearca sa refuze o lucrare de drept in garantie pe baza unor documente interne ( daca exista, ca nu le-am vazut inca), ce nu au corespondent in carnetul de garantii al masinii si nu au fost adaugate ca anexa si semnate de catre posesor, ceea ce din punct de vedere legal este un abuz aberant si pe fata. Am luat masina si am plecat cu scarba maxima si inca surprins ca asemenea tentative jalnice de excrocare a clientului mai pot avea loc intr-o tara membra UE si intr-o reprezentanta a unei firme japoneze cu pretentii. Si totul pentru niste amarate de discuri, deja rectificate de ei de doua ori, cu o valoare derizorie ( cu 400 RON se cumpara fara probleme un set de discuri fata ok in magazin). Culmea tupeului.. cica nu le apare in sistem prima rectificare.. noroc ca am pastrat toate documentele de atunci si am si poze din timpul operatiunii. Pai in cazul in care trebuie rezolvata pe garantie inlocuirea unor componente cu adevarat scumpe la ce se ajunge? Masina are acum 54,500 km si uzura sub 30% la placutele de frana ORIGINALE. Rulaj peste 90% extraurban si in afara tarii ( masina aproape 100% de iesiri si concedii) . Practic aproape 100% din uzura actuala a discurilor ( care deja nu mai pot suporta o alta rectificare pentru ca ajung sub cotele minime) e datorata rectificarilor aplicate de ei in service. Si tot au nesimtirea sa incerce sa se eschiveze de la acordarea normala si legala a garantiei. Oricum, am trimis un e-mail cu descriere completa si cu detalii a situatiei la importator cu Mitsubishi Europe in copie ( trimis bilingv, in romana + engleza) si astept rezultatul. Am pregatit si dosarul complet pentru ANPC, la care voi apela daca nu primesc un raspuns pana luni seara. Oricum, toate operatiunile de intretinere le voi face in BG de acum inainte. E si mult mai ieftin si e destul de aproape. O sa va tin la curent cu evolutia situatiei.

P.S. Pentru echipa de moderare - Negasind un topic cu o problema similara am deschis unul nou. Daca se considera necesara mutarea/lipirea intr-un topic deja existent va rog sa procedati in consecinta.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Sâm Sep 14, 2013 9:35 pm

Imi pare rau pentru ce ti se intampla, am si eu un prieten cu un lancer clasic si are aceeasi problema insa s-a obsnuit si nu ii mai da importanta.

Nustiu ce sanse ai cu ANPCul, am apelat si eu la ei mai demult pt rugina aparatura la un logan si nu am rezolvat mare branza, m-au trimis la un expert auto si etc. Decat sa iti bati capul cu ei si sa cheltui o multime de bani si timp pe drumuri mai bine iti cumperi un set de discuri aftermarket si gata.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Dum Sep 15, 2013 11:56 am

Din pacate asta nu este o problema cu care sa te obisnuiesti. Datorita deformarii discurilor performanta la franare este semnificativ afectata ( si m-am convis de asta pe pielea mea, la o franare medie usor spre puternica - departe de franare de urgenta - la o viteza de 130-140km/h...). Si, datorita vibratiilor induse de ovalitate suspensia si directia au si ele de suferit. In cazul tau cu rugina a fost nevoie de expertizare datorita faptului ca problema nu era recunoscuta/certificatade catre service. In cazul meu problema e consemnata in scris si confirmata de testele/masuratorile efectuate, plus ca e a treia problema la aceleasi repere, deci, e mult mai simplu. De fapt, e atat de simplu ca ma intreb cat creier trebuie sa aiba pentru a refuza reparatia. Eu repet o chestie.. Practic ei incearca sa ignore conditiile de garantie bazandu-se pe o nota interna( pe care abia astept sa o vad) ceea ce e banal de observat si amendat de catre ANPC. De fapt se bazeaza pe faptul ca o sa injur in gand si o sa-mi fac masina pe banii mei. Daca intr-o situatie atat de clara si documentata, care implica un efort financiar nesemnificativ pentru remediere (ca ei-a se citi importatorul- nu platesc preturile din magazine pentru piese, sa fim seriosi) se recurge la un asemenea comportament de jepcari, ce se intampla daca cineva reclama o problema grava si costisitoare, de transmisie/motor/directie/etc? Problema e ca s-au invatat sa profite de lipsa de cunostinte tehnice a clientilor ( nici nu vreau sama gandesc de cate ori au incercat sa imi bage pe gat diverse chestii cu seninatate maxima, apoi, cu aceeasi seninatate sa-si ceara scuze in momentul in care realizau ca posed cunostinte tehnice peste nivelul lor - care din pacate este extrem de jos, chestie pe care am mai amintit-o si cu alte ocazii) si de bunul nostru simt. Si mai si mergem cuminti la revizii in service de reprezentanta (unii mai si cumpara consumabile de la ei la preturi umflate cu 2-300% pentru ca sunt mintiti ca nu au voie sa faca altfel deoarece pierd garantia..) cu masinile noastre noi, pe care am dat o caruta de bani, in principal tot pentru a fi siguri ca nu avem probleme tehnice sau, daca le avem, nu ne batem capul cu reparatia si costurile.
Bineinteles ca nu ar fi nici o problema sa imi cumpar/schimb singur discurile (dupa cum spuneam, suma este semi-derizorie iar schimbarea e banal de simplu de facut), dar atunci nu mai vad sensul garantiei producatorului. Principial vorbind, nu las treaba asta asa indiferent cat timp va trebui sa ii dedic (si asa ar trebui sa facem toti, ca s-ar dezobisnui de practici de genul asta). De client m-au pierdut clar, si la capitolul service ( Ruse, Bulgaria de acum), si la capitolul viitor client ( ca urma sa las in cateva luni Classic-ul parintilor si sa imi iau ceva tot de la ei + ceva mai mic pentru sotie la anul recte Colt/Space Star).

