Scris: Mar Mar 18, 2008 10:23 pm
Salve,
Ce solutii ar exista pentru a imbunatati modul de lucru al acceleratiei pe senzor de la Colt ?
La lancerul 1.5 s-a rezolvat delay-ul acceleratiei din soft.
Adica asa cred, de fapt sunt convins.
Daca e asa, atunci se poate face o recalibrare in soft ca problema asta sa dispara si la COLT/CZ3.
Sa revenim.
Actionarea pedalei determina o variatie de curent pe o plaja...curent care este transformat in tensiune...convertor A/D rezulta o valoare digitala. ECU interpreteaza aceste valori digitale care in realitate reprezinta apasarea pedalei de acceleratie si in functie de ele comanda injectia, samd.
Pedala incepe sa fie apasata, pe o portiune de x cm, (nu am stat sa masor) si nu se intampla nimic, nu creste turatia, semn ca ECU nu comanda nimic, i se rupe...desi senzorul acceleratiei este actionat, senzorul nu mai scoate 0 mA...valoarea digitala este > 0.
Parerea mea e ca in soft, e memorata o valoare digitala, o constanta, de care se tine seama.
Cand valoarea digitala generata prin apasarea pedalei ajunge la aceasta constanta, abia atunci, ECU comanda injectia si ce kkt mai face el...de plictiseala.
1. Daca aceasta valoare s-ar micsora atunci pedala nu ar mai avea acest delay mare.
Mda, dar astia care au facut masina, nu au facut asta de tampiti.
Au avut ei un motiv, un motiv determinat de...alta hiba.
Uneori cu o hiba, acoperi alta hiba, samd.
Adica o carpeala...
Probabil, cealalta hiba e tocmai ambreiajul asta care in 80% din cazuri cupleaza la limita superioara.
Cand ambreiajul cupleaza sus si acceleratia incepe sa lucreze de la cea mai mica apasare, atunci rezulta un kk tradus printr-un disconfort foarte mare si o patinare excesiva a ambreiajului.
Si atunci ce s-au gandit ei ?
E mai usor sa modifici un soft decat o mecanica.
Au "inmuiat" din soft acceleratia, astfel incat, pana ajunge sa cupleze ambreiajul la limita superioara a cursei, omul din obinuita apasa acceleratia care nu incepe sa actioneze decat dupa ce este apasata mai mult...si uite asa, s-a realizat un echilibru intre cele doua comenzi care ajuta la o sincronizare mai buna...
Inginerie...
2. Sa existe un reglaj mecanic/electronic senzor, astfel incat la inceputul actionarii pedalei, in soft sa ajunga exact acea valoare de la care ECU incepe sa actioneze in consecinta.
(1) realizabil de producator, tuner.
(2) realizabil de orice electrician bun si in cunostinta de cauza.
Poate am spus prostii dar cu siguranta acceleratia la Colt asa lucreaza.
M-am obisnuit cu ea, dar nu e normal si am observat ca la lancer s-a rezolvat.
Deci ?
Ce solutii ar exista pentru a imbunatati modul de lucru al acceleratiei pe senzor de la Colt ?
La lancerul 1.5 s-a rezolvat delay-ul acceleratiei din soft.
Adica asa cred, de fapt sunt convins.
Daca e asa, atunci se poate face o recalibrare in soft ca problema asta sa dispara si la COLT/CZ3.
Sa revenim.
Actionarea pedalei determina o variatie de curent pe o plaja...curent care este transformat in tensiune...convertor A/D rezulta o valoare digitala. ECU interpreteaza aceste valori digitale care in realitate reprezinta apasarea pedalei de acceleratie si in functie de ele comanda injectia, samd.
Pedala incepe sa fie apasata, pe o portiune de x cm, (nu am stat sa masor) si nu se intampla nimic, nu creste turatia, semn ca ECU nu comanda nimic, i se rupe...desi senzorul acceleratiei este actionat, senzorul nu mai scoate 0 mA...valoarea digitala este > 0.
Parerea mea e ca in soft, e memorata o valoare digitala, o constanta, de care se tine seama.
Cand valoarea digitala generata prin apasarea pedalei ajunge la aceasta constanta, abia atunci, ECU comanda injectia si ce kkt mai face el...de plictiseala.
1. Daca aceasta valoare s-ar micsora atunci pedala nu ar mai avea acest delay mare.
Mda, dar astia care au facut masina, nu au facut asta de tampiti.
Au avut ei un motiv, un motiv determinat de...alta hiba.
Uneori cu o hiba, acoperi alta hiba, samd.
Adica o carpeala...
Probabil, cealalta hiba e tocmai ambreiajul asta care in 80% din cazuri cupleaza la limita superioara.
Cand ambreiajul cupleaza sus si acceleratia incepe sa lucreze de la cea mai mica apasare, atunci rezulta un kk tradus printr-un disconfort foarte mare si o patinare excesiva a ambreiajului.
Si atunci ce s-au gandit ei ?
E mai usor sa modifici un soft decat o mecanica.
Au "inmuiat" din soft acceleratia, astfel incat, pana ajunge sa cupleze ambreiajul la limita superioara a cursei, omul din obinuita apasa acceleratia care nu incepe sa actioneze decat dupa ce este apasata mai mult...si uite asa, s-a realizat un echilibru intre cele doua comenzi care ajuta la o sincronizare mai buna...
Inginerie...
2. Sa existe un reglaj mecanic/electronic senzor, astfel incat la inceputul actionarii pedalei, in soft sa ajunga exact acea valoare de la care ECU incepe sa actioneze in consecinta.
(1) realizabil de producator, tuner.
(2) realizabil de orice electrician bun si in cunostinta de cauza.
Poate am spus prostii dar cu siguranta acceleratia la Colt asa lucreaza.
M-am obisnuit cu ea, dar nu e normal si am observat ca la lancer s-a rezolvat.
Deci ?