Pagina 3 din 3

Scris: Sâm Aug 02, 2008 10:39 pm
de Cumnatu
Ce destept sunt, am uitat ca la testarea masinii scosesem fisele una cate una ca sa verific cum ca functioneaza toti cilindrii si deci de aici aparuse avaria.
Am decuplat bateria cateva minute si a disparut codul !

Scris: Dum Aug 03, 2008 8:52 am
de Prime
QUOTE (Cristi)Si pentru asta ce anume se citeste din ECU ?
Si mai ales ce se rescrie la loc ?
Nu e vorba de soft ?
Tare sunt curios cum arata un astfel de soft...
Assembler, C, ceva proprietar...ce naiba e ?

In orice limbaj ar fi scris programul, cu siguranta nu il poti modifica (ca si funtionalitate). Ce ajunge pe masina e programul binar, deci compilat. Cel mai probabil, interfata te lasa sa modifici parametrii, nicidecum functionalitatea, asa ca nu iti bate capul cu programul in sine, daca nu ai codul sursa. De exemplu ai un parametru in interfata care se numeste "timp deschidere geam". Acolo poti sa modifici doar variabila de timp respectiva, sa o faci mai mica sau mai mare, nu poti sa ii spui programului in ce conditii a se deschida geamul. La fel si setarile de motor.

Scris: Dum Aug 03, 2008 5:13 pm
de Cristi
Cred ca ne aberam amandoi, adica suntem pe langa. )
Nu cred ca cineva si-ar dori sa modifice functionalitatea softului.
Nu a zis nimeni asa ceva.
Se modifica multe, hartile de injectie, samd dar nu functionalitatea.
Sunt aplicatii software, protocoale si interfete hardware dedicate pentru asa ceva.
De asemenea trebuie sa cunosti masina, adica si ce e dincolo de ECU.

Scris: Dum Aug 03, 2008 11:00 pm
de Prime
E adevarat ca nu am lucrat inca in automotive, dar ca si meserie sunt inginer software in automatizari industriale. Adica programez automate si fac softuri pentru retele gen Canopen, Profibus, Modbus, deci cat de cat imi pot imagina ce se intampla acolo. Cine stie, daca ajung vreodata in automotive o sa te lamuresc