Avatar utilizator
eth0tty1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Dec 28, 2007 10:40 am

Mesaj de eth0tty1 » Lun Sep 16, 2013 10:48 am

parerea mea este ca aceasta nesimtire se bazeaza fix pe comportamentul general al romanilor urmand principiile :
" piesele au o valoarea prea mica, pana la urma e mai usor sa le cumpere clientul din banii lui "
" nu are rost sa se "lupte" cu o firma asa mare ca nu va rezolva nimic si se va lasa pagubas "

eu personal te incurajez sa apelezi la toate autoritatile in domeniu si trimiti o suta de emailuri la mitsubishi europa si mitsubishi japonia , si sa nu renunti , mai mult, daca te pot ajuta cu ceva te rog sa ma anunti !
noroc si succes sa-i pui cu botul pe labe cum se spune , sa se invete si ei ca noi clientii suntem cei care platim si ei sunt acolo ca sa ne rezolve probleme !

Avatar utilizator
eth0tty1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Dec 28, 2007 10:40 am

Mesaj de eth0tty1 » Lun Sep 16, 2013 10:56 am

am sa completez ca pe vremea cand aveam outlander 1 , aceasi problema la discurile de frana am avut-o si eu , prost fiind mi-am cumparat singur discuri de frana , m-am lasat mintit ca nu acopera garantia asa ceva ..... dupa achizitie la vre-o jumate de an am citit pe un forum de specialitate din germania ca acolo au fost rechemari in service pt schimbul discurilor de frana care se ovalizau destul de repede .....
aceasta problema a fost recunoscuta de mitsubishi europa , insa in romania se incearca "prostirea" clientului ca sa nu schimbe nimic pe garantie . ( concluzia la acre am ajuns eu )

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Lun Sep 16, 2013 11:24 am

Daca exista rechemari pt anumite loturi (si implicit serii de sasiu) alea sunt valabile in orice tara s-ar afla masinile respective.
Important e sa-ti si spuna cand ajungi cu ea in service ca pt seria masinii tale exista rechemarile X, Y, Z etc.
Altfel ramane varianta in care sa urmaresti singur si sa te iei la tranta cu ei.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mie Sep 18, 2013 7:35 pm

QUOTE (eth0tty1 @ Sep 16 2013, 10:48 AM) parerea mea este ca aceasta nesimtire se bazeaza fix pe comportamentul general al romanilor urmand principiile :
" piesele au o valoarea prea mica, pana la urma e mai usor sa le cumpere clientul din banii lui "
" nu are rost sa se "lupte" cu o firma asa mare ca nu va rezolva nimic si se va lasa pagubas "

eu personal te incurajez sa apelezi la toate autoritatile in domeniu si trimiti o suta de emailuri la mitsubishi europa si mitsubishi japonia , si sa nu renunti , mai mult, daca te pot ajuta cu ceva te rog sa ma anunti !
noroc si succes sa-i pui cu botul pe labe cum se spune , sa se invete si ei ca noi clientii suntem cei care platim si ei sunt acolo ca sa ne rezolve probleme !

Multumesc pentru incurajari! Te asigur ca nu voi lasa sub nici o forma situatia asa, indiferent de cat timp va trebui alocat. Parerea mea vis a vis de comportamentul nesimtit adoptat in general in RO in relatia client/fabricant(comerciant) coincide 100% cu ce ai scris. Mentalitatea noastra, ca natie, este singura vinovata.
In alta ordine de idei, dupa cateva e-mail-uri si telefoane am primit un raspuns de la M Car... Printre multiplele incercari de abureala se distinge un singur lucru interesant, si anume: nu exista nici o nota interna cu privire la limitarea nr de km la 50,000 in cazul prestarii lucrarilor pe garantie la sistemul de franare ( in cazul meu discurile). Adica a fost o manevra care nu face deloc cinste dealer-ului in ideea de a ma descuraja si de a ma convinge sa repar masina pe banii mei. Urat, foarte urat, neasteptat de urat. O sa dau mai multe detalii (ca dat fiind continutul chiar este nevoie) despre raspunsul primit in cateva zile, in limita timpului disponibil (care saptamana asta pare a fi dusmanul meu numarul 1 ).
Zau daca pricep cam ce poate fi in capul cuiva care lucreaza pentru un producator auto, intr-o oarecare pozitie de decizie, si care prin actiunile sale nu face decat sa aduca deservicii angajatorului sau. Pai un calcul simplu poate sa demonstreze cum o bataie de joc in stilul acesta va aduce mult mai multe deservicii decat beneficiile de moment ( in cazul in care le tine, sa pacaleasca un client cu echivalentul de 2-300RON cat or fi sa zicem preturile reale suportate de importator pentru, sa zicem niste discuri fata). Pai astia sunt bani care ii castigau de la acel client intr-o revizie, doua. Nu mai spun de alte lucrari, gen inlocuire distributie, schimbare diverse alte componente, lucrari uzuale de intretinere, reglaje, etc.. Pierd de zeci/sute de ori mai mult decat castiga prin manevre de genul acesta. Plus ca un client nemultumit va deturna prin relatarea "aventurilor" lui alti posibili clienti, care se documenteaza inainte de a alege un service pentru o lucrare, sau care, mai grav, doresc sa achizitioneze un vehicul nou si incearca sa isi faca o imagine despre serviciile post vanzare. Sunt chestiuni elementare.

@Extremero - Teoretic asa este insa practica demonstreaza ca faptic situatia difera. Si Dacia (care se fabrica la noi in tara) a avut re-call-uri pentru diverse operatiuni, problema insa e ca in RO s-au aplicat doar un foarte mic procent din ele . Renault, idem.
Daca re-call-ul implica, sa zicem, o rescriere de soft, cu siguranta se va aplica in RO sau alta tara de genul. Daca in schimb e vorba de ceva mai laborios si care se lasa cu schimbari de piese... n-ai sa vezi. Doar daca afli pe diverse alte cai si mergi bine documentat (si sa te iei cu ei la tranta cum spui si tu) poti avea succes de cauza. Si acum spune-mi si mie un lucru: din totalul posesorilor de auto din tara noastra pe cati ii vezi gasind buletinele de recall pe cont propriu si murind cu service-ul de gat pentru aplicarea lor? De asta nu se obosesc nici importatorii prea mult.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Sâm Noi 23, 2013 6:38 am

Dupa doua luni de "distractie" revin cu noutati... In primul rand imi cer scuze pentru intervalul extrem de lung de timp scurs de la ultima postare, dar nu am avut pana de curand chestiuni clare de adus la cunostinta. Deci, sa continuam povestea... Dupa ce au recunoscut minciuna cu nota interna si dupa inca ceva kilometri de e-mail-uri am mai facut o deplasare in Expozitiei pentru o noua sesiune de masuratori ( care ar fi trebuit sa se refaca exact si conform manualului de data aceasta). Data vizitei a fost 7 OCT. Mai exact am pierdut peste 4 ore degeaba. Nu credeam vreodata sa vad atata nesimtire si incompetenta intr-un service de reprezentanta, care mai apartine si de o firma japoneza. De masina s-a "ocupat" aceeasi persoana care a efectuat ultima rectificare, cea de la inceputul anului acesta. Persoana care la momentul respectiv (la iceputul anului adica ) se jura ca nu are cum sa efectueze masuratorile impuse de procedura de lucru pe motiv ca n-are cu ce si ca trebuie sa trecem direct la rectificare. Dupa insistente a venit cineva de la birouri si brusc a aparut si trusa cu micrometru. La capitolul tupeu si abureala in schimb era bine pregatit... La momentul respectiv persoana in cauza era mecanic. Acum, probabil datorita meritelor deosebite a avansat si e un fel de sef de tura (numele este Radu si nu mai stiu cum). Pe scurt, lucrul la masina a fost inceput de un mecanic foarte ok si cu mult bun simt. Dupa terminarea masuratorilor la discul dreapta fata care indicau bineinteles diferente de grosime de 0.02 in mai multe zone a venit sus mentionatul sef de tura si pur si simplu s-a facut ca masoara cate ceva la roata si a rectificat cu pixul, in fata mea, toate valorile care duceau la o diferenta de 0.02 ( in ideea de a duce diferentele de grosime la 0.01). Bineinteles ca din nou s-am masurat cu doua zecimale in loc de trei... Degeaba le-am spus ca nu e normal ce fac, degeaba le-am pus in fata paginile din manual (pagini printate de catre service, in care erau chiar subliniate abaterile maxime pentru grosive si ovalitate..). Raspunsurile erau cam asa..."Ce, suntem la N.A.S.A. sa masuram cu trei zecimale? Nici acolo nu masoara cu 3 zecimale. E o prostie ce scrie in manual"... I-am intrebat daca nu stiu sa masoare cu trei zecimale ( ca ii ajutam eu fara probleme) sau daca nu au echipamentul necesar... Nu a fost nimeni in stare sa raspunda iar seful de tura a deveniDupa doua luni de circ revin cu noutati... In primul rand imi cer scuze pentru intervalul extrem de lung de timp scurs de la ultima postare, dar nu am avut pana de curand chestiuni clare de adus la cunostinta. Deci, sa continuam povestea... Dupa ce au recunoscut minciuna cu nota interna si dupa inca ceva kilometri de e-mail-uri am mai facut o deplasare in Expozitiei pentru o noua sesiune de masuratori ( care ar fi trebuit sa se refaca exact si conform manualului de data aceasta). Data vizitei a fost 7 OCT. Mai exact am pierdut peste 4 ore degeaba. Nu credeam vreodata sa vad atata nesimtire si incompetenta intr-un service de reprezentanta, care mai apartine si de o firma japoneza. De masina s-a "ocupat" aceeasi persoana care a efectuat ultima rectificare, cea de la inceputul anului acesta. Persoana care la momentul respectiv (la iceputul anului adica ) se jura ca nu are cum sa efectueze masuratorile impuse de procedura de lucru pe motiv ca n-are cu ce si ca trebuie sa trecem direct la rectificare. Dupa insistente a venit cineva de la birouri si brusc a aparut si trusa cu micrometru. La capitolul tupeu si abureala in schimb era bine pregatit... La momentul respectiv persoana in cauza era mecanic. Acum, probabil datorita meritelor deosebite a avansat si e un fel de sef de tura (numele este Radu si nu mai stiu cum). Pe scurt, lucrul la masina a fost inceput de un mecanic foarte ok si cu mult bun simt. Dupa terminarea masuratorilor la discul dreapta fata care indicau bineinteles diferente de grosime de 0.02 in mai multe zone a venit sus mentionatul sef de tura si pur si simplu s-a facut ca masoara cate ceva la roata si a rectificat cu pixul, in fata mea, toate valorile care duceau la o diferenta de 0.02 ( in ideea de a duce diferentele de grosime la 0.01). Bineinteles ca din nou s-am masurat cu doua zecimale in loc de trei... Degeaba le-am spus ca nu e normal ce fac, degeaba le-am pus in fata paginile din manual (pagini printate de catre service, in care erau chiar subliniate abaterile maxime pentru grosive si ovalitate..). Raspunsurile erau cam asa..."Ce, suntem la N.A.S.A. sa masuram cu trei zecimale? Nici acolo nu masoara cu 3 zecimale. E o prostie ce scrie in manual"... I-am intrebat daca nu stiut instant foarte ocupat cu orice altceva prin hala.. Plus ca, in mod miraculos, discul dreapta care avea o grosime de 25.12 acum trei saptamani (masurata de doua ori) era trecut pe hartie la 25.64! S-o fi regenerat singur intre timp... La intrebarea pe care am pus-o vis a vis de diferenta in cauza raspunsul a fost ca a gresit persoana care a efectuat masuratorile data trecuta, ceea ce este exclus. A urmat verificarea ovalitatii... Desi se vedea clar ca abaterea trecea de 0.04 ( la discul stanga fata, care se prezinta mai bine decat cel dreapta) , seful de tura nu vedea decat 0.03.. Am lipsit cateva minute din zona masinii (telefoane de la servici), timp in care s-a masurat discul dreapta fata. Probabil ca mai bine repetam personal testul pe discul dreapta... S-a trecut la ambele roti o abatere de 0.03 . Aceasta abatere reprezinta oricum dublul maximului permis in manual. In opinia atoatecunoscatorilor mecanici+ sef de tura este o abatere insignifianta, care nu trebuie sa duca la vibratii. Daca le-am pomenit manualul, raspunsul a fost acelasi.. "In manualul de reparatii emis de catre fabricantul masinii sunt numai porcarii", "aia habar n-au ce scriu acolo, etc". Personal, daca doream sa vizualizez "Dorei" care se pricep mai bine decat fabricantul masinii nu mergeam in service-ul de marca ci, eventual, intr-o dugheana de cartier, intr-o curte din Ferentari. Este inadmisibila si incredibila afisarea unei asemenea doze de lipsa de respect fata de indicatiile procedurale emise de fabricant intr-un service care ii poarta sigla. Este inacceptabila o asemenea doza de nesimtire si lipsa de respect fata de client si masina lui. Este incredibil cum manualul de reparatii este sursa de amuzament si de comentarii gen "stim noi mai bine, aia habar n-au ce scriu acolo" intr-o REPREZENTANTA. Raspunsul final primit cica de la garantii a fost din nou : rectificare. Insa,stimabilul sef de tura a scris doar ca "discurile se incadreaza in parametri de rectificare"(citat 100% de pe fisa control calitate), nici o recomandare de operatiune, nimic. Chestia asta m-a determinat sa trimit a doua zi dosarul la A.N.P.C. devenind clar ca nu exista nici o posibilitate de rezolvare pe cale amiabila. Dupa cateva zile am contactat si persoana de la vanzari cu care am pastrat legatura de cand am luat masina in 2008 ( o persoana de un profesionalism absolut desavarsit, cum rar gasesti prin reprezentantele de la noi), persoana care mi-a acordat tot sprijinul in incercarea de rezolvare a problemei. In 14 OCT am primit de la garantii o oferta de schimbare discuri cu 50% din pret suportat de importator, oferta pe care bineinteles ca am refuzat-o fara sa stau pe ganduri... Dupa inca circa o saptamana si cateva e-mail-uri si telefoane am primit de la vanzari o confirmare cum ca importatorul a acceptat schimbarea discurilor pe garantie si ca urmeaza sa fiu contactat pentru programare. Am refuzat sa mai am orice contact cu service-ul din Expozitiei datorita modului in care s-au comportat si am cerut programare pentru Metalurgiei. Acolo am facut o vizita scurta pntru o re-intocmire de dosar ( desi tot M-Car sunt), cu masuratori "basic" pentru trimitere la importator (masuratori care au confirmat cifrele masuratorilor initiale, despre care la ultima vizita in Expozitiei spunea tentativa de sef de tura ca erau gresite). Au urmat inca vreo 10-12 zile fara nici o veste (desi periodic ma mai interesam de motivul pentru care nu sunt chemat in service... Probabil cei de la garantii trageau de timp pentru a iesi masina din garantie ( nu ca i-ar fi ajutat cu ceva, ca defectul era reclamat inainte cu mult, dar cine stie ce e in capul lor..). Intre timp, undeva la inceputul lui noiembrie am primit o scrisoare de la A.N.P.C., cu adresa prin care inaintasera dosarul trimis de mine catre autoritatea statului in domeniu, adica Registrul Auto Roman.
Brusc, in 14 noiembrie au inceput sa curga telefoanele din partea M-Car, cu rugamintea de a veni cat pot de repede (eventual imediat, in aceiasi zi) pentru a schimba discurile. Am primit nu mai putin de 6-7 telefoane in acea zi, cu insistente de a rezolva cat mai repede problema masinii.. Erau chiar disperati si tonul discutiei era complet diferit. Motivul era clar, venise R.A.R.-ul peste ei si le-a impus un termen minim de rezolvare corecta dupa care ar fi urmat amenda+obligare la efectuarea reparatiilor (procedura standard A.N.P.C. ). Sambata, pe 16 noiembrie am fost in Metalurgiei si au fost schimbate ambele discuri de frana fata PE GARANTIE. Am scris si o declaratie prin care certificam ca s-a remediat corespunzator problema reclamata in dosar A.N.P.C. nr.xxxxxx (ceea ce dovedeste ca schimbarea de atitudine s-a datorat 100% interventiei autoritatilor). Concluzia este ca, daca se insista si se apeleaza la mijloacele legale, se pot rezolva problemele. A.N.P.C.-ul si-a facut treaba asa cum trebuie, iar R.A.R.-ul a analizat si solutionat problema impecabil. Sper ca cele povestite aici sa fie de ajutor si altora care vor intampina probleme cu aplicarea corecta a garantiei in service.

P.S. Am uitat o alta chestie legata de ultima vizita in Expozitiei ( cu circareala si manarirea rezultatelor). Dupa ce au decretat cei de la garantii "rectificare" si le-am spus sa scoata masina din hala ca nu accept asa ceva (si am plecat si eu de langa elevator nebanuind ca mai am ce supraveghea), s-a mai intamplat ceva. Ceva ce am sesizat in momentul in care facut trecerea la cauciucurile de iarna (la sfarsitul lui octombrie, inainte de prima programare la Metalurgiei). Schimbul de roti il fac singur ( am jante+anvelope dedicate vara-iarna si este banal de efectuat) si am si cheie dinamometrica (pentru respectarea cuplului de strangere a piulitelor de la roti, chestie sensibila la masinile noastre). Surpriza a fost ca nici la 350Nm (atat duce cheia si nu am fortat peste sa nu o decalibrez) nu am putut sa misc piulitele rotilor fata in conditiile in care cuplul de strangere ar trebui sa fie 112-115Nm... Am folosit pana la urma cheia masinii + prelugitor+picior pentru a reusi sa le desfac ( si am 105KG). Nesimtitii le-au strans cat au putut de tare in ideea de a influenta testul pe stand. Au incercat sa preseze cat de mult posibil discurile de frana cu jantele (discurile sunt fixate de cele 4 piulite ale rotii) pentru a reduce vibratiile la standul de franare. Am avut bafta maxima ca nu mi-au crapat jantele ( cele de aliaj) si ca in drum spre locatia unde tin anvelopele nu a cedat vreun prezon sau o piulita ( ca la viteza de autostrada ...) Cu greu m-am stapanit sa nu ii fac o vizita nesimtitului si sa il alerg prin service... O alta concluzie.. nu lasati masinile nesupravegheate in service. Sunt in stare de orice atunci cand ar trebui sa rezolve ceva ce implica o cheltuiala din partea lor ( de exemplu o garantie...)

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Dum Noi 24, 2013 12:19 am

Bravo si felicitari pentru rabdarea si perseverenta de care ai dat dovada pentru rezolvarea problemei. Am vreo 10 ani de cand am permis si pana acum nu am intalnit nici un service de care sa fiu multumit. Eu unul mereu stau langa masina cand o duc in service, exceptie fac doar reparatiile la caoserie care necesita mai mult de 1 zi.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Dum Noi 24, 2013 12:30 pm

Multumesc . Nu e vorba numai de a fi multumit sau nu. Ar fi suficient sa poata exista macar incredere. Dar macar intr-un service de reprezentanta te astepti sa arate un minim respect fata de manualul de reparatii al masinii (daca nici pe ala nu-l respecta care e diferenta intre ei si un Dorel care face mecanica generala in curte?). Ultima vizita din Expozitiei m-a lasat pur si simplu siderat. Si eu insist sa stau langa masina mereu, si practica dovedeste ca este extrem de indicat sa fii prezent la aproape orice operatiune. Daca au tupeul sa altereze date cu proprietarul masinii de fata oare ce fac atunci cand nu e nimeni langa ei? Iar pentru faza cu piulitele rotilor stranse in disperare tot pentru manarirea unui test pana la urma tot le fac o vizita cand am putin timp. Daca s-ar fi fisurat o janta din cauza strangerii la un cuplu de minim 3,5 ori mai mare decat indicat in manual sau daca ceda piulita/prezonul in mers mi-ar fi ras in fata si ar fi spus ca probabil am umblat eu la roti..

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice, service-uri si dealeri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